КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 810/3777/14 Головуючий у 1-й інстанції: Брагіна О.Є. Суддя-доповідач: Кучма А.Ю.
У Х В А Л А
Іменем України
20 листопада 2014 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючого-судді: Кучми А.Ю.
суддів: Аліменка В.О., Карпушової О.В.,
при секретарі: Козловій І.І.
розглянувши за відсутності осіб, які беруть участь в справі, без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно до ст. 41 КАС України у відкритому судовому засіданні в залі суду апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства «Бородянський райагропостач» на постанову Київського окружного адміністративного суду від 12.08.2014 у справі за адміністративним позовом Приватного акціонерного товариства «Бородянський райагропостач» до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправним та скасування рішення,-
В С Т А Н О В И Л А:
ПАТ «Бородянський райагропостач» звернулося до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови № 653-ЦД-1-Е від 21.05.2014 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 12.08.2014 у задоволенні вищевказаного адміністративного позову відмовлено.
Не погоджуючись з судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального права, та ухвалити нову, якою задовольнити позовні вимоги повністю.
Особи, які беруть участь в справі в судове засідання не з'явилися, про дату та час слухання справи були повідомлені належним чином.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду - без змін.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку про правомірність спірної постанови № 653-ЦД-1-Е від 21.05.2014 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, у зв'язку з не виконання товариством в повному обсязі розпорядження № 1302-ЦД-1-Е від 23.05.2013.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Згідно розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 1302-ЦД-1-Е від 23.05.2013 товариство повинно було усунути порушення законодавства про цінні папери та письмово повідомити про виконання цього розпорядження (з наданням відповідних документів) до 26.08.2013 року.
Однак, як зазначено відповідачем в судовому засіданні суду першої інстанції, що АТ «Бородянський райагропостач» повідомило уповноважену особу Комісії, шляхом подання 16.09.2013 повідомлення (вх. № 9962) із наданням копії першої сторінки статуту, про виконання розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, але несвоєчасно.
Позивач - ПАТ «Бородянський райагропостач» є юридичною особою (код ЄДРПОУ 00904664).
Відповідач своїм розпорядженням про усунення порушень законодавства про цінні папери № 1302-ЦД-1-Е від 23.05.2013 р., та, на підставі п. 10 ст. 8 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», пункту 1 розділу XIV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1470 від 16.10.12 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.12 за № 1855/22167, зобов'язав ПАТ «Бородянський райагропостач» у термін до 26.08.2013 усунути порушення законодавства про цінні папери та до 26.08.2013 письмово повідомити про це уповноважену особу Комісії.
З акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 569-ЦД-1-Е від 06.05.2014 вбачається, що позивач усунув порушення законодавства та повідомив уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження шляхом подання повідомлення про виконання розпорядження про усунення порушень законодавства 16.09.2013 вх. № 9962 із наданням копії першої сторінки статуту (дата реєстрації - 19.08.2013; номер запису - 13314050014000373).
Постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 653-ЦД-1-Е від 21.05.2014, на підставі ст. 9 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1239 від 11.09.2012, наказу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 410-КВ від 28.04.2014 та наказу директора Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 59 від 13.05.2014 за несвоєчасне виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1302-ЦД-1-Е від 23.05.2013 застосовано до АТ «Бородянський райагропостач» штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 (сімнадцять тисяч) гривень.
Постанова Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку надіслана засобами поштового зв'язку позивачеві 23.05.2014 та отримана останнім 23.05.2014, що підтверджується матеріалами справи.
Пунктом 10 ст. 8 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства
Згідно з пунктом 14 ст. 8 цього ж Закону закріплено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно з п. 8 ст. 11 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до вимог п. 5 розд. XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства» Статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій:
1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства;
2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.
Датою приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону є дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство.
Приведення діяльності у відповідність із нормами цього Закону, статутів та внутрішніх положень акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у тому числі, зміна найменування акціонерних товариств з відкритого або закритого на публічне або приватне, не є перетворенням та не потребує застосування процедури припинення.
Закон України «Про акціонерні товариства» набрав чинності у квітні 2009 року, тобто до квітня 2011 року всі акціонерні товариства, які зареєстровані на території України, повинні були привести свою діяльність у відповідність з вимогами цього закону.
Колегія суддів вважає, що розпорядженням № 1302-ЦД-1-Е від 23.05.2013 до ПАТ «Бородянський райагропостач» застосованого дві вимоги:
- у термін до 26.08.2013 усунути порушення законодавства про цінні папери зазначені у описовій частині розпорядження;
- до 26.08.2013 письмово повідомити уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження.
Так, як уже зазначалось, перша вимога розпорядження виконана - приведено статут товариства у відповідність до норм чинного законодавства 19.08.2013, тобто у строк визначений розпорядженням, однак повідомлено відповідача про виконання розпорядження про усунення порушень законодавства 16.09.2013, тобто поза строком, визначеним другою вимогою розпорядження.
З огляду на норми пункту 10 ст. 8 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», яким передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, колегія суддів не бере до уваги доводи апелянта про те, що вимога розпорядження про повідомлення відповідача про усунення порушення не передбачено нормативним документом. Тобто позивачем не виконано другу вимогу обов'язкового для виконання розпорядження.
З урахуванням вище викладеного та приписів ст. 159 КАС України, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст. ст. 159, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства «Бородянський райагропостач» залишити без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 12.08.2014 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.
Повний текст ухвали виготовлено: 24.11.2014.
Головуючий-суддя: А.Ю. Кучма
Судді: В.О. Аліменко
О.В. Карпушова
Головуючий суддя Кучма А.Ю.
Судді: Аліменко В.О.
Карпушова О.В.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2014 |
Оприлюднено | 26.11.2014 |
Номер документу | 41516796 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Кучма А.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні