Ухвала
від 09.10.2014 по справі 802/1562/14-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 802/1562/14-а

Головуючий у 1-й інстанції: Альчук М. П.

Суддя-доповідач: Граб Л.С.

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 жовтня 2014 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого-судді: Граб Л.С.

суддів: Боровицького О. А. Сапальової Т.В.

за участю:

секретаря судового засідання: Майданюк Я.Л.

представника позивача: Бучко О. М.

представників відповідача: Коваль О. А.; Бубела Н. А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу управління Державної казначейської служби України у м. Ладижині Вінницької області на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 19 червня 2014 року у справі за адміністративним позовом міського фінансового управління Ладижинської міської ради Вінницької області до Державної казначейської служби України про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії , -

В С Т А Н О В И В :

В травні 2014 року міське фінансове управління Ладижинської міської ради Вінницької області звернулось до Вінницького окружного адміністративного суду, за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Ладижинської міської ради Вінницької області з адміністративним позовом до Державної казначейської служби України, головного управління Державної казначейської служби України, управління Державної казначейської служби України у м. Ладижині Вінницької області, в якому просило визнати протиправною бездіяльність Державної казначейської служби України, Головного Управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області, Управління Державної казначейської служби України у м.Ладижині Вінницької області з приводу не здійснення на підставі документів наданих міським фінансовим управлінням Ладижинської міської ради листом від 13.01.2014 року №16 (до складу яких входило зокрема платіжне доручення №1 від 14.01.2014 року та розпорядження про виділення коштів загального(спеціального) фонду місцевих бюджетів №4 від 14.01.2014 року) перерахування тимчасово вільних коштів спеціального фонду місцевого бюджету м.Ладижин (КБКД 50110000 «Цільові фонди, утворені Верховною Радою АРК, органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади) в сумі 30 (тридцять) мільйонів гривень з рахунку N231528931700008, на якому дані кошти обліковуються в органах Державної казначейської служби України на депозитний рахунок №2546903151577 в ПАТ АБ «Укргазбанк» відповідно до умов Договору банківського строкового вкладу №1-Ю/2014 від 10.01.2014 року; зобов'язати Державну казначейську службу України, Головне Управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області, Управління Державної казначейської служби України у м.Ладижині Вінницької області; здійснити перерахування тимчасово вільних коштів спеціального фонду місцевого бюджету м.Ладижин (КБКД 50110000 «Цільові фонди, утворені Верховною Радою АРК, органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади) в сумі 30 (тридцять) мільйонів гривень з рахунку №31528931700008 на якому дані кошти обліковуються в органах Державної казначейської служби України на депозитний рахунок №2546903151577 в ПАТ АБ «Укргазбанк» відповідно до умов Договору банківського строкового вкладу №1-10/2014 від 10.01.2014 року.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 19 червня 2014 року адміністративний позов задоволено частково: визнано протиправною бездіяльність управління Державної казначейської служби України у м. Ладижині Вінницької області щодо не перерахування тимчасово вільних коштів спеціального фонду місцевого бюджету м. Ладижин в сумі 30000000 грн. (тридцять мільйонів гривень) на депозитний рахунок в ПАТ АБ "Укргазбанк", згідно платіжних доручень № 1 від 14 січня 2014 року та № 120 від 24 квітня 2014 року; зобов'язано управління Державної казначейської служби України у м. Ладижині Вінницької області перерахувати тимчасово вільні кошти спеціального фонду місцевого бюджету м. Ладижин в сумі 30000000 грн. (тридцять мільйонів гривень) на депозитний рахунок № 2546903151577 в ПАТ АБ "Укргазбанк", а в задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, управління ДКСУ у м. Ладижині подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції від 19 червня 2014 року та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог повністю, посилаючись на невідповідність висновків суду обставинам справи, неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення судом при ухваленні рішення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити.

Представник позивача заперечив відносно задоволення апеляційної скарги.

Інші особи, які беруть участь у справі, будучи належним чином повідомленими про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явилися.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, давши правову оцінку обставинам у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 19 червня 2014 року - без змін, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, міське фінансове управління Ладижинської міської ради 21.11.2000р. зареєстроване виконавчим комітетом Ладижинської міської ради Вінницької області за ідентифікаційним кодом 25946008 та згідно довідки з ЄДРПОУ АБ № 556438 управління є комунальною організацією.

У договорі про здійснення розрахунково-касового обслуговування від 27.12.2011р., укладеного між управлінням Державної казначейської служби України у м. Ладижині Вінницької області (далі - Казначейство) та міським фінансовим управлінням Ладижинської міської ради (далі - клієнт) зазначається, що казначейство відкриває клієнту реєстраційні, інші рахунки та здійснює його розрахунково-касове обслуговування. Згідно з пп. 2.3.2 п. 2.3 розділу 2 вказаного Договору, казначейство зобов'язується своєчасно здійснювати розрахункові операції за дорученням клієнта.

Відповідно до рішення Ладижинської міської ради за № 1121 від 24.12.2013р. міському фінансовому управлінню Ладижинської міської ради відповідно до п. 8 ст. 16 Бюджетного кодексу України в межах бюджетного періоду 2014р. надано дозвіл здійснювати на конкурсних засадах розміщення тимчасово вільних коштів загального та спеціального фондів місцевого бюджету на вкладних (депозитних) рахунках у банках з подальшим поверненням таких коштів до кінця бюджетного періоду 2014р.

У зв'язку з чим, 10.01.2014р. між позивачем та ПАТ АБ "Укргазбанк" укладено договір банківського строкового вкладу № 1-Ю/2014, за умовами якого вкладник розміщує тимчасово вільні грошові кошти в сумі 30 млн. грн. на рахунок № 2546903151577/980 в банку, який за користування даним депозитом зобов'язаний сплатити вкладнику проценти із розрахунку 18,60% річних.

14.01.2014р. позивач сформував платіжне доручення № 1 на загальну суму 30 млн. грн., згідно з яким банком платника - міського фінансового управління зазначено Головне управління Державної казначейської служби у Вінницькій області, у зв'язку з невиконанням якого, для розміщення частки залишку спеціального фонду на депозит, позивачем сформовано платіжне доручення № 120 від 24.04.2014р. на суму 30 млн. грн.

На підставі того, що перерахування за платіжним дорученням № 120 повторно не здійснено, міським фінансовим управлінням Ладижинської міської ради Вінницької області сформовано платіжне доручення за № 145 від 26.05.2014р. на суму 30 млн. грн.

З огляду на те, що відповідачі протягом визначеного законодавством 30-денного строку не здійснили зарахування вказаних коштів на депозитний рахунок в установі банку, позивач прийняв рішення щодо захисту своїх прав та інтересів в судовому порядку.

Відносно позовної вимоги щодо визнання протиправною бездіяльності відповідачів з приводу не здійснення перерахування тимчасово вільних коштів спеціального фонду місцевого бюджету м. Ладижина в сумі 30 (тридцять) мільйонів гривень на депозитний рахунок міського фінансового управління Ладижинської міської ради Вінницької області, колегія суддів зазначає наступне.

Пунктом 2 Порядку розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів на вкладних (депозитних) рахунках у банках", затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 6 від 12.01.2011 р. визначено, що тимчасово вільні кошти місцевого бюджету - обсяг коштів місцевого бюджету, які обліковуються на рахунках загального та/або спеціального фондів на дату їх розміщення на вкладних (депозитних) рахунках і відволікання яких не призведе до втрати платоспроможності місцевого бюджету та виникнення заборгованості за відповідним фондом місцевого бюджету протягом періоду, на який передбачається здійснити розміщення таких коштів на вкладних (депозитних) рахунках у банках.

Операції, пов'язані з розміщенням тимчасово вільних коштів, проводяться органами Державної казначейської служби відповідно до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого Державною казначейською службою.

Приписами п. п. 9-11 Порядку передбачено, що на підставі рішення конкурсної комісії фінансовий орган укладає з банком договір банківського вкладу (депозиту). Укладення фінансовим органом договору банківського вкладу (депозиту) є підставою для внесення відповідних змін до помісячного розпису фінансування місцевого бюджету в установленому порядку. Тимчасово вільні кошти перераховуються з рахунків місцевих бюджетів, відкритих в органах Державної казначейської служби, на вкладні (депозитні) рахунки, відкриті фінансовими органами для розміщення таких коштів у банках.

Відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності про виконання місцевих бюджетів здійснюється органами Державної казначейської служби у визначеному нею порядку.

У пунктах 13,14 Порядку зазначається, що повернення відповідно до умов договору вкладу (депозиту) або його частини із вкладних (депозитних) рахунків у банках здійснюється на відповідні рахунки місцевих бюджетів, відкриті в органах Державної казначейської служби, з яких перераховувалися тимчасово вільні кошти для розміщення на вкладних (депозитних) рахунках. Кошти за користування вкладом (проценти) зараховуються до доходів загального фонду місцевого бюджету за відповідним кодом бюджетної класифікації.

Відповідно до Положення про єдиний казначейський рахунок", затвердженого наказом Державного казначейства України № 122 від 26.02.2002р., єдиний казначейський рахунок - це консолідований рахунок, відкритий Державному казначейству України в Національному банку України для обліку коштів та здійснення розрахунків у системі електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП).

У п. 2.5 Положення зазначається, що Державне казначейство України управляє коштами, що обліковуються на рахунках, відкритих у Головних управліннях Державного казначейства України, і проводяться через СЕП, шляхом встановлення ліміту технічного рахунку, ліміту початкових оборотів у СЕП та підкріплень субрахунків ЄКР з урахуванням дотримання необхідного рівня платоспроможності, який визначається Державним казначейством України.

Вказаними нормами визначено право фінансового органу розмістити тимчасово вільні кошти на вкладних (депозитних) рахунках банку, та встановлено обов'язок органів Казначейства України здійснити перерахування таких коштів.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, 13.01.2014р. позивачем надано управлінню Державної казначейської служби України у м. Ладижині пакет документів, зокрема, платіжне доручення № 1 на суму 30 млн. грн., для розміщення частки тимчасово вільних коштів спеціального фонду міського бюджету. Окрім того, у зв'язку з невиконанням вказаного платіжного доручення, 24.04.2014р. позивачем повторно надано документи для такого розміщення.

Як слідує з матеріалів справи, жодних дій щодо перерахування тимчасово вільних коштів спеціального фонду міського бюджету відповідачем не здійснено, що унеможливило вчинення позивачем подальших дій, спрямованих на реалізацію даного права.

Зважаючи на те, що пасивна поведінка суб'єкта владних повноважень, яка полягає у невиконанні покладених на нього обов'язків, впливає на реалізацію прав та інтересів позивача, колегія суддів приходить до висновку про протиправність такої бездіяльності щодо платіжних доручень № 1 від 14.01.2014р. та № 120 від 24.04.2014р.

З приводу платіжного доручення № 145 від 26.05.2014р., колегія суддів зазначає, що на момент звернення з позовом до суду першої інстанції вказаного платіжного доручення не було, і станом на дату вирішення справи по суті воно було чинним, відтак факт бездіяльності щодо його виконання відсутній.

Крім того, колегія суддів зауважує, що вказана бездіяльність допущена саме управлінням Державної казначейської служби України у м. Ладижині Вінницької області, оскільки, як встановлено судом при з'ясуванні обставин справи, здійснення розрахунково-касового обслуговування позивача покладено саме на вказаний територіальний орган Державної казначейської служби України, а тому посилання останнього на бездіяльність Державної казначейської служба України та Головного управління Державної казначейської служби України є необґрунтованим.

Що стосується позовної вимоги стосовно зобов'язання відповідача здійснити зазначене вище зарахування коштів, колегія суддів зазначає наступне.

За приписами п. 3 "Положення про Державну казначейську службу", затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011р. № 460/2011, основним завданням Казначейства України є реалізація державної політики у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

У п. 4 Положення вказується, що Казначейство України відповідно до покладених завдань: здійснює через систему електронних платежів Національного банку України розрахунково-касове обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів, операцій з коштами бюджетів, спільних із міжнародними фінансовими організаціями проектів.

З огляду на те, що встановлена бездіяльність управління Державної казначейської служби України у м. Ладижині Вінницької області в частині перерахування тимчасово вільних коштів є протиправною, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необхідність зобов'язання зазначеного відповідача здійснити таке зарахування коштів.

Також, колегія суддів звертає увагу на те, що Казначейство України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (у разі їх утворення).

Згідно п. 1 Положення про управління (відділення) Державної казначейської служби України у районах, районах у містах, містах обласного, республіканського значення, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2011р. № 1280, управління Державної казначейської служби України та відділення Державної казначейської служби України у районах, районах у містах, містах обласного, республіканського значення (далі - управління (відділення) Казначейства) є територіальними органами Державної казначейської служби України.

З урахуванням вказаних норм та згідно з попереднім висновком щодо бездіяльності управління Державної казначейської служби України у м. Ладижині Вінницької області, колегія суддів зауважує, що саме на даний орган покладено обов'язок здійснити перерахування коштів.

Однак, колегія суддів вважає безпідставними посилання відповідачів на Постанову Кабінету Міністрів України "Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету" № 65 від 01.03.2014р., як на підставу, яка фактично позбавляє можливості виконувати будь-які перерахування з бюджету, адже вказана постанова прийнята пізніше, ніж сформовано платіжне доручення про перерахування коштів.

Також, суд апеляційної інстанції вважає, що даний факт не виключає обов'язку управління Державної казначейської служби України у м. Ладижині Вінницької області здійснити відповідне зарахування коштів при їх наявності на рахунках відповідача, а також жодним чином не може позбавляти позивача реалізувати своє порушене право.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів вважає, що відповідачем не надано суду достатньо належних доказів, які свідчать про неправомірність заявлених позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не викликають сумнівів щодо правильності висновків суду першої інстанції та застосування норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до ч.1 ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Зважаючи на те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а рішення суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу управління Державної казначейської служби України у м. Ладижині Вінницької області, - залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 19 червня 2014 року, - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно ст. 212 КАС України.

Ухвала суду складена в повному обсязі 14 жовтня 2014 року .

Головуючий Граб Л.С.

Судді Боровицький О. А.

Сапальова Т.В.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2014
Оприлюднено20.10.2014
Номер документу40938715
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/1562/14-а

Ухвала від 24.11.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 20.11.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 11.11.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 11.11.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 20.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Ухвала від 20.05.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 17.07.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 09.10.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 17.07.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Постанова від 19.06.2014

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні