Ухвала
від 28.08.2014 по справі 820/7379/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УКРАЇНА

Харківський апеляційний адміністративний суд

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 серпня 2014 р.Справа № 820/7379/14

Головуючий 1 інстанції: Панченко О.В.

Доповідач: Водолажська Н.С.

Колегія суддів у складі:

Головуючий суддя Водолажська Н.С.,

Суддя Філатов Ю.М., Суддя Бенедик А.П.

при секретарі Зарицька Т.В.

за участю:

представника відповідача - Коваленко М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 03.07.2014р. по справі № 820/7379/14

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Албес»

до Індустріальної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області

про визнання дій протиправними,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, ТОВ «Албес», звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому, з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просив: визнати протиправними дії Індустріальної ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області по проведенню зустрічної звірки ТОВ «Албес», код ЄДРПОУ: 38493963, за результатами якої складений акт від 27.03.14 р. № 171/20-36-22-03-07/38493963 «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Албес», код ЄДРПОУ: 38493963, щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період діяльності: грудень 2013 р.; визнати протиправними дії Індустріальної ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області щодо коригування показників податкової звітності ТОВ «Албес» на підставі акту від 27.03.14 р. № 171/20-36-22-03-07/38493963 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Албес», код ЄДРПОУ: 38493963, в системі АІС «Податковий блок» та її підсистеми «Система співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів»; зобов'язати Індустріальну ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області відновити показники податкової звітності, задекларовані ТОВ «Албес», код ЄДРПОУ: 38493963, за період діяльності: грудень 2013 р. в системі АІС «Податковий блок» та її підсистеми «Система співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів».

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 03.07.14 р. по справі № 820/7379/14 позовні вимоги були задоволені.

Відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції та подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 03.07.14 р. по справі № 820/7379/14 та прийняти нове судове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права з підстав, викладених в апеляційній скарзі.

Позивач письмові заперечення на апеляційну скаргу не подав.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши постанову суду першої інстанції, дослідивши доводи апеляційної скарги та заслухавши пояснення представника відповідача у судовому засіданні, колегія суддів дійшла висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ «Албес» пройшло передбачену чинним законодавством процедуру державної реєстрації, набуло правового статусу суб'єкта господарювання - юридичної особи та включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України з ідентифікаційним кодом 38493969, (місцезнаходження: Московський проспект, 303, м. Харків 61106) (а.с.6-10). Як платник податків підприємство перебуває на обліку в Індустріальній ОДПІ у м. Харкові ГУ Міндоходів у Харківській області.

Також в рішенні суду першої інстанції зазначено, що 27.03.14 р. відповідачем - Індустріальною ОДПІ у м. Харкові ГУ Міндоходів у Харківській області, була фактично проведена зустрічна звірка ТОВ «Албес» щодо документального підтвердження господарських відносин та їх реальності та повноти відображення в обліку за грудень 2013 року. Результати звірки оформлені актом № 171/20-36-22-03-07/38493963 від 27.03.14 р. «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Албес», код ЄДРПОУ 38493963 щодо документального підтвердження господарських відносин та їх реальності та повноти відображення в обліку за грудень 2013 року. (а.с.32-37). При цьому суд першої інстанції зазначив, що те, що звірка була фактично проведена, випливає зі змісту згаданого вище акту, так як у вступній частині акту (а.с. 32) ревізором-інспектором зазначено, що на підставі п. 73.5 ст. 73 ПК України проведено зустрічну звірку ТОВ «Албес», код ЄДРПОУ 38493963 з питань підтвердження господарських відносин та їх реальності та повноти відображення в обліку за грудень 2013 року. Надалі по тексту акту, ревізором - інспектором викладаються обставини, які встановлені спірною звіркою, а саме за висновками, викладеними у акті звірки ТОВ «Албес» (звор.бік а.с. 37), встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) у контрагентів-постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам - покупцям за грудень 2013 року, в розумінні п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, ст. 185, п. 201.4, п. 201.6, п. 201.10 ст. 201 ПК України. При цьому, податкове повідомлення-рішення ДПІ не приймалось.

Не погоджуючись з такими діями податкового органу, позивач звернувся до суду першої інстанції із вищевказаними позовними вимогами.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов до висновку, що вимоги позивача є правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, належним чином обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи.

Відповідно п. 73.5 ст. 73 ПК України з метою отримання податкової інформації органи ДПС мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою КМУ № 1232 від 27.12.10 р., визначено, що з метою проведення зустрічної звірки орган ДПС (ініціатор) надсилає органу ДПС (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних (п. 3, п. 4 Порядку). За приписами п. 4 вказаного Порядку орган ДПС (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом ДПС (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом ДПС (ініціатором) інформації орган ДПС (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Вимоги щодо підстав надіслання запиту визначені п. 73.3 ст. 73 ПК України, відповідно якого органи ДПС мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи ДПС функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу ДПС і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

В рішенні суду першої інстанції зазначено, що в акті від 27.03.14 р. № 171/20-36-22-03-07/38493963 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Албес» ревізором-інспектором зазначено, що неможливо співставити дані первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами ДПС з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, види, обсягу і кількості операцій та розрахунків, що здійснювались між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків, що за висновком суду першої інстанції свідчить про те, що первинні та бухгалтерські документи на були досліджені під час проведення спірної звірки.

Відповідно п. 2 Порядку № 1232 визначені підстави для проведення зустрічних звірок, а саме встановлено, що зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з ПДВ показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

Таким чином, чинне податкове законодавство дозволяє податковим органам проводити зустрічну звірку суб'єкта господарювання виключно за наявності хоча б однієї з двох підстав: або якщо під час перевірки платника податків та зборів (контрагента суб'єкта господарювання) виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій з суб'єктом господарювання, або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з ПДВ показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. Разом з тим, з акту від 27.03.14 р. № 171/20-36-22-03-07/38493963 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Албес» не вбачається будь-яких належних підстав, які передбачені п. 2 Порядку № 1232, для проведення спірної зустрічної звірки позивача.

Колегія суддів також вважає за доцільне зазначити, що за наслідками звірки відповідачем по справі був складений акт про неможливість проведення зустрічної звірки щодо документального підтвердження господарських взаємовідносин та їх реальності та повноти відображення в обліку за грудень 2013 р., яким зафіксовано порушення податкового законодавства, надана оцінка операціям суб'єкта господарювання, документам обліку та звітності, податковому обліку.

Також колегія суддів вказує на те, що за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу ДПС та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

З акту № 171/20-36-22-03-07/38493963 від 27.03.14 р. «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Албес» вбачається, що податковий орган робить висновки, що звіркою документально не підтверджений факт реального здійснення господарських операцій позивача за грудень 2013 р. Зазначений висновок відповідачем зроблений виключно на підставі автоматизованих інформаційних систем податкового органу, без отримання документів у позивача.

Відповідно Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою КМУ № 1232 від 27.12.10 р., та Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПА України № 984 від 22.12.10 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.01.11 р. за № 34/18772, висновки податкового органу відносно правильності справляння платником податків сум податків та зборів за відображеними в податковій звітності показниками господарських операцій можуть бути викладені виключно в акті перевірки або довідці зустрічної звірки. Що свідчить про те, що чинним законодавством не передбачено відображення таких висновків в акті про неможливість проведення зустрічної звірки, де мають зазначатись лише обставини, які спричинили неможливість проведення зустрічної звірки. Отже, відображення в актах про неможливість проведення зустрічної звірки суджень податкового органу по суті проведених платником податків господарських операцій суперечить законодавству, яке не передбачає такого порядку дій суб'єкта владних повноважень. Наведене свідчить про те, що в акті про неможливість проведення зустрічної звірки викладені висновки, які за змістом не відповідають назві та змісту документа.

Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що відповідач вийшов за межі проведення звірки та фактично ним була проведена документальна перевірка, а не зустрічна звірка, без дотримання процедури, передбаченої податковим законодавством для проведення перевірок (ст. 75-79 ПК України).

Колегія суддів також погоджується з висновком суду першої інстанції в частині зобов'язання Індустріальної ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області відновити в інформаційних базах даних показники декларацій ТОВ «Албес» (ідентифікаційний код - 37575950) з ПДВ за період грудень 2013 року, оскільки акт від 27.03.14 р. № 171/20-36-22-03-07/38493963 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Албес», не може бути підставою для вчинення будь яких дій щодо корегування даних податкового обліку, оскільки висновки перевіряючих ґрунтуються виключно на акті неможливості проведення зустрічної звірки, які самі по собі не свідчать про нікчемність угод, а тому є необґрунтованими та передчасними. В свою чергу, дії по складанню акту, як встановлено вище, є неправомірними, а тому такий акт не може бути доказом нікчемності угод (нереальності операцій), а відповідно і внесення коригувань показників АІС «Аудит» та АІС «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту по податку на додану вартість в розрізі контрагентів на рівні ДПА України».

Таким чином колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, оскільки доводи апеляційної скарги його не спростовують.

Зважаючи на те, що постанова Харківського окружного адміністративного суду від 03.07.14 р. по справі № 820/7379/14 прийнята з дотриманням вимог чинного законодавства, колегія суддів не виявила підстав для її скасування.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 КАС України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Індустріальної ОДПІ м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 03.07.14 р. по справі № 820/7379/14 - залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 03.07.14 р. по справі № 820/7379/14 за позовом ТОВ «Албес» до Індустріальної ОДПІ м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання дій протиправними - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили негайно з моменту її проголошення і може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України шляхом подання касаційної скарги протягом двадцяти днів з моменту виготовлення повного тексту.

Головуючий суддя (підпис)Водолажська Н.С. Судді (підпис) (підпис) Філатов Ю.М. Бенедик А.П.

Повний текст ухвали виготовлений та підписаний 29.08.2014 року.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.08.2014
Оприлюднено22.09.2014
Номер документу40497904
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/7379/14

Ухвала від 25.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 23.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 28.08.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Водолажська Н.С.

Ухвала від 01.08.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Водолажська Н.С.

Постанова від 03.07.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 25.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 25.04.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні