cpg1251
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 травня 2015 рокум. Ужгород№ 807/1752/14
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ващиліна Р. О.,
при секретарі судового засідання - Меренич І. А.,
за участю:
державний виконавець відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Закарпатській області - не з'явився,
позивача: колективне сільськогосподарське підприємство "Руськополівське", представник - не з'явився,
відповідача 1: управління державного земельного агентства у Тячівському районі Закарпатської області, представник - не з'явився,
відповідача 2: Тячівська районна державна адміністрація Закарпатської області, представник - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Закарпатській області в порядку ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження" по справі за позовною заявою колективного сільськогосподарського підприємства "Руськополівське" до управління державного земельного агентства у Тячівському районі Закарпатської області та Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області про зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 16.06.2014 було задоволено позовні вимоги колективного сільськогосподарського підприємства "Руськополівське", а саме: зобов'язано управління державного земельного агентства у Тячівському районі Закарпатської області (90500, м. Тячів, вул. Незалежності, 90 А, Закарпатської області, код ЄДРПОУ - 38410740) та Тячівську районну державну адміністрацію Закарпатської області (90500, м. Тячів, вул. Незалежності, 30, Закарпатської області, код ЄДРПОУ - 04053832) вчинити дії по наданню колективному сільськогосподарському підприємству "Руськополівське" (90551, с. Руське Поле, вул. Головна, 173, Тячівського району, Закарпатської області, код ЄДРПОУ - 00413883) у строки, визначені ст. 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації", повної і достовірної інформації щодо прийняття рішень про вилучення і надання іншим особам земельних ділянок у власність чи користування (у тому числі на умовах оренди) з земель, включених до державного акту серії ЗК № 00046 від 24.06.1994, виданого АТП радгосп-заводу "Руськополівський", правонаступником прав і обов'язків якого є КСП "Руськополівське", номера та дати виданих правовстановлюючих документів на ці земельні ділянки, починаючи з дати видачі державного акту - 24.06.1994 по день розгляду даного позову по суті; стягнуто з Державного бюджету України на користь колективного сільськогосподарського підприємства "Руськополівське" (90551, с. Руське Поле, вул. Головна, 173, Тячівського району, Закарпатської області, код ЄДРПОУ - 00413883) судовий збір в розмірі 73,08 грн. (сімдесят три гривні 08 копійок) шляхом їх безспірного стягнення з рахунків управління державного земельного агентства у Тячівському районі Закарпатської області (90500, м. Тячів, вул. Незалежності, 90 А, Закарпатської області, код ЄДРПОУ - 38410740) та Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області (90500, м. Тячів, вул. Незалежності, 30, Закарпатської області, код ЄДРПОУ - 04053832) солідарно.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 24.09.2014 постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 16.06.2014 залишено без змін.
19.05.2015 від головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Закарпатській області надійшла заява в порядку ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження", якою просить суд роз'яснити чи достатньо заходів вжили Тячівська РДА та управління державного земельного агентства у Тячівському районі для виконання рішення та у разі недостатності вжитих заходів, роз'яснити державному виконавцю, яких саме заходів необхідно вжити боржнику для виконання рішення суду.
Заява мотивована тим, що згідно отриманих листів з Тячівської РДА та управління державного земельного агентства у Тячівському районі встановлено, що рішення суду не можливо виконати без проведення комплексу робіт із встановлення меж земельної ділянки, які включають топографо-геодезичні роботи, складання і оформлення матеріалів технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та із-за відсутності будь-яких геодезичних прив'язок та поворотних кутів меж земельних ділянок.
Сторони в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином. Будь-яких заяв чи клопотань до суду не надавали.
Неприбуття у судове засідання стягувача і боржника, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду, не перешкоджає судовому розгляду.
Розглянувши подану заяву, дослідивши необхідні для розгляду заяви матеріали адміністративної справи, суд приходить до наступних висновків.
Судом видано виконавчий лист для примусового виконання постанови Закарпатського окружного адміністративного суду по справі № 807/1752/14 від 16.06.2014 за позовом колективного сільськогосподарського підприємства "Руськополівське" до управління державного земельного агентства у Тячівському районі Закарпатської області та Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області про зобов'язання вчинити певні дії.
12.03.2015 головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Секерня В. М. відповідно до вимог ст.ст. 17, 19, 21, 25 Закону України "Про виконавче провадження" винесено постанову про відкриття виконавчого провадження.
На адресу відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Закарпатській області надійшли листи Тячівської РДА та управління державного земельного агентства у Тячівському районі щодо виконання постанови про відкриття виконавчого провадження, згідно яких встановлено, що рішення суду неможливо виконати без проведення комплексу робіт із встановлення меж земельної ділянки, які включають топографо-геодезичні роботи, складання і оформлення матеріалів технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та із-за відсутності будь-яких геодезичних прив'язок та поворотних кутів меж земельних ділянок.
У зв'язку з вищенаведеним, листом відділу виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Закарпатській області від 01.04.2015 було рекомендовано колективному сільськогосподарському підприємству "Руськополівське" провести комплекс вищезазначених робіт з метою належного виконання рішення суду.
В листі від 05.05.2015 колективне сільськогосподарське підприємство "Руськополівське" повідомило відділ виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Закарпатській області про те, що технічна документації передбачає погодження її з Держземагентством, яке є відповідачем по даній справі та просило знайти інші шляхи виконання рішення суду.
У заяві відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Закарпатській області зазначено, що вона подана в порядку ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження", відповідно до якої у разі якщо викладена у виконавчому документі резолютивна частина рішення є незрозумілою, державний виконавець або сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про роз'яснення відповідного рішення. Однак, у прохальній частині вказаної заяви просить суд роз'яснити чи достатньо заходів вжили Тячівська РДА та управління державного земельного агентства у Тячівському районі для виконання рішення та у разі недостатності вжитих заходів, роз'яснити державному виконавцю, яких саме заходів необхідно вжити боржнику для виконання рішення суду.
Відтак, суд приходить до переконання, що заява відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Закарпатській області за своїм змістом містить вимоги, що не тотожні роз'ясненню рішення суду в порядку ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження".
В преамбулі Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що цей Закон визначає умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку.
Згідно вищевказаного Закону виконання рішення суду здійснюється органом державної виконавчої служби у порядку, передбаченому Законом України "Про виконавче провадження".
У відповідності до ст. 11 Закону України "Про виконавче провадження" державний виконавець зобов'язаний вживати заходів примусового виконання рішень, встановлених цим Законом, неупереджено, своєчасно, повно вчиняти виконавчі дії. Для цього державний виконавець здійснює необхідні заходи щодо своєчасного і повного виконання рішення, зазначеного в документі на примусове виконання рішення, у спосіб і порядок, визначені виконавчим документом.
Зокрема, ст. 3 Закону України "Про виконавче провадження" визначено, що державний виконавець у процесі здійснення виконавчого провадження має право: проводити перевірку виконання боржниками рішень, що підлягають виконанню відповідно до цього Закону; залучати у встановленому порядку до провадження виконавчих дій понятих, працівників органів внутрішніх справ, інших осіб, а також експертів, спеціалістів, а для оцінки майна - суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання; накладати стягнення у вигляді штрафу на фізичних, юридичних та посадових осіб у випадках, передбачених законом; вимагати від матеріально відповідальних і посадових осіб боржників - юридичних осіб або від боржників - фізичних осіб надання пояснень за фактами невиконання рішень або законних вимог державного виконавця чи іншого порушення вимог законодавства про виконавче провадження; здійснювати інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами.
Так, згідно ч. 1 ст. 13 Закону України "Про виконавче провадження" для з'ясування та роз'яснення питань, що виникають під час здійснення виконавчого провадження і потребують спеціальних знань, державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторін призначає своєю постановою експерта або спеціаліста (у разі необхідності - кількох експертів або спеціалістів), а для оцінки майна - суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання.
Крім того, відповідно до вимог ст.ст. 49, 75, 89 Закону України "Про виконавче провадження" вирішення питань про наявність обґрунтованих підстав для закінчення виконавчого провадження та щодо встановлення фактів невиконання без поважних причин у встановлений строк рішення, що зобов'язує боржника виконати певні дії віднесено до компетенції державного виконавця.
Відповідно, державний виконавець відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Закарпатській області наділений усіма повноваженнями, які надають йому можливість вживати заходів щодо примусового виконання судового рішення, та приймати рішення за наслідками дій (бездіяльності) боржника, а тому перекладання своїх обов'язків на іншу особу, у даному випадку на суд, є недопустимим.
Крім того, суд не може підміняти державний орган, зобов'язуючи його приймати рішення, яке належить до його компетенції та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до сфери діяльності такого суб'єкта владних повноважень, в тому числі шляхом роз'яснення державному виконавцю, чи заходи які вживались управлінням капітального будівництва Закарпатської обласної державної адміністрації є достатніми заходами, які зобов'язав суд вжити щодо виконання рішення суду в справі № 807/1752/14.
Таким чином, вирішуючи дану заяву, суд приходить до висновку про відсутність передбачених законодавством підстав для її задоволення.
Фіксування судового засідання не здійснювалось, оскільки згідно ч. 1 ст. 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Керуючись ст.ст. 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1.У задоволенні заяви відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Закарпатській області в порядку ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження" по справі за позовом колективного сільськогосподарського підприємства "Руськополівське" до управління Державного земельного агентства у Тячівському районі Закарпатської області та Тячівської районної Державної адміністрації Закарпатської області про зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.
2.Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або згідно з ч.3 ст.160 цього Кодексу. або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Р.О. Ващилін
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2015 |
Оприлюднено | 28.05.2015 |
Номер документу | 44344906 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Ващилін Р. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні