Ухвала
від 21.08.2014 по справі 2а-3809/09/0770
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

21 серпня 2014 рокум. Ужгород№ 2а-3809/09/0770

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Рейті С.І.

при секретарі судового засідання - Шмідзен І.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом виконуючого обов'язки прокурора м. Ужгорода в інтересах держави в особі Закарпатського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Виробничо - торгова фірма "Дари природи" про стягнення штрафу у сумі 17000,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

В. о. прокурора м. Ужгорода звернувся до суду з позовною заявою в інтересах держави в особі Закарпатського ТУ ДКЦПФР до ЗАТ ВТФ "Дари природи", якою просить стягнути штраф у сумі 17000,00 грн. за правопорушення на ринку цінних паперів.

Відповідно до повідомлення Інформаційно - ресурсного центру, ліквідовано Закарпатське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (позивача за даним адміністративним позовом), про що 17.01.2013 року внесено запис за № 13241110010000793 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Згідно положень Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації (ч. 4 ст. 87 ЦК України), юридична особа припиняється у разі, в тому числі, її ліквідації (ч. 1 ст. 104 ЦК України) та юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про її припинення (ч. 2 ст. 104 ЦК України). Згідно ч. 4 ст. 91 ЦК України - цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення. Згідно положень ст. 48 КАС України, адміністративна процесуальна правоздатність органу виникає з моменту його створення і припиняється у разі ліквідації органу.

Указом Президента України "Про ліквідацію Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку" від 23.11.2011 року за № 1061/2011 ліквідовано Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

Указом Президента України "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку" від 23.11.2011 року за № 1063/2011 утворено Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

Статтею 47 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року № 3480 - IV встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, а також інші державні органи у межах своїх повноважень, визначених законом (зі змінами згідно Закону України від 07.07.2011 року за № 3610-VI (діє з 07.08.2011 року, даним Законом в ст. 47 замінено державного регулятора - Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку на Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку).

Аналогічна норма передбачена ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР, згідно якої - державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (зі змінами згідно Закону України від 07.07.2011 року за № 3610-VI (діє з 07.08.2011 року, даним Законом в ст. 47 замінено державного регулятора - Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку на Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку).

Частиною 3 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо звернення до суду з позовами про стягнення штрафу, застосованого як фінансова санкція згідно ст. 11 цього Закону та не сплачена у встановлений строк (що є предметом адміністративного позову) та така редакція ч. 3 ст. 11 цього Закону діє з 07.08.2011 року (згідно Закону України від 07.07.2011 року за № 3610-VI, та цим Законом в ч. 3 ст. 11 замінено Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку на Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку).

З наведеного вбачається, що в даних правовідносинах (звернення до суду про стягнення штрафу за позовами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності до ч. 3 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні") Національна комісії виконує ті-ж самі функції, які, згідно тієї - ж норми законодавства, до 6 серпня 2011 року виконувала ліквідована Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, тобто, у спірних правовідносинах ліквідована та створена комісії ті ж функції (позивач за позовами про стягнення штрафів за правопорушення на ринку цінних паперів).

Згідно п. 9 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ" від 06.03.2008 року № 2, при визначенні процесуального правонаступництва судам слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників.

Даним пунктом Постанови зазначено, що у випадку ж відсутності правонаступників суду необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.

Згідно ч. 7 ст. 9 КАС України, у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону).

Згідно ст. 48 КАС України, адміністративна процесуальна правоздатність органу виникає з моменту його створення і припиняється у разі ліквідації органу, тобто з дня набрання чинності правовим актом про його ліквідацію, якщо інше не випливає із цього акта.

Згідно ст. 55 КАС України, у разі вибуття сторони у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь - якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони її правонаступником (в даному випадку - органом, до компетенції якого у спірних правовідносинах відносяться функції, аналогічні функціям ліквідованого органу) .

Керуючись ст.ст. 48, 55, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Замінити позивача (Закарпатське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в зв'язку з ліквідацією) в адміністративній справі за позовом виконуючого обов'язки прокурора м. Ужгорода в інтересах держави в особі Закарпатського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Виробничо - торгова фірма "Дари природи" про стягнення штрафу у сумі 17000,00 грн. на позивача - Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

2. Копію ухвали направити сторонам у справі (позивачеві - разом з копією позовної заяви та доданими до неї матеріалами) та прокуророві, в зв'язку з чим розгляд справи відкласти, призначивши судове засідання на 02 вересня 2014 року о 11.00 год. за адресою: м. Ужгород, вул. Загорська, 30.

3. Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї може бути включено до апеляційної (касаційної) скарги на постанову чи ухвалу суду, прийняту за наслідками розгляду справи.

Суддя С.І. Рейті

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.08.2014
Оприлюднено17.09.2014
Номер документу40456224
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3809/09/0770

Ухвала від 04.06.2010

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Постанова від 12.09.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Постанова від 12.09.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 21.08.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 12.08.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 11.09.2009

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 26.11.2010

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні