Рішення
від 03.08.2006 по справі 10/218
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

10/218

      

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

36000, м.Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

03.08.2006 р.                                                                                                  Справа № 10/218

За позовом Заступника прокурора м.Кременчука в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України Крюківського району в м.Кременчуці, м.Кременчук

до відповідача  Товариства  з обмеженою відповідальністю "Торговий союз", м.Кременчук

про стягнення 6682,53 грн.

Суддя  Шкурдова Л.М.

Представники: 

Від позивача  Ареп"єв Р.М.  дов.№ 546/01-21 від 10.02.06 р.

Від відповідача не з"явився

Від прокуратури   Лимар А.О. посв.79

  

СУТЬ СПОРУ :   розглядається позовна заява Заступника прокурора м.Кременчука в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України Крюківського району в м.Кременчуці до Товариства  з обмеженою відповідальністю "Торговий союз"  про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків в сумі 6682,53  грн.

Відповідач не скористався наданими йому правами (ст.22 ГПК України) для захисту своїх інтересів, а саме : його представник в судове засідання не з"явився, хоча був повідомлений належним чином про час та місце судового засідання, про що свідчить , повідомлення про вручення поштового відправлення, відзив на позов не надав, тому справа розглядається за наявними в ній матеріалами відповідно до ст.75 ГПК України.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив :

Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 8.04.1999 року прокурор або  його заступник подають позови саме в інтересах Держави, а не в інтересах підприємств, установ і організацій незалежно від їх підпорядкування  і форм власності. Прокурор або його заступник самостійно визначає і обгрунтовує в позовній заяві в чому полягає  порушення інтересів Держави,чи в чому існує загроза  інтересам Держави, тобто прокуратура набула права визначати наявність інтересів Держави  у конкретних спірних правовідносинах, які підлягають захисту та вирішенню  у судовому порядку.

Управління Пенсійного фонду України Крюківського району в м.Кременчуці діє на підставі Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, яке затверджене постановою  правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 р. № 8-2. основним завданням управління визначено облік платників внесків на загальнообов"язкове державне пенсійне страхування, збирання та акумулювання в районі внесків та інших коштів, призначених для пенсійного забезпечення, повного і своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій та інших  соціальних виплат, що здійснюються за рахунок коштів Фонду.

Прокурорською перевіркою в  порядку нагляду встановлено, що управлінню Пенсійного фонду України Крюківського району в м.Кременчуці завдано істотної шкоди в зв"язку з невиконанням вимог чинного законодавства. Через несплату відповідачем заборгованості ускладнюється забезпечення фінансування витрат  на пенсійне забезпечення, що негативно впливає на здійснення своєчасних виплат пенсій та інших соціальних виплат і завдає шкоди інтересам Держави, яка відповідно до ст.46 Конституції України гарантує громадянам України  право на соціальний захист.

Відповідно до статтей 14 і 15 Закону України "Про загальнообов"язкове державне пенсійне страхування" Мале приватне підприємство  "Адмирал" є платником страхових внесків на загальнообов"язкове державне пенсійне страхування.

Порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків визначено статтями 19 і 20 Закону 1058  та розділом 5 Інструкції  про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов"язкове державне пенсійне страхування до  Пенсійного фонду України.

Так, відповідно до частини 6 статті 19 Закону 1058, страхові внески нараховуються на с уми фактичних витрат на оплату праці працівників, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того , чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.

Розмір страхових внесків встановлений Законом України "Про збір на обов"язкове державне пенсійне страхування" та розділом 4 Інструкції, а саме 32 % - до 31.03.2005 року та 32,3 % починаючи з 31.03.2005 року від фонду оплати праці та 1-2 %, що утримуються із заробітної плати працюючих.

Згідно із частиною 1 статті 106 Закону 1058, у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов"язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з  нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми страхових внесків своєчасно не нараховані або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 Закону 1058 (протягом 20 календарних днів після закінчення звітного місяця), в тому числі  обчислені територіальними  органами Пенсійного фонду, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків і стягуються з  нарахуванням пені та застосуванням  фінансових санкцій.

Частиною 12 статті 20 Закону 1058 встановлено, що страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану страхувальника.

За період з 1 січня 2006 року по 31 травня 2006 року згідно поданої звітності Товариство з обмеженою відповідальністю  "Торговий  союз"  повинно було сплатити до управління страхових внесків  на загальну суму 11184,30 грн., а сплачено лише 8927,55  грн., в  зв"язку з чим  утворилася  заборгованість (недоїмка) по сплаті страхових внесків, яка станом на 20.06.2006 р. за період з  01.01.2006 р. по 31.05.2006 р. складає 2256,75 грн.

Відповідно до пункту 2 частини 9 статті 106 Закону 1058 за несплату або несвоєчасну   сплату страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих  страхувальниками або  територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі :

10 % своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно;

20 % зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 90 календарних днів включно;

50 % зазначених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних днів.

Одночасно на суми своєчасно не сплачених страхових внесків  і фінансових санкцій  нараховується пеня в розмірі 0,1 % зазначених сум коштів, розрахований за кожний день простроченого  платежу.

За  несвоєчасну сплату страхових  внесків рішенням від 18.11.2005 р. № 124 до Відповідача застосовані фінансові санкції в сумі 3109,95  грн. та нарахована пеня в сумі 1315,83 грн. Зазначене рішення Відповідач отримав 29.11.2005 р. , про що свідчить підпис головного бухгалтера на копії рішення. Відповідно до частини 13 статті 106 Закону України "про загальнообов"язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року № 1058-1У суми пені та фінансових санкцій підлягають сплаті страхувальником протягом десяти робочих днів з дня отримання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу  Пенсійного фонду або в судовому порядку. Відповідачем рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені не було оскаржено ні в адміністративному порядку, ні в судовому. Загальна сума заборгованості по фінансовим санкціям та пені  згідно рішення складає 4425,78 грн.

Таким чином, в порушення зазначених вище нормативно-правових актів, відповідач не в  повному обсязі  здійснював сплату страхових внесків до Пенсійного фонду, в зв"язку з чим за період з 01.01.2004 року по 01.01.2006 року утворилася заборгованість, загальна сума якої  складає 6682,53 грн.

Доказів в спростування вищевикладеного чи інших заперечень по суті спору відповідач суду не надав.

Проаналізувавши матеріали справи, оцінивши надані докази, суд дійшов висновку, що позовні  вимоги обгрунтовані підтверджені матеріалами справи  та підлягають задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.43,49,75,82-84 Господарського процесуального кодексуи України, суд,-

                                                           ВИРІШИВ :

1.Задовольнити позовні вимоги.

2.Стягнути з Товариства  з обмеженою відповідальністю "Торговий союз" (39617, м.Кременчук, вул.Сумська,21, р\р 26001273624002 в Кременчуцькій філії КБ "Приватбанк" МФО 331401, р\р 26002273624001 в Кременчуцькій філії КБ "Приватбанк" МФО 331401, р\р 26001491 в КФ "Полтава-банк", МФО 331423, р\р 260031669 в КФ АКБ "Індустріалбанк", МФО 331404, код ЄДРПОУ 30748380) на  користь Управління Пенсійного фонду України  Крюківського району в м.Кременчуці  (39614 м.Кременчук, вул.Першотравнева,2, р\р 25601312303 в ОПЕРВ Полтавського облуправління ВАТ "Державний ощадний  банк України", МФО 331467, код ЄДРПОУ 22529698) - 6682,53  грн. суму боргу;

-в доход державного бюджету України на рахунок ВДК у м.Полтаві, р\р 31111095600002 УДК у Полтавській області, МФО 831019, ЗКПО 23809520, код платежу 220 90200 - 102,00 грн. держмита;

-на користь ДП "Судовий інформаційний центр", 03057, м.Київ, пр.Перемоги,44, (р\р 26002014180001 в ВАТ "Банк Універсальний", м.Львів, МФО 325707, код 30045370) витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у розмірі 118,00 грн.

3.Видати накази після набрання цим рішенням законної сили.

Суддя                                                            Шкурдова Л.М.

   

СудГосподарський суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення03.08.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу401953
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/218

Ухвала від 27.03.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 05.01.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Грабець С.Ю.

Ухвала від 26.12.2017

Господарське

Господарський суд Київської області

Грабець С.Ю.

Ухвала від 05.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Ковзель П.О.

Ухвала від 26.11.2015

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Фролов В.Д.

Ухвала від 11.11.2015

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Фролов В.Д.

Ухвала від 24.06.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 09.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 08.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 21.02.2013

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні