cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 вересня 2014 року м. Київ К/800/36995/14
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів: головуючого судді Юрченко В.П., суддів: Блажівської Н.Є., Сіроша М.В., розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області
на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 6 травня 2014 року
та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 19 червня 2014 року
у справі № 825/932/14
за позовом Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області
до Реєстраційної служби Чернігівського міського управління юстиції Чернігівської області
третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Севен-Сав»
про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у м. Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області звернулась до суду з адміністративним позовом до Реєстраційної служби Чернігівського міського управління юстиції Чернігівської області, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Севен-Сав» про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи.
Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 6 травня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 19 червня 2014 року у задоволенні позову відмовлено.
В касаційній скарзі позивач просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій і прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи касаційної скарги та перевіривши за матеріалами справи правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, суд зазначає наступне.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що 5 листопада 2013 року загальними зборами Товариства з обмеженою відповідальністю «Севен-Сав» ухвалено рішення про припинення товариства шляхом ліквідації, що підтверджено протоколом загальних зборів учасників від 5 листопада 2013 року № 07, про що внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 5 листопада 2013 року відповідний запис, а 8 листопада 2013 року опубліковано повідомлення про ліквідацію у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації - Бюлетені державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 265, про що було відомо позивачу 9 листопада 2013 року.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суди попередніх інстанцій виходили з того, що оскільки від позивача не надходило заперечень щодо припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «Севен-Сав» у строк, визначений законом, Реєстраційною службою Чернігівського міського управління юстиції Чернігівської області правомірно проведено державну реєстрацію припинення товариства у результаті ліквідації.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, з огляду на таке.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-VI - державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до п. 2.1 р. II Порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів Державної реєстраційної служби України та Державної податкової служби України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 30.11.2012 № 1771/5/1253 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.12.2012 за № 2040/22352 (чинного на час проведення вчинення дії), передача відомостей про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, включених до Єдиного державного реєстру державними реєстраторами юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців протягом робочого дня шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та інших відомостей, визначених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», з Єдиного державного реєстру до реєстрів ДПС України здійснюється автоматично програмними засобами ведення Єдиного державного реєстру не пізніше 10 год. 00 хв. наступного робочого дня.
Як встановлено судами попередніх інстанцій, інформація про початок процедури припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «Севен-Сав» надійшла до позивача 9 листопада 2013 року.
Разом з тим, на адресу відповідача не надходило жодних повідомлень від Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації щодо припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «Севен-Сав» шляхом ліквідації, у строк, визначений частиною дев'ятою статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» внаслідок чого, відповідачем 21 січня 2014 року проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті ліквідації Товариства з обмеженою відповідальністю «Севен-Сав».
6.12.2013 року Державна податкова інспекція у м. Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області надіслала відповідачу повідомлення (в якому містились ряд неточностей) про неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Севен-Сав».
Згідно частини 9 статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» органи доходів і зборів, Пенсійного фонду України під час проведення заходів щодо припинення юридичної особи надсилають в електронній формі та на паперовому носії державному реєстраторові протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи одне з таких повідомлень, що має бути засвідчено підписом відповідної посадової особи у встановленому порядку, а саме:
- повідомлення про початок проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи;
- повідомлення про неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи.
У разі надіслання державному реєстраторові повідомлення про неможливість проведення органами доходів і зборів, Пенсійного фонду України позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи, таке повідомлення не пізніше двох місяців з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи має бути замінено відповідним органом доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України повідомленням про проведення позапланової перевірки або про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Отже, судами попередніх інстанцій вірно зроблено висновки та з цим погоджується колегія суддів Вищого адміністративного суду України, що відповідач діяв в межах наданих йому повноважень, а позивачем, відносно порушення ним строків щодо надання заперечень на повідомлення про припинення юридичної особи шляхом ліквідації Товариства з обмеженою відповідальністю «Севен-Сав» цих висновків не спростовано.
В касаційній скарзі позивач не наводить жодних доводів про неправомірність дій відповідача та порушення судами норм матеріального права.
Таким чином, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про те, що судами попередніх інстанцій належним чином з'ясовано обставини справи та надано їм відповідну правову оцінку. Порушень норм матеріального та процесуального права, які б могли привести до зміни чи скасування рішень суду першої та апеляційної інстанцій не встановлено.
Якщо відсутні підстави для скасування судового рішення, суд касаційної інстанції відповідно до положень статті 200 1 Кодексу адміністративного судочинства України відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін.
Керуючись ст. ст. 220 1 , 223, 224, 230, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Чернігові Головного управління Міндоходів у Чернігівській області відхилити.
Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 6 травня 2014 року, та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 19 червня 2014 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України у випадках встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.
Судді: В.П.Юрченко
Н.Є.Блажівська
М.В.Сірош
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2014 |
Оприлюднено | 23.09.2014 |
Номер документу | 40564089 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Юрченко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні