Постанова
від 09.10.2014 по справі 826/5162/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/5162/14 Головуючий у 1-й інстанції: Санін Б. В.

Суддя-доповідач: Кузьменко В. В.

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 жовтня 2014 року м. Київ

Колегія Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - судді Кузьменко В. В.,

суддів Василенка Я. М., Степанюка А. Г.,

за участю секретаря Рипік О. А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Київське детективно-охоронне агентство «Безпека-ЛТД» до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Київське детективно-охоронне агентство «Безпека-ЛТД» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.07.2014 року, -

В С Т А Н О В И Л А :

Позивач звернувся з позовом про визнання протиправними дій та скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві від 03.04.2014 р. №0002812207 та №0002822207.

Свої вимоги мотивував тим, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення винесені податковим органом із порушенням чинного законодавства України, ґрунтуються на неправильному застосуванні норм податкового законодавства.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.07.2014 року позов залишено без задоволення.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану постанову як таку, що прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права та винести нове рішення, яким позов задовольнити в повному обсязі.

В засідання з'явився представник апелянта, наполягав на задоволенні апеляційної скарги. Суду надано письмові пояснення та копії документів на обґрунтування апеляційної скарги. Представник відповідача просив залишити постанову суду першої інстанції без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, перевіривши матеріали справи, письмові пояснення, доводи скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до ст. 202 КАС України, суд апеляційної інстанції скасовує рішення суду першої інстанції та ухвалює нове якщо встановить порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Суд першої інстанції дійшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позову, виходячи з того, що господарські операції з постачання та доставку продукції, надання інформаційних (консультаційних) послуг, транспортного обслуговування, послуг з пошуку та підбору кандидатів на вакантні посади, послуг по проведенню інформаційно-маркетингових досліджень, рекламних послуг, що обумовлені укладеними між ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» та його контрагентами, фактично не мали реального характеру, оформлені лише документально та не спрямовані на фактичне настання правових наслідків.

Колегія суддів не погоджується з таким висновком виходячи з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що з 28.01.2014 р. по 11.03.2014 р. відповідачем, згідно зі ст.77, п.82.1 ст.82 ПК України та відповідно до плану-графіка була проведена планова виїзна перевірка ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2011 р. по 31.12.2012 р.

За результатами перевірки складений акт №1358/26-58-22-07-17/21610122 від 18.03.2014 р. відповідно до якого виявлені порушення вимог законодавства, а саме:

- пп.14.1.11 та пп.14.1.257 п.14.1 ст.14, п.137.10 та п.137.16 ст.137, п.138.1, п.138.2 та п.138.8 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 ПК України, в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 2 135 537,00 грн., у т.ч. по періодах: за 2-4 кв. 2011 р. у сумі 544 408,00 грн.; за 1 кв. 2012 р. у сумі 386 750,00 грн.; за півріччя 2012 р. у сумі 784 700,00 грн.; за 9 місяців 2012 р. у сумі 1 184 042,00 грн.; за 2012 р. у сумі 1 591 128,00 грн.;

- п.198.1, п.198.3 та п.198.6 ст.198, п.201.4, п.201.6 та п.201.10 ст.201 ПК України та п.2.4 Положення №88, п.9.1 ст.9 Закону №996, в результаті чого занижено податок на додану вартість (надалі - ПДВ) на загальну суму 1 857 819,00 грн.

- п.2.8 та п.3.5 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р. за №637, за яке передбачено штрафні фінансові санкції відповідно до абз.2 ст.1 Указу Президента України №436/95 від 12.06.1995 р. «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм регулювання обігу готівки».

На підставі складеного акту перевірки, прийнято податкові повідомлення-рішення за формою «Р» №0002812207 від 03.04.2014 р., яким Позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств на загальну суму 2 669 381,00 грн. (з яких 2 135 537,00 грн. - за основним платежем, 533 844,00 грн. - за штрафними санкціями) та за формою «Р» №0002822207 від 03.04.2014 р., яким Позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ на загальну суму 2 786 729,00 грн. (з яких 1 857 819,00 грн. - за основним платежем, 928 910,00 грн. - за штрафними санкціями).

Встановлено, що з 01.10.2011 р. по 31.12.2012 р. ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» мало господарські взаємовідносини із наступними контрагентами на підставі укладених договорів, зокрема:

- З ТОВ «Торгівельно-промислова компанія «Соларіс» (Виконавець) на підставі договору №1720/ІК від 01.11.2011 р. про надання інформаційних (консультаційних) послуг, згідно із яким ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Замовник) в порядку та на умовах, визначених цим Договором, дає завдання, а Виконавець зобов'язується відповідно до завдання Замовника надати йому за плату інформаційні (консультаційні) послуги з питань, що стосуються діяльності Замовника.

На підтвердження виконання вимог укладеного із ТОВ «ТПК «Соларіс» Договору №1720/ІК Позивачем надані акти виконаних робіт за листопад та грудень 2011 р. на загальну суму 371 500,00 грн., а також акти прийому-передачі конфіденційної інформації.

- З ТОВ «Вортекс Транс» (Перевізник) на підставі договору №1730 від 01.11.2011 р. на транспортне обслуговування, згідно із яким ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Замовник) доручає, а Перевізник приймає на себе зобов'язання здійснювати транспортне обслуговування Замовника, пов'язане з виконанням договорів на охорону об'єктів.

На виконання вимог укладеного Договору №1730 надані акти прийому-передачі робіт за листопад-грудень 2011 р. на загальну суму 461 000,00 грн. та за січень-грудень 2012 р. на загальну суму 2 706 000,00 грн.

- З ПП «Захист Центр Плюс» (Виконавець/Постачальник) на підставі договорів №11011 від 30.09.2011 р., згідно із яким ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Замовник) доручає та сплачує, а Виконавець бере зобов'язання щодо надання послуг з пошуку та підбору кандидатів на вакантні посади, які є в наявності, що іменуються у подальшому «фахівці», у відповідності до вимог, вказаними Замовником у заявці та №1737 від 23.12.2011 р. постачання та доставку продукції, згідно із яким Постачальник зобов'язується продати та доставити, а Замовник придбати та оплатити продукцію: обладнання, матеріали для монтажу системи охороно-пожежної сигналізації, охоронного відеонагляду, контролю доступу на умовах, викладених в даному Договорі.

На підтвердження реальності здійснення господарських операцій Позивачем були надані до Договору №11011 - акти прийому-передачі виконаних робіт (надання послуг) на загальну суму 536 000,00 грн. разом із переліком осіб, працевлаштованих у ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» за направленням Виконавця за період жовтень-грудень 2011 р.; до Договору №1737 - видаткова накладна №198 від 23.12.2011 р. на загальну суму 78 750,72 грн.

- З ТОВ «Саміро Холдинг» (Виконавець) на підставі договору №811і від 01.08.2011 р. про надання інформаційних (консультаційних) послуг, згідно із яким ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Замовник) в порядку та на умовах, визначених цим Договором, дає завдання, а Виконавець зобов'язується відповідно до завдання Замовника надати йому за плату інформаційні (консультаційні) послуги з питань, що стосуються діяльності Замовника.

До укладеного між сторонами Договору №811і Позивачем надано акти виконаних робіт за жовтень 2011 р. на суму 193 000,00 грн. та за січень-березень 2012 р. на загальну суму 415 000,00 грн.

- З ТОВ «Сінтеро» (Виконавець) на підставі договору №060112С-1 від 06.01.2012 р., згідно із яким ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Замовник) доручає та сплачує, а Виконавець бере зобов'язання щодо надання послуг з пошуку та підбору кандидатів на вакантні посади, які є в наявності, що іменуються у подальшому «фахівці», у відповідності до вимог, вказаними Замовником у заявці.

На підтвердження отриманих послуг, Позивачем надані акти надання послуг на загальну суму 833 750,00 грн. разом із переліком осіб, працевлаштованих у ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» за направленням Виконавця за період січень-травень 2012 р.

- З ТОВ «Сучасні Торгівельні Рішення» (надалі - ТОВ «СТР»/Постачальник) на підставі договору поставки №100112СТР-1 від 10.01.2012 р., згідно із яким Постачальник зобов'язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором передати у власність ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Покупець) товари, зазначені у протоколі узгодження ціни - рахунку на оплату, а Покупець зобов'язується прийняти товар і оплатити його вартість в порядку та на умовах цього Договору.

Позивачем надані видаткові накладні та рахунки на оплату за Договором №100112СТР-1 за період січень-лютий 2012 р. на загальну суму 110 000,00 грн.

- З ТОВ «Арт-Дека» (Виконавець) на підставі договору №3003-ТК від 30.03.2012 р., згідно із яким ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Замовник) доручає, а Виконавець приймає на себе зобов'язання щодо надання маркетингових послуг з організації та реалізації технологічного контролю за виробничими процесами надання охоронних послуг згідно договорів, укладених Замовником, з метою оцінки якості послуг охорони, отримання нової та актуалізації наявної інформації про рівень задоволення клієнтів Замовника, її узагальнення для прийняття корегуючи та попереджувальних дій на об'єктах, які знаходяться під охороною Замовника.

На виконання вимог укладеного Договору №3003-ТК між сторонами були підписані акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) за період квітень, липень та серпень 2012 р. на загальну суму 623 000,00 грн., а також щомісячні звіти про загальні проблеми за липень та серпень 2012 р.

- З ТОВ «Пі Ем Дівіжн» (Виконавець) на підставі договорів №30/04ІК від 30.04.2012 р. про надання інформаційних (консультаційних) послуг, згідно із яким ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Замовник) в порядку та на умовах, визначених цим Договором, дає завдання, а Виконавець зобов'язується відповідно до завдання Замовника надати йому за плату інформаційні (консультаційні) послуги з питань, що стосуються діяльності Замовника, №01/05РП від 30.04.2012 р. про надання рекламних послуг (надалі - Договір №01/05РП), згідно із яким ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Замовник) усно чи письмово дає завдання Виконавцю, а Виконавець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, та відповідно до завдання Замовника надати за плату рекламні послуги, а саме: візуальна реклама у м. Києві та інших містах України; №12/04 від 01.04.2012 р. про надання послуг, згідно із яким ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Замовник) доручає, а Виконавець приймає на себе зобов'язання щодо надання послуг по проведенню інформаційно-маркетингових досліджень за напрямками, що цікавлять Замовника; №0207/07/12 від 02.07.2012 р., згідно із яким ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Замовник) доручає та сплачує, а Виконавець бере зобов'язання щодо надання послуг з пошуку та підбору кандидатів на вакантні посади, які є в наявності, що іменуються у подальшому «фахівці», у відповідності до вимог, вказаними Замовником у заявці.

На підтвердження виконання вимог укладених між Позивачем та ТОВ «Пі Ем Дівіжн» Договорів, надані: до Договору №30/04ІК - акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) за травень 2012 р. на суму 23 000,00 грн.; до Договору №01/05РП - акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) за травень та червень 2012 р. на загальну суму 94 000,00 грн.; до Договору №12/04 - акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) за період квітень-червень 2012 р. на загальну суму 571 000,00 грн., а також звіти про виконані роботи за травень-червень 2012 р.; до Договору №0207/07/12 - акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) за період липень-листопад 2012 р. на загальну суму 1 076 500,00 грн., а також перелік осіб, працевлаштованих у ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» за направленням Виконавця за липень, вересень, жовтень 2012 р.

- З ТОВ «Фірма Рісмус» (Виконавець) на підставі договорів: №15/01/06 від 01.06.2012 р., згідно із яким ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Замовник) доручає та сплачує, а Виконавець бере зобов'язання щодо надання послуг з пошуку та підбору кандидатів на вакантні посади, які є в наявності, що іменуються у подальшому «фахівці», у відповідності до вимог, вказаними Замовником у заявці; №10/01/12 від 01.10.2012 р., згідно із яким ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Замовник) доручає, а Виконавець приймає на себе зобов'язання щодо надання маркетингових послуг з організації та реалізації технологічного контролю за виробничими процесами надання охоронних послуг згідно договорів, укладених Замовником, з метою оцінки якості послуг охорони, отримання нової та актуалізації наявної інформації про рівень задоволення клієнтів Замовника, її узагальнення для прийняття корегуючи та попереджувальних дій на об'єктах, які знаходяться під охороною Замовника.

Позивачем надано суду, зокрема: до Договору №15/01/06 - акти прийому-передачі виконаних робіт (надання послуг) на загальну суму 188 000,00 грн. разом із переліком осіб, працевлаштованих у ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» за направленням Виконавця у червні 2012 р.; до Договору №10/01/12 - акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) на загальну суму 431 500,00 грн. разом із щомісячними звітами про загальні проблеми за період жовтень-грудень 2012 р.

- З ТОВ «СЛ-12» на підставі договору №1787/ТК від 01.06.2012 р., згідно із яким ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Замовник) доручає, а Виконавець приймає на себе зобов'язання щодо надання маркетингових послуг з організації та реалізації технологічного контролю за виробничими процесами надання охоронних послуг згідно договорів, укладених Замовником, з метою оцінки якості послуг охорони, отримання нової та актуалізації наявної інформації про рівень задоволення клієнтів Замовника, її узагальнення для прийняття корегуючи та попереджувальних дій на об'єктах, які знаходяться під охороною Замовника.

В матеріалах справи наявні акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) на загальну суму 1 604 000,00 грн. разом із щомісячними звітами про загальні проблеми до Договору №1787/ТК за період червень-грудень 2012 р.

- З ТОВ «Промислова компанія «Нашира» на підставі договору №860м від 01.08.2011 р., згідно із яким ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Замовник) доручає, а Виконавець приймає на себе зобов'язання щодо надання маркетингових послуг з організації та реалізації технологічного контролю за виробничими процесами надання охоронних послуг згідно договорів, укладених Замовником, з метою оцінки якості послуг охорони, отримання нової та актуалізації наявної інформації про рівень задоволення клієнтів Замовника, її узагальнення для прийняття корегуючи та попереджувальних дій на об'єктах, які знаходяться під охороною Замовника.

На підтвердження виконання вимог укладеного Договору №860м Позивачем надано акти прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) на загальну суму 1 134 500,00 грн. разом із щомісячними звітами про загальні проблеми за період жовтень-грудень 2011 р. та січень-березень 2012 р.

- З ТОВ «Техно-Торг» - без укладення письмових договорів, на покупку техніки у серпні, вересні та жовтні 2012 р. на підставі видаткових накладних на загальну суму 7 162,64 грн.

На підтвердження оплати отриманих від контрагентів товарів та послуг Позивачем надані банківські виписки за період з 01.10.2011 р. по 31.12.2012 р.

Позивачем відображено у реєстрах отриманих та виданих податкових накладних суми ПДВ розміром 1 857 819,00 грн. та включено її до складу податкового кредиту на підставі отриманих від контрагентів податкових накладних, а саме від: ТОВ «ТПК «Соларіс» на суму 30 416,67 грн.; ТОВ «Вортекс Транс» на суму 527 666,70 грн.; ПП «Захист Центр Плюс» на суму 102 458,45 грн.; ТОВ «Саміро Холдінг» на суму 101 333,34 грн.; ТОВ «Сінтеро» на суму 146 000,00 грн.; ТОВ «СТР» на суму 18 333,34 грн.; ТОВ «Арт Дека» на суму 103 833,32 грн.; ТОВ «Пі Ем Дівіжн» на суму 327 583,33 грн.; ТОВ «Фірма Рісмус» на суму 103 249,99 грн.; ТОВ «СЛ-12» на суму 206 666,68 грн.; ТОВ «Техно-Торг» на суму 1 193,77 грн.; ТОВ «ПК «Нашира» на суму 189 083,33 грн.

ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» включено до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, та відображено в деклараціях з податку на прибуток підприємств відповідних періодів суми витрат, понесені від наступних контрагентів, а саме: ТОВ «ТПК «Соларіс» на суму 309 583,00 грн.; ТОВ «Вортекс Транс» на суму 2 638 333,00 грн.; ПП «Захист Центр Плюс» на суму 512 292,00 грн.; ТОВ «Саміро Холдінг» на суму 506 666,00 грн.; ТОВ «Сінтеро» на суму 898 782,00 грн.; ТОВ «СТР» на суму 91 667,00 грн.; ТОВ «Арт-Дека» на суму 519 167,00 грн.; ТОВ «Пі Ем Дівіжн» на суму 1 637 917,00 грн.; ТОВ «Фірма Рісмус» на суму 516 250,00 грн.; ТОВ «СЛ-12» на суму 843 333,00 грн.; ТОВ «Техно-Торг» на суму 5 969,00 грн.; ТОВ «ПК «Нашира» на суму 945 417,00 грн.

Згідно з п.п. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий кредит - це сума, на яку платник. податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Пунктом 198.1 ст. 198 ПК України визначено право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Згідно з п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: - придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; - придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Пунктом 198.6 ст. 198 ПК України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 цього Кодексу.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до пп.14.1.27 п.14.1 ст.14 ПК України витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Положенням п.138.1 ст.138 ПК України передбачено, що витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з п.п.138.4, 138.6 - 138.9, пп.пп.138.10.2 - 138.10.4 п.138.10, п.138.11 цієї статті; інших витрат, визначених згідно з п.138.5, пп.пп.138.10.5, 138.10.6 п.138.10, п.п.138.11, 138.12 цієї статті, п.140.1 ст.140 і ст.141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у п.138.3 цієї статті та у ст.139 цього Кодексу.

Пунктом 201.6 ст. 201 ПК України передбачено, що податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Таким чином, податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Водночас за відсутності факту придбання товарів чи послуг або в разі, якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку відповідні суми не можуть включатися до складу витрат для цілей оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.

Колегія суддів зазначає, що наявність у покупця належно оформлених документів, які відповідно до законодавства необхідні для віднесення певних сум до податкового кредиту, наприклад, виданих продавцями податкових накладних, не є безумовною підставою для визначення податкового кредиту з податку на додану вартість, якщо відомості, які містяться в таких документах, не відповідають дійсності, зокрема, у випадку не здійснення самих операцій.

Відповідно до листа ВАСУ від 02.06.2011 року, з метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість судам належить з'ясувати, зокрема, рух активів у процесі здійснення господарської операції, установлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції та установлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку.

Будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Основним видом діяльності Позивача за КВЕД є діяльність приватних охоронних служб, в межах якого і було заявлено у вищенаведених суб'єктів господарювання спірні послуги та товари.

Для здійснення діяльності у ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» наявна матеріально-технічна база.

Договором оренди нежитлових приміщень від 30.12.2010 року №79, ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Орендар) прийнято у строкове платне користування у ДП «ЕКОС АТ ХК «Київміськбуд» (Орендодавець) нежитлове приміщення загальною площею 241,5 кв.м., що розташоване по пров. Очаківському, 3, яке використовується Орендарем під офіс.

Договором оренди нежитлових приміщень від 30.12.2010 року №78, ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Орендар) прийнято у строкове платне користування у ДП «ЕКОС АТ ХК «Київміськбуд» (Орендодавець) нежитлове приміщення загальною площею 215,0 кв.м., що розташоване по бул.Чоколівський, 27 б, яке використовується Орендарем під офіс.

Договором оренди нежитлових приміщень від 30.12.2011 року №84, ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Орендар) прийнято у строкове платне користування у ДП «ЕКОС» (Орендодавець) нежитлове приміщення загальною площею 215,0 кв.м., що розташоване по бул.Чоколівський, 27 б, яке використовується Орендарем під офіс.

Договором оренди нежитлових приміщень від 30.12.2011 року №145, ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» (Орендар) прийнято у строкове платне користування у ДП «ЕКОС АТ ХК «Київміськбуд» (Орендодавець) нежитлове приміщення загальною площею 241,5 кв.м., що розташоване по пров. Очаківському, 3, яке використовується Орендарем під офіс.

Господарські взаємовідносини позивача з контрагентами підтверджуються належним чином оформленими первинними документами, які повністю відповідають вимогам, встановленим ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року - містять назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, скріплені печатками контрагентів.

За перевіряємий період Позивачем задекларовано витрати, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування розміром 23 707 734,00 грн.

За період з 01.10.2011 р. по 31.12.2012 р. Позивачем задекларовано податок на прибуток у розмірі 10 647,00 грн.

Відповідно до укладених позивачем тотожних Договорів про надання інформаційних (консультаційних) послуг із ТОВ «ТПК «Соларіс», із ТОВ «Саміро Холдінг» та із ТОВ «Пі Ем Дівіжн» Замовник в порядку та на умовах, визначених Договорами, дає завдання, а Виконавець зобов'язується відповідно до завдання Замовника надати йому за плату інформаційні (консультаційні) послуги з питань, що стосуються діяльності Замовника. Надання передбачених п.1.1 Договорів послуг здійснюється Виконавцем протягом 10 роб. днів з моменту отримання завдання Замовника, в порядку надання усної чи письмової (схеми, графіки, таблиці та інше) консультації. Передбачене п. 1.1 Договорів інформування (консультування) обов'язково має містити рекомендації Замовнику щодо удосконалення та організації своєї діяльності в межах предмету інформування (консультування).

Виконавцем проводились практикуми-семінари.

Як вказує відповідач, на підтвердження факту надання таких послуг суду не було надано, ані похідних від таких семінарів-практикумів документів, ані переліку присутніх працівників ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» на відповідних семінарах. Сертифікати для учасників таких семінарів суду не надано.

Також відсутні схеми, графіки, таблиці, або надані контрагентами Позивачу рекомендації, що позбавляє суд можливості встановити сам предмет інформування (консультування).

Згідно укладеного між ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» та ТОВ «Вортекс Транс» Договору №1730 Замовник у зв'язку із виробничою необхідністю доручає, а Перевізник приймає на себе зобов'язання здійснювати транспортне обслуговування Замовника, пов'язане з виконанням договорів на охорону об'єктів, а саме: перевезення вантажів (необхідне обладнання, спецодяг, документи тощо). Перевезення здійснюється лише на підставі заявок Замовника, до яких додається узгоджений сторонами графік виконання перевезень, із зазначенням добового або середньодобового обсягу перевезень.

В матеріалах справи відсутні погодженні сторонами графіки виконання перевезень, із зазначенням добового або середньодобового обсягу перевезень.

На підтвердження вартості отриманих від ТОВ «Вортекс Транс» транспортних послуг Позивачем не були надані суду калькуляції витрат за кожною із заявок ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД».

Відсутні в матеріалах справи і заявки та замовлення від ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» на постачання товарів від Постачальників (ПП «Захист Центр Плюс» та ТОВ «СТР») на підтвердження виконання вимог укладених Договорів №1737 та №100112СТР-1.

На підтвердження виконання вимог Договору №01/05РП Позивачем не надані затверджені ескізи, тексти, оригінали-макети.

В матеріалах відсутні належні докази надання ТОВ «Пі Ем Дівіжн» послуг по проведенню інформаційно-маркетингових досліджень за Договором №12/04, такі як: звіти, схеми, таблиці та інше, за напрямками, що цікавлять Замовника.

Однак, колегія суддів вказує, що такі документи як заявки, замовлення, звіти, макети, ескізи, графіки перевезення, Наказ №578/5 «Про затвердження Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів» не містить обов'язку підприємства зберігати.

Надані позивачем суду на підтвердження реальності взаємовідносин з контрагентами договори, акти здачі-прийняття робіт, звіти про виконані роботи, видаткові накладні, податкові накладні, належним чином засвідчують факт наявності фінансово - господарських правовідносин між вказаними сторонами.

Також позивачем надавалися інші документи, а саме:акти прийому інформації, заявки на транспортне обслуговування, щотижневі, періодичні та щомісячні звіти, буклети, довіреності, накази, додатки до актів виконаних робіт.

Оплата за надані послуги, товари, роботи здійснювалися Позивачем в порядку безготівкового розрахунку, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.

Щодо змісту договорів, направлених на пошук персоналу, то як вказує Позивач, метою замовлення зазначених послуг слугує значний об'єм прийнятих ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» в роботу об'єктів охорони, який унеможливлює здійснити власними силами пошук кваліфікованого персоналу у розрізі необхідної кількості посад, які введені в штатний розпис підприємства для забезпечення об'єктів охорони кваліфікованими охоронцями.

Доказами обґрунтованої необхідності замовлення зазначених послуг є накази генерального директора ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» від 19.12.2011 року №197 та від 19.09.2011 року №150 «Про необхідність замовлення послуг з пошуку та підбору кандидатів на вакантні посади».

Вказаними наказами надано розпорядження здійснити пошук потенційних виконавців послуг з пошуку персоналу та підбору кандидатів на вакантні посади, а також встановлено вимоги до потенційних виконавців послуг, та визначено умови замовлення послуг.

Доказами наявності прийнятих зобов'язань з охорони певних об'єктів, в межах яких приймалися рішення щодо доукомплектування та розширення штату товариства, слугують відповідні договори на охорону об'єкта, копії яких наявні в матеріалах справи.

Проведений пошук кваліфікованого персоналу у розрізі охоронців підтверджується заявами про прийняття на роботу, датовані періодом дії спірних Договорів та містять свідчення про проходження кандидатом на вакансію стажування на об'єкті охорони.

Крім того, у зв'язку із необхідністю укомплектування постів охорони на об'єктах, що знаходяться під охороною ТОВ «КДОА «Безпека-ЛТД» та офісного приміщення засобами зв'язку, прийнято рішення здійснити пошук потенційних постачальників офісної техніки та мобільних телефонів, про що свідчить наказ від 26.09.2012 року №115.

Враховуючи викладене, позивачем доведено, що здійснені ним господарські операції з контрагентами носять реальний характер, а отримані послуги (товар) використані в межах господарської діяльності, відтак, підтверджено право Позивача включення спірної суми ПДВ розміром 1 857 819,00 грн. до складу податкового кредиту, а також право віднесення спірної суми витрат розміром 9 446 594,00 грн. у зв'язку із чим, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог та скасування податкових повідомлень-рішень від 03.04.2014 р. №0002812207 та №0002822207.

Апелянтом підтверджено вимоги апеляційної скарги, а висновки суду першої інстанції є такими, що не відповідають вимогам закону і спростовуються доводами апеляційної скарги.

Перевіривши мотивування судового рішення та доводи апеляційної скарги, відповідно до вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо справедливого судового розгляду, врахувавши ст. 8 КАС України, відповідно до якої суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку щодо відмови в задоволенні позову, через що постанову суду першої інстанції слід скасувати.

Керуючись ст.ст. 8, 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, п. 2, 3, 4, 5, 6, 9 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про судове рішення в адміністративній справі» від 20.05.2013 № 7 колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Київське детективно-охоронне агентство «Безпека-ЛТД» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.07.2014 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Київське детективно-охоронне агентство «Безпека-ЛТД» до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.07.2014 року - скасувати та прийняти нову.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві від 03.04.2014 р. №0002812207 та №0002822207.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, тобто з 14.10.2014 року, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: В. В. Кузьменко

Судді: Я. М. Василенко

А. Г. Степанюк

Повний текст постанови виготовлено 14.10.2014 року.

Головуючий суддя Кузьменко В. В.

Судді: Василенко Я.М.

Степанюк А.Г.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2014
Оприлюднено17.10.2014
Номер документу40921331
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5162/14

Ухвала від 30.09.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Кривенда О.В.

Ухвала від 17.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 17.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Ухвала від 21.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Постанова від 09.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 22.08.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Постанова від 22.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Санін Б.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні