ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
21 серпня 2014 рокум. Ужгород№ 2а-3809/09/0770
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Рейті С.І.
при секретарі судового засідання - Шмідзен І.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом виконуючого обов'язки прокурора м. Ужгорода в інтересах держави в особі Закарпатського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Виробничо - торгова фірма "Дари природи" про стягнення штрафу у сумі 17000,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
В. о. прокурора м. Ужгорода звернувся до суду з позовною заявою в інтересах держави в особі Закарпатського ТУ ДКЦПФР до ЗАТ ВТФ "Дари природи", якою просить стягнути штраф у сумі 17000,00 грн. за правопорушення на ринку цінних паперів.
Відповідно до повідомлення Інформаційно - ресурсного центру, ліквідовано Закарпатське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (позивача за даним адміністративним позовом), про що 17.01.2013 року внесено запис за № 13241110010000793 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Згідно положень Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації (ч. 4 ст. 87 ЦК України), юридична особа припиняється у разі, в тому числі, її ліквідації (ч. 1 ст. 104 ЦК України) та юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про її припинення (ч. 2 ст. 104 ЦК України). Згідно ч. 4 ст. 91 ЦК України - цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення. Згідно положень ст. 48 КАС України, адміністративна процесуальна правоздатність органу виникає з моменту його створення і припиняється у разі ліквідації органу.
Указом Президента України "Про ліквідацію Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку" від 23.11.2011 року за № 1061/2011 ліквідовано Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Указом Президента України "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку" від 23.11.2011 року за № 1063/2011 утворено Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Статтею 47 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року № 3480 - IV встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, а також інші державні органи у межах своїх повноважень, визначених законом (зі змінами згідно Закону України від 07.07.2011 року за № 3610-VI (діє з 07.08.2011 року, даним Законом в ст. 47 замінено державного регулятора - Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку на Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку).
Аналогічна норма передбачена ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР, згідно якої - державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (зі змінами згідно Закону України від 07.07.2011 року за № 3610-VI (діє з 07.08.2011 року, даним Законом в ст. 47 замінено державного регулятора - Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку на Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку).
Частиною 3 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо звернення до суду з позовами про стягнення штрафу, застосованого як фінансова санкція згідно ст. 11 цього Закону та не сплачена у встановлений строк (що є предметом адміністративного позову) та така редакція ч. 3 ст. 11 цього Закону діє з 07.08.2011 року (згідно Закону України від 07.07.2011 року за № 3610-VI, та цим Законом в ч. 3 ст. 11 замінено Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку на Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку).
З наведеного вбачається, що в даних правовідносинах (звернення до суду про стягнення штрафу за позовами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності до ч. 3 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні") Національна комісії виконує ті-ж самі функції, які, згідно тієї - ж норми законодавства, до 6 серпня 2011 року виконувала ліквідована Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, тобто, у спірних правовідносинах ліквідована та створена комісії ті ж функції (позивач за позовами про стягнення штрафів за правопорушення на ринку цінних паперів).
Згідно п. 9 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ" від 06.03.2008 року № 2, при визначенні процесуального правонаступництва судам слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників.
Даним пунктом Постанови зазначено, що у випадку ж відсутності правонаступників суду необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.
Згідно ч. 7 ст. 9 КАС України, у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону).
Згідно ст. 48 КАС України, адміністративна процесуальна правоздатність органу виникає з моменту його створення і припиняється у разі ліквідації органу, тобто з дня набрання чинності правовим актом про його ліквідацію, якщо інше не випливає із цього акта.
Згідно ст. 55 КАС України, у разі вибуття сторони у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь - якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони її правонаступником (в даному випадку - органом, до компетенції якого у спірних правовідносинах відносяться функції, аналогічні функціям ліквідованого органу) .
Керуючись ст.ст. 48, 55, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Замінити позивача (Закарпатське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в зв'язку з ліквідацією) в адміністративній справі за позовом виконуючого обов'язки прокурора м. Ужгорода в інтересах держави в особі Закарпатського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Виробничо - торгова фірма "Дари природи" про стягнення штрафу у сумі 17000,00 грн. на позивача - Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
2. Копію ухвали направити сторонам у справі (позивачеві - разом з копією позовної заяви та доданими до неї матеріалами) та прокуророві, в зв'язку з чим розгляд справи відкласти, призначивши судове засідання на 02 вересня 2014 року о 11.00 год. за адресою: м. Ужгород, вул. Загорська, 30.
3. Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї може бути включено до апеляційної (касаційної) скарги на постанову чи ухвалу суду, прийняту за наслідками розгляду справи.
Суддя С.І. Рейті
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2014 |
Оприлюднено | 17.09.2014 |
Номер документу | 40456224 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні