ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
03 вересня 2014 року м. Київ № 826/12710/14
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Клочкова Н.В., ознайомившись з позовною заявою
за позовом Дочірнього підприємства "Авіоніка-соцзахист" до 1) Державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби головного управління юстиції у м. Києві Хаустова Андрія Альбертовича 2) Головного управління юстиції у м. Києві (Реєстраційна служба) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, В С Т А Н О В И В:
Дочірнє підприємство «Авіоніка-соцзахист» (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби головного управління юстиції у м. Києві Хаустова Андрія Альбертовича (далі - відповідач - 1), Головного управління юстиції у м. Києві (Реєстраційна служба) (далі - відповідач - 2) з наступними позовними вимогами:
- визнання протиправним рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби головного управління юстиції у м. Києві Хаустова Андрія Альбертовича про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 14175399 від 03.07.2014;
- скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно реєстраційної служби головного управління юстиції у м. Києві Хаустова Андрія Альбертовича про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 14175399 від 03.07.2014;
- зобов'язати Реєстраційну службу головного управління юстиції у м. Києві повторно розглянути заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо обтяження речового права), подану дочірнім підприємством «Авіоніка-соцзахист» (картка прийому заяви № 14158029), з урахуванням висновків суду;
- зобов'язати Державну реєстраційну службу України провести державну реєстрацію обтяження, а саме: припинення заборони відчуження нерухомого майна - квартира за адресою: м. Київ, вул. Лаврська, буд. 4-Б, кв. 21;
- присудити з Державного бюджету України на користь дочірнього підприємства «Авіоніка-соцзахист» понесені ним витрати по сплаті судового збору в розмірі 73,08 грн.
Згідно пункту 3 частини 1 статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу.
Вирішуючи питання про відкриття провадження у справі, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 106 КАС України у позовній заяві зазначаються:
1) найменування адміністративного суду, до якого подається позовна заява;
2) ім'я (найменування) позивача, поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі є;
3) ім'я (найменування) відповідача , посада і місце служби посадової чи службової особи, поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі відомі;
4) зміст позовних вимог згідно з частинами четвертою і п'ятою статті 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів ;
5) у разі необхідності - клопотання про звільнення від сплати судового збору; про звільнення від оплати правової допомоги і забезпечення надання правової допомоги, якщо відповідний орган відмовив особі у забезпеченні правової допомоги; про призначення судової експертизи; про витребування доказів; про виклик свідків тощо;
6) перелік документів та інших матеріалів, що додаються.
П. 2 ст. 106 КАС України встановлено, що на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, позивач надає докази , а в разі неможливості - зазначає докази, які не може самостійно надати, із зазначенням причин неможливості подання таких доказів.
Згідно ч. 3 ст. 106 КАС України, до позовної заяви додаються її копії та копії всіх документів, що приєднуються до неї, відповідно до кількості відповідачів і третіх осіб , крім випадків подання адміністративного позову суб'єктом владних повноважень.
Враховуючи положення п. 4 ч. 1 ст. 106 КАС України, суд звертає увагу позивача на необхідність уточнення позовних вимог, оскільки ним заявлена вимога щодо зобов'язання Державної реєстраційної служби України провести державну реєстрацію обтяження, хоча відповідачем дана особа не зазначена.
Крім цього, позивачем не наведено жодного обґрунтування позовної вимоги про зобов'язання провести державну реєстрацію обтяження саме Державну реєстраційну службу України, якщо позивач звертався із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень до Реєстраційної служби головного управління юстиції у м. Києві.
Крім того, суд звертає увагу, що позивачем другим відповідачем зазначено Головне управління юстиції у м. Києві (Реєстраційна служба), хоча законодавством такого формулювання не передбачено, враховуючи, що Головне управління юстиції у м. Києві та Реєстраційна служба головного управління юстиції у м. Києві - це два різні суб'єкти владних повноважень.
Крім іншого, суд звертає увагу, що пункт 3 позовних вимог заявлений саме до Реєстраційної служби головного управління юстиції у м. Києві.
У зв'язку з чим, позивачеві необхідно уточнити до кого з двох наявних суб'єктів владних повноважень заявлені позовні вимоги.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС), завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Частина 2 цієї статті встановлює, що до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ч. 3 ст. 50 КАС України встановлено, що відповідачем в адміністративній справі є суб'єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим кодексом.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 17 КАС України, компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
За змістом п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 3 Положення про Державну реєстраційну службу України, затвердженого Указом Президента України 06.04.2011 № 401/2011, основними завданнями Укрдержреєстру є: реалізація державної політики у сферах державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно , державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади міста Києва, друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності.
Згідно п. 7 Положення, Укрдержреєстр здійснює свої повноваження безпосередньо та через структурні підрозділи головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, а також районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру.
Враховуючи вищевикладене, суд звертає увагу позивача на те, що в даній категорії справ належним відповідачем є Реєстраційна служба головного управління юстиції у м. Києві, а не посадова особа такого органу .
Отже, позивачем не дотримано вимог ст. 106 КАС України, оскільки ним заявлені позовні вимоги до особи, що не є відповідачем в даній справі.
Згідно статті 108 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.
Відтак, позивачу необхідно привести позовну заяву та додані до неї документи у відповідність до вимог КАС України шляхом: уточнення позовних вимог до належного відповідача, згідно КАС України.
Керуючись статтями 105, 106, 108, 160, 165 КАС України, суддя Окружного адміністративного суду міста Києва, -
У Х В А Л И В:
1. Залишити позовну заяву дочірнього підприємства «Авіоніка-соцзахист» без руху.
2. Встановити позивачу п'ятиденний строк з дня отримання копії цієї ухвали для усунення недоліків позовної заяви.
3. Попередити позивача про наслідки недотримання вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху, передбачені п. 1 ч. 3 ст. 108 КАС України.
Ухвала відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції у порядку та строки встановлені ст.ст. 185-187 КАС України.
Суддя Н.В. Клочкова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2014 |
Оприлюднено | 18.09.2014 |
Номер документу | 40495961 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клочкова Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні