Постанова
від 15.10.2014 по справі 922/1966/14
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 жовтня 2014 року Справа № 922/1966/14

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого суддіБожок В.С., суддівКостенко Т.Ф., Сибіги О.М. розглянувши матеріали касаційної скаргиТовариства з обмеженою відповідальністю "Карат", м. Чугуїв, Харківська обл. на постановуХарківського апеляційного господарського суду від 26.08.2014 року у справігосподарського суду Харківської області за позовом Прокурора Шевченківського району Харківської області в інтересах держави в особі Шевченківської селищної ради, смт. Шевченкове, Харківська обл. до Товариства з обмеженою відповідальністю "Карат", м. Чугуїв, Харківська обл. про внесення змін до договору оренди

за участю представників

прокуратури: Клюге Л.М., посвідчення ГПУ від 17.01.2013 року № 014652,

позивача: не з'явився,

відповідача: не з'явився

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Шевченківського району Харківської області в інтересах держави в особі Шевченківської селищної ради звернувся до господарського суду Харківської області з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Карат" (далі за текстом - ТОВ "Карат") про внесення змін до пункту 5 розділу "Об'єкт оренди" Договору оренди земельної ділянки від 26.02.2007 року, укладеного між Шевченківською селищною радою Шевченківського району Харківської області та ТОВ "Карат", зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі в Шевченківському районному відділі Харківської регіональної філії ДП "Центр державного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" 03.03.2007 року за номером 040770400220, та викладення його в такій редакції - "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 6 598 331, 19 грн."; внесення змін до пункту 9 розділу "Орендна плата" Договору оренди земельної ділянки від 26.02.2007 року, укладеного між Шевченківською селищною радою Шевченківського району Харківської області та ТОВ "Карат", зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі в Шевченківському районному відділі Харківської регіональної філії ДП "Центр державного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" 03.03.2007 року за номером 040770400220, та викладення його в такій редакції - "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. У відповідності до рішення XI сесії V скликання Шевченківської селищної ради від 25.01.2007 року орендна плата встановлюється у розмірі трьох відсотків від грошової оцінки землі. Загальна сума сплати на рік становить 197 949, 93 грн.".

Рішенням господарського суду Харківської області від 16.07.2014 року залишеним без змін постановою Харківського апеляційного господарського суду від 26.08.2014 року позовні вимоги задоволено повністю: внесено зміни до пункту 5 розділу "Об'єкт оренди" Договору оренди земельної ділянки від 26.02.2007 року, укладеного між Шевченківською селищною радою Шевченківського району Харківської області та ТОВ "Карат", зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі в Шевченківському районному відділі Харківської регіональної філії ДП "Центр державного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" 03.03.2007 року за номером 040770400220, та викладено його в такій редакції - "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 6 598 331, 19 грн."; внесено зміни до пункту 9 розділу "Орендна плата" Договору оренди земельної ділянки від 26.02.2007 року, укладеного між Шевченківською селищною радою Шевченківського району Харківської області та ТОВ "Карат", зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі в Шевченківському районному відділі Харківської регіональної філії ДП "Центр державного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" 03.03.2007 року за номером 040770400220, та викладено його в такій редакції - "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі. У відповідності до рішення XI сесії V скликання Шевченківської селищної ради від 25.01.2007 року орендна плата встановлюється у розмірі трьох відсотків від грошової оцінки землі. Загальна сума сплати на рік становить 197 949, 93 грн.".

Вищезазначені судові акти мотивовано тим, що у разі зміни нормативної грошової оцінки землі, яка є базою оподаткування для плати за землю, змінюється річна сума податкового зобов'язання по земельному податку та орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності, а оскільки положеннями спірного договору оренди та нормами законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Не погоджуючись з судовими актами попередніх інстанцій, ТОВ "Карат" звернулось до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Харківського апеляційного господарського суду від 26.08.2014 року та рішення господарського суду Харківської області від 16.07.2014 року і залишити позов без розгляду.

Прокурором та позивачем відзивів на касаційну скаргу подано не було.

В судовому засіданні прокурор проти доводів касаційної скарги заперечував та просив залишити її без задоволення, а судові акти попередніх інстанцій - без змін.

Сторін згідно з приписами ст. 111 4 ГПК України було належним чином повідомлено про день, час і місце розгляду касаційної скарги, однак вони не скористались передбаченим законом процесуальним правом на участь в розгляді справи касаційною інстанцією.

Заслухавши пояснення прокурора, приймаючи до уваги межі перегляду справи в суді касаційної інстанції, перевіривши повноту встановлення господарськими судами обставин справи та правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого господарського суду України дійшла висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на наступне.

Господарськими судами попередніх інстанцій встановлено, що рішенням XII сесії Шевченківської селищної ради Шевченківського району Харківської області V скликання від 22.02.2007 року вирішено надати в користування на умовах оренди ТОВ "Карат" земельну ділянку площею 2,8346 га для здійснення комерційної діяльності, що знаходиться за адресою: смт. Шевченкове, вулиця Шевченко, 58.

26.02.2007 року Шевченківською селищною радою та ТОВ "Карат" було укладено Договір оренди землі, який зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі в Шевченківському районному відділі Харківської регіональної філії ДП "Центр державного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" 03.03.2007 року за номером 040770400220.

Відповідно до пункту 8 Договору оренди землі його укладено на 49 років.

В п. 5 розділу "Об'єкт оренди" зазначеного Договору оренди землі вказано нормативно - грошову оцінку земельної ділянки в сумі 1 532 952, 00 грн., яка була чинною на момент укладання Договору та необхідною для визначення розміру орендної плати.

З матеріалів справи вбачається, що рішенням Шевченківської селищної ради XVIII сесії VI скликання 08.06.2012 року затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель селища Шевченкове Шевченківського району Харківської області, відповідно до якої базова вартість 1 кв. м земель промисловості складає 105, 48 грн. із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки земель селища Шевченкове станом на 01.01.2013 року.

Вказане рішення селищної ради опубліковане в засобах масової інформації, а саме: в районній газеті "Краєвид" 14.07.2012 року.

У відповідності до вимог Закону України "Про оцінку земель", Податкового кодексу України, рішення ХVІІІ сесії VІ скликання селищної ради, умов укладеного Договору оренди землі, виконавчий комітет Шевченківської селищної ради надіслав на адресу ТОВ "Карат" листи № 516 від 16.07.2013 року та № 642 від 09.09.2013 року, в яких повідомив орендаря - ТОВ "Карат" про затвердження нормативно-грошової оцінки селища Шевченкове та надіслано проекти додатків до Договору оренди землі з розрахунком орендної плати відповідно до нормативної грошової оцінки землі, наданої відділом Держземагенства у Шевченківському районі Харківської області станом на 26.06.2013 року.

Однак, ТОВ "Карат" листом № 163 від 04.10.2013 року повідомило виконавчий комітет Шевченківської селищної ради про відмову сплачувати орендну плату відповідно до діючої з 01.01.2013 року нормативної грошової оцінки землі селища Шевченкове Шевченківського району Харківської області, у зв'язку з чим прокурор звернувся до суду з відповідними позовними вимогами.

З урахуванням встановлених господарськими судами попередніх інстанцій обставин справи здійснюючи касаційний перегляд, колегія суддів Вищого господарського суду України виходить з наступного.

Предметом спору у даній справі є внесення змін до договору оренди землі, а, отже, до спірних правовідносин підлягають застосуванню норми Конституції України, Земельного кодексу України, Цивільного кодексу України, Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", Закону України "Про оцінку земель" та інших законодавчих актів, які регулюють спірні правовідносини.

Статтею 13 Конституції України передбачено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно до п. п. а), в) ч. 1 ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад та надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

В ст. 1 Закону України "Про оренду землі" визначено, що орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно зі ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Відповідно до положень ст. 21 Закону України "Про оренду землі" розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

В п. 14.1.136 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності є обов'язковим платежем, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що нормативна грошова оцінка земель, які знаходяться в межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5 - 7 років. Згідно з вимогами ст. ст. 271, 274, 288 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом. Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.

Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Отже, у разі зміни нормативної грошової оцінки землі, яка є базою оподаткування для плати за землю, змінюється річна сума податкового зобов'язання по земельному податку та орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Як встановлено господарськими судами попередніх інстанцій, ТОВ "Карат" всупереч рішенню селищної ради та вимогам законодавства, обраховує та сплачує орендну плату за Договором оренди землі відповідно до нормативної грошової оцінки землі, яка була чинна до 31.12.2012 року включно.

Даний факт підтверджується довідкою № 93 від 05.02.2014 року, виданою виконавчим комітетом Шевченківської селищної ради, відповідно до якої річна сума плати за оренду земельної ділянки, що знаходиться в смт. Шевченкове по вул. Шевченко, 58, яку використовує ТОВ "Карат", становить 96 126, 96 грн., в той час як повинна становити 197 949, 93 грн. (три проценти від нормативної грошової оцінки, яка діє з 01.01.2013 року).

Пунктом 14 розділу "Орендна плата" Договору оренди землі визначено підстави перегляду орендної плати за земельну ділянку, в тому числі: в разі збільшення розмірів ставки земельного податку, при зміні розміру орендної плати, що встановлюється сесією селищної ради, а також в інших випадках, передбачених законодавством.

Як було вищезазначено, відповідно до вимог Закону України "Про оцінку земель", Податкового кодексу України, рішення ХVІІІ сесії VІ скликання селищної ради, умов укладеного Договору оренди землі, виконавчий комітет Шевченківської селищної ради надіслав на адресу ТОВ "Карат" листи № 516 від 16.07.2013 року та № 642 від 09.09.2013 року, в яких повідомив орендаря - ТОВ "Карат" про затвердження нормативно-грошової оцінки селища Шевченкове та надіслав проекти додатків до Договору оренди землі з розрахунком орендної плати відповідно до нормативної грошової оцінки землі, наданої відділом Держземагенства у Шевченківському районі Харківської області станом на 26.06.2013 року.

Однак, листом № 163 від 04.10.2013 року ТОВ "Карат" повідомило виконавчий комітет Шевченківської селищної ради про відмову сплачувати орендну плату відповідно до діючої з 01.01.2013 року нормативної грошової оцінки землі селища Шевченкове Шевченківського району Харківської області.

Пунктом 35 розділу "Зміна умов договору і припинення його дії" Договору оренди землі встановлено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін.

Частиною 2 ст. 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку.

Таким чином, діючим законодавством України, у т. ч. ст. 188 Господарського кодексу України, передбачено, що сторона за договором може звернутися до іншої сторони або до суду, з вимогою щодо внесення змін до діючого договору, за умови, якщо сторони не дійшли згоди про внесення відповідних змін у договірному порядку.

Положеннями ч. 1 ст. 632 Цивільного кодексу України визначено, що ціна у договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Згідно приписів ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Частиною 3 ст. 6 Цивільного кодексу України передбачено, що сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.

Господарськими судами попередніх інстанцій встановлено, що як на час укладання Договору оренди земельної ділянки, так і на час виникнення спору, обов'язковим елементом визначення розміру орендних платежів є нормативна грошова оцінка земельних ділянок (ч. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель"), яка у відповідності до положень статті 18 вказаного Закону проводиться не рідше ніж на 5 - 7 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання державою плати за користування землею. Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок не може ототожнюватися зі зміною розміру орендної плати, а є лише її передумовою. Не внесення сторонами договору оренди землі змін до його умов в частині, що встановлюється у законодавчому порядку, не звільняє сторін від обов'язку їх виконання, оскільки відповідно до положень статті 11 Цивільного кодексу України у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів місцевого самоврядування.

Акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності ( ч. 1 ст. 5 Цивільного кодексу України).

Оскільки зміна нормативної грошової оцінки землі проведена у межах правових норм, що діяли на момент укладання договору оренди землі, то вона розповсюджуються як на відносини, що склалися, так і на відносини, що виникають у майбутньому.

Відповідно до п. в) ч. 1 ст. 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Згідно з ч. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі" до істотних умов договору оренди землі, крім іншого, відноситься орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Таким чином, нормативна грошова оцінка земельних ділянок впливає на визначення розміру орендної плати.

В свою чергу, орендна плата є істотною умовою для договорів оренди землі, а тому зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок призводить до зміни розміру орендної плати, що впливає на зміну умов договору в цій частині.

Згідно з ч. 3 ст. 5 Цивільного кодексу України якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов'язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 2,8346 га, що знаходиться за адресою: смт. Шевченкове, вул. Шевченко, 58, яка стала підставою для визначення орендної плати за Договором оренди землі в чинній редакції виконана після набрання чинності Податковим кодексом України.

Відтак, господарськими судами попередніх інстанцій правомірно відзначено, що зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок призводить до зміни розміру орендної плати, що впливає на зміну умов договору в цій частині, оскільки розмір орендної плати є істотною умовою договору оренди землі. Відповідно до п. 14 Договору оренди землі розмір орендної плати переглядається щорічно у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін та тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; збільшення розмірів ставки земельного податку, при зміні розмірів орендної плати, що встановлюється сесією селищної ради; в інших випадках, передбачених законодавством.

Згідно з положеннями ст. 651 Цивільного кодексу України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Зміна умов договору оренди землі встановлена ст. 30 Закону України "Про оренду землі", якою передбачено у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі вирішення спору в судовому порядку.

В п. 2.19. постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" від 17.05.2011 року № 6 визначено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братись судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

Господарськими судами попередніх інстанцій встановлено, що рішення Шевченківської селищної ради XVIII сесії VI скликання від 08.06.2012 року ради "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель селища Шевченкове Шевченківської селищної ради Шевченківського району Харківської області" є діючими, не скасовано та не оскаржено в судовому порядку.

Крім того, в п. 2.19 постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" від 17.05.2011 року № 6 чітко роз'яснено, що оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Відтак, встановивши, що законодавчо змінено розмір орендної плати за землю, про що орендар був повідомлений, але ухилявся від вчинення дій, спрямованих на внесення відповідних змін до договору оренди землі, суди повинні враховувати вказані нормативні акти при вирішенні спорів про внесення змін до договорів у частині зміни орендних ставок.

Враховуючи вищезазначене, колегія суддів Вищого господарського суду України погоджується з висновками господарських судів попередніх інстанцій про те, що у разі зміни нормативної грошової оцінки землі, яка є базою оподаткування для плати за землю, змінюється річна сума податкового зобов'язання по земельному податку та орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності, а оскільки положеннями спірного договору оренди та нормами законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Аналогічної правової позиції дотримується і Верховний Суду України у своїх постановах від 27.12.2010 року у справі № 27/15-10, від 23.05.2011 року у справі № 7/105-10(30/234-09), від 30.05.2011 року у справі № 17/299-10, від 04.07.2011 року у справі № 41/81пд, від 20.11.2012 року у справі № 28/5005/640/2012.

Таким чином, колегія суддів Вищого господарського суду України приходить до висновку, що під час розгляду справи господарськими судами попередніх інстанцій фактичні обставини справи встановлено на основі повного, всебічного і об'єктивного дослідження поданих доказів, висновки судів відповідають цим обставинам і їм надана вірна юридична оцінка з правильним застосуванням норм матеріального і процесуального права.

Також колегія суддів Вищого господарського суду України вважає за необхідне відзначити, що доводи ТОВ "Карат", викладені в касаційній скарзі зводяться до переоцінки наявних у справі доказів, вільного тлумачення правових норм та не спростовують законних та обгрунтованих висновків господарських судів попередніх інстанцій.

Відповідно до п. 1 ст. 111 9 ГПК України касаційна інстанція за результатами розгляду касаційної скарги має право залишити рішення першої інстанції або постанову апеляційної інстанції без змін, а скаргу - без задоволення.

Касаційна скарга залишається без задоволення, коли суд визнає, що рішення місцевого та постанова апеляційного господарських судів прийняті з дотриманням вимог матеріального та процесуального права, з'ясуванням всіх обставин, які мають значення для правильного вирішення спору.

За таких обставин, колегія суддів Вищого господарського суду України погоджується з висновками господарських судів попередніх інстанцій, які відповідають матеріалам справи та чинному законодавству, у зв'язку з чим підстав для скасування чи зміни оскаржуваних судових актів не вбачається.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 111 5 , 111 7 , 111 9 , 111 11 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України

П О С Т А Н О В И В :

1. Касаційну скаргу залишити без задоволення.

2. Постанову Харківського апеляційного господарського суду від 26.08.2014 року у справі № 922/1966/14 - залишити без змін.

Головуючий суддя В.С. Божок

Судді: Т.Ф. Костенко

О.М. Сибіга

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення15.10.2014
Оприлюднено03.11.2014
Номер документу41150550
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/1966/14

Постанова від 15.10.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Ухвала від 02.10.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Сибіга О.М.

Рішення від 16.07.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Ухвала від 20.05.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Постанова від 01.09.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Горбачова Л.П.

Ухвала від 04.08.2014

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Горбачова Л.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні