cpg1251 Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"27" серпня 2014 р. № 820/13361/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Шляхова О.М.,
при секретарі - Браварець К.В.,
за участю представника позивача - Караульної Ю.Л . (довіреність б/н від 01.07.2014р.),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БІЗЛЕКС" до Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання протиправними дій,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд :
- визнати протиправними дії Індустріальної ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів Харківської області по проведенню зустрічної звірки ТОВ «БІЗЛЕКС» щодо підтвердження господарських відносин та їх реальності та повноти відображення в обліку за 01.02.14-31.05.14р., за результатами якої складено акт від 22.05.2014 р. №316/20-36-22-03-07/39062656.
- визнати протиправними дії Індустріальної ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів Харківської області щодо коригування показників податкової звітності в інформаційній системі «Податковий блок» за період з 01.02.2014 - 31.05.2014р., що викладені в акті про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «БІЗЛЕКС» від 22.05.2014 р. №316/20-36-22-03-07/39062656 та зобов'язати Індустріальну ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів Харківської області вчинити дії щодо коригування і відновлення сум податкового кредиту та податкових зобов'язань ТОВ «БІЗЛЕКС» в Інформаційній системі «Податковий блок» задекларованих ТОВ «БІЗЛЕКС» у податкових деклараціях з податку на додану вартість період з 01.02.2014 - 31.05.14р.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що податковим органом під час проведення зустрічної звірки порушені приписи Податкового кодексу України та Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1232, а саме: податковим органом безпідставно проведено перевірку, без дослідження первинних документів відповідачем неправомірно зроблено висновок про відсутністьоб"єктів оподаткування по операціях придбаних товарів (послуг) підприємством . Посилаючись на вказані обставини, позивач у судовому засіданні підтримав позов та просив суд ухвалити рішення про задоволення позову.
Відповідач у судове засідання не прибув, повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується матеріалами справи. Через канцелярію суду подав заперечення , в яких просив суд відмовити у задоволенні позову.
Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи представника позивача , встановив наступне.
Судом встановлено, що згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, який міститься в матеріалах справи (а.с.26) - ТОВ «БІЗЛЕКС» зареєстроване в якості юридичної особи 22.01.2014 року та позивач на теперішній час знаходиться на обліку в Індустріальній ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів Харківської області з 23.01.14 року.
Індустріальною ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів Харківської області проведено зустрічну звірку ТОВ «БІЗЛЕКС» щодо підтвердження господарських відносин та їх реальності та повноти відображення в обліку за 01.02.2014 - 31.05.2014р. , про що складено акт від 22.05.2014 р.№316/20-36-22-03-07/39062656 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "БІЗЛЕКС"(а.с.39-44).
В акті зазначено, що звіркою ТОВ «БІЗЛЕКС» встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) підприємствам - покупцям та по операціях з продажу товарів (послуг) за лютий 2014 року в розумінні ст.198,185,201 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2756.
Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначений Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1232 (далі за текстом - Порядок № 1232 від 27.12.2010 року).
Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
За приписами п. 4 Порядку № 1232 від 27.12.2010 року встановлено, що орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Вимоги щодо підстав надіслання запиту визначені п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, відповідно до якої органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
На вимогу суду надати суду письмове пояснення щодо підстав для проведення спірної зустрічної звірки разом з доказами на підтвердження викладеного, відповідачем не надано жодних доказів та пояснень .
Суд зазначає, що в акті від 22.05.2014 р.№316/20-36-22-03-07/39062656 відсутні жодні посилання на наявність актів перевірок контрагентів позивача чи на наявність розбіжностей задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
На вимогу суду до матеріалів справи не надано запиту про надання пояснень та їх документального підтвердження , який передував проведенню зустрічної звірки позивача, як не надано доказів його надіслання та вручення позивачу.
Так, відповідно до п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право з метою отримання податкової інформації проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платників податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.п. 6, 7 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1232, у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
З акту від 07.04.2014 року № 996/26-59-22-01/38826412 про неможливість проведення зустрічної звірки позивача вбачається, що податковий орган робить висновки про відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) підприємствам - покупцям та по операціях з продажу товарів (послуг) за лютий 2014 року в розумінні ст.198,185,201 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2756.
Більш того, зазначений висновок відповідачем здійснено на підставі аналізу наявних баз даних, без отримання документів від позивача.
З системного аналізу норм "Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок", затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 27.12.2010р. №1232, а також "Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства", затвердженого наказом ДПА України від 22.12.2010р. №984, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.01.2011р. за №34/18772, вбачається, що висновки податкового органу відносно правильності справляння платником податків сум податків та зборів за відображеними в податковій звітності показниками господарських операцій можуть бути викладені виключно в акті перевірки або довідці зустрічної звірки.
Чинним законодавством не передбачено відображення таких висновків в акті про неможливість проведення зустрічної звірки, де мають зазначатись лише обставини, які спричинили неможливість проведення зустрічної звірки. Отже, відображення в актах про неможливість проведення зустрічної звірки суджень податкового органу по суті проведених платником податків господарських операцій суперечить закону, який не передбачає такого порядку дій суб'єкта владних повноважень.
Таким чином, в акті про неможливість проведення зустрічної звірки викладено висновки, які за змістом не відповідають назві та змісту документа.
Крім того, доказів надсилання позивачу вказаного акту про неможливість проведення зустрічної звірки від 22.05.2014 року відповідачем до суду не надано, що є порушенням п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України .
Як пояснив представник позивача, що неправомірними діями відповідача по проведенню зустрічної звірки (відсутні підстави , зазначенням висновків без дослідження документів в акті від 22.05.2014 року ), здійсненням коригування показників податкової звітності ТОВ "БІЗЛЕКС" в інформаційній системі "Податковий блок" за період лютий-квітень 2014 року на підставі зазначеного акту порушує його ділову репутацію та порушує його права та інтереси , які потребують захисту у судовому порядку.
Що стосується посилань відповідача в акті про неможливість проведення зустрічної звірки від 22.05.2014 рок на відсутність позивача за місцезнаходження, судом встановлено наступне.
Суд зазначає, що відповідачем не надано жодних доказів , що станом на момент проведення зустрічної звірки, а саме: 22.05.2014р., позивач був відсутній за місцезнаходженням, таким чином суд не приймає в якості доказу відсутності позивача за місцем знаходження висновок (а.с.45), оскільки він складений раніше, ніж проведено звірку.
З Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (станом на 14.08.2014 року) також не вбачається, що позивач відсутній за місцем знаходження. Більш того, з зазначеного Витягу вбачається, що місцезнаходженням позивача є м.Харків, вул.Плиткова,8, а висновку, наданого відповідачем до матеріалів справи та акту від 22.05.14 року вбачається, що податкова адреса позивача є м.Харків, вул.Плиткова,12.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно до ч. 2 ст. 71 КАСУ України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок, щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищевикладене, та те, що відповідачем не доведено дотримання ним вимог чинного законодавства та правомірність дій під час проведення зустрічної звірки позивача, враховуючи наявність порушення прав позивача, суд вважає за необхідне задовольнити вимогу позивача про визнання протиправними дій Індустріальної ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів Харківської області по проведенню зустрічної звірки ТОВ «БІЗЛЕКС» щодо підтвердження господарських відносин та їх реальності та повноти відображення в обліку за 01.02.14-31.05.14р., за результатами якої складено акт від 22.05.2014 р. №316/20-36-22-03-07/39062656.
Що стосується вимог позивача про визнання протиправними дій Індустріальної ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів Харківської області щодо коригування показників податкової звітності в інформаційній системі «Податковий блок» за період з 01.02.2014 - 31.05.2014р., що викладені в акті про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «БІЗЛЕКС» від 22.05.2014 р. №316/20-36-22-03-07/39062656 та зобов'язання Індустріальної ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів Харківської області вчинити дії щодо коригування і відновлення сум податкового кредиту та податкових зобов'язань ТОВ «БІЗЛЕКС» в Інформаційній системі «Податковий блок» задекларованих ТОВ «БІЗЛЕКС» у податкових деклараціях з податку на додану вартість період з 01.02.2014 - 31.05.14р., суд зазначає наступне.
Згідно статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
Наказом ДПА України від 18.04.2008 № 266 "Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів" затверджено Примірний порядок взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів.
Згідно п.1.3 розділу 1 зазначеного Порядку, для його реалізації створені відповідні програмні продукти, у тому числі "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України", яка формується на підставі подання платниками податку на додану вартість розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів.
Відповідно до п.2.21 Наказу №266 підсумки перевірок за результатами автоматизованого співставлення податкової звітності з ПДВ на центральному рівні відображаються в додатку до акта перевірки (камеральної, документальної невиїзної, планової, позапланової перевірки) або довідки у розрізі періодів та операцій з одним контрагентом та фіксуються в АС "Аудит".
По мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням, прийнятим за результатами таких перевірок, уточнюються результати автоматизованого співставлення на центральному рівні податкової звітності з ПДВ за поданням підрозділу, яким завершено процедуру такого узгодження та яким прийнято таке повідомлення-рішення.
Таким чином, відображенню в електронній базі даних підлягають самостійно задекларовані платником податків суми податкових зобов'язань та податкового кредиту (за основною декларацією чи уточнюючим розрахунком, результати автоматизованого співставлення уточнюються по мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням, прийнятим за результатами таких перевірок. Внесення змін за даними зустрічних звірок Наказом №266 не передбачено.
Невідповідність показників податкового кредиту та податкових зобов'язань, що задекларовані позивачем у деклараціях з ПДВ, показникам з централізованої бази даних податкової звітності, має безпосередній вплив на права та інтереси позивача, оскільки така невідповідність може мати для позивача негативні наслідки та використовуватись під час перевірок його контрагентів.
Судом встановлено, що відповідачем здійснено коригування податкових зобов"язань та податкового кредиту в системі АІС "Податковий блок" та її підсистеми "Система співставлення податкових зобов"язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів по ТОВ "БІЗЛЕКС" на підставі акту про неможливість проведення зустрічної звірки від 22.05.2014 р. №316/20-36-22-03-07/39062656, що підтверджується листом Індустріальної ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області №8140 від 03.07.14р.
З метою захисту порушених прав позивача суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги в повному обсязі .
Відповідно до ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 72, 94, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "БІЗЛЕКС" до Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання протиправними дій -задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправними дії Індустріальної ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів Харківської області по проведенню зустрічної звірки ТОВ «БІЗЛЕКС» щодо підтвердження господарських відносин та їх реальності та повноти відображення в обліку за 01.02.14-31.05.14р., за результатами якої складено акт від 22.05.2014 р. №316/20-36-22-03-07/39062656.
Визнати протиправними дії Індустріальної ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів Харківської області щодо коригування показників податкової звітності в інформаційній системі «Податковий блок» за період з 01.02.2014 - 31.05.2014р., що викладені в акті про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «БІЗЛЕКС» від 22.05.2014 р. №316/20-36-22-03-07/39062656 та зобов'язати Індустріальну ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів Харківської області вчинити дії щодо коригування і відновлення сум податкового кредиту та податкових зобов'язань ТОВ «БІЗЛЕКС» в Інформаційній системі «Податковий блок» задекларованих ТОВ «БІЗЛЕКС» у податкових деклараціях з податку на додану вартість період з 01.02.2014 - 31.05.14р.
Стягнути з Державного бюджету (УДКСУ у Червонозаводському районі міста Харкова Харківської області, код 37999628, МФО: 851011, Банк: ГУДКСУ у Харківській області, р/р: 31217206784011) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "БІЗЛЕКС" (адреса: м.Харків, вул. Плиткова, 12 ; код ЄДРПОУ 39062656 ) витрати зі сплати судового збору у розмірі 73.08 грн. (сімдесят три гривні вісім копійок).
Постанова може бути оскаржена.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлено 28 серпня 2014 року.
Суддя Шляхова О.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2014 |
Оприлюднено | 01.09.2014 |
Номер документу | 40270391 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шляхова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні