Постанова
від 05.09.2014 по справі 815/4518/14
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

     ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 05 вересня 2014 року                            м. Одеса                          Справа № 815/4518/14 Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді – Іванова Е.А. розглянувши у скороченому провадженні адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бессарабія Агроінвест» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), - ВСТАНОВИВ:           Територіальне управління Держгірпромнагляду в Одеській області звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бессарабія Агроінвест» (Далі – ТОВ «Бессарабія Агроінвест») в якому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ТОВ «Бессарабія Агроінвест» шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації трансформаторної електричної підстанції ЗТП 549 з двома трансформаторами потужністю 160 та 250 кВа, використання та зберігання пестицидів та агрохімікатів у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей; зобов'язати ТОВ «Бессарабія Агроінвест» повністю зупинити виконання робіт по експлуатації трансформаторної електричної підстанції ЗТП 549 з двома трансформаторами потужністю 160 та 250 кВа, використанню та зберіганню пестицидів та агрохімікатів у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.            Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до направлення на проведення перевірки №15/14-251 від 01.07.2014р. було проведено планову перевірку ТОВ «Бессарабія Агроінвест», на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки. Перевіркою встановлено 78 порушень ТОВ «Бессарабія Агроінвест» нормативно-правових актів з охорони праці, 11 з яких створюють загрозу життю та здоров'ю людей, у зв'язку з чим, позивач звернувся до суду із зазначеним позовом для захисту прав та законних інтересів працівників підприємства шляхом застосування до відповідача заходів реагування у порядку ч. 5 ст. 4 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”.           Ухвалою суду від 08.08.2014 року відкрито провадження по даній справі та надано відповідачу строк для надання заперечень.           Відповідач повідомлений про відкриття скороченого провадження по даній справі належним чином, про що свідчить поштове повідомлення про вручення, яке знаходиться в матеріалах справи.           Згідно вимог п. 5 ч. 1 ст. 183-2 КАС України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням. Положеннями ч. 4 ст. 183-2 КАС України передбачено, що суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне судове рішення. Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 183-2 КАС України справа повинна бути розглянута в порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача. Розглянувши матеріали справи, оцінивши наведенні позивачем обставини по справі та враховуючи відсутність заперечень з боку відповідача, суддя прийшов до висновку щодо достатності підстав для прийняття законного судового рішення в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі. Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до наступних висновків. В період з 08 липня 2014р. по 21 липня 2014р. на підставі направлення на перевірку №15/14-251 від 01.07.2014р. працівниками позивача була проведена планова перевірка ТОВ «Бессарабія Агроінвест» на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.             За результатами перевірки був складений акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 21.07.2014 року №15/14-08-251/07, яким встановлено 78 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, 11 з яких створюють загрозу життю та здоров'я людей, а саме: -          не отримано дозвіл від органів Держгарпромнагляду на експлуатацію електрообладнання підвищеної небезпеки; -          не отримано дозвіл Держгірпромнагляду на виконання робіт підвищеної небезпеки (в.ч. роботи в діючих електроустановках понад 1000В); -          проводиться експлуатація електрообладнання трансформаторної підстанції №549 без проведення чергових профілактичних випробувань атестованою електротехнічною лабораторією: заземлюючих пристроїв; силового масляного трансформатора №1 та №2 потужністю 160 та 250 кВа в ЗТП-549; -          проводиться експлуатація роз'єднувача напругою 10 кВ зручним керуванням без проведення чергових профілактичних випробувань проведених атестованою електротехнічною лабораторією: випробування ізоляції підвищеною напругою; перевірка роботи апарату з ручним керуваням; -          проводиться експлуатація та виконання робіт в діючих електроустановках без випробуваних електрозахисних засобів згідно норм комплектації: діелектричні рукавички; показчики напруги понад 1000В; показчики напруги до 1000В; оперативна штанга напругою понад 1000В; діелектричні боти; -          не призначено та не проведена чергова перевірка знань на групу з електробезпеки у відповідальної за енергогосподарство ТОВ «Бессарабія Агроінвест»; -          експлуатація електрообладнання розподільчого пристрою, де внаслідок затікання зовнішньої води – штукатурка стіни, та стелі трансформаторної підстанції 10/0,4 кВ ЗТП 549 осипаються (в тому числі з зовнішньої сторони будівлі); -          зберігання пестицидів відбувається в складському приміщенні на які відсутня проектна документація та які не відповідають вимогам СНиП ІІ-108-78; -          робітники, які задіяні в транспортуванні, зберіганні, та застосуванні пестицидів і агрохімікатів не мають допуску (посвідчення) на право роботи із зазначеними пестицидами і агрохімікатами; -          роботи з пестицидами виконують особи, що не пройшли медичний огляд, спеціальну підготовку та не мають відповідного посвідчення, медичної книжки встановленого зразка і допуску та нараду на виконання робіт з пестицидами і агрохімікатами; -          відсутня книга приходу-витрат усіх пестицидів, що поступають на склад і що відпускаються зі складу, яка повинна бути пронумерована, прошнурована і скріплена печаткою.             На підставі акту перевірки були винесені приписи від 11.07.2014 року №39 та від 21.07.2014 року №14/08-251/07.             Вказані приписи оскаржені не були, зокрема доказів зворотного суду не надано.                 Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про охорону праці» від 14.10.1994р. №2694, Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності), Указом Президента України «Про Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України» від 06.04.2011р. №408/2011, Наказом Держгірпромнагляду України від 02.12.2011р. №186-к яким затверджено Положенням про територіальне управління Держпромгірнагляду України в Одеській області.             Відповідно до ст.. 6 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1994р. №2694 умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.               Згідно ст..18  Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1994р. №2694 працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії.               Працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці.              Перелік робіт з підвищеною небезпекою затверджується центральним органом виконавчої влади з нагляду за охороною праці. Не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці.               Згідно ст..21 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1994р. №2694 роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади з нагляду за охороною праці та його територіальні органи видають дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади з нагляду за охороною праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці.                Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади з нагляду за охороною праці та його територіальними органами, а також переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.             Стаття 27 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1994р. №2694 визначає, що нормативно-правові акти з охорони праці - це правила, норми, регламенти, положення, стандарти, інструкції та інші документи, обов'язкові для виконання.             Судом встановлено, що відповідачем порушені вимоги ст. 21 Закону України «Про охорону праці» п. 6 Постанови КМУ №1107 від 26.10.2011р. «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», а саме: на підприємстві ТОВ «Бессарабія Агроінвест» відсутні дозволи Держгірпромнагляду України або його територіального органу на роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В та в зонах дії струму високої частоти та доказів, що це спростовують суду не надано.           Відповідно до п. 16 Переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, додатку 3 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки до машин, механізмів устаткування підвищеної небезпеки відносяться електричне устатковання електричних станцій та мереж, технологічне електрообладнання напругою понад 1000 В.             Відповідно до п.п. 2.26. Наказу від 11.08.2011 Міністерства надзвичайних ситуацій України N 826 «Про затвердження Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України та уніфікованої форми Акта перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта)» (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2011 р. за N 1531/20269) право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.            Згідно  п.5 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» №877 повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.             Згідно ст..7 ч.7 Закону України №877 від 05.04.2007 року ( зі змінами від 20.06.2013р.) на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.           Суд роз'яснює, що відповідно до ч. 12. ст. 183-2 КАС особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).               Враховуючи, наявність порушень вимог ст. 21 Закону України «Про охорону праці» п. 6 Постанови КМУ №1107 від 26.10.2011р. «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» та те, що не вжиття заходів реагування дозволить продовження виконання робіт на підприємстві без усунення порушень, що створює загрозу їх безпеки та здоров'ю людей та сприяє умовам для виконання робіт без дотримання нормативних актів з охорони праці направлених на запобігання нещасних випадків на виробництві, а також відсутність на підприємстві дозволів Держгірпромнагляду України на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані, а тому підлягають задоволенню.           Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати здійснені  позивачем з відповідача не стягуються.           Керуючись ст.ст.6-8, 71, 86,  94, 158-163, 183-2,  КАС України, суд, - ПОСТАНОВИВ:                   Позов Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бессарабія Агроінвест» задовольнити.                  Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бессарабія Агроінвест» (код ЄДРПОУ 31994294, місцезнаходження: 68660, Одеська область, Ізмаїльський район, с. Озерне, вул.. Польова, 2) шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації трансформаторної електричної підстанції ЗТП 549 з двома трансформаторами потужністю 160 та 250 кВа, використання та зберігання пестицидів та агрохімікатів у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.           Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Бессарабія Агроінвест» (код ЄДРПОУ 31994294, місцезнаходження: 68660, Одеська область, Ізмаїльський район, с. Озерне, вул.. Польова, 2) повністю зупинити виконання робіт по експлуатації трансформаторної електричної підстанції ЗТП 549 з двома трансформаторами потужністю 160 та 250 кВа, використання та зберігання пестицидів та агрохімікатів у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей. Постанова підлягає негайному виконанню. Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом десяти днів після отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.                 Суддя                                                                                                           Е.А.Іванов           Позов Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бессарабія Агроінвест» задовольнити.                  Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бессарабія Агроінвест» (код ЄДРПОУ 31994294, місцезнаходження: 68660, Одеська область, Ізмаїльський район, с. Озерне, вул.. Польова, 2) шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації трансформаторної електричної підстанції ЗТП 549 з двома трансформаторами потужністю 160 та 250 кВа, використання та зберігання пестицидів та агрохімікатів у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.           Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Бессарабія Агроінвест» (код ЄДРПОУ 31994294, місцезнаходження: 68660, Одеська область, Ізмаїльський район, с. Озерне, вул.. Польова, 2) повністю зупинити виконання робіт по експлуатації трансформаторної електричної підстанції ЗТП 549 з двома трансформаторами потужністю 160 та 250 кВа, використання та зберігання пестицидів та агрохімікатів у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.                   

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.09.2014
Оприлюднено09.09.2014
Номер документу40371778
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4518/14

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 28.04.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Постанова від 05.09.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 08.08.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні