Постанова
від 18.08.2014 по справі 822/3242/14
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 822/3242/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 серпня 2014 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіМатущака В.В. при секретаріТимчишину В. М. за участі:представника позивача: Сторощук О.В., представника відповідача: Ковальчука О.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Торгівельно-виробничого "Товариства з обмеженою відповідальністю "Сантекс" до Дунаєвецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Торгівельно-виробниче "Товариства з обмеженою відповідальністю "Сантекс" звернулось в суд з адміністративним позовом до Дунаєвецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 21 липня 2014 №0001712200.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що оскаржуване рішення прийняте Дунаєвецькою ОДПІ на підставі акта №1161/2200/31653933 від 8 липня 2014 про результати позапланової виїзної документальної перевірки ТВ ТЗОВ «Сантекс», код ЄДРПОУ 31653933, з питань дотримання вимог валютного законодавства по імпортному контракту №07/04 від 25.12.2013, за період з 25.12.2013 по 26.06.2014, яким встановлені порушення позивачем ст. 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» № 185/94-ВР від 23 вересня 1994, із змінами та доповненнями за порушення термінів повернення валютних цінностей та п.1 Постанови Правління Національного банку України від 14.11.2013 №453 зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 15.11.2013 за № 1951/24483 та №270 від 12.05.2014 зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14.05.2014 за № 496/25273 «Про зміну строків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов'язкового продажу надходжень в іноземній валюті», за перевищення 90 календарних днів по розрахунках за операціями з імпорту товарів, передбаченого в статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» № 185/94-ВР від 23 вересня 1994, із змінами та доповненнями.

На підставі цього акту відповідач прийняв податкове повідомлення - рішення від 21.07.2014 №0001712200, яким позивачеві нарахована сума грошового зобов'язання в розмірі 18268,4 грн.

Позивач не погоджується з податковим повідомленням-рішенням відповідача та вважає його незаконними, винесеними з порушенням норм чинного законодавства та таким, що належить до скасування.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав в повному обсязі.

Представник відповідача заперечував проти задоволення даного адміністративного позову у повному обсязі, посилаючись на те, що за результатами проведеної перевірки були зроблені правомірні висновки щодо встановлених порушень вимог чинного законодавства та винесене оскаржуване податкове повідомлення-рішення є правомірним та таким, що скасуванню не підлягає.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи суд вважає, що позовні вимоги Торгівельно-виробничого "Товариства з обмеженою відповідальністю "Сантекс" не підлягають до задоволення виходячи з наведеного нижче.

Суд встановив, що Торгівельно-виробниче "Товариство з обмеженою відповідальністю "Сантекс" зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності 21.11.2001 та як платник ПДВ - 26.06.2008. (Свідоцтво №100124413, видане ДПІ в Дунаєвецькому районі).

З 27 червня по 01 липня 2014 на підставі направлення від 25.06.2014, №326, виданого Дунаєвецькою ОДПІ ГУ Міндоходів у Хмельницькій області, головним державним ревізором-інспектором відділу податкового аудиту Дунаєвецької ОДПІ ГУ Міндоходів у Хмельницькій області, та згідно статей 20, 75, п.п. 78.1.1, п.78.1, статті 78 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-УІ із змінами та доповненнями та отриманого повідомлення з ПАТ КБ «Приватбанк» від 02.06.2014 №Г- 31.0.0.0/1-15992 про порушення порядку повернення в Україну валютних цінностей та майна, що незаконно знаходяться за її межами, проведена позапланова виїзна документальна перевірка Торгівельно-виробничого Товариства з обмеженою відповідальністю «Сантекс», код ЄДРПОУ 31653933, з питань дотримання вимог валютного законодавства по імпортному контракту № 07/04 від 25.12.2013, за період з 25.12.2013 по 26.06.2014.

За результатами перевірки відповідачем складено акт №1161/2200/31653933 від 08.07.2014, яким встановлені порушення позивачем:

1. ст. 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» № 185/94-ВР від 23 вересня 1994, із змінами та доповненнями за порушення термінів повернення валютних цінностей:

- в сумі 14 850,00 USD по імпортному контракту № 07/04 від 25.12.2013 року з фірмою компанією ООО «Імотексен плюс», код: 28954203 Чехія, 25001, Брандис над Лажем Стара Болеслав, Масариково намести 34/5;

2. п.1 Постанов Правління Національного банку України від 14.11.2013 № 453 зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 15.11.2013р. за № 1951/24483 та №270 від 12.05.2014 зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14.05.2014р. за № 496/25273 «Про зміну строків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов'язкового продажу надходжень в іноземній валюті», за перевищення 90 календарних днів по розрахунках за операціями з імпорту товарів, передбаченого в статті 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» № 185/94-ВР від 23 вересня 1994, із змінами та доповненнями.

На підставі акту перевірки відповідач прийняв податкове повідомлення - рішення від 21 липня 2014 №0001712200, яким позивачеві нарахована сума грошового зобов'язання в розмірі 18268,4 грн.

Згідно з ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), добросовісно; розсудливо; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).

Впродовж судового розгляду справи суд встановив, що в періоді, який перевірявся, позивач уклав з нерезидентом ТОВ "Імотксен плюс" контракт від 25.12.2013 №07/04 на поставку товару. Ціна товару встановлена в доларах США.

Згідно до умов контракту №07/04 ТОВ "Імотксен плюс" Чехія (Продавець) зобов'язалось поставити товар, а саме: труби ірожнисті, безшовні, круглого поперечного перерізу, різної довжини з чорних металів (код вару 73043910) ТВ ТОВ "Сантекс" (Покупець).

Відповідно до п.1.1 Контракту, Продавець приймає на себе обов'язки поставити товар, а Покупець прийняти товар і оплатити вартість товару на умовах і в відношенні з потребами, говореними в даному контракті.

3. Ціна і загальна сума контракта

3.1.Ціни на товар дійсні тільки для даного контракту і не можуть служити прецедентом при включенні інших контрактів.

3.2.Ціни на товар встановленні в доларах США або в чеських кронах на умовах СІF згідно ІНКОТЕРМС 2000.

Загальна вартість контракту складає 500 000,00 (п'ятсот тисяч) Доларів США.

Постачальник здійснює постачання товару на умовах СІF, згідно з правилами (Інкотермс 2000) на умовах 100% попередньої оплати на протязі 90 банківських днів з дати поступлення коштів за товар на рахунок продавця.

Згідно п.5.3. Контракту, Грузовідправник товару, Китай.

1.Tianjin JiangHailong Steel Co Ltd/ RM 36 J-111, JLINTIANXIA PLAZA, BO AI RD NO, 1 HEBEI DISTRICT, TIANJIN, CHINA.

2.HONGONG RUI FENG IMPIRT AND EXPORT CO. LTD.

5.4. Вантажоотримувач товару ТВ ТЗОВ "Сантекс».

На виконання умов імпортного контракту № 07/04 від 25.12.2013 ТВ ТЗОВ «Сантекс» 19.02.2014 згідно платіжного доручення в іноземній валюті №565 від 19.02.2014 перерахувало на рахунок компанії ООО «Імотексен плюс», Чехія, кошти загальною сумою 14 850,00 (чотирнадцять тисяч вісімсот п'ятдесят) 1180, - як попередня оплата.

Суд встановив, що граничний термін надходження імпортної частини контракту або повернення передплати становить 02.07.2014.

Придбаний позивачем за даним контрактом товар надійшов в Україну від компанії ТОВ "Імотексен плюс", Чехія, згідно митної декларації № 400050000/2014/007152 від 24.06.2014, типу ІМ-40 «Імпорт», загальною вартістю 37317,27 USD.

На порушення ст.2 ЗУ від 23 вересня 1994 №185/94-ВР "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" із змінами та доповненнями, внаслідок порушення термінів повернення валютних цінностей, в ТВ ТЗОВ "Сантекс", код ЄДРПОУ 31653933 рахувалась протермінована дебіторська заборгованість по розрахунках з компанією ТОВ "Імотексен плюс", Чехія, по імпортному контракту № 07/04 від 25.12.2013 в сумі 14 850,00 USD.

Згідно Постанови НБУ за № 453 від 14.11.2013, зареєстрованої у Міністерстві юстиції 15.11.2013 за № 1951/24483, розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбаченні в статтях 1 та 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів (була чинна з 20.11.2013 по 17.05.2014), а з 20.05.2014 по 20.08.2014 згідно Постанови НБУ за № 270 від 12.05.2014 року, зареєстрованої у Міністерстві юстиції 14.05.2014 року за № 496/25273, розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбаченні в статтях 1 та 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів.

Відповідно до ст.4 ЗУ від 23 вересня 1994 року № 185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» (із змінами та доповненнями) порушення резидентами термінів, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка від суми неодержаної виручки (митної вартості недопоставленої продукції) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).

Згідно ч. 1 ст. 2 ЗУ "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" від 23.09.1994р. № 185/94-ВР, імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики - Міністерства економіки України.

Відповідно ч.4 ст.2 ЗУ "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені частиною першою цієї статті.

Відповідно до ч. 1 ст.13 Декрету Кабінету Міністрів України «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» від 19.02.1993р. № 15-93, надалі - Декрет про систему валютного регулювання та контролю, головним органом валютного контролю є Національний банк України, який забезпечує виконання уповноваженими банками функцій щодо здійснення валютного контролю згідно з цим Декретом та іншими актами валютного законодавства України.

Згідно п. 4.3. Інструкції про здійснення валютного контролю (далі - Інструкція) затвердженої постановою Правління Національного банку України від 24.03.1999р. № 136, уповноважений банк реєструє валютні операції своїх клієнтів у спеціальних журналах, строк зберігання яких складає 10 років.

Відповідно п.1.3 Інструкції якщо договір передбачає поставку товару, здійснення платежу в кілька етапів, то банк здійснює контроль за строками розрахунків за експортними операціями окремо за кожним фактом здійснення поставки товару, а за імпортними операціями - окремо за кожним фактом здійснення платежу.

Пунктом 3.2. Інструкції передбачено, що відлік законодавчо встановленого строку розрахунків банк починає з наступного календарного дня після дня здійснення операцій, вказаних у п. 3.1 цієї Інструкції.

Згідно п. 3.3. банк знімає з контролю операцію резидента в разі імпорту товару з увезенням його на територію України після: отримання інформації про цю операцію в реєстрі МД (типу IM-40 "Імпорт", IM-41 "Реімпорт", IM-72 "Магазин безмитної торгівлі", IM-75 "Відмова на користь держави", IM-76 "Знищення або руйнування") - якщо для митного оформлення продукції використовується МД; пред'явлення резидентом документа (крім МД), який використовується для митного оформлення продукції, - якщо для митного оформлення продукції не використовується МД; пред'явлення резидентом документа, який згідно з умовами договору засвідчує виконання нерезидентом робіт, надання послуг, передавання прав інтелектуальної власності та інших немайнових прав, призначених для продажу (оплатної передачі), - в інших випадках.

Крім того, відповідно до п. 3.7. банк здійснює контроль за своєчасністю розрахунків лише щодо тієї частини імпортного договору резидента, яка передбачає розрахунки в грошовій формі (у разі зміни умов бартерного договору, що передбачає заміну зобов'язань резидента з постачання товару на зобов'язання щодо оплати товару нерезиденту повністю або частково в грошовій формі).

Аналізуючи вище зазначені норми, суд приходить до висновку, що позивачем порушено законодавчо встановлені терміни по поверненню валютних цінностей та порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті по імпортному контракту №07/07 від 25.12.2014.

Підсумовуючи вищезазначене суд робить висновок, що податкове повідомлення - рішення від 21.07.2014 №0001712200, яким позивачеві нарахована сума грошового зобов'язання в розмірі 18268,4 грн., було прийнято відповідачем правомірно, на підставі Конституції та законів України, у зв'язку з чим заявлені позивачем вимоги про скасування цього рішення, не підлягають задоволенню.

Доводи позивача, якими він обґрунтовував свої позовні вимоги, а саме: згідно платіжного доручення в іноземній валюті №565 від 19.02.2014 здійснено не авансовий платіж, передбачений контрактом, а частину відповідного авансового платежу, а 100% попередньої оплати (авансовий платіж) було перераховано на рахунок ТОВ "Імотексен плюс" 03.04.2014 - не знайшли свого підтвердження впродовж розгляду справи та спростовуються наведеними в рішенні суду обставинами.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З врахуванням наведеного, суд вважає, що позивачем не доведено, а судом не встановлено неправомірність прийняття спірного повідомлення-рішення, а тому в задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 158-163,254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

у задоволенні адміністративного позову Торгівельно-виробничого "Товариства з обмеженою відповідальністю "Сантекс" - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 22 серпня 2014 року

Суддя В.В. Матущак

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.08.2014
Оприлюднено04.09.2014
Номер документу40314340
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/3242/14

Рішення від 05.06.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 18.05.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 05.05.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Постанова від 28.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 28.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 22.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 06.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 23.10.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 12.09.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 16.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні