Постанова
від 18.08.2014 по справі 820/11151/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

18 серпня 2014 р. № 820/11151/14

Харкіський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді-НуруллаєваІ.С.

при секретарі судового засідання - Малишевої І.М.,

за участю представника позивача - Федорової Ю.О.,

представника першого та другого відповідача - Дудкіна Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства «Садовод» до Державного реєстратора Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області Марченко Іллі Леонідовича, Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області, треті особи: Великобурлуцька районна державна адміністрація Харківської області, Головне управління Держземагенства у Харківській області про скасування рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Приватне акціонерне товариство «Садовод», звернувся до Харківського окружного адміністративного суду із позовом до Державного реєстратора Державної реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області Марченко Іллі Леонідовича, Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області, треті особи: Великобурлуцька районна державна адміністрація Харківської області, Головне управління Держземагенства у Харківській області, в яковому з урахуванням уточнень просить суд:

- скасувати рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень державного реєстратора Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області Марченко Іллі Леонідовича № 8842910 від 09.12.2013 р. у державній реєстрації права власності держави на земельні ділянки;

- скасувати рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень державного реєстратора Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області Марченко Іллі Леонідовича № 8843061 від 09.12.2013 р. у державній реєстрації іншого речового права - права оренди земельної ділянки;

- зобов'язати Реєстраційну службу Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області на підставі розпорядження Великобурлуцької районної державної адміністрації Харківської області від 27.08.2012 року № 265 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на території Андріївської сільської ради АТ «Садовод» права власності держави в особі Великобурлуцької районної державної адміністрації Харківської області на земельні ділянки сільськогосподарського призначення розташовані за межами населених пунктів на території Андріївської сільської ради Великобурлуцького району Харківської області Кадастровий № 6321480500:02:000:0050 площею 0,7972 га;

- зобов'язати Реєстраційну службу Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області зареєструвати одночасно із здійсненням заходів по реєстрації прав власності держави на земельну ділянку здійснити заходи по державній реєстрації іншого речового права - право оренди земельних ділянок на підставі розпорядження Великобурлуцької районної державної адміністрації Харківської області від 27.08.2012 року № 265 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на території Андріївської сільської ради АТ «Садовод» та договору оренди землі №31 від 27.12.2012 року, укладеного між Приватним акціонерним товариством «Садовод» та Великобурлуцькою районною державною адміністрацією Харківської області щодо оренди земельної ділянки Кадастровий № 6321480500:02:000:0050 площею 0,7972 га.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що розпорядженням Великобурлуцької районної державної адміністрації Харківської області №265 від 27.08.2012 р. позивачу передано в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва земельні ділянки загальною площею 520,3066 га, в тому числі і земельну ділянку з кадастровим номером 6321480500:02:000:0050 площею 0,7972 га. Між Великобурлуцькою районною державною адміністрацією Харківської області та ПАТ «Садовод» 27 грудня 2012 року було укладено договори оренди землі на земельні ділянки загальною площею 520,3066 га в тому числі і договір оренди землі № 31 на земельну ділянку з кадастровим номером 6321480500:02:000:0050 площею 0,7972 га.

Позивач звернувся до відповідача з заявами про державну реєстрацію права держави та похідного права оренди на земельну ділянку. Рішенням № 8842910 від 09.12.2013 відповідачем відмовлено ПАТ «Садовод» у державній реєстрації прав і у зв'язку з тим, що із заявою звернулася неналежна особа, тобто Великобурлуцька районна державна адміністрація Харківської області та рішенням № 8843061 від 09.12.2013 відмовлено у державній реєстрації іншого речового права, похідного від права власності, оскільки подано за відсутності державної реєстрації права власності.

Позивач вважає, що вищевказаними рішеннями державного реєстратора Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області Марченка І.Л. неправомірно відмовлено у державній реєстрації речових прав та їх обтяжень, у зв'язку з чим вказані рішення підлягають скасуванню.

Представник відповідача в письмових запереченнях наданих до суду зазначив, що з адміністративним позовом не згоден, вважає позовні вимоги, викладені у позові необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, посилаючись на те, що оскаржувані в даній справі рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень є цілком законними та обґрунтованими, винесеними відповідно до норм чинного законодавства, а тому позовні вимоги позивача є безпідставними та необґрунтованими.

У судовому засіданні від 26.06.2014 року Харківським окружним адміністративним судом було задоволено клопотання представника позивача щодо залучення до участі у справі в якості другого відповідача Реєстраційну службу Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області.

Представник позивача в судове засідання прибув, адміністративний позов підтримав та просив задовольнити.

Представник відповідачів, Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області та державного реєстратора Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області Марченко Іллі Леонідовича, у судове засідання прибув, проти адміністративного позову заперечував та наполягав на відмові у задоволенні позовних вимог.

Представник третьої особи Головного управління Держземагенства у Харківській області у судове засідання не прибув про час, місце та дату слухання був повідомлений належним чином. Представником третьої особи через канцелярію було надано клопотання про розгляд справи за його відсутності, правова позиція була викладена представником третьої особи у письмових запереченнях наданих до суду раніше, в яких представник Головного управління Держземагенства у Харківській області посилався на внесені законодавчі зміни до Положення про Головне управління Держземагенства у Харківській області та у письмових запереченнях наполягав на відмові в задоволенні позовних вимог ПАТ «Садовод».

Представник третьої особи, Великобурлуцької районної Державної адміністрації Харківської області, в судове засідання не з'явився, про час, дату та день судового засідання був повідомлений належним чином.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності встановив наступне.

Приватне акціонерне товариство «Садовод» звернулося до Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо проведення державної реєстрації іншого речового права - права оренди на земельну ділянку кадастровий номер №6321480500:02:000:0050, площею 0,7972 га, розташовану за адресою: с/рада Андріївська, Великобурлуцький район, Харківська область, за Великобурлуцькою районною державною адміністрацією Харківської області.

Одночасно з документами для державної реєстрації похідного права на земельну ділянку Приватним акціонерним товариством "Садовод" до Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області подано розпорядження Великобурлуцької районної державної адміністрації від 27.08.2012 року № 265 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на території Андріївської сільської ради ПАТ "Садовод" для державної реєстрації у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права власності держави на земельні ділянки, до складу яких входить і земельна ділянка з кадастровим номером №6321480500:02:000:0050, площею 0,7972 га.

Суд зазначає, що вказані правовідносини врегульовані Земельним кодексом України, Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень та Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 р. № 868.

Згідно преамбули Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", цей Закон визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації за цим Законом, та їх обтяжень і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна.

Відповідно до ст.2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначено, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав.

Статтею 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що Держава гарантує достовірність зареєстрованих прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Також частина 2 статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачає прямий обов'язок державного реєстратора під час розгляду заяви про реєстрацію встановити відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у випадках, встановлених законом); відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію прав та їх обтяжень; відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до вимог цього Закону; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав.

Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; 2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; 3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; 4) внесення записів до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Згідно з ч. 4 ст. 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Матеріалами справи підтверджено, що 09 грудня 2013 року державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області Марченко І.Л., керуючись ст. 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", п. п. 16, 23 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, прийнято рішення за №8842910 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, а саме: відмовлено у державній реєстрації права власності, форма власності: державна, розмір частки: 1 на земельну ділянку, що розташована за адресою: с/рада Андріївська, Великобурлуцький район, Харківська область, кадастровий номер 6321480500:02:000:0050, за суб'єктом Великобурлуцька районна державна адміністрація Харківської області у зв'язку з тим, що із заявою звернулась неналежна особа, а повинен звернутись уповноважений відповідний центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин або його територіальні органи.(а.с.129)

Також, 09.12.2013 року державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області Марченко І.Л., керуючись ст. 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", п. п. 16, 23 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, прийнято рішення за №8843061 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, а саме: відмовлено у державній реєстрації іншого речового права, права оренди земельної ділянки, що розташована за адресою: с/рада Андріївська, Великобурлуцький район, Харківська область, кадастровий номер 6321480500:02:000:0050, за суб'єктом Приватне акціонерне товариство "Садовод" у зв'язку з тим, що заяву про державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, подано за відсутності державної реєстрації права власності. (а.с. 120-зворотний бік)

Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, деталізовано процедуру державної реєстрації прав власності, в тому числі і особливості державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до п. 16 вказаного Порядку за результатами розгляду заяви про державну реєстрацію та документів, необхідних для її проведення, державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або рішення про відмову в такій реєстрації.

Згідно з п. 23 Порядку державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень виключно за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, що визначені у Законі України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Статтею 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначено виключний перелік підстав для відмови у державній реєстрації прав та їх обтяжень, зокрема у даному випадку, державний реєстратор у рішенні про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень визначив, що із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа та заяву про державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, подано за відсутності державної реєстрації права власності, крім випадків, установлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону (п.3, 5-2 ч.1 ст.24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень").

Суд, перевіряючи оскаржувані в даній справі рішення відповідача на відповідність приписам ч. 3 ст. 2 КАС України, зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", речові права на нерухоме майно, зазначені в пунктах 2 і 3 частини першої цієї статті, є похідними і реєструються після державної реєстрації права власності на таке майно, крім випадків, передбачених статтею 4-1 цього Закону.

Матеріалами справи встановлено, що на виконання вимог ст. 4-1 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" ПАТ "Садовод" було надано розпорядження Великобурлуцької районної державної адміністрації від 27.08.2012 №265 для проведення одночасно з державною реєстрацією похідного речового права (права оренди) права власності держави на зазначену земельну ділянку.

Зазначеним розпорядженням ПАТ "Садовод" передано в оренду земельні ділянки загальною площею 520,3066 га в тому числі багаторічні насадження - 411,0184 га, ріллі-103,2493 га, пасовища - 6,0389 га за рахунок земель запасу, сільськогосподарського призначення, сільськогосподарські угіддя на території Андріївської сільської ради Великобурлуцького району Харківської області, зокрема, до складу яких входила і земельна ділянка кадастровий №6321480500:02:000:0050, площею 0,7972 га.

Згідно з ч. 7 статті 16 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" встановлено, що державна реєстрація прав проводиться на підставі заяви власника, іншого правонабувача, сторони правочину, за яким виникло право, уповноваженої ними особи або державного кадастрового реєстратора у випадках, передбачених цим Законом.

Також, відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що у разі здійснення державної реєстрації речових прав на земельні ділянки, похідних від права власності, за відсутності державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на зазначені земельні ділянки, відповідний орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування зобов'язаний одночасно подати до органу державної реєстрації прав чи державному кадастровому реєстратору відповідну заяву про державну реєстрацію права власності держави чи територіальної громади на зазначені земельні ділянки. Рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у користування (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) вважається заявою про здійснення державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на зазначену земельну ділянку.

Також згідно з ч. 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" № 5245-VI від 06.09.2012 встановлено, що державна реєстрація права держави чи територіальної громади на земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, здійснюється на підставі заяви органів, які згідно із статтею 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування, до якої додається витяг з Державного земельного кадастру про відповідну земельну ділянку.

Частиною 4 ст. 122 Земельного Кодексу України встановлено, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Згідно з Положенням про Державне агентство земельних ресурсів України, затвердженим Указом Президента України від 08 квітня 2011 року N 445, Державне агентство земельних ресурсів України (Держземагентство України) є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів та топографо-геодезичної і картографічної діяльності, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності.

Згідно з п. 6-1 ст. 4 Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, Держземагентство України відповідно до покладених на нього завдань передає відповідно до закону безпосередньо або через визначені в установленому порядку територіальні органи земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності у власність або в користування для всіх потреб; здійснює державну реєстрацію земельних ділянок та обмежень у їх використанні та інше.

З вищенаведеного судом встановлено, що починаючи з 01.01.2013 року, відповідно до ст. 122 Земельного кодексу України та Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, затвердженого Указом Президента України від 08 квітня 2011 року N 445 повноваження щодо надання земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної форми власності у власність або користування є виключною компетенцією Державного земельного агентства України та його територіальних органів.

Суд зазначає, що доказів звернення ПАТ "Садовод" до Головного управління державного земельного агентства у Харківській області, який є територіальним органом Державного земельного агентства України з питання реєстрації права власності на зазначену вище земельну ділянку за державою Україна, позивачем не надано.

Пунктом 21 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України №1141 від 26.10.2011, передбачено, що у разі проведення державної реєстрації виникнення права власності на нерухоме майно державний реєстратор вносить до запису про право власності та суб'єкта цього права такі відомості: щодо суб'єкта права власності - найменування органу державної влади, що здійснює управління нерухомим майном.

Таким чином, Державним реєстратором Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області Марченко І.Л. правомірно прийнято рішення про відмову ПАТ "Садовод" у державній реєстрації прав та їх обтяжень на підставі того, що з заявою повинен звернутись уповноважений відповідний центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин або його територіальний орган для реєстрації права власності за державою Україна для вірного внесення відомостей щодо органу державної влади, який здійснює управління майном на даний момент.

Щодо позовних вимог про скасування рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень державного реєстратора Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області Марченко Іллі Леонідовича № 8843061 від 09.12.2013 р. у державній реєстрації іншого речового права - права оренди земельної ділянки, суд виходить з наступного.

З досліджених в ході судового розгляду справи копії облікових справ №4260340 та №4260061(а.с. 102-130), наданих представником відповідачів та долучених судом до матеріалів справи, встановлено, що відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна встановлено, що по земельній ділянці з кадастровим номером 6321480500:02:000:0050 не зареєстроване право власності на нерухоме майно.

Згідно з п. 4 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень закріплено, що державна реєстрація речових прав на земельні ділянки проводиться після державної реєстрації земельних ділянок у державному земельному кадастрі.

Відповідно до ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" чітко зазначено, що органи державної реєстрації прав, державні реєстратори забезпечують достовірність інформації, її захист від несанкціонованого доступу, оновлення, архівування та відновлення даних.

Також, ч. 2 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що речові права на нерухоме майно, які є похідними від права реєструються після державної реєстрації права власності на таке майно.

Враховуючи, що судом встановлено, що по земельній ділянці з кадастровим номером 6321480500:02:000:0050 не зареєстроване право власності на нерухоме майно, відповідачем правомірно відмовлено у реєстрації іншого речового права - права оренди на підставі п.5-2 ст.24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Таким чином, з досліджених у судовому засіданні письмових доказів, пояснень представників сторін, судом встановлено відсутність порушень в діях відповідача при винесенні рішень про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень та рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Щодо позовних вимог позивача про зобов'язання відповідача вчинити дії щодо державної реєстрації права власності держави в особі Великобурлуцької районної державної адміністрації Харківської області та державній реєстрації іншого речового права - права оренди позивача щодо земельної ділянки з кадастровим номером 6321480500:02:000:0050 площею 0.7972 га, суд зазначає, що такі позовні вимоги є похідними від інших позовних вимог, а тому вони задоволенню не підлягають з огляду на відсутність правових підстав щодо скасування оскаржуваних у даній справі рішень державного реєстратора.

Відповідно до ч. 1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України.

Як встановлено приписами ст. 19 Конституції України відповідач - суб'єкт владних повноважень зобов'язаний діяти тільки на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та Законами України. Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ухвалення судового рішення на користь сторони, яка є суб'єктом владних повноважень, сплачений судовий збір позивачу не повертається.

На підставі вище зазначеного та керуючись ст. ст. 9, 11, 71, 72, 94, 160 - 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Приватного акціонерного товариства "Садовод" до Державного реєстратора Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області Марченко Іллі Леонідовича, Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області, треті особи: Великобурлуцька районна державна адміністрація Харківської області, Головне управління Держземагенства у Харківській області про скасування рішень - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 21 серпня 2014 року.

Суддя Нуруллаєв І.С.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.08.2014
Оприлюднено26.08.2014
Номер документу40216622
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/11151/14

Ухвала від 12.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 03.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 21.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 01.10.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 17.09.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Постанова від 18.08.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

Ухвала від 12.06.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні