Ухвала
від 18.09.2014 по справі 185/8646/13-к
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження № 11-кп/774/989/14 Справа № 185/8646/13-к Головуючий у 1 й інстанції - ОСОБА_1 Доповідач - ОСОБА_2

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 вересня 2014 року м. Дніпропетровськ

Колегія суддів Судової палати з кримінальних справ Апеляційного суду Дніпропетровської області у складі:

головуючого судді ОСОБА_2

суддів ОСОБА_3 , ОСОБА_4

при секретері ОСОБА_5

18 вересня 2014 року розглянула у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську кримінальне провадження № 12013040000000099 за апеляційною скаргою старшого прокурора відділу прокуратури Дніпропетровської області від 05 червня 2014 року, щодо

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця, м. Павлограда Дніпропетровської області, громадянина України, який має вищу освіту, пенсіонер, інвалід 3 групи, який зареєстрований та мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,

який обвинувачується у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.

за участю прокурора ОСОБА_7 , обвинуваченого ОСОБА_6 , захисника ОСОБА_8 .

В апеляції прокурор просить скасувати вирок суду та ухвалити свій вирок, яким визнати ОСОБА_6 винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України та призначити йому покарання у виді 5 років позбавлення волі із застосування додаткового покарання у виді позбавлення права займати посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних та комунальних підприємствах, в установах та організаціях, незалежно від форми власності, пов`язаних з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських обов`язків строком на 3 роки. Звільнити від відбування основного покарання, відповідно до ст. 75 КК України, з іспитовим строком на 3 роки. Стягнути з обвинуваченого ОСОБА_6 на користь Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів в інтересах держави суму завданих матеріальних збитків у розмірі 209655,95 гривень. Свої апеляційні вимоги прокурор обґрунтовує тим, що суд у вироку, кваліфікуючи злочинні дії ОСОБА_6 за ч. 2 ст. 191 КК України, в порушення вимог ст. 374 КПК України, у мотивувальній частині вироку не навів підстав, що передували зміні об`єму обвинувачення та перекваліфікації злочинних дій ОСОБА_6 на меш тяжкий злочин, не сформулювавши доведену частину обвинувачення та не виклав докази в обґрунтування своїх висновків в частині зменшення об`єму обвинувачення. Крім того, зазначає, що судом невірно застосований закон про кримінальну відповідальність, оскільки суд звільнив ОСОБА_6 від відбування призначеного додаткового покарання, що є неприпустимим. Також суд першої інстанції не вказав підстави для задоволення або залишення без розгляду цивільного позову, який було пред`явлено в інтересах держави, чим також порушив вимоги ст. 374 КПК України.

Обвинуваченим ОСОБА_6 на апеляцію прокурора було подані заперечення, в яких він просив вирок суду залишити без змін, а апеляцію прокурора залишити без задоволення так як, на його думку, суд обґрунтував свої рішення щодо перекваліфікації його з ч.4 на ч.2 ст.191 КК України та будь яких порушень кримінального процесуального закону при розгляді справи судом допущено не було.

Стосовно обвинуваченого ОСОБА_6 судом першої інстанції ухвалено обвинувальний вирок та йому призначено покарання: за ч. 2 ст.191 КК України у виді 4 років обмеження волі, з позбавленням права займати постійно або тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах або організаціях, незалежно від форм власності посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських обов`язків строком на 2 роки. Відповідно до ст. 75 КК України, ОСОБА_6 звільнено від відбування покарання з іспитовим строком на 2 роки, та відповідно до п.п. 2,3 ст. 76 КК України, останній зобов`язаний не виїжджати за межі України на постійне проживання без дозволу кримінально-виконавчої інспекції; повідомляти кримінально-виконавчу інспекцію про зміну місця проживання та роботи. Вирок в частині позбавлення ОСОБА_6 права займати постійно або тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах або організаціях, незалежно від форм власності посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських обов`язків строком на 2 роки зазначено виконувати самостійно.

Також зазначеним вироком позов Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ОСОБА_6 про відшкодування матеріальної шкоди-залишений без розгляду.

Стягнуто з ОСОБА_6 на користь держави процесуальні витрати на залучення експерта у сумі 7360 гривень.

Ухвалою Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 18 червня 2014р. ОСОБА_6 звільнений від відбування основного та додаткового покарання за зазначеним вироком на підставі п. «г» ст.1 Закону України «Про амністію у 2014р» від 08 квітня 2014р

Стосовно ОСОБА_6 судом першої інстанції був постановлений обвинувальний вирок де, в мотивувальній частині вироку зазначено, що органом досудового слідства ОСОБА_6 обвинувачується у тому, що 18.02.1998 року у Єдиному Державному реєстрі підприємств та організацій України зареєстровано громадську організацію (юридичну особу) - Всеукраїнська спілка громадських організацій «Спілка шахтарів-інвалідів України», код ЄДРПОУ 25337798 (далі - Спілка). Відповідно до рішення 5-го З`їзду ВСГО «Спілки шахтарів-інвалідів України» від 25.04.2012 року, головою Спілки обрано ОСОБА_6 . Відповідно до п. 4.7 Статуту ВСГО «Спілки шахтарів-інвалідів України», затвердженого установчим З`їздом Спілки від 19.11.1997 року та зареєстрованого Міністерством юстиції України 18.02.1998 року, голова ВСГО «Спілки шахтарів-інвалідів України» має право: першого підпису фінансових документів; представляти Спілку без довіреності у державних, громадських та інших організаціях, підприємствах, об`єднаннях у стосунках з фізичними особами як в Україні, так і за кордоном; у межах своєї компетенції користуватися оперативною та фінансовою самостійністю; розпоряджатися майном Спілки на підставі рішень З`їзду та Ради; складати від імені Спілки угоди; підписувати зобов`язання; розподіляти обов`язки між своїми заступниками та контролювати їх виконання, тобто виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарчі функції, внаслідок чого є службовою особою.

На підставі спільного наказу Міністерства соціальної політики України та Міністерства фінансів України №145/355 від 19.03.2012 року «Про затвердження паспорта бюджетної програми на 2012 рік», з метою реалізації соціального захисту та соціального забезпечення інвалідів, ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» у 2012 році були виділені кошти з державного бюджету України у розмірі 500000 гривень. У березні 2012 року, у зв`язку з висловленням Радою ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» недовіри голові ОСОБА_9 , на підставі листа Спілки №05 від 22.02.2012 року, направленого в Державну службу з питань інвалідів та ветеранів України, фінансування ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» було призупинено.

27.09.2012 року на засіданні робочої групи Державної служби з питань інвалідів та ветеранів України прийнято рішення про відновлення фінансування ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» у 2012 році. Протягом 2012 року, відповідно до реєстру повідомлень №№1-3 та №№31-38, через Управління Державної казначейської служби у м. Донецьку Донецької області, на підставі затверджених кошторису доходів і видатків та планів асигнувань із загального фонду державного бюджету на 2012 рік, та згідно розподілів відкритих асигнувань, Донецьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок Спілки перераховано кошти у загальній сумі 470000 гривень. У 2012 році Спілкою використано бюджетних коштів на загальну суму 452286,29 гривень. Залишок коштів у сумі 17713,71 гривень повернутий до державного бюджету. Отримані бюджетні кошти використані ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» на: матеріальне заохочення працівників Спілки - 163197 гривень; нарахування на матеріальне заохочення - 11776,22 гривень; придбання предметів, матеріалів -41125,3 гривень; оплату послуг (Окрім комунальних) - 914,76 гривень; окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку - 235273,01 гривень.

У період листопада - грудня 2012 року, отримавши кошти державного бюджету, які були виділені Спілці з метою реалізації соціального захисту та соціального забезпечення інвалідів, голова ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» ОСОБА_6 , діючи навмисно, всупереч інтересам та Статуту Спілки, зловживаючи своїм службовим становищем, розтратив бюджетних грошових коштів на загальну суму 209655,95 гривень, що у 365,5727 рази перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян і є великим розміром шкоди, завданої державі.

Так, ОСОБА_6 01.03.2012 року від імені ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» уклав трудовий договір №2 з ОСОБА_10 , яку прийняв на роботу на посаду відповідального секретаря з окладом згідно штатного розпису. Крім того, ОСОБА_6 01.03.2012 року від імені ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» уклав трудовий договір №3 з ОСОБА_11 , яку прийняв на роботу на посаду юридичного консультанта з окладом згідно штатного розпису. Крім того, ОСОБА_6 01.03.2012 року від імені ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» уклав трудовий договір №4 з ОСОБА_12 , яку прийняв на роботу на посаду офіс-секретаря з окладом згідно штатного розпису. Крім того, ОСОБА_6 01.03.2012 року від імені ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» уклав трудовий договір №5 з ОСОБА_13 , якого прийняв на роботу на посаду фахівця з комп`ютерного забезпечення з окладом згідно штатного розпису. Крім того, ОСОБА_6 01.03.2012 року від імені ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» уклав трудовий договір №6 з ОСОБА_14 , якого прийняв на роботу на посаду фахівця з питань соціального захисту з окладом згідно штатного розпису. Крім того, ОСОБА_6 01.07.2012 року від імені ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» уклав трудовий договір №7 з ОСОБА_15 , якого прийняв на роботу на посаду заступника голови з окладом згідно штатного розпису. Крім того, ОСОБА_6 01.07.2012 року від імені ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» уклав трудовий договір №8 з ОСОБА_16 , якого прийняв на роботу на посаду фахівця з питань соціального захисту з окладом згідно штатного розпису. При цьому, станом на 01.03.2012 року та 01.07.2012 року, які зазначені як дати укладення вищевказаних договорів, штатного розпису Спілки, на підставі якого можливо було б укласти вищезазначені трудові договори, не існувало. Штатний розпис ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» в загальній кількості 10 штатних одиниць (без переліку посад) був затверджений на засіданні Ради Спілки лише 11.10.2012 року. Таким чином ОСОБА_6 , самовільно, до вищевказані договори, порушив пункти 4.5, 4.7 Статуту ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» у відповідності до якого виключно до компетенції Ради Спілки належить затвердження штатного розпису та організаційної структури Спілки, а Голова Спілки користується оперативною, фінансовою самостійністю, розпоряджається майном Спілки на підставі рішень З`їзду та Ради Спілки.

Крім того, станом на 01.03.2012 року ОСОБА_6 не був ні головою ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України», ні виконуючим обов`язки голови Спілки, оскільки відповідно до пунктів 4.2, 4.8 Статуту ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» виключно до компетенції З`їзду Спілки належать вибори голови Спілки. У випадку неспроможності голови Спілки виконувати обов`язки його повноваження тимчасово надаються одному з заступників голови Спілки за відповідним рішенням Президії Ради Спілки до скликання З`їзду. На ОСОБА_6 покладено виконання обов`язків голови Спілки до скликання З`їзду з 16.04.2012 року відповідно до протоколу засідання Президії Ради Спілки від 16.04.2012 року. Головою Спілки ОСОБА_6 обраний 25.04.2012 року відповідно до рішення 5-го З`їзду ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» від 25.04.2012 року. Вказані обставини підтверджені листом Донецького відділення Фонду соціального захисту інвалідів №0319/645 від 06.04.2012 року та листом Міністерства юстиції України №4171-0-26-12/6-1 від-24.04.2012 року, адресовані ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України», у яких зокрема зазначено, що станом відповідно на 06.04.2012 року і 12.04.2012 року Спілкою ні до Донецького відділення Фонду соціального захисту інвалідів, ні до Державної реєстраційної служби України не надано належних документів, які б підтверджували покладення на ОСОБА_6 виконання обов`язків голови Спілки та про внесення змін до складу керівних органів ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України».

Крім того, станом на 01.01.2012 року штатний розпис ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» налічував 5 штатних одиниць. З 01.03.2012 року ОСОБА_6 самовільно, безпідставно повністю змінив штат працюючих у Спілці та збільшив штатний розпис удвічі до 10 штатних одиниць. При цьому вказані зміни штатного розпису ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» здійснені без проведення відповідних розрахунків та обґрунтування таких змін, та не були погоджені з Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України. Таким чином ОСОБА_6 були порушені вимоги передбачені абзацом 12 пункту 3, пунктом 4 і підпунктом 5 пункту 5 Постанови Кабінету Міністрів України №176 від 07.03.2012 року «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських організацій інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам`ятників та з увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років» та пункту 20 Постанови Кабінету Міністрів України №228 від 28.02.2002 року «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», а саме щодо здійснення детальних розрахунків та обґрунтувань за кожним напрямом використання бюджетних коштів громадською організацією та представлення вказаних розрахунків і обґрунтувань на розгляд Державної служби з питань інвалідів та ветеранів України, а також необхідності визначення обсягів видатків бюджету з урахуванням об`єктивної потреби в коштах кожної установи, виходячи з її основних виробничих показників і контингентів, які встановлюються для установ, обсягу виконуваної роботи, штатної чисельності.

Крім того, відповідно до підпункту 10 пункту 6 Постанови Кабінету Міністрів України №176 від 07.03.2012 року «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських організацій інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам`ятників та з увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років», бюджетні кошти спрямовуються на матеріальне заохочення (винагороди) працівників громадської організації, які забезпечують роботу організації.

Згідно вимог ч.6 ст.96, та ст.31 Кодексу законів про працю України, посадові оклади працівникам установлюються відповідно до посади і кваліфікації, забороняється вимагати від працівника виконання роботи не обумовленої трудовим договором.

Крім того, згідно з «Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників», затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 336 від 29.12.2004 року, основною кваліфікаційною вимогою до працівника на посаді юридичного консультанта є повна вища освіта відповідного напрямку підготовки, а до працівника на посаді фахівця з комп`ютерного забезпечення - неповна вища освіта відповідного напрямку підготовки. ОСОБА_6 , самовільно зарахувавши на посаду юридичного консультанта - ОСОБА_11 і на посаду фахівця з комп`ютерного забезпечення - ОСОБА_13 , порушив вимоги вищевказаних нормативно-правових актів. ОСОБА_11 ніякої роботи як юридичний консультант не виконувала та і не могла виконувати, бо має загальну середню освіту, працює медичним реєстратором у лікарні, не володіє необхідними знаннями та навиками для виконання обов`язків юридичного консультанта. ОСОБА_13 також не виконував ніякої роботи як фахівець з комп`ютерного забезпечення і не міг її виконувати, бо має середньо - технічну освіту. До виходу на пенсію працював шахтарем. Не володіє необхідними знаннями та навиками для виконання обов`язків фахівця з комп`ютерного забезпечення. У 2012 році ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» не володіла якою-небудь комп`ютерною або оргтехнікою, що виключає можливість виконання обов`язків фахівця з комп`ютерного забезпечення - ОСОБА_13 .

Незважаючи на відсутність штатного розпису, повноважень для укладення трудових угод від 01.03.2012 року, розрахунків та обґрунтувань кількості та спеціальностей працівників Спілки, конкретної виконаної роботи по забезпеченню діяльності ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України», ОСОБА_6 навмисно, всупереч інтересам та Статуту Спілки, зловживаючи своїм службовим становищем, прийняв рішення про нарахування та виплату матеріального заохочення ОСОБА_10 , ОСОБА_12 , ОСОБА_14 за період з березня по вересень 2012 року, ОСОБА_15 , ОСОБА_16 за період з липня по вересень 2012 року і ОСОБА_11 , ОСОБА_13 за період з березня по грудень 2012 року, у загальній сумі 88460 гривень.

Крім того, внаслідок незаконного нарахування та виплати зазначеної суми матеріального заохочення, зайво проведено нарахування на заробітну плату та перераховано єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у загальній сумі 4688,38 гривень.

В результаті вказаних дій ОСОБА_6 розтратив бюджетні грошові кошти на загальну суму 93148,38 гривень.

Крім того, у відповідності до календарного плану заходів з питань соціального захисту ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» на 2012 рік, Спілкою проведені наступні заходи: засідання Ради ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України», у м. Києві у період з 21 по 23.02.2012 року; 5-ий позачерговий З`їзд ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України», у м. Києві, у період з 25 по 27.04.2012 року; засідання Ради ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України», у м. Києві, у період з 11 по 12.10.2012 року; семінар на тему «Нові вимоги до формування та функціонування громадських організацій в зв`язку зі змінами в законодавстві України та необхідність внесення необхідних змін до статутів громадських організацій», у м. Києві, у період з 13 по 14.11.2012 року; конференція з нагоди відзначення в Україні Міжнародного Дня інваліда, відзначення шахтарів-інвалідів активістів організації, розширене засідання Ради Спілки, участь у державному заході до Дня інваліда в «Українському Домі», у м. Києві, у період з 03 по 05.12.2012 року. Відповідно до вимог підпункту 11 пункту 6 Постанови Кабінету Міністрів України №176 від 07.03.2012 року «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських організацій інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам`ятників та з увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років», бюджетні кошти спрямовуються на оплату відряджень працівників громадської організації та відшкодування учасникам заходу витрат на проїзд, харчування та оплату вартості проживання (відшкодування учасникам заходів добових та бронювання квитків не передбачено). Порушуючи вказану вимогу, ОСОБА_6 , навмисно, зловживаючи своїм службовим становищем, прийняв рішення про нарахування та виплату учасникам вищезазначених заходів Спілки, у кількості 88 осіб, відшкодування добових та витрат по бронюванню квитків, що призвело до розтрати бюджетних грошових коштів на загальну суму 13481 гривня.

Крім того, у відповідності до календарного плану заходів з питань соціального захисту ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» на 2012 рік, Спілкою, у період з 03 по 05 грудня 2012 року, у м.Києві, проведені конференція з нагоди відзначення в Україні Міжнародного Дня інваліда, відзначення шахтарів-інвалідів активістів організації, розширене засідання Ради Спілки, участь у державному заході до Дня інваліда в «Українському Домі». Відповідно до анкети (програми) вказаного заходу, підставою для його проведення є рішення Ради ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» від 21.02.2012 року. Однак на згаданому засіданні Ради Спілки питання проведення вищезазначеного заходу не розглядалося. Крім того, анкетою (програмою) вказаного заходу передбачені витрати на проживання та харчування 98 учасників. 12.11.2012 року ОСОБА_6 уклав договір №1/2 між ВСГО «Спілка шахтарів -інвалідів України» та ТОВ «Оздоровчий табір «Лідер», згідно якого ТОВ «Оздоровчий табір «Лідер» забезпечує проживання 98 осіб на протязі 1,5 доби (з 03 по 04.12.2012 року) і 21 особи на протязі 1 доби (з 04 по 05.12.2012 року), а також харчування 98 осіб 03 і 04.12.2012 року та 21 особи 05.12.2012 року. Відповідно до акту здачі-приймання виконаних робіт від 05.12.2012 року, підписаного від імені Спілки ОСОБА_6 , ТОВ «Оздоровчий табір «Лідер», розташований за адресою: м. Київ. Пуща-Водиця. вул. Юнкерова. 16. надав послуги по проживанню 98 осіб на протязі 1.5 доби (з 03 по 04.12.2012 року) і 21 особи на протязі 1 доби (з 04 по 05.12.2012 року), а також харчуванню 98 осіб 03 і 04.12.2012 року та 21 особи 05.12.2012 року, на загальну суму 33390 гривень. За вказівкою ОСОБА_6 платіжним дорученням №3 від 28.11.2012 року Спілкою здійснена оплата ТОВ «Оздоровчий табір «Лідер» за надані послуги. Однак у дійсності, у період 03-04.12.2012 року, в ТОВ «Оздоровчий табір «Лідер» проживало і харчувалося не 98 осіб, а 78 осіб - учасників заходу Спілки. В результаті безпідставної та незаконної оплати за проживання і харчування в ТОВ «Оздоровчий табір «Лідер» у період 03-04.12.2012 року 20 невідомих або неіснуючих осіб. ОСОБА_6 навмисно, всупереч інтересам та Статуту Спілки, зловживаючи своїм службовим становищем, розтратив бюджетних грошових коштів на загальну суму 6000 гривень.

Крім того, у відповідності до календарного плану заходів з питань соціального захисту ВСТО «Спілка шахтарів-інвалідів України» на 2012 рік. Спілкою, у період з 03 по 05 грудня 2012 року, у м. Києві, проведені конференція з нагоди відзначення в Україні Міжнародного Дня інваліда, відзначення шахтарів-інвалідів активістів організації, розширене засідання Ради Спілки, участь у державному заході до Дня інваліда в «Українському Домі». Відповідно до анкети (програми) вказаного заходу, для забезпечення його проведення передбачені витрати на виготовлення поліграфічної продукції у сумі 98711 гривень, а підставою для проведення цього заходу є рішення Ради ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» від 21.02.2012 року. Однак на згаданому засіданні Ради Спілки питання проведення вищезазначеного заходу не розглядалося, необхідність, доцільність та обґрунтування виготовлення поліграфічної продукції на засіданнях Ради Спілки не обговорювалися. Не зважаючи на це ОСОБА_6 29.11.2012 року, від імені ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» уклав договір №2 з ТОВ «Науково-виробнича фірма «MARCH-А», згідно якого вказане підприємство зобов`язалося виготовити поліграфічну продукцію, а саме: календарі настінні у кількості 2000 штук та каталоги робіт художників у кількості 500 штук, на загальну суму 98711 гривень. Відповідно до видаткової накладної №МЧ-00()1136 від 10.12.2012 року, ВСТО «Спілка шахтарів-інвалідів України» отримала від ТОВ НВФ «MARCH-А» календарі настінні у кількості 2000 штук та каталоги робіт художників у кількості 500 штук. Платіжним дорученням №13 від 18.12.2012 року ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» заплатила ТОВ НВФ «MARCH-А» за поліграфічну продукцію кошти у сумі 98711 гривень. Однак зазначена поліграфічна продукція для забезпечення проведення заходів ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» не використовувалася. У дійсності ініціатором та замовником виготовлення вказаної поліграфічної продукції була Державна Служба з питань інвалідів та ветеранів України, з якою ТОВ НВФ «MARCH-А» погоджувався зовнішній вигляд та зміст цієї продукції, та яка безоплатно отримала від ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» в особі ОСОБА_6 , відповідно до акту прийому-передачі поліграфічної продукції від 03.12.2012 року, календарі настінні у кількості 2000 штук та каталоги робіт художників у кількості 500 штук. Оприбуткування отриманої поліграфічної продукції на рахунках Державної Служби з питань інвалідів та ветеранів України не проводилося, оплата у будь-якій формі Спілці за надану поліграфічну продукцію не здійснювалася. З зазначеної кількості календарів та каталогів художників членами ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» було отримано лише 40 штук настінних календарів на суму 1684,43 гривень. Своїми самовільними діями ОСОБА_6 порушив п.4.5 Статуту Спілки, відповідно до якого затвердження основних статей витрат відноситься до компетенції Ради Спілки і не може здійснюватися одноособово Головою Спілки, а також порушив вимоги підпункту 2 пункту 6 Постанови Кабінету Міністрів України №176 від 07.03.2012 року «Про затвердження Порядку використання коштів передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських організацій інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам`ятників та з увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років», відповідно до якого бюджетні кошти спрямовуються на здійснення заходів з реалізації завдань, визначених статутом громадської організації, тобто, згідно п.2.2 Статуту Спілки, для збільшення рівня соціального та матеріального захисту безпосередньо учасників ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» та їх членів. В результаті вчинення безпідставних, необгрунтованих та незаконних дій по замовленню, оплаті та передачі поліграфічної продукції, ОСОБА_6 навмисно, всупереч інтересам та Статуту Спілки, зловживаючи своїм службовим становищем, розтратив бюджетних грошових коштів на загальну суму 97026,57 гривень.

Всього, голова Всеукраїнської спілки громадських організацій «Спілка шахтарів-інвалідів України» ОСОБА_6 , у період листопада - грудня 2012 року, отримавши кошти державного бюджету, які були виділені Спілці з метою реалізації соціального захисту та соціального забезпечення інвалідів, діючи навмисно, всупереч інтересам та Статуту Спілки, зловживаючи своїм службовим становищем, розтратив бюджетних грошових коштів на загальну суму 209655,95 гривень, що у 365,5727 рази перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян і є великим розміром шкоди, завданої державі.

В суді апеляційної інстанції прокурор підтримав свою апеляцію та просив задовольнити її в повному обсязі із зазначених в ній підстав.

Обвинувачений ОСОБА_6 та його захисник просили вирок суду залишити без змін.

Заслухавши доповідь судді апеляційного суду, міркування прокурора, пояснення обвинуваченого та його захисника, перевіривши матеріали кримінального провадження та доводи апеляції, колегія суддів вважає, що апеляція підлягає частковому задоволенню, з наступних підстав.

Виходячи з вимог ст. 370 КПК України судове рішення повинно бути законним, обґрунтованим і вмотивованим. Судове рішення є законним, якщо воно ухвалене компетентним судом відповідно до норм матеріального права з дотриманням норм кримінального процесуального права.

У мотивувальній частині обвинувального вироку суд повинен зазначити формулювання обвинувачення, визнаного судом доведеним із зазначенням елементів складу кримінального правопорушення, зокрема місця, часу, способу вчинення та наслідків, форми вини і мотивів кримінального правопорушення. Якщо суд за частиною обвинувачення визнає обвинуваченого невинуватим, то мотивувальна частина обвинувального вироку також має містити формулювання обвинувачення, яке пред`явлене особі і визнане судом недоведеним і також підстави для виправдування обвинуваченого у цій частині. Зазначене передбачено статтею 374 КПК України якою встановлено вимоги до викладу вироку суду першої інстанції, недотримання яких є істотними порушеннями вимог кримінального процесуального закону.

Проте, судом першої інстанції при ухваленні вироку вищезазначені вимоги виконані не були, оскільки, як вбачається з вироку суду першої інстанції, суд у мотивувальній частині вироку, не сформулювавши обвинувачення, яке визнав доведеним, лише навів обвинувачення яке було висунуто ОСОБА_6 органом досудового слідства. Після чого, суд навів зміст пояснень обвинуваченого зазначивши, що останній свою провину визнавав частково. Надалі, судом було дано оцінку цим поясненням, де зазначаючи, що вони не заслуговують на увагу та розцінивши їх як спосіб ухилитися від кримінальної відповідальності, навів докази, які, на думку суду, підтверджують висновки досудового слідства та спростовують доводи обвинуваченого, а потім прийшов до висновку про необхідність перекваліфікації дій обвинуваченого на менш тяжкий склад злочину, при цьому, не вмотивувавши своє таке рішення.

Таким чином, колегія суддів, вважає що суд першої інстанції при ухвалені вироку допустив істотні порушення вимог кримінального процесуального закону, які виразилися в тому, що у вироку суду першої інстанції не вказано саме які дії обвинуваченого ОСОБА_6 носять суспільно-небезпечне діяння, яке саме обвинувачення він вважає доведеними, із зазначенням елементів складу кримінального правопорушення, зокрема місця, часу, способу вчинення та наслідків, форми вини і мотивів кримінального правопорушення, та в чому саме він визнаний винний та за що він засуджений.

Виходячи з вищенаведеного та положень ст. ст.7, 409,412,415 КПК України, суд апеляційної інстанції скасовує вирок чи ухвалу суду і призначає новий розгляд у суді першої інстанції, якщо, зокрема, якщо в суді першої інстанції були допущені істотні порушення вимог кримінального процесуального закону та невідповідність висновків суду, викладених у судовому рішенню фактичним обставинам кримінального провадження, а тому вирок суду підлягає скасуванню з призначенням нового розгляду в суді першої інстанції.

Крім того, у зв`язку зі скасуванням вироку, також підлягає скасуванню і ухвала суду від 18.06.2014р про звільнення ОСОБА_6 від відбування основного та додаткового покарання призначеного за зазначеним вироком на підставі п. «г» ст.1 Закону України «Про амністію у 2014р» від 08 квітня 2014р.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 7,374,409,412, 415 КПК України, судова колегія,

у х в а л и л а:

Апеляцію прокурора ОСОБА_7 задовольнити частково

Вирок Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 05 червня 2014 року відносно ОСОБА_6 скасувати, і призначити новий судовий розгляд в суді першої інстанції в іншому складі суду.

Ухвалу Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 18 червня 2014р, якою ОСОБА_6 звільнено від відбування основного та додаткового покарання, призначеного вироком Павлоградського міськрайорнного суду Дніпропетровської області 05 червня 2014р. на підставі п. «г» ст.1 Закону України «Про амністію у 2014р», скасувати.

судді:

ОСОБА_2 ОСОБА_3 ОСОБА_4

СудАпеляційний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення18.09.2014
Оприлюднено16.01.2023
Номер документу40561360
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —185/8646/13-к

Ухвала від 01.08.2019

Кримінальне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Щербина О. О.

Ухвала від 21.05.2018

Кримінальне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Щербина О. О.

Ухвала від 07.04.2016

Кримінальне

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Свідерська Т. А.

Ухвала від 06.01.2016

Кримінальне

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Свідерська Т. А.

Ухвала від 30.12.2015

Кримінальне

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Свідерська Т. А.

Ухвала від 30.12.2015

Кримінальне

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Свідерська Т. А.

Ухвала від 29.12.2015

Кримінальне

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Свідерська Т. А.

Ухвала від 07.12.2015

Кримінальне

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Свідерська Т. А.

Ухвала від 27.11.2015

Кримінальне

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Свідерська Т. А.

Ухвала від 05.11.2015

Кримінальне

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Стуковенкова Т. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні