Ухвала
від 01.10.2014 по справі 820/11151/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 жовтня 2014 р.Справа № 820/11151/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Жигилія С.П.

Суддів: Дюкарєвої С.В. , Перцової Т.С.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Приватного акціонерного товариства "Садовод" на Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 18.08.2014р. по справі № 820/11151/14

за позовом Приватного акціонерного товариства "Садовод"

до Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області , Державного реєстратора Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області ОСОБА_1, третя особа Головне управління Держземагенства у Харківській області , Великобурлуцька районна державна адміністрація Харківської області

про скасування рішень,

ВСТАНОВИЛА:

Приватне акціонерне товариство "Садовод" (далі по тексту - позивач, ПАТ "Садовод") звернулось до Харківського окружного адміністративного суду до Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області (далі по тексту - Реєстраційна служба Великобурлуцького РУЮ, перший відповідач), Державного реєстратора Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області ОСОБА_1 (далі по тексту - державний реєстратор, другий відповідач), треті особи: Головне управління Держземагенства у Харківській області (далі по тексту - ГУ Держземагентства у Харківській області), Великобурлуцька районна Державна адміністрація Харківської області (далі по тексту - Великобурлуцька РДА), в якому, з урахуванням уточнень до позову просить суд :

- скасувати рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень державного реєстратора Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області ОСОБА_1 № 8842910 від 09.12.2013р. у державній реєстрації права власності держави на земельні ділянки;

- скасувати рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень державного реєстратора Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області ОСОБА_1 № 88843061 від 09.12.2013 р. у державній реєстрації іншого речового права - права оренди земельних ділянок;

- зобов'язати Реєстраційну службу Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області на підставі розпорядження Великобурлуцької районної державної адміністрації Харківської області від 27.08.2012 року № 265 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на території Андріївської сільської ради АТ "Садовод" здійснити заходи по державній реєстрації права власності держави в особі Великобурлуцької районної державної адміністрації Харківської області на земельні ділянки сільськогосподарського призначення розташовані за межами населених пунктів на території Андріївської сільської ради Великобурлуцького району Харківської області Кадастровий № 6321480500:02:000:0050 площею 0,7972 га. ;

- зобов'язати Реєстраційну службу Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області одночасно із здійсненням заходів по реєстрації прав власності держави на земельну ділянку здійснити заходи по державній реєстрації іншого речового права - права оренди земельних ділянок на підставі розпорядження Великобурлуцької районної державної адміністрації Харківської області від 27.08.2012 року № 265 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на території Андріївської сільської ради АТ "Садовод" та договору оренди землі № 31 від 27.12.2012 року, укладеного між Приватним акціонерним товариством та Великобурлуцькою районною державною адміністрацією Харківської області щодо оренди земельної ділянки Кадастровий № 6321480500:02:000:0050 площею 0,7972 га.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 18.08.2014р. по справі № 820/11151/14 у задоволенні адміністративного позову Приватного акціонерного товариства "Садовод" про скасування рішень - відмовлено.

Позивач, не погодившись із вказаною постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови норм матеріального та процесуального права, ненадання належної оцінки доказам по справі, просить суд апеляційної інстанції постанову Харківського окружного адміністративного суду від 18.08.2014р. по справі № 820/11151/14 скасувати та рийняти нове рішення по справі, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначив, що позивачем повністю дотримано встановлену процедуру подачі речових прав на реєстрацію, що підтверджується наявними у матеріалах справи доказами. Вважає, що відповідачем безпідставно відмовлено позивачу у реєстрації права власності держави на земельні ділянки та у державній реєстрації іншого речового права - права оренди земельних ділянок на підставі того, що із заявою звернулась неналежна особа , оскільки на момент прийняття розпорядження № 265 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на території Андріївської сільської ради АТ "Садовод" належним розпорядником земельних ділянок була Великобурлуцька районна державна адміністрація, а розпорядження №265 вважається заявою про здійснення державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на земельну ділянку. Звертає увагу на ту обставину, що коли перехід права власності на нерухоме майно відбувся, проте за результатом такого переходу державну реєстрацію прав (оформлення документів чи проставляння «відміток») не проведено, державна реєстрація прав проводиться державним реєстратором на підставі документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно.

Враховуючи неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, колегія суддів на підставі п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.

Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Приватне акціонерне товариство "Садовод" звернулось до Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо проведення державної реєстрації іншого речового права - права оренди на земельну ділянку кадастровий номер №6321480500:02:000:0050, площею 0,7972 га, розташовану за адресою: с/рада Андріївська, Великобурлуцький район, Харківська область, за Великобурлуцькою районною державною адміністрацією Харківської області.

Одночасно з документами для державної реєстрації похідного права на земельну ділянку Приватним акціонерним товариством "Садовод" до Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області подано розпорядження Великобурлуцької районної державної адміністрації від 27.08.2012 року № 265 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на території Андріївської сільської ради ПАТ "Садовод" для державної реєстрації у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права власності держави на земельні ділянки, до складу яких входить і земельна ділянка з кадастровим номером №6321480500:02:000:0050, площею 0,7972 га.

09 грудня 2013 року державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області ОСОБА_1, керуючись ст. 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", п. п. 16, 23 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, прийнято рішення за № 8842910 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, а саме: відмовлено у державній реєстрації права власності, форма власності: державна, розмір частки: 1 на земельну ділянку, що розташована за адресою: с/рада Андріївська, Великобурлуцький район, Харківська область, кадастровий номер 6321480500:02:000:0050, за суб'єктом Великобурлуцька районна державна адміністрація Харківської області у зв'язку з тим, що із заявою звернулась неналежна особа, а повинен звернутись уповноважений відповідний центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин або його територіальні органи.(а.с.129)

Також, 09.12.2013 року державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області ОСОБА_1, керуючись ст. 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", п. п. 16, 23 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, прийнято рішення за № 8843061 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, а саме: відмовлено у державній реєстрації іншого речового права, права оренди земельної ділянки, що розташована за адресою: с/рада Андріївська, Великобурлуцький район, Харківська область, кадастровий номер 6321480500:02:000:0050, за суб'єктом Приватне акціонерне товариство "Садовод" у зв'язку з тим, що заяву про державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, подано за відсутності державної реєстрації права власності. (а.с. 120-зворотний бік)

Не погоджуючись із вказаними рішеннями № 8842910 та № 8843061 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень, позивач звернувся до суду з даним позовом про їх скасування та зобов'язання Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області здійснити заходи по державній реєстрації права власності держави в особі Великобурлуцької районної державної адміністрації Харківської області та заходи по державній реєстрації іншого речового права - права оренди земельних ділянок на підставі розпорядження Великобурлуцької районної державної адміністрації Харківської області від 27.08.2012 року № 265 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на території Андріївської сільської ради АТ "Садовод" та договору оренди землі № 31 від 27.12.2012 року.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем правомірно відмовлено ПАТ "Садовод" у реєстрації права власності на підставі того, що із заявою повинен звернутись уповноважений орган з питання реєстрації права власності за державою України для вірного внесення відомостей щодо органу державної влади, який здійснює управління майном на даний момент. Також, зазначив, що оскільки по земельній ділянці з кадастровим номером 6321480500:02:000:0050 не зареєстроване право власності на нерухоме майно, відповідачем правомірно відмовлено ПАТ "Садовод" у реєстрації іншого речового права - права оренди на підставі п.5-2 ст.24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.

Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 року №1952-ІV (зі змінами та доповненнями), Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011року №703 (зі змінами та доповненнями), Положенням про Державне агентство земельних ресурсів, затвердженого Указом Президента України від 08.04.2011 року №445.

Відповідно до преамбули Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" №1952-ІV від 01.07.2004 року цей Закон визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації за цим Законом, та їх обтяжень і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна.

Положеннями ст.2 Закону України №1952-ІV визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав.

Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України №1952-ІV, державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Як встановлено частиною 2 статті 3 даного Закону, Держава гарантує достовірність зареєстрованих прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, зокрема, право власності на нерухоме майно (стаття 4 Закону України №1952-ІV).

До повноважень органу державної реєстрації прав належить, зокрема: проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень або відмова у їх реєстрації; забезпечення ведення Державного реєстру прав (пункти 1, 2 частини 1 статті 8 Закону України №1952-ІV).

Частина 2 статті 9 Закону України №1952-ІV передбачає прямий обов'язок державного реєстратора під час розгляду заяви про реєстрацію встановити відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у випадках, встановлених законом); відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію прав та їх обтяжень; відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до вимог цього Закону; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав.

У відповідності до частини 1 статті 15 Закону №1952 державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; 2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; 3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; 4) внесення записів до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Згідно з ч. 4 ст. 15 Закону №1952-IV державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Стаття 24 Закону України №1952-IV містить виключний перелік підстав, згідно яких може бути відмовлено у державній реєстрації прав та їх обтяжень, зокрема, із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа (п. 3 ч.1), заяву про державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, подано за відсутності державної реєстрації права власності, крім випадків, установлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону (п.52 ч.1);

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, у даному випадку, державний реєстратор у рішенні про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень визначив, що із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа та заяву про державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, подано за відсутності державної реєстрації права власності, крім випадків, установлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону (п.3, 5-2ч.1 ст.24 Закону України №1952-ІV) .

Колегія суддів вказує на те, що процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, визначає Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 року № 703 (далі - Порядок № 703).

Пунктом 16 Порядку № 703 визначено, що за результатами розгляду заяви про державну реєстрацію та документів, необхідних для її проведення, державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або рішення про відмову в такій реєстрації.

Згідно з пунктом 23 Порядку № 703 державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень виключно за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, що визначені у Законі України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно необхідними документами є документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно та інші документи, визначені цим Порядком.

Частиною 7 статті 16 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" встановлено, що державна реєстрація прав проводиться на підставі заяви власника, іншого правонабувача, сторони правочину, за яким виникло право, уповноваженої ними особи або державного кадастрового реєстратора у випадках, передбачених цим Законом.

Також, частиною 1 статті 16 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що у разі здійснення державної реєстрації речових прав на земельні ділянки, похідних від права власності, за відсутності державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на зазначені земельні ділянки, відповідний орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування зобов'язаний одночасно подати до органу державної реєстрації прав чи державному кадастровому реєстратору відповідну заяву про державну реєстрацію права власності держави чи територіальної громади на зазначені земельні ділянки. Рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у користування (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) вважається заявою про здійснення державної реєстрації права власності держави чи територіальної громади на зазначену земельну ділянку.

Відповідно до ч. 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" № 5245-VI від 06.09.2012 р. державна реєстрація права держави чи територіальної громади на земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, здійснюється на підставі заяви органів, які згідно із статтею 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування, до якої додається витяг з Державного земельного кадастру про відповідну земельну ділянку.

У відповідності до частини 4 статті 122 Земельного Кодексу України що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Згідно з Положенням про Державне агентство земельних ресурсів України, затвердженого Указом Президента України від 08 квітня 2011 року N 445, Державне агентство земельних ресурсів України (Держземагентство України) є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів та топографо-геодезичної і картографічної діяльності, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності. Відповідно до ст. 4. Положення про Державне агентство земельних ресурсів України Держземагентство України відповідно до покладених на нього завдань: передає відповідно до закону безпосередньо або через визначені в установленому порядку територіальні органи земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності у власність або в користування для всіх потреб; здійснює державну реєстрацію земельних ділянок та обмежень у їх використанні та інше.

З наведеного вище вбачається, що починаючи з 01.01.2013 ркоу, відповідно до ст. 122 Земельного кодексу України та Положення про Державне агентство земельних ресурсів України, затвердженого Указом Президента України від 08 квітня 2011 року N 445 (зі змінами та доповненнями) повноваження щодо надання земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної форми власності у власність або користування є виключною компетенцією Державного земельного агентства України та його територіальних органів.

З приводу рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень державного реєстратора Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області ОСОБА_1 № 8842910 від 09.12.2013р. у державній реєстрації права власності держави на земельні ділянки, колегія суддів зазначає наступне.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено в ході апеляційного розгляду, у відповідності до вимог ст. 4-1 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" ПАТ "Садовод" надано розпорядження Великобурлуцької районної державної адміністрації від 27.08.2012 №265 для проведення одночасно з державною реєстрацією похідного речового права (права оренди) права власності держави на зазначену земельну ділянку.

Вказаним розпорядженням ПАТ "Садовод" передано в оренду земельні ділянки загальною площею 520,3066 га, в тому числі багаторічні насадження-411,0184 га, ріллі-103,2493 га, пасовища-6,0389 га за рахунок земель запасу, сільськогосподарського призначення, сільськогосподарські угіддя на території Андріївської сільської ради Великобурлуцького району Харківської області.

Колегія суддів вказує на те, що з матеріалів справи не вбачається доказів звернення ПАТ "Садовод" до ГУ Держземагентства у Харківській області, який є територіальним органом Державного земельного агентства України з питання реєстрації права власності на зазначену вище земельну ділянку за Державою Україна.

В пункті 21 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою КМ України №1141 від 26.10.2011 року, зазначено, що у разі проведення державної реєстрації виникнення права власності на нерухоме майно державний реєстратор вносить до запису про право власності та суб'єкта цього права такі відомості : щодо суб'єкта права власності - найменування органу державної влади, що здійснює управління нерухомим майном.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що відповідачем правомірно відмовлено ПАТ "Садовод" у проведенні реєстрації на підставі того, що із заявою повинен звернутись уповноважений орган з питання реєстрації права власності за державою України для вірного внесення відомостей щодо органу державної влади, який здійснює управління майном на даний момент.

Що стосується відмови відповідача у реєстрації іншого речового права - права оренди, колегія суддів вважає необхідним зазначити наступне.

З інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об"єктів нерухомого майна вбачається, що по земельній ділянці з кадастровим номером 6321480500:02:000:0050 не зареєстроване право власності на нерухоме майно.

У пункті 4 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень закріплено, що державна реєстрація речових прав на земельні ділянки проводиться після державної реєстрації земельних ділянок у державному земельному кадастрі.

Статтею 10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" чітко зазначено, що органи державної реєстрації прав, державні реєстратори забезпечують достовірність інформації, її захист від несанкціонованого доступу, оновлення, архівування та відновлення даних.

Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", речові права на нерухоме майно, які є похідними від права реєструються після державної реєстрації права власності на таке майно.

З огляду на викладене, оскільки по земельній ділянці з кадастровим номером 6321480500:02:000:0050 не зареєстроване право власності на нерухоме майно, колегія суддів вважає, що відповідачем правомірно відмовлено у реєстрації іншого речового права - права оренди на підставі п.5-2 ст.24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Частиною 3 статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, зазначених у пунктах 4, 5.2 - 5.6 частини першої цієї статті, не позбавляє заявника права повторно звернутися із заявою за умови усунення перешкод для державної реєстрації прав та їх обтяжень.

Стосовно позовних вимог щодо зобов'язання Реєстраційної служби Великобурлуцького районного управління юстиції Харківської області здійснити заходи по державній реєстрації права власності держави в особі Великобурлуцької районної державної адміністрації Харківської області та державній реєстрації іншого речового права - права оренди позивача щодо земельної ділянки з кадастровим номером № 6321480500:02:000:0050 площею 0,7972 га, слід зазначити, що ці вимоги є похідними від інших позовних вимог, а тому вони задоволенню не підлягають з огляду на відсутність правових підстав щодо скасування оскаржуваних у даній справі рішень державного реєстратора.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцію та законами України.

Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У відповідності до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на встановлені у справі фактичні обставини та досліджені докази, колегія суддів вважає, що Державний реєстратор при прийнятті рішень № 8842910 від 09.12.13р. про відмову у державній реєстрації права власності держави на земельні ділянки та № 8843061 від 09.12.2013 р. про відмову у державній реєстрації іншого речового права - права оренди земельних ділянок, діяв на підставі та у спосіб, що передбачені Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", з дотриманням вимог ч.3 ст.2 КАС України.

Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справа та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Підсумовуючи викладене, колегія суддів підтверджує, що при прийнятті судового рішення у справі суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства "Садовод" залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 18.08.2014р. по справі № 820/11151/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя (підпис)Жигилій С.П. Судді (підпис) (підпис) Дюкарєва С.В. Перцова Т.С.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2014
Оприлюднено13.10.2014
Номер документу40812379
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/11151/14

Ухвала від 12.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 03.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 21.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 01.10.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 17.09.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Постанова від 18.08.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

Ухвала від 12.06.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні