Постанова
від 23.09.2014 по справі 809/1629/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 вересня 2014 року Справа № 14832/13

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Гулида Р.М.,

суддів - Кузьмича С.М., Улицького В.З.,

при секретарі судового засідання - Нефедової А.О.,

за участю:

представника позивача - Стасюк Н.П.,

представника відповідача - Токар В.І..

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2013 року у справі за позовом комунального підприємства "Калушавтодор" до Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення від 19.09.2011 року за №0001792302, -

ВСТАНОВИЛА:

КП "Калушавтодор" звернулося з позовом до Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення від 19.09.2011 року за №0001792302.

В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що комунальне підприємство "Калушавтодор" (надалі - КП "Калушавтодор") не погоджується з висновками планової виїзної перевірки підприємства з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2008 року по 31.03.2011 року, які викладені в акті перевірки від 06.09.2011 року за №1958/2302/34519595. В порушення Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства позивач не був ознайомлений з актом перевірки, не підписував його, а тому був позбавлений законного права подати заперечення проти акту. Встановлення податкових зобов'язань з податку на додану вартість в сумі 950 978,00 грн., згідно податкового повідомлення-рішення від 19.09.2011 року за №0001792302 є неправомірним, оскільки кошти в сумі 4 981 687,40 грн. були перераховані з міського бюджету на виконання програми благоустрою міста та класифікуються, як субсидія. Відповідно до норм Податкового кодексу України та Закону України "Про податок на додану вартість", проведення операції з виплати пенсій, стипендій, субсидій, дотацій за рахунок бюджетів не є об'єктом оподаткування.

А тому, позивач вважає висновок податкового органу викладений в акті перевірки від 06.09.2011 року за №1958/2302/34519595 помилковим, а податкове повідомлення-рішення від 19.09.2011 року за №0001792302 необхідно визнати - нечинним.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2013 року, позов задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області від 19.09.2011 року за №0001792302.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, Калуська ОДПІ Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області подала апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою в задоволені позову відмовити.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначає, що приймаючи оскаржувану постанову суд першої інстанції порушив норми матеріального права, а допущена упереджена оцінка зібраних доказів та довільне трактування законодавства за текстом постанови, не відповідають фактичним обставинам справи, що і призвело до неправильного вирішення справи по суті позовних вимог.

Заслухавши доповідь судді Львівського апеляційного адміністративного суду, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід задоволити, а постанову суду першої інстанції скасувати та ухвалити нову, якою в задоволенні позову відмовити повністю, мотивуючи це наступним.

Судом першої інстанції встановлено, що апелянтом у період з 26.07.2011 року по 30.08.2011 року була проведена планова виїзна перевірка КП "Калушавтодор" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2008 року по 31.03.2011 року.

За результатами перевірки 06 вересня 2011 року податковим органом складений акт за №1958/2302/34519595 (а.с. 210-240 т.1), яким встановлено порушення КП "Калушавтодор" підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3, пункту 4.1, підпункту 4.5.1 пункту 4.5 статті 4, підпунктів 7.3.1, 7.3.5 пункту 7.3, підпунктів 7.4.1, 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.1997 року з послідуючими змінами та доповненнями, пункту 185.1 статті 185, пунктів 187.1, 187.7 статті 187, пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 25.01.2011 року №41, в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість в сумі 824 164,00 грн..

На підставі зазначеного акту Калуською ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення від 19.09.2011 року за №0001792302, яким КП "Калушавтодор" збільшено суму грошового зобов'язання із сплати податку на додану вартість на загальну суму 950 978,00 грн., в тому числі : за основним платежем - на 791 855,00 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями - на 159 123,00 грн. (а.с. 46, 209 т.1).

Перевіривши правомірність висновків суду першої інстанції шляхом всебічного та об'єктивного дослідження матеріалів справи, колегія суддів не погодилась з такими враховуючи наступне.

Як вбачається з обставин та матеріалів справи, на замовлення Управління житлово- комунального господарства Калуської міської ради КП «Калушавтодор» виконало роботи по утриманню доріг та зливних колекторів, санітарному прибиранню доріг, скверів, площ та тротуарів міста на загальну суму 5 912 867 грн., оплата яких проводилась згідно КЕКВ 1310 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам, установам і організаціям», перелік актів виконаних робіт наведено в додатку №8 до акту перевірки.

За фактично виконані роботи Управлінням житлово-комунального господарства Калуської міської ради було перераховано грошові кошти в загальній сумі 4 891 687,40 грн. на розрахунковий рахунок підприємства КП «Калушавтодор».

Відповідно до п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України «Про податок на додану вартість», об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів, виконанню робіт та наданню послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу у користування лізингоотримувачу (орендарю).

Згідно п.4.1 ст.4 Закону України «Про податок на додану вартість», база оподаткування операції з поставки товарів, виконанню робіт чи наданих послуг визначається виходячи з їх договірної контрактної вартості, з врахуванням інших загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до пп.6.1.1 п.6.1 ст.6 Закону України «Про податок на додану вартість», спірний податок становить 20 відсотків бази оподаткування визначеної ст.4 цього Закону та додається до ціни товарів, виконаних робіт чи наданих послуг.

Згідно пп.7.3.5 п.7.3 ст.7 Закону України «Про податок па додану вартість», у разі виконання робіт чи надання послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів, датою виникнення податкових зобов'язань є дата надходження таких коштів на поточний рахунок платника податку, або дата отримання відповідної компенсації у будь-якому іншому виді, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед таким бюджетом.

Пунктом 185.1. статті 185 Податкового Кодексу України передбачено, що об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Згідно п. 187.7. ст.187 Податкового Кодексу України, датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку, або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом.

Відповідно до п. 193.1 ст.193 Податкового Кодексу України, з врахуванням п.10 розділу 20 Перехідних положень Податкового Кодексу України, ставка податку встановлюються в розмірі 20% від загального обсягу вартості виконаних робіт.

За рішеннями Калуської міської ради № 137 від 20.03.2007 року та № 486 від 24.12.2009 року КП «Калушавтодор» зобов'язано забезпечити догляд та санітарне прибирання скверів, площ, озеленення придорожніх смуг та квіткових клумб. Поряд з цим, органом місцевого самоврядування було визначено кошторисну вартість робіт, пов'язаних з проведенням благоустрою, а на виконання затвердженої програми КП «Калушавтодор» перераховано грошові кошти в сумі 4 891 687,40 грн.

У відповідності до вимог діючого законодавства, Міські ради щорічно затверджують бюджетні програми благоустрою міст (перелік заходів, які необхідно виконати, зокрема, послуги з прибирання міста, утримання мереж зовнішнього освітлення,тощо) і передбачають в бюджеті кошти на виконання цих програм.

Відповідно до роз'яснення щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженого наказом Держказначейства України від 04.11.2004 р. №194, під субсидіями розуміють усі невідплатні поточні виплати підприємствам, які не передбачають компенсації у вигляді спеціально обумовлених витрат в обмін на проведені платежі, а також видатки пов'язані з відшкодуванням збитків державним підприємствам.

Програма благоустрою міста є замовленням на виконання певного обсягу робіт та наданих послуг, які кожна міська рада відповідно до визначених нею потреб планує отримати від їх виконавця з відповідним розрахунком вартості таких робіт, а фінансування цієї програми вважається оплатою за рахунок коштів місцевого бюджету виконаних підприємствами обсягів робіт чи послуг, обумовлених програмою для цілей оподаткування. Грошові кошти в сумі 4 891 687,40 грн., які були отримані КП «Калушавтодор» від УЖКГ міської ради були включені до складу валового доходу підприємства, а під час виконання обумовлених робіт КП «Калушавтодор» складало акти фактично виконаних робіт.

Таким чином, беручи до уваги те, що згідно з пп. 3.1.1 ст. 3 Закону України «Про податок на додану і вартість» та п. 185.1. ст.185 Податкового Кодексу України, об'єктом оподаткування ПДВ є операції з поставки товарів та наданих послуг, виконані підприємствами роботи по благоустрою міста в межах затвердженої програми є об'єктом оподаткування з податку на додану вартість.

Датою визначення податкових зобов'язань для виконаних робіт і наданих послуг, які оплачуються за рахунок бюджетних коштів відповідно до пп.7.3.5 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» та п. 187.7. ст. 187 Податкового Кодексу України, є дата надходження таких коштів на рахунок платника податку, або дата отримання відповідної компенсації у будь-якому іншому виді.

Отже, враховуючи наведене, колегія суддів прийшла до неспростовного переконання про те, що отримання підприємством коштів з міського бюджету на виконання програми благоустрою міста слід вважати оплатою виконаних ним робіт по такому благоустрою, а сума таких коштів має бути включена підприємством до бази оподаткування, як вартість виконаних ним робіт (наданих послуг) з урахуванням суми ПДВ.

Відтак, висновок суду першої інстанції проведений при неповному з'ясуванні та недоведеності дійсних обставин по справі, які мали визначальне значення по суті спору внаслідок порушення норм матеріального права, що і потягло за собою неправильне вирішення справи, а у відповідності до вимог ст.202 КАС України є обовязковою підставою для скасування постановленого рішення з ухваленням нового судового рішення по справі.

Керуючись ч.3 ст. 160, ст. 195, ст. 196, п.3 ч. ст. 198, п. п. 1, 3, 4 ч.1 ст. 202, ч.2 ст. 205, ст. 207, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області - задоволити.

Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2013 року у справі № 809/1629/13-а - скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні позову відмовити.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання постановою законної сили.

Головуючий: Р.М. Гулид

Судді: C.М. Кузьмич

В.З. Улицький

Повний текст постанови виготовлено і підписано 29.09.2014 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2014
Оприлюднено07.10.2014
Номер документу40738653
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1629/13-а

Ухвала від 28.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 03.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Постанова від 19.09.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 20.08.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 17.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 22.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Постанова від 23.09.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гулид Р.М.

Постанова від 19.09.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні