Ухвала
від 18.09.2014 по справі 820/11366/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2014 р.Справа № 820/11366/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Григорова А.М.

Суддів: Подобайло З.Г. , Мельнікової Л.В.

за участю секретаря судового засідання Гришко Ю.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.08.2014р. по справі № 820/11366/14

за позовом Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Альмарко"

про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Альмарко" (юридична адреса: 61030, м. Харків, вул. Сидоренківська,б.58 код ЄДРПОУ 38384889, МФО 321767, р\р 26002010291659 у ПАТ "ВТБ Банк") на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під., 1 пов., к.16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: р\р 31219230700003, МФО 851011, код одержувача: 37999654, УДКСУ у Дзержинському районі м. Харкова) адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування Інвалідів, в сумі 8455,0 борг та пені в розмірі 142,24 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Альмарко" не виконано норматив по працевлаштуванню інвалідів. Середньорічна заробітна плата штатного працівника за 2013 рік становила 16910,0 грн. (графа 05 звіту). Тому сума адміністративно-господарських санкцій становить 8455,0 грн. (1 (кількість робочих місць, не зайнятих інвалідами) х 8455,0 (половина середньорічної заробітної плати штатного працівника за 2013 рік).

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 05.08.2014 року відмовлено в задоволенні адміністративного позову Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ТОВ "АЛЬМАРКО" про стягнення заборгованості.

Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, не погоджуючись з вказаним рішенням суду, в апеляційній скарзі вказує, що постанова суду першої інстанції прийнята з порушенням норм матеріального права, просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.08.2014 року та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги.

Сторони в судове засідання не з'явились, були повідомлені належним чином.

Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які приймають участь у справі, фіксування судового засідання по справі за допомогою звукозаписувального пристрою згідно ст. 41 КАС України не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову суд першої інстанції виходив з того, що позовні вимоги є необґрунтованими, недоведеними, а тому не підлягають задоволенню у повному обсязі.

Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції щодо відмови в задоволенні позову, виходячи з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Альмарко" зареєстровано як юридична особа та є суб'єктом господарювання, що використовує найману працю.

Матеріалами справи встановлено, що згідно "Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік" форми 10-ПІ від 14.01.2014 року (а.с.8), що надавався відповідачем до Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства у 2013 році становила 10 осіб, а кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених, відповідно до вимог ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" - 1 особа.

В період з 01.01.2013 року по 17.10.2013 року на підприємстві працювало 6 осіб. 18.10.2013 р. ТОВ "Альмарко" прийняло на роботу ще 22 особи, у зв'язку з чим виник обов'язок створити робоче місце для інваліда. Зазначені дані підтверджується штатними розписами від 30.09.2013 р. та від 17.10.2013 р..

ТОВ "Альмарко" вжило необхідні заходи для забезпечення працевлаштування інваліда, зокрема, створило робоче місце у межах нормативу та інформувало місцевий центр зайнятості про наявність таких вакантних посад для інвалідів. Так, відповідач двічі направляв Інформацію про попит на робочу силу (вакансії) за формою 3-ПН від 18.10.2013 р. та від 01.11.2013 р. (копії додаються) для направлення на працевлаштування інваліда на посаду діловода.

В період з 19.10.2013 р. по 02.12.2013 р. кількість працівників на підприємстві збільшилася до 36 осіб.

03.12.2013 р. було прийнято на роботу ще 6 працівників, в тому числі 1 особа - інвалід. Зазначені факти підтверджуються штатним розписом від 02.12.2013 р., а також наказом №13-ОК від 03.12.2013 р. про прийняття на посаду діловода гр. ОСОБА_1 (до шлюбу - Шаповалова), копії яких додаються.

Отже, станом на 03.12.2013 р. на підприємстві працювало 42 працівника, в тому числі 1 інвалід (діловод). Згідно чинного законодавства на підприємстві мала працювати 1 особа - інвалід.

Згідно ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Після самостійного розрахунку кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою вищевказаної статті, здійснюється та забезпечується працевлаштування інвалідів.

Положеннями ст. 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" встановлено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Отже, чинним законодавством України передбачено гарантії соціального захисту інвалідів шляхом встановлення особливих вимог щодо організації робочого місця інваліда та покладення на підприємства обов'язку забезпечувати для інвалідів належні та безпечні умови праці з урахуванням медичних показань, але без встановлення для підприємств жодних обмежень щодо обов'язку працевлаштування інвалідів.

Відповідно до ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Таким чином, покладення на підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, обов'язку працевлаштування інвалідів, передбачає виділення та створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальних робочих місць, створення для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечення інших соціально-економічних гарантій, а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів.

З аналізу положень Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" витікає, що підприємства самостійно займаються працевлаштуванням інвалідів в порядку ст. 18 Закону, при цьому дана норма встановлює, що підприємства повинні надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів.

Згідно з ч. 2 ст. 218 Господарського кодексу України учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Відповідно до поданого 12.02.2014 р. ТОВ "Альмарко" Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 р., на підприємстві середньооблікова кількість штатних працівників - 10 осіб, кількість інвалідів - 1 особа, норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів - 1 місце. Таким чином, відповідач не здійснив порушення чинного законодавства.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем були виконані вимоги Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" щодо прийняття заходів для працевлаштування інвалідів. Враховуючи вищевикладене, відсутні підстави для стягнення з відповідача штрафних санкцій за нестворені робочі місця для працевлаштування інвалідів у 2013 р.

Доказів, які б свідчили про те, що підприємство відмовило у прийнятті на роботу інвалідам, які безпосередньо зверталися до підприємства відповідача або які були направлені центром зайнятості, позивачем не були представлені і у справі відсутні.

За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відмови у задоволенні адміністративного позову та зазначає, що доводи апеляційної скарги не впливають на правомірність висновків суду. Підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, ст. 198, ст.200, ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 05.08.2014р. по справі № 820/11366/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Григоров А.М. Судді (підпис) (підпис) Подобайло З.Г. Мельнікова Л.В. Повний текст ухвали виготовлений 23.09.2014 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2014
Оприлюднено30.09.2014
Номер документу40639368
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/11366/14

Ухвала від 17.06.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

Ухвала від 13.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кочан В.М.

Ухвала від 18.09.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 05.09.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Постанова від 05.08.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

Ухвала від 17.06.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні