Ухвала
від 29.09.2014 по справі 812/5152/13-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 вересня 2014 року м. Київ К/800/52296/13

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів :

Головуючого Моторного О.А.,

Суддів Вербицької О.В.,

Кошіля В.В.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області

на постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 24.09.2013

у справі № 812/5152/13-а

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТФ Уномакс"

до Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області

про визнання дій протиправними щодо складання акту перевірки,-

ВСТАНОВИВ:

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 23.01.2012 в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 24.09.2013 скасовано постанову Луганського окружного адміністративного суду від 23.01.2012 та прийнято нову постанову, якою позов задоволено: визнано протиправними дії Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області щодо здійснення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ТФ Уномакс" на підставі наказу № 278 від 05.04.2013.

В касаційній скарзі відповідач просить скасувати рішення суду апеляційної інстанції та залишити в силі рішення суду першої інстанції, посилаючись на порушення апеляційним судом норм матеріального та процесуального права.

В запереченнях на касаційну скаргу позивач з доводами та вимогами скаржника не погодився, просив скаргу залишити без задоволення, оскаржуване рішення - без змін.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідачем на підставі наказу № 278 від 05.04.2013. та повідомлення від 08.04.2013, виданих Алчевською ОДПІ Луганської області ДПС, згідно пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України та відповідно до наказу Алчевської ОДПІ Луганської області, проведено документальну позапланову невиїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ "Візувій 2011" за травень - серпень, жовтень 2012 року, ТОВ "Юнітек" за червень 2012 року, ПП "Салан М" за листопад 2012 року та податку на прибуток за період з 01.01.2012 по 31.12.2012, за результатами якої складено акт від 08.04.2013 № 701/227/34166265.

В акті перевірки податковим органом зазначено, що позивачем порушено вимоги податкового законодавства, оскільки відсутність первинних документів та відсутність реального здійснення господарських операцій ТОВ " ТФ Уномакс" та "існуючої" господарської діяльності у розумінні вимог пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, позбавляє права ТОВ "ТФ Уномакс" на формування податкового кредиту та витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток, та як наслідок цього вказує на безпідставне формування податкових зобов'язань та доходів, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з правомірності дій відповідача щодо проведення перевірки.

Однак, колегія суддів, переглядаючи оскаржувані рішення судів попередніх інстанцій в касаційному порядку, погоджується з висновком суду апеляційної інстанції про задоволення позовних вимог, враховуючи наступне.

Відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податку в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно із п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 зазначеної статті встановлено, що документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.

У відповідності із п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманий в інший спосіб, передбачений законом.

Крім того, згідно із п. 2.3 Методичних рекомендацій щодо порядку організацій та проведення перевірок платників податків, затверджених Наказом ДПА України № 213 від 14.04.2011, при організації документальних планових, позапланових невиїзних перевірок необхідно врахувати особливості, визначені статтею 79 Податкового кодексу України, які полягають у тому, що документальна планова або позапланова перевірка здійснюється на підставі наказу про проведення, оформленого з дотриманням вимог, передбачених розділом І цих Методичних рекомендацій, а саме: із зазначенням підстав для проведення перевірки, дати її початку і тривалості та, за наявності, обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу.

Підпунктом 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова перевірка здійснюється, зокрема, у разі, коли за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Зі спірного наказу № 278 від 05.04.2013 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ТФ Уномакс" вбачається, що він прийнятий на підставі п.п.78.1.1 п.78.1 ст. 78, п .79.1 ст. 79 Податкового кодексу України, а саме, у зв'язку з ненаданням позивачем пояснень та їх документального підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Матеріали справи містять два запити відповідача "Про надання інформації та її документального підтвердження" від 25.03.2014 № 06231/221 та № 06232/221 з підтвердження позивачем господарських операцій з ПП "Салам", ТОВ "Юнітек" та ТОВ "Візувій", які були направлені ТОВ "ТФ Уномакс" за адресою: Луганська обл., м. Алчевськ, вул. Горького, буд.99/А, простою кореспонденцією без поштового повідомлення про вручення. Отже, докази отримання позивачем вказаних запитів в матеріалах справи відсутні.

Натомість, Довідка про взяття на облік платника податків за формою № 4-ОПП від 22.03.2013 свідчить, що адресою місцезнаходження позивача є Луганська обл., м. Алчевськ, вул. Брестська, буд. 23, кв. 2.

З урахуванням того, що запити податкового органу були направлені не за фактичним місцезнаходженням позивача та не були ним отримані, апеляційним судом вірно зазначено, що у ТОВ "ТФ Уномакс" не було можливості надати обґрунтовану відповідь та документальне підтвердження взаємовідносин з його контрагентами, зазначеними в цих запитах та можливості пояснити причини відсутності певних документів.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що позивач листом від 08.04.2012, з посиланням на п. 44.5 ст. 44 Податкового кодексу України, повідомив відповідача про неможливість надання документів по господарським відносинам з ТОВ "Візувій 2011" за березень 2012 року, у зв'язку з їх відновленням, однак, зазначена обставина податковим органом не була прийнята до уваги.

З урахуванням наведеного, суд апеляційної інстанції дійшов вірного висновку про відсутність у Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області підстав для проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "ТФ Уномакс".

Доводи, наведені скаржником в касаційній скарзі, колегією суддів відхиляються, оскільки вони не спростовують обставин, що на підставі належних та допустимих доказів встановлені судом апеляційної інстанції.

Враховуючи викладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку, що судом апеляційної інстанції належним чином з'ясовані обставини справи та дано їм відповідну правову оцінку. Порушень норм матеріального чи процесуального права, які могли призвести до зміни чи скасування рішення суду не встановлено.

Керуючись статтями 220-1, 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області - відхилити.

Постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 24.09.2013 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав і в порядку, установленому статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя: (підпис) О.А. Моторний Судді (підпис) О.В. Вербицька (підпис) В.В. Кошіль

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення29.09.2014
Оприлюднено07.10.2014
Номер документу40747466
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/5152/13-а

Ухвала від 20.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.В. Кравцова

Постанова від 24.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Е.Г.

Ухвала від 16.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Е.Г.

Ухвала від 24.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 29.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Постанова від 24.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Е.Г.

Ухвала від 16.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Е.Г.

Постанова від 20.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.В. Кравцова

Ухвала від 19.06.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.В. Кравцова

Ухвала від 05.06.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.В. Кравцова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні