cpg1251
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"26" серпня 2014 р. Справа № 922/1966/14
Колегія суддів у складі: головуючий суддя Істоміна О.А. , суддя Барбашова С.В. , суддя Горбачова Л.П. ,
при секретарі Полубояриній Н.В.,
за участю представників:
прокурора - Хряка О.О. (посв. №013774 від 06.12.2012р.),
позивача - не з`явився,
відповідача - не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківіського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу ТОВ "Карат" (вх.№2117Х/3) на рішення господарського суду Харківської області від 16.07.2014 року по справі №922/1966/14
за позовом Прокурора Шевченківського району Харківської області, смт. Шевченкове, в інтересах держави в особі Шевченківської селищної ради Шевченківського району Харківської області, смт. Шевченкове,
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Карат", м.Чугуїв
про внесення змін до договору оренди, -
ВСТАНОВИЛА:
Прокурор звернувся до господарського суду Харківської області з позовом, в якому просив внести зміни до пункту 5 розділу "Об'єкт оренди" договору оренди земельної ділянки від 26 лютого 2007 року, укладеного між Шевченківською селищною радою Шевченківського району Харківської області та ТОВ "Карат", який зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі в Шевченківському районному відділі Харківської регіональної філії ДП "Центр державного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" 03 березня 2007 року за номером 040770400220, та викласти його в такій редакції - "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 6598331,19 гривень (шість мільйонів п'ятсот дев'яносто вісім тисяч триста тридцять одна гривня дев'ятнадцять копійок)". Крім того, просив суд внести зміни до пункту 9 розділу "Орендна плата" договору оренди земельної ділянки від 26 лютого 2007 року, укладеного між Шевченківською селищною радою Шевченківського району Харківської області та ТОВ "Карат", зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі в Шевченківському районному відділі Харківської регіональної філії ДП "Центр державного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" 03 березня 2007 року за номером 040770400220, та викласти його в такій редакції - "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. У відповідності до рішення XI сесії V скликання Шевченківської селищної ради від 25.01.2007 року орендна плата встановлюється у розмірі трьох відсотків від грошової оцінки землі. Загальна сума сплати на рік становить 197949,93 гривні (сто дев'яносто сім тисяч дев'ятсот сорок дев'ять гривень дев'яносто три копійки)".
Рішенням господарського суду Харківської області від 16.07.2014 року (суддя Жельне С.Ч.) позов задоволено повністю. Суд вирішив: - внесети зміни до пункту 5 розділу "Об'єкт оренди" договору оренди земельної ділянки від 26 лютого 2007 року, укладеного між Шевченківською селищною радою Шевченківського району Харківської області та ТОВ "Карат", зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі в Шевченківському районному відділі Харківської регіональної філії ДП "Центр державного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" 03 березня 2007 року за номером 040770400220, та викласти його в такій редакції - "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 6598331,19 гривень (шість мільйонів п'ятсот дев'яносто вісім тисяч триста тридцять одна гривня дев'ятнадцять копійок)". - внести зміни до пункту 9 розділу "Орендна плата" договору оренди земельної ділянки від 26 лютого 2007 року, укладеного між Шевченківською селищною радою Шевченківського району Харківської області та ТОВ "Карат", зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі в Шевченківському районному відділі Харківської регіональної філії ДП "Центр державного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" 03 березня 2007 року за номером 040770400220, та викласти його в такій редакції - "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. У відповідності до рішення XI сесії V скликання Шевченківської селищної ради від 25.01.2007 орендна плата встановлюється у розмірі трьох відсотків від грошової оцінки землі. Загальна сума сплати на рік становить 197949,93 гривні (сто дев'яносто сім тисяч дев'ятсот сорок дев'ять гривень дев'яносто три копійки)". Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Карат" (63503, Харківська область, м. Чугуїв, вул. Добролюбова, 50, код ЄДРПОУ 25181114, р/р 26007139251 Банк ПАТ "Райфайзен Банк Аваль", МФО 380805) на користь Державного бюджету України (одержувач коштів - Управління державної казначейської служби у Дзержинському районі м. Харкова, вул. Бакуліна 18, м. Харків, 61166, код ЄДРПОУ 37999654, рахунок 31215206783003, банк одержувача - Головне управління державної казначейської служби України у Харківській області, МФО 851011, код бюджетної класифікації 22030001) 1218,00 грн. судового збору.
Відповідач з рішенням суду першої інстанції не погодився та звернувся до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення господарського суду Харківської області від 16.07.2014 року по справі №922/1966/14 повністю. Судові витрати покласти на позивача.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на те, що, за договором оренди землі від 22.02.2007 року орендодавець не має права вимагати відповідного збільшення орендної плати в разі зміни нормативної вартості земельної ділянки. Апелянт вказує, що у пункті 14 Договору оренди землі зміна нормативної грошової оцінки земель не є підставою для перегляду розміру орендної плати. До істотних умов договору оренди землі згідно з частиною 1 статті 15 Закону «України «Про оренду землі» не відноситься нормативна грошова оцінка земель, відповідно, на думку відповідача, її зміни або встановлення не є підставою для перегляду існуючих умов договору, у тому числі орендної плати.
У судове засідання 26.08.2014р. представник відповідача (апелянта) не прибув, хоча належним чином був повідомлений про час і місце розгляду справи ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 04.08.2014р. про прийняття апеляційної скарги до провадження. Дану ухвалу суду ТОВ «Карат» отримав 07.08.2014р., що вбачається з повідомлення про вручення поштового відправлення, яке долучено до матеріалів справи.
26.08.2014р. відповідачем до суду було подано клопотання (вх.№6911) про відкладення розгляду справи, в якому відповідач просить відкласти розгляд справи у зв`язку з хворобою представника ТОВ «Карат».
Колегія суддів, розглянувши клопотання відповідача про відкладення розгляду справи, вважає за необхідне зазначити, що у відповідності до ч.1 ст.77 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд відкладає в межах строків, встановлених ст. 69 цього Кодексу, розгляд справи, коли за якихось обставин спір не може бути вирішено в даному судовому засіданні, у разі нез'явлення в судове засідання представників сторін, інших учасників судового процесу; неподання витребуваних доказів; необхідність витребування нових доказів; залучення до участі в справі іншого відповідача, заміна неналежного відповідача; необхідність заміни відведеного судді, судового експерта.
В обґрунтування заявленого клопотання відповідач зазначає, що його уповноважений представник перебуває на лікарняному і не може прибути в судове засідання. Проте, колегія суддів зазначає, що неможливість вирішення господарського спору в даному судовому засіданні, вирішується господарським судом в кожному випадку окремо з врахуванням обставин справи. Враховуючи те, що відповідач є апелянтом по справі, а, отже, в апеляційній скарзі ним викладені доводи з яких він не погоджується з прийнятим рішенням суду першої інстанції, а також те, що наявних у справі документів достатньо для розгляду справи по суті, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення клопотання про відкладення, оскільки відсутність апелянта в судовому засіданні не перешкоджає розгляду справи по суті.
Також відповідач не надав доказів перебування його повноважного представника на лікарняному - довідки з відділу кадрів товариства, копії листка непрацездатності тощо.
Колегія суддів вважає необхідним зазначити, що чинне законодавство не обмежує сторін певним колом осіб, які можуть представляти його в суді, а тому відповідач, у разі його бажання бути присутнім у судовому засіданні, повинен був направити іншого представника, оскільки був повідомлений про те, що його апеляційна скарга призначена до розгляду на 26.08.2014р.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку про відмову в задоволенні клопотання скаржника про відкладення розгляду справи.
Прокурор у судовому засіданні 26.08.2014р. проти задоволення апеляційної скарги заперечував з підстав, зазначених у відзиві (вх.№6712) на апеляційну скаргу, в якому просить залишити її без задоволення, а рішення господарського суду Харківської обаласті від 16.07.2014 року по даній справі - без змін.
Представник позивача - Шевченківської селищної ради Шевченківського району Харківської області у судове засідання не з`явився, 26.08.2014р. від позивача надійшло клопотання (вх.№6981), в якому Виконавчий комітет Шевченківської селищної ради Харківської області просить суд розглянути апеляційну скаргу ТОВ «Карат» без участі представника Шевченківської селищної ради за наявними в справі матеріалами.
26.08.2014р. позивач надав до суду відзив (вх.№6980) на апеляційну скаргу, в якому заперечує проти вимог апеляційної скарги ТОВ «Карат» та просить залишити її без задоволення.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши доводи апеляційної скарги та відзивів на неї, в межах вимог передбачених ст.101 ГПК України, заслухавши у судовому засіданні правову позицію прокурора у даній справі, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції обставин справи та доказів на їх підтвердження, а також правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів встановила наступне.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, рішенням XII сесії Шевченківської селищної ради Шевченківського району Харківської області V скликання від 22.02.2007 року надано в користування на умовах оренди ТОВ "Карат" земельну ділянку площею 2,8346 га для ведення комерційної діяльності, що знаходиться за адресою: смт. Шевченкове, вулиця Шевченко, 58 (а.с.35).
26 лютого 2007 року між Шевченківською селищною радою та ТОВ "Карат" був укладений договір оренди землі та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі в Шевченківському районному відділі Харківської регіональної філії ДП "Центр державного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" 03 березня 2007 року за номером 040770400220.
Відповідно до пункту 8 договору оренди землі договір укладено на 49 років.
Пунктом 5 розділу "Об'єкт оренди" зазначеного договору оренди землі вказано нормативно - грошову оцінку земельної ділянки в сумі 1532952,00 грн. (один мільйон п'ятсот тридцять дві тисячі дев'ятсот п'ятдесят дві грн.), яка була чинною на момент укладання договору та необхідною для визначення розміру орендної плати.
Судом першої інстанції встановлено, що Шевченківською селищною радою рішенням XVIII сесії VI скликання 8 червня 2012 року затверджено технічну документацію із нормативної грошової оцінки земель селища Шевченкове Шевченківського району Харківської області, відповідно до якої базова вартість 1 кв. м земель промисловості складає 105,48 грн. із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки земель селища Шевченкове станом на 01.01.2013 року (а.с.36).
Вказане рішення селищної ради опубліковане в засобах масової інформації, а саме: в районній газеті "Краєвид" 14 липня 2012 року.
Відповідно до п. 2 ст. 271 Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Відповідно до ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земель, які знаходяться в межах населених пунктів, проводиться не рідше ніж 5-7 років.
Згідно з вимогами ст. ст. 271, 274, 288 Податкового кодексу України базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом. Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.
Пунктом 2 ст. 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Отже, у разі зміни нормативної грошової оцінки землі, яка є базою оподаткування для плати за землю, змінюється річна сума податкового зобов'язання по земельному податку та орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Як встановлено господарським судом Харківської області, відповідач - ТОВ "Карат" всупереч рішенню селищної ради та вимогам законодавства, обраховує та сплачує орендну плату за договором оренди землі відповідно до нормативної грошової оцінки землі, яка була чинна до 31.12.2012 року включно.
Даний факт підтверджується довідкою № 93 від 05.02.2014 року, виданою виконавчим комітетом Шевченківської селищної ради, відповідно до якої річна сума плати за оренду земельної ділянки, що знаходиться в смт. Шевченкове по вул. Шевченко, 58, яку використовує ТОВ "Карат", становить 96126,96 грн., в той час як повинна становити 197949,93 грн. (три проценти від нормативної грошової оцінки, яка діє з 01.01.2013 року) (а.с.37).
В результаті чого виникла заборгованість зі сплати ТОВ "Карат" орендної плати за користуванням земельною ділянкою в розмірі 101822,97 грн. (сто одна тисяча вісімсот двадцять дві грн. 97 коп.) за 2013 рік.
Пунктом 14 розділу "Орендна плата" вказаного договору, оренди землі визначено підстави перегляду орендної плати за земельну ділянку, в тому числі: в разі збільшення розмірів ставки земельного податку, при зміні розміру орендної плати, що встановлюється сесією селищної ради, а також в інших випадках, передбачених законодавством.
У відповідності до вимог Закону України "Про оцінку земель", Податкового кодексу України, рішення ХVІІІ сесії VІ скликання селищної ради, умов укладеного договору оренди землі, Виконавчий комітет Шевченківської селищної ради надіслав на адресу відповідача - ТОВ «Карат» листи № 516 від 16.07.2013 року та № 642 від 09.09.2013 року, в яких повідомлено орендаря - ТОВ "Карат" про затвердження нормативно-грошової оцінки селища Шевченкове та надіслано проекти додатків до договору оренди землі з розрахунком орендної плати відповідно до нормативної грошової оцінки землі, наданої відділом Держземагенства у Шевченківському районі Харківської області станом на 26.06.2013 року (а.с.22-а.с.23).
Як вбачається з матеріалів справи, листом №163 від 04.10.2013 року відповідач повідомив Шевченківську селищну раду про відмову сплачувати орендну плату відповідно до діючої з 01.01.2013 року нормативної грошової оцінки землі селища Шевченкове Шевченківського району Харківської області (а.с.25).
Пунктом 35 розділу "Зміна умов договору і припинення його дії" укладеного договору оренди землі встановлено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін.
Частиною 2 статті 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку.
Таким чином, діючим законодавством України, у т.ч. ст. 188 Господарського кодексу України, передбачено, що сторона за договором може звернутися до іншої сторони або до суду, з вимогою щодо внесення змін до діючого договору, за умови, якщо сторони не дійшли згоди про внесення відповідних змін у договірному порядку.
Положеннями статті 632 Цивільного кодексу України визначено, що ціна у договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни ( тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Судом вірно встановлено, що як на час укладання договору оренди земельної ділянки, так і на час виникнення спору, обов'язковим елементом визначення розміру орендних платежів є нормативна грошова оцінка земельних ділянок (ч. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель"), яка у відповідності до положень статті 18 вказаного Закону проводиться не рідше ніж на 5-7 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання державою плати за користування землею. Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок не може ототожнюватися як зміна розміру орендної плати, а є лише її передумовою. Не внесення сторонами договору оренди землі змін до його умов в частині, що встановлюється у законодавчому порядку, не звільняє сторін від обов'язку їх виконання, оскільки відповідно до положень статті 11 Цивільного кодексу України у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів місцевого самоврядування.
Акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності (ст. 5 ЦК України). Оскільки зміна нормативної грошової оцінки землі проведена у межах правових норм, що діяли на момент укладання договору оренди землі, то вона розповсюджуються як на відносини, що склалися, так і на відносини, що виникають у майбутньому.
Відповідно до ст. 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.
Згідно з ч.5 ст.5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі" до істотних умов договору оренди землі, крім іншого, відноситься орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату. Таким чином, нормативна грошова оцінка земельних ділянок впливає на визначення розміру орендної плати. В свою чергу, орендна плата є істотною умовою для договорів оренди землі, а тому зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок призводить до зміни розміру орендної плати, що впливає на зміну умов договору в цій частині.
Згідно з ч. 3 ст. 5 Цивільного кодексу України, якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов'язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 2,8346 га, що знаходиться за адресою: смт. Шевченкове, вул. Шевченко, 58, яка стала підставою для визначення орендної плати за договором оренди землі в чинній редакції, виконана після набрання чинності Податковим кодексом України.
Господарським судом Харківської області вірно встановлено, що зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок призводить до зміни розміру орендної плати, що впливає на зміну умов договору в цій частині (оскільки, розмір орендної плати є істотною умовою договору оренди землі), між ТОВ "Карат" та Шевченківською селищною радою Шевченківського району Харківської області виникли нові права та обов'язки, що, відповідно, регулюються Податковим кодексом України, а не положеннями Закону України "Про плату за землю".
Відповідно до умов Договору розмір орендної плати переглядається щорічно у разі: - зміни умов господарювання, передбачених договором; - зміни розмірів земельного податку, підвищення цін та тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; -погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; - збільшення розмірів ставки земельного податку, при зміні розмірів орендної плати, що встановлюється сесією селищної ради; - в інших випадках, передбачених законодавством.
Отже, відповідно до умов Договору, - орендна плата, а саме: розмір відсотку від нормативної грошової оцінки землі та сама нормативна грошова оцінка землі - підлягають зміні.
Статтею 142 Конституції України закріплено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст.
Частиною 3 статті 6 Цивільного кодексу України передбачено, що сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.
Статтею 632 Цивільного кодексу України зміна ціни договору в процесі його виконання цілком допускається. Заборонена лише зміна ціни договору, який повністю виконано.
Відповідно до ст. 30 Закону України «Про оренду землі» зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.
Частиною 2 ст. 188 Господарського кодексу України встановлено, що сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.
Частиною 4 ст.188 Господарського кодексу України встановлено, що у разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Також, згідно зі ст. 11 ГПК України підприємство чи організація, які вважають за необхідне змінити чи розірвати договір, надсилають пропозиції про це другій стороні за договором. Підприємство, організація, які одержали пропозицію про зміну чи розірвання договору, відповідають на неї не пізніше 20 днів після одержання пропозиції. Якщо підприємства і організації не досягли згоди щодо зміни чи розірвання договору, а також у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення господарського суду.
Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення умов договору, а також в інших випадках, встановлених договором або законом.
Зміна умов договору оренди землі встановлена ст. 30 Закону України "Про оренду землі" передбачає, у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі, вирішення спору в судовому порядку.
Згідно з пп. в) п. 2.2.3. Узагальнення судової практики розгляду господарськими судами справ у спорах, пов'язаних із земельними правовідносинами, викладеного в листі ВГСУ від 01.01.2010 року роз'яснено, що згідно з приписами статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування, в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території, а тому в разі прийняття відповідним органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за земельні ділянки та затвердження нових коефіцієнтів, які застосовуються в розрахунку орендної плати за земельні ділянки, ці обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
Отже, установивши, що законодавчо змінено розмір орендної плати за землю, про що орендар був повідомлений, але ухилявся від вчинення дій, спрямованих на внесення відповідних змін до договору оренди землі, суди повинні враховувати вказані нормативні акти при вирішенні спорів про внесення змін до договорів у частині зміни орендних ставок.
Рішення Шевченківської селищної ради XVIII сесії VI скликання 8 червня 2012 року ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель селища Шевченкове Шевченківської селищної ради Шевченківського району Харківської області» є діючими, не скасовано та не оскаржено в судовому порядку.
Враховуючи викладене, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позову прокурора Шевченківського району Харківської області в інтересах держави в особі Шевченківської селищної ради Шевченківського району Харківської області до ТОВ "Карат" про внесення змін до договору оренди земельної ділянки площею 2,8346 га, що знаходиться за адресою: смт. Шевченкове, вул. Шевченко, 58.
Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Згідно зі статтею 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Відповідно до статті 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.
На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що доводи, викладені в апеляційній скарзі, не можуть бути підставою для скасування оскаржуваного рішення по даній справі, тому рішення господарського суду Харківської області від від 16 липня 2014 року по справі №922/1966/14 слід залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
Керуючись ст. ст. 99, 101, 102, п.1 ст.103, ст. 105 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Карат" залишити без задоволення.
Рішення господарського суду Харківської області від 16 липня 2014 року по справі №922/1966/14 залишити без змін.
Повний текст постанови складено 01.09.2014 року.
Головуючий суддя Істоміна О.А.
Суддя Барбашова С.В.
Суддя Горбачова Л.П.
Суд | Харківський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2014 |
Оприлюднено | 04.09.2014 |
Номер документу | 40319976 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Харківський апеляційний господарський суд
Горбачова Л.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні