Ухвала
від 24.09.2014 по справі 807/1752/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 вересня 2014 року Справа № 876/7157/14

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Курильця А.Р.,

суддів Кушнерика М.П., Мікули О.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління Держземагенства у Тячівському районі Закарпатської області на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 16 червня 2014 року у справі за адміністративним позовом Колективного сільськогосподарського підприємства «Руськополівське» до Управління Держземагенства у Тячівському районі Закарпатської області, Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області про зобов'язання вчинити дії,-

в с т а н о в и в:

У травні 2014 року Колективне сільськогосподарське підприємство «Руськополівське» (далі - позивач) звернулося з позовом до Управління Держземагенства у Тячівському районі Закарпатської області, Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області про зобов'язання надати повну і достовірну інформацію щодо прийняття рішень про вилучення і надання іншим особам земельних ділянок у власність чи користування (у т.ч. на умовах оренди) з земель, включених до державного акту серії ЗК № 00046 від 24.06.1994 року, виданого АТП радгосп-заводу «Руськополівський», правонаступником якого є КСП «Руськополівське», номера та дати виданих правовстановлюючих документів на ці земельні ділянки починаючи з дати видачі державного акту - 24.06.1994 року по день розгляду позову по суті.

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 16 червня 2014 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись з таким рішенням, Управління Держземагенства у Тячівському районі Закарпатської області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову про відмову в задоволенні позовних вимог.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що межі земельних ділянок згідно державного акту на право постійного користування виданого АТП радгосп-заводу «Руськополівський» не винесені в натурі та по них відсутні будь-які відомості в державному земельному кадастрі, що унеможливлює надання запитуваної інформації позивачу.

Оскільки оскаржується рішення суду першої інстанції, прийняте в порядку скороченого провадження за результатом розгляду справи про зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити дії щодо розгляду інформаційного запиту, то суд апеляційної інстанції вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження відповідно до п.3 ч.1 ст. 197 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення виходячи з наступного.

Судом встановлено, що позивач звернувся із запитом від 15.11.2013 року № 669/07-16 (а.с. 31-32) до Управління Держземагенства у Тячівському районі Закарпатської області та запитом від 15.11.2013 року № 11/5 (а.с. 34) до Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області про надання публічної інформації щодо змін в обліково-реєстраційній документації, в тому числі і питання: чи станом на день звернення, приймалося рішення про передання земельної ділянки загальною площею 1056,2783 га., яка знаходиться в с. Руське Поле Тячівського району Закарпатської області (або її частина) у власність або в постійне користування іншим суб'єктам господарювання або громадянам? Чи вносились до Державного земельного кадастру України відомості про передання цієї земельної ділянки у власність або постійне користування іншим суб'єктам господарювання або громадянам?

Необхідність у такій інформації виникла через встановлення факту захоплення земель, що належать позивачу, про що був складений відповідний акт (а.с. 36-37).

Як вбачається з наявних у матеріалах справи відповідей від 20.11.2013 року № 1012/05/07-17 (а.с. 33) та від 03.12.2013 року № 03-32/2638 (а.с. 35) відповідачами була надана неповна інформація стосовно поставлених у вищезазначених запитах питань, мотивуючи це тим, що відомості про передачу у власність чи у постійне користування земельних ділянок громадянам чи суб'єктам господарювання на земельній ділянці загальною площею 1056,2783 га відсутні, оскільки межі земельних ділянок згідно державного акту на право постійного користування серії ЗК № 00046 виданого АТП радгосп-заводу «Руськополівський» не винесені в натурі.

Згідно з п.2 Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) від 15.04.1993 № 28 (чинної на час видачі позивачу державного акту на право постійного користування землею) роботи по складанню державних актів на право власності на землю і право постійного користування землею виконуються в такому порядку:

- підготовчі роботи;

- встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

- складання плану земельної ділянки;

- заповнення бланка державного акта.

Межі наданих (переданих) земельних ділянок переносяться у натуру (на місцевість) і закріплюються межовими знаками, а межі ділянок, що знаходяться у власності та користуванні і проходять по визначених в натурі контурах, звіряються з наявними планами ділянок. При відсутності плану проводиться зйомка зовнішніх меж земельної ділянки, встановлюються суміжні власники землі і землекористувачі, за участю останніх складається протокол, в якому докладно описується розташування меж на місцевості. Перенесення меж у натуру здійснюється шляхом прокладання теодолітних ходів, з прив'язкою їх до існуючих межових знаків або державної геодезичної мережі.

З аналізу вказаної норми можна зробити висновок про неможливість видачі на той час державного акту без встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), а тому заперечення апелянта про неможливість надати відповідь на запитувану інформацію не знаходить свого підтвердження.

Статтями 1 та 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI (далі - Закон № 2939) передбачено, що публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 6 Закону № 2939 інформацією з обмеженим доступом є: конфіденційна інформація, таємна інформація та службова інформація. Обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог: виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя; розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам; шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.

Оскільки запитувана інформація не належить до інформації з обмеженим доступом, а є відкритою і позивач подав запит на інформацію у відповідності з вимогами чинного законодавства, то розпорядник такої інформації (Держземагенство та його територіальні органи відповідно до Положення про державне агентство земельних ресурсів України) зобов'язаний надати її у встановлені законодавством строки.

Заперечення апелянта про недоведеність правонаступництва щодо переходу права постійного користування земельною ділянкою до позивача від АТП радгосп-заводу «Руськополівський» спростовується встановленням факту правонаступництва рішенням господарського суду Закарпатської області від 26.09.2013 року у справі № 907/721/13 (а.с. 23-30).

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні не спростовуються і підстав для його скасування немає.

Враховуючи вищевикладене, апеляційну скаргу Управління Держземагенства у Тячівському районі Закарпатської області слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.

Керуючись ст.ст. 195,197,198,200,205,206,254 КАС України, суд, -

у х в а л и в :

Апеляційну скаргу Управління Держземагенства у Тячівському районі Закарпатської області залишити без задоволення, а постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 16 червня 2014 року у справі № 807/1752/14 - без змін.

Ухвала є остаточною і оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Головуючий А.Р.Курилець

Судді М.П.Кушнерик

О.І.Мікула

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2014
Оприлюднено29.09.2014
Номер документу40634593
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/1752/14

Ухвала від 27.05.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р. О.

Постанова від 22.05.2015

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р. О.

Ухвала від 24.09.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Курилець А.Р.

Ухвала від 25.07.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Курилець А.Р.

Постанова від 16.06.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 19.05.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні