Постанова
від 06.10.2014 по справі 817/2511/14
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/2511/14

06 жовтня 2014 року 10год. 00хв. м. Рівне Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дорошенко Н.О. за участю секретаря судового засідання Рибачок С.С. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представники Ярмолюк О.В., Дибач Н.М., Меснікович О.Т.

відповідача: представники Довгалюк І.Л., Махаринець М.Є.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариство з обмеженою відповідальністю "Сировинний альянс" до Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ВСТАНОВИВ:

До Рівненського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Сировинний альянс" з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20.05.2014 №0000382202, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 73760,00 грн., у тому числі за основним платежем на 59008,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на 14752,00 грн.

В обгрунтування позову позивач заперечує висновки податкового органу про порушення п.198.6 ст.198, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено суму податкового кредиту за березень 2014 року на суму 59007,00 грн. по податковій накладній ПП "Європацукор" № 175 від 12.02.2014, яка не зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач вказує, що при формуванні реєстру виданих та отриманих податкових накладних, який разом з податковою декларацією з ПДВ за березень 2014 року подано до податкового органу 22.04.2014, ТОВ "Сировинний альянс" допущено описку в даті податкової накладної, а саме: замість податкової накладної № 175 від 12.11.2013 з сумою ПДВ 59007,80 грн. до реєстру помилково внесено № 175 від 12.02.2014 з сумою ПДВ 59007,80 грн.

Позивач вважає, що податковий орган не виконав покладений на нього п.201.6 ст.201 Податкового кодексу України обов'язок щодо повідомлення платника податку про наявність у реєстрі розбіжностей з даними контрагентів. Про наявність розбіжностей в базі даних ЄРПН ТОВ "Сировинний альянс" дізнався з акту про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість № 25/17-16-22-02/37943093 від 29.04.2014, у зв'язку з чим 08.05.2014 подав уточнюючий реєстр з виправленою опискою, а саме внесено податкову накладну з правильною датою. При цьому загальна сума задекларованого ТОВ "Сировинний альянс" податкового кредиту не змінилась та відповідала відомостям додатку № 5 до Декларації з ПДВ за березень 2014р.

Також позивач вважає безпідставним застосування податковим органом до спірних правовідносин п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, за змістом якої підставою для подання підтверджуючих документів є відмова продавця товарів/послуг надати податкову накладну або порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі. В даному ж випадку розбіжність виникла внаслідок допущення описки покупцем в даті податкової накладної при формуванні реєстру виданих та отриманих податкових накладних.

За наведених обставин висновок податкового органу про заниження ТОВ "Сировинний альянс" податку на додану вартість на суму 59008,00 грн. позивач вважає необгрунтованим, а застосування штрафних (фінансових) санкцій за заниження об'єкта оподаткування - безпідставним.

Представники позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримали з наведених у ньому підстав та просили задовольнити в повному обсязі.

Відповідач Державна податкова інспекція у м. Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області адміністративний позов не визнав, подав письмове заперечення (а.с.70-71). Представники відповідача в судовому засіданні пояснили, що перевіркою встановлено, що ТОВ "Сировинний альянс" допущені порушення п.201.10, п.201.6 ст.201, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на додану вартість по податковій декларації з податку на додану вартість за березень 2014 року в сумі 59008,00 грн. Так, по вказаній податковій декларації товариством віднесено до податкового кредиту березня 2014 року суму податку на додану вартість 59007,80 грн. по податковій накладній № 175 від 12.02.2014 ПП "Європацукор", яка не зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних. Покликаючись на приписи п.198.6 п.198, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, відповідач вказує, що податкова накладна не зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних, виписана в лютому 2014 року, не підлягає включенню до податкового кредиту податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2014 року, оскільки звітним податковим періодом згідно поданої декларації з податку на додану вартість вважається жовтень 2013 року. Окрім цього, ТОВ "Сировинний альянс" не скористалось правом включення податкової накладної, виписаної з порушенням п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, а саме не зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних, шляхом подання додатку № 8 до податкової декларації у звітному періоді виписки. З наведених підстав представники відповідача збільшення платнику податків грошового зобов'язання з податку на додану вартість та застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України вважають правомірним, в задоволенні адміністративного позову просили відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, встановивши фактичні обставини справи, перевіривши їх доказами, дослідженими в судовому засіданні, оцінивши їх у сукупності, відповідно до вимог закону, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення повністю з таких підстав.

Суд встановив, що 22.04.2014 ТОВ "Сировинний альянс" подано до ДПІ у м. Рівному ГУ Міндоходів у Рівненській області податкову декларацію з податку на додану вартість за березень 2014 року, в додатку 5 якої в розділі ІІ "Податковий кредит" задекларовано податковий кредит на суму 59007,80 грн. по постачальнику індивідуальний податковий номер 319798903035, обсяг постачання без ПДВ 295039,00 грн., період складання податкових накладних лютий 2014 року (а.с.27-35). В реєстрі виданих та отриманих податкових накладних за березень 2014 року ТОВ "Сировинний альянс" відображено податкову накладну ПП "Європацукор" індивідуальний податковий номер 319798903035 №175 на загальну суму 354046,80 грн., у тому числі ПДВ 59007,80 грн. (а.с.42).

Уповноваженою особою ДПІ у м. Рівному ГУ Міндоходів у Рівненській області на підставі п.200.10 ст.200, ст.76 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за березень 2014 року ТОВ "Сировинний альянс" код ЄДРПОУ 37943093, за результатами якої складено акт № 25/17-16-22-02/37943093 від 29.04.2014. В розділі 3 "Перевірка показників з метою встановлення наявності розбіжностей реєстру виданих та отриманих податкових накладних та Єдиного реєстру податкових накладних" акта камеральної перевірки встановлено, що в реєстрі отриманих податкових накладних неправомірно віднесено до складу податкового кредиту за березень 2014 року суму 59007,80 грн. по взаєморозрахунках з ПП "Європацукор" відповідно до податкової накладної № 175 від 12.02.2014, яка не зареєстрована у Єдиному реєстрі податкових накладних. Таким чином, порушено вимоги п.198.6 ст.198, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено суму податкового кредиту за березень 2014 року на суму 59008,00 грн. У зв'язку з цим податковим органом зроблено висновок, що дані камеральної перевірки ТОВ "Сировинний альянс" свідчать про заниження суми податкових зобов'язань, заявлених у податковій декларації за березень 2014 року, та збільшено суму, що за результатами звітного (податкового) періоду підлягає сплаті платником податку до бюджету (рядок 25) на суму 59008,00 грн. (а.с.8-13).

Подані позивачем заперечення на акт перевірки податковим органом були відхилені (а.с.15-19).

ДПІ у м. Рівному ГУ Міндоходів у Рівненській області на підставі акта перевірки №25/17-16-22-02/37943093 від 29.04.2014 прийнято податкове повідомлення-рішення форма "Р" від 20.05.2014 №0000382202, яким ТОВ "Сировинний альянс" збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 73760,00 грн., у тому числі за основним платежем на 59008,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на 14752,00 грн. (а.с.14).

Позивач використав процедуру адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення, за наслідками якої податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скарги платника податків - без задоволення (а.с.20-25).

Відповідно до ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіряючи правомірність податкового повідомлення-рішення від 20.05.2014 №0000382202, суд встановив та врахував наступне.

Відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Вимоги до податкової накладної встановлені в статті 201 Податкового кодексу України.

Так, згідно з п.201.1 цієї статті Кодексу, у податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дата виписування податкової накладної;

в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;

г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);

ґ) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;

д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;

е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;

є) ціна постачання без урахування податку;

ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;

з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;

и) вид цивільно-правового договору;

і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Суд встановив, що ТОВ "Сировинний альянс" на підставі договору купівлі-продажу цукру № ДГ-0000003 від 03.01.2013 проведено з ПП "Європацукор" господарські операції з придбання товару "цукор білий", на які продавцем ПП "Європацукор" виписано податкові накладні від 12.11.2013 № 175 на загальну суму 354048,80 грн., у тому числі ПДВ 59007,80 грн.; № 176 на загальну суму 140533,20 грн., у тому числі ПДВ 23422,20 грн.; № 177 на загальну суму 53420,00 грн., у тому числі ПДВ 8903,33 грн. (а.с.67-69).

Оплата придбаного товару проведена ТОВ "Сировинний альянс" на повну суму 548000,00 грн., у тому числі податок на додану вартість, що підтверджується платіжними дорученнями та виписками банку (а.с.64-66) та карткою рахунку 631 (а.с.63).

Всі зазначені вище податкові накладні ПП "Європацукор", у тому числі й податкова накладна № 175 від 12.11.2013, відповідають вимогам ст.201 Податкового кодексу України, що визнається представниками відповідача.

Сума податку на додану вартість в розмірі 59007,80 грн. по контрагенту ПП "Європацукор" віднесена ТОВ "Сировинний альянс" до податкового кредиту податкової декларації з ПДВ за березень 2014 року, при цьому при заповненні додатка 5 до податкової декларації та реєстру отриманих та виданих податкових накладних ТОВ "Сировинний альянс" стосовно податкової накладної № 175 невірно зазначено період виписки такої податкової накладної - лютий 2014 року замість листопад 2013 року та невірно зазначено дату податкової накладної 12.02.2014 замість 12.11.2013.

В матеріалах справи відсутні будь-які відомості щодо видачі ПП "Європацукор" позивачу податкової накладної за № 175 від 12.02.2014 року, позивач таку обставину заперечує, а податковим органом цього не встановлено. У зв'язку з цим об'єктивним є факт відсутності в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкової накладної №175 від 12.02.2014, яка ПП "Європацукор" позивачу не виписувалась взагалі.

В той же час, податкова накладна ПП "Європацукор" за № 175 від 12.11.2013 на суму ПДВ 59007,80 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстрована, що підтверджено відповідним витягом з Реєстру (а.с.26).

Відповідно до п. 75.1 ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно з пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 цього Кодексу камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.

Пунктом 76.1 ст.76 Податкового кодексу України встановлено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.

Як стверджено матеріалами справи, контролюючим органом було проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за березень 2014 року, подану ТОВ "Сировинний альянс", за результатами якої відповідач дійшов висновку про неправомірне віднесення до податкового кредиту суми ПДВ 59007,80 грн. по податковій накладній, яка не зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 201.6 ст.201 Податкового кодексу України встановлено, що податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Контролюючі органи за даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, наданих в електронному вигляді, повідомляють платника податку про наявність у такому реєстрі розбіжностей з даними контрагентів. При цьому платник податку протягом 10 днів після отримання такого повідомлення має право уточнити податкові зобов'язання без застосування штрафних санкцій, передбачених розділом II цього Кодексу.

Всупереч наведеному, контролюючий орган, встановивши під час камеральної перевірки розбіжність реєстру виданих та отриманих податкових накладних та Єдиного реєстру податкових накладних по контрагенту ПП "Європацукор", не повідомив про таку розбіжність платника податків, чим порушив встановлене податковим законом право платника податків протягом 10 днів після отримання такого повідомлення уточнити податкові зобов'язання.

Доводи представників відповідача про те, що ТОВ "Сировинний альянс" не скористалось правом включення податкової накладної, виписаної з порушенням вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, шляхом подання додатку № 8 до декларації у звітному періоді виписки суд вважає необгрунтованими з урахуванням такого.

Пунктом 201.10 ст.201 Податкового кодексу України встановлено, що податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. Таке право зберігається за ним протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в Єдиному реєстрі. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" , що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.

Системний аналіз приписів п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України дає підстави для висновку, що підставою для подання покупцем заяви зі скаргою на постачальника з підтверджуючими документами (додаток №8 до податкової декларації з ПДВ) є відмова продавця товарів/послуг надати податкову накладну або порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Жодна з зазначених обставин, які пов'язані з поведінкою продавця, в досліджуваній ситуації відсутня, оскільки розбіжність між даними реєстру отриманих податкових накладних позивача та Єдиного реєстру податкових накладних виникла виключно внаслідок дій покупця - ТОВ "Сировинний альянс", а не його контрагента-продавця. Відтак, суд вважає, що були відсутніми підстави для подання ТОВ "Сировинний альянс" заяви зі скаргою на постачальника.

При цьому, відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Пунктом 50.1 ст.50 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Суд встановив, що ТОВ "Сировинний альянс" 08.05.2014 подано до податкового органу уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за березень 2014 року, яким зменшив суму податкового кредиту з ПДВ на 59007,80 грн. (період складання податкової накладної лютий 2014 року) та збільшив податковий кредит з ПДВ на 59007,80 грн. (період складання податкової накладної листопад 2013 року) по контрагенту ПП "Європацукор". При цьому зазначене коригування не мало наслідком зменшення податкового зобов'язання з ПДВ.

Державною податковою інспекцією у м. Рівному ГУ Міндоходів у Рівненській області повідомлено платника податків 15.05.2014 листом № 8592/17-16-22-02 про те, що уточнюючий розрахунок має статус "не визнано як податкова декларація" у зв'язку з тим, що ТОВ "Сировинний альянс" порушено умови п.50.1 ст.50 Податкового кодексу України, а саме: "платник податків, який до початку його перевірки контролюючим органом самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний:

а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку;

б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку".

Також податковим органом вказано на порушення п.50.2 ст.50 Податкового кодексу України, а саме: "Платник податків під час проведення документальних планових та позапланових перевірок не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряється контролюючим органом."

Зазначені доводи податкового органу не можуть бути визнані обгрунтованими, оскільки в досліджуваній ситуації був відсутнім факт заниження позивачем податкового зобов'язання минулих періодів. Як зазначено вище по тексту судової постанови, відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг. Разом з тим, суд наголошує, що податковим органом було проведено камеральну перевірку податкової декларації з ПДВ за березень 2014 року, однак не було проведено документальної планової чи позапланової перевірки платника податків, про що зазначено в п.50.2 ст.50 Податкового кодексу України.

Щодо покликань представників відповідача на те, що порушення було виявлено контролюючим органом під час камеральної перевірки, а не самостійно платником податків, суд зазначає наступне.

Як встановлено з акта камеральної перевірки, виявлене такою перевіркою порушення полягало в формуванні ТОВ "Сировинний альянс" податкового кредиту в сумі 59007,80 грн. по податковій накладній ПП "Європацукор", яка не зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зазначене порушення не знайшло свого підтвердження в ході судового розгляду даної адміністративної справи, оскільки судом встановлено, що податковий кредит в зазначеній сумі від ПП "Європацукор" позивачем було сформовано по податковій накладній, яка в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстрована, однак дата видачі такої податкової накладної невірно зазначена платником податків в реєстрі отриманих податкових накладних та невірно зазначений період виписки податкової накладної в додатку 5 податкової декларації з ПДВ за березень 2014 року. При цьому помилка в даті податкової накладної, зазначеній в реєстрі отриманих податкових накладних, була виявлена саме платником податків, а не контролюючим органом.

Відтак, суд вважає, що були відсутніми визначені законом підстави, які унеможливлювали б подання ТОВ "Сировинний альянс" уточнюючого податкового розрахунку за березень 2014 року.

Окрім цього, слід зазначити, що дослідженими в справі доказами стверджено, що ТОВ "Сировинний альянс" сплачено суму податку на додану вартість постачальнику в ціні товару в повному обсязі. Відтак, збільшення грошового зобов'язання контролюючим органом має наслідком повторну сплату тієї ж суми податку до бюджету.

За встановлених обставин суд вважає, що в спірних правовідносинах ТОВ "Сировинний альянс", самостійно виявивши помилку в даті складання податкової накладної, яка зазначена в реєстрі отриманих податкових накладних, та в періоді складання податкової накладної, яка зазначена в додатку 5 податкової декларації з ПДВ за березень 2014 року, правомірно, в спосіб, встановлений податковим законом, подано до податкового органу уточнений податковий розрахунок за вказаний період, що не мало наслідком коригування задекларованих сум податкового зобов'язання з цього податку.

Зменшення контролюючим органом за наслідками камеральної перевірки суми податкового кредиту на 59008,00 грн. та збільшення грошового зобов'язання з ПДВ на 59008,00 грн. не відповідає приписам матеріального закону та не підтверджене дослідженими в справі належними й допустимими доказами.

За результатами судового розгляду адміністративної справи суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення від 20.05.2014 №0000382202 не відповідає критеріям правомірності, встановленим в статті 2 КАС України, є необгрунтованим та упередженим, прийняте без урахування фактичних обставин справи, порушує права та законні інтереси платника податків, які підлягають до судового захисту шляхом скасування протиправного рішення суб'єкта владних повноважень.

Судові витрати суд присуджує на користь позивача відповідно до ст.94 КАС України.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 20.05.2014 №0000382202, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 73760,00 грн., у тому числі за основним платежем на 59008,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на 14752,00 грн.

Присудити на користь позивача Товариство з обмеженою відповідальністю "Сировинний альянс" із Державного бюджету України судовий збір у розмірі 182,70 грн.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Дорошенко Н.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2014
Оприлюднено15.10.2014
Номер документу40867095
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/2511/14

Постанова від 06.10.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 02.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 18.11.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 30.10.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Ухвала від 30.10.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Майор Г.І.

Постанова від 06.10.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 04.09.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні