Ухвала
від 11.09.2014 по справі 812/3131/14
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Головуючий у 1 інстанції - Ковальова Т.І.

Суддя-доповідач - Гімон М.М.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 вересня 2014 року справа №812/3131/14

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Гімона М.М., суддів Гайдара А.В., Яковенка М.М., розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 19 травня 2014 року у справі № 812/3131/14 за позовом Державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сістем Секюріті Груп», Реєстраційної служби Лисичанського міського управління юстиції Луганської області про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи,-

ВСТАНОВИВ:

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 19 травня 2014 року відмовлено у задоволені позову Державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сістем Секюріті Груп», Реєстраційної служби Лисичанського міського управління юстиції Луганської області про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Сістем Секюріті Груп» щодо змінити юридичної адреси цього підприємства від 08.05.2013 року № 15431050012002651.

Не погодившись з таким рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що невідповідність юридичної адреси підприємства щодо якого внесено відомості до ЄДР та адреси за якою знаходиться фактично підприємство, є порушенням норм діючого законодавства, а тому позивач мав правові підстави заявляти вимоги про скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Сістем Секюріті Груп».

Сторони в судове засідання не прибули, про час, дату та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, суд апеляційної інстанції розглянув справу у порядку письмового провадження.

Вивчивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів, здійснюючи апеляційний перегляд справи в межах доводів апеляційної скарги, дійшла висновку, що останню необхідно залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції залишити без змін з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Сістем Секюріті Груп» є юридичною особою.

08 травня 2013 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зроблено запис № 15431050012002651 щодо державної реєстрації змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю «Сістем Секюріті Груп» щодо зміни його місцезнаходження на іншу юридичну адресу, а саме: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Гайдара, будинок 78 (а.с.9-12).

Як платника податків товариство з обмеженою відповідальністю «Сістем Секюріті Груп» взято на облік у Державній податковій інспекції у м. Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області.

19 листопада 2013 року за № 13811430013001659 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою (а.с.11).

Відповідно до довідки № 1605 від 26.12.2013 року, підписаною заступником начальника ГОВ ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ Міндоходів у Луганській області В.А. Альчаковим, станом на 26.12.2013 року товариство з обмеженою відповідальністю «Сістем Секюріті Груп» за адресою реєстрації відсутнє (а.с.6).

Вказані обставини знайшли своє підтвердження при апеляційному перегляді справи.

Спірним питанням у цій справі є правомірність реєстрації реєстраційною службою змін до установчих документів в частині зміни адреси юридичної особи.

Відмовляючи в задоволені позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що оскільки судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю «Сістем Секюріті Груп» щодо його місцезнаходження на час судового розгляду не було, тому правові підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів від 08 травня 2013 року за № 1 5431 0500 12002651 у суду відсутні.

Розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що висновки суду першої інстанції про задоволення позову зроблені на підставі всебічно досліджених доказів, обставинам справи дана правильна правова оцінка, а при прийнятті рішення вірно застосовані норми матеріального та процесуального права.

Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі Закон № 755-IV) врегульовані відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців.

За приписами частини третьої статті 4 Закону № 755-IV зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Статтею 6 Закону № 755-IV передбачений перелік повноважень державного реєстратора, якій є вичерпним. Серед вказаних повноважень, зокрема, проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.

Частиною першою статті 29 Закону № 755-IV визначено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Згідно з частиною першою статті 25 Закону № 755-IV державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону.

Статтею 27 вказаного Закону передбачений вичерпний перелік підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, серед яких, зокрема: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини 8 цього Закону.

З наведених норм вбачається, що права і обов'язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.

За приписами статті 8 Закону № 755-IV відповідальність за відповідність установчих документів чинному законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Відповідно до пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

В той же час, колегія суддів зауважує, що будь-якого нормативно визначеного порядку реалізації наданих податковому органу повноважень звернення до суду щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, не існує, як і відсутні передбачені таким порядком підстави для реалізації таких повноважень. Чинне законодавство не передбачає підстав для звернення податкового органу до суду з позовом про скасування державної реєстрації змін до установчих документів до суб'єкта господарювання.

Відповідно до статті 31 Закону № 755-IV у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Тобто, скасування в судовому порядку рішення засновника підприємства, на підставі якого в подальшому вносились зміни до установчих документів підприємства, має наслідком застосування положень статті 31 Закону № 755-IV.

Таким чином, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.

В матеріалах справи відсутні докази скасування, оскарження чи визнання недійсним рішення засновника товариства з обмеженою відповідальністю «Сістем Секюріті Груп» про зміну місцезнаходження.

Щодо посилань апелянта на незнаходження відповідача за місцем реєстрації та як наслідок наявність для цього підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, колегія суддів не приймає до уваги, оскільки вони не призводять до скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а можуть бути підставою для припинення юридичної особи товариства на підставі статті 38 Закону № 755-IV.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку про відсутність підстав для скасування змін до установчих документів стосовно адреси місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю «Сістем Секюріті Груп».

З огляду на викладене, колегія суддів прийшла до висновку, що доводи апеляційної скарги апелянта не спростовують правильність висновків суду першої інстанції, спір за суттю вирішений вірно, підстави для скасування судового рішення відсутні.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 24, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 19 травня 2014 року у справі № 812/3131/14 за позовом Державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сістем Секюріті Груп», Реєстраційної служби Лисичанського міського управління юстиції Луганської області про скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання законної сили.

Колегія суддів М.М. Гімон

А.В. Гайдар

М.М. Яковенко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2014
Оприлюднено16.09.2014
Номер документу40429493
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/3131/14

Ухвала від 11.09.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Ухвала від 03.07.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Ухвала від 16.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 14.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 30.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 11.09.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Ухвала від 15.07.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Ухвала від 03.07.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гімон М.М.

Постанова від 19.05.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 06.05.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні