Постанова
від 17.09.2014 по справі п/811/1563/14
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 вересня 2014 року справа №П/811/1563/14

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Брегея Р.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративний позов Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - Фонд) до підприємства громадського об'єднання «Асоціація підтримки вітчизняного товаровиробника» «Фірма Ласка» (далі - Підприємство) про стягнення адміністративно-господарської санкції та пені,

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з заявою до Підприємства про стягнення адміністративно-господарської санкції та пені у загальній сумі 84645,26 грн.

Представник Фонду підтримала вимоги позову.

Пояснила, що у зв'язку з невиконанням Підприємством нормативу по працевлаштуванню інвалідів упродовж 2013 року у нього виник обов'язок сплатити адміністративно-господарські санкції, які визначені ним.

Представник відповідача заперечила стосовно задоволення позову.

Зазначала, що Підприємство дійсно не виконало норматив по працевлаштуванню інвалідів, однак не з власної вини.

Стверджувала, що юридична особа своєчасно направляла звіти до центру зайнятості про наявність вакансій з працевлаштування інвалідів.

Ухвалою суду від 12 вересня 2014 року прийнято рішення про завершення розгляду справи у порядку письмового провадження (а.с.134).

Суд, вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, зробив висновок про задоволення позову з таких підстав.

Встановлені судом обставини, що стали підставами звернення.

Так, у 2008 році наказом Підприємства атестовано 48 робочих місць для працевлаштування інвалідів (а.с.102 - 106).

17 липня 2013 року відповідач провів переатестацію цих робочих місць (а.с.107-110).

Їх кількість зменшилась до 46 (а.с.100).

Кількість робочих місць у Підприємства, призначених для забезпечення працевлаштування інвалідів відповідно 4% нормативу, який визначений статтею 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі - Закон), протягом 2013 року становила 29 одиниць.

Упродовж 2013 року у Підприємства працювали 23 особи, які визнанні інвалідами.

Середньорічна заробітна плата на Підприємстві протягом 2013 року становила 13978 грн.

Ці показники визначені відповідачем у звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів та їх правильність не ставиться під сумнів Фондом (а.с.8).

У звіті Підприємство не визначає розміру адміністративно-господарської санкції за невиконання нормативу з працевлаштування інвалідів.

Сума адміністративно-господарських санкцій, які визначені Фондом відповідно до приписів статті 20 Закону за невиконання нормативу із забезпечення працевлаштування інвалідів, складає 83865,30 грн. (13977,55х 6) (а.с.9).

Також Фонд нарахував Підприємству пеню за несвоєчасну сплату санкції у сумі 779,96 грн. (а.с.9).

Відповідач до центру зайнятості направляв звіти стосовно попиту на робочу силу для осіб з інвалідністю, починаючи лише з 01 квітня до 01 вересня 2013 року (а.с.28).

За інформацією центру зайнятості до юридичної особи направлено 4 особи, з яких 3 працевлаштовані, а 1 відмовилась від запропонованої праці (а.с.28).

У 2012 році Підприємство не подавало звіту про занятість та працевлаштування інвалідів.

Цей факт визнаний представником відповідача у судовому засіданні.

Згідно розрахунку юридичної особи середньооблікова кількість працівників у 2012 році становила 889 осіб (а.с.101).

Норматив ж з працевлаштування інвалідів у тому році склав 36 осіб (а.с.101).

Юридична оцінка встановлених судом обставин справи.

Перш за все, приписами статті 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі - Закон) передбачено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Статтею ж 19 Закону визначено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно приписів статті 20 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Проаналізувавши встановлені обставини справи, суд встановив наявність порушення, яке допущене Підприємством, що призвело до невиконання нормативу з працевлаштування інвалідів.

Так, плануючи роботу на 2013 рік, у відповідача виник обов'язок врахувати результати попереднього звітного періоду.

У 2012 році норматив з працевлаштування інвалідів склав 36 осіб.

У січні ж 2013 року на Підприємстві працювали 22 інваліда (а.с.87).

Отже, на початку січня 2013 року у відповідача виник обов'язок подати звіт до центру зайнятості стосовно наявності не менше 14 (36-22) вакансій для працевлаштування інвалідів.

Подальші звіти відповідно до пункту 4 частини 3 статі 5 Закону України «Про зайнятість населення» та наказу Міністерства соціальної політки України від 31 травня 2013 року №316, яким затверджено форми звітності №3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» та порядок її подання, повинні подаватись не пізніше 10-ти робочих днів з дати відкриття вакансії.

Таким чином, у лютому місяці 2013 року у Підприємства виник обов'язок подати подальший звіт, оскільки у цьому звітному періоді звільнився один інвалід (а.с.87).

Перший ж звіт відповідач подав лише у квітні 2013 року.

Таке порушення призвело до того, що центр зайнятості з січня по квітень не направляв на Підприємство для працевлаштування інвалідів.

Підсумовуючи, суд зробив висновок, що невиконання нормативу з працевлаштування інвалідів відповідач допустив з власної вини.

А тому, зобов'язаний сплатити штрафну санкцію та пеню.

Суд не виявив помилок у їх обрахунку, який наданий Фондом.

Як наслідок позов належить задовільнити.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовільнити.

Стягнути з підприємства громадського об'єднання «Асоціація підтримки вітчизняного товаровиробника» «Фірма Ласка» (код ЄДРПОУ 31276141, вул.Валентини Терешкової,217 м.Кіровоград) на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарську санкцію та пеню у загальній сумі 84645,26 грн.

Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання її копії.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Р.І.Брегей

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2014
Оприлюднено22.09.2014
Номер документу40508605
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/1563/14

Ухвала від 12.09.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

Ухвала від 28.07.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

Ухвала від 23.07.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

Ухвала від 15.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Ухвала від 17.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 17.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Постанова від 17.09.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

Ухвала від 21.05.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні