ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 жовтня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/3632/14
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Циганій С.І.,
при секретарі: Чернієнко М.В.,
за участю представників позивача - Шепелєвої О.В., Анісімова А.В., представників відповідача - Горбатової В.Ю., Савенко І.В., представника третьої особи - Дмитренко О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро" до управління агропромислового розвитку Бериславської районної державної адміністрації Херсонської області, третя особа - управління казначейства у Бериславському районі Херсонської області про стягнення кредиторської заборгованості,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Маяк Агро» (далі - позивач) звернулося до суду з позовом в якому просить стягнути з управління агропромислового розвитку Бериславської районної державної адміністрації Херсонської області кредиторську заборгованість компенсації здійснених витрат у виноградарстві та садівництві, передбачені постановою КМУ №587 від 15.07.2005р. у сумі 574200 грн.
В судовому засіданні представники позивача підтримали позов частково та просили стягнути суму заборгованості у розмірі 313 400 грн., який не оспорюється відповідачем.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав та пояснив, що управління дійсно має заборгованість перед ТОВ "Маяк Агро" у сумі 313 400 грн., але може сплатити цю заборгованість після відповідного фінансування Мінагрополітики.
Представник третьої особи не заперечував проти задоволення позову.
Заслухавши сторони, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступних висновків.
ТОВ "Маяк Агро" зареєстровано 13 грудня 2006 року. Основним видом діяльності є вирощування винограду, у зв'язку з чим має право на отримання бюджетних коштів для компенсації здійснених витрат у виноградарстві та садівництві, як це передбачено постановою КМУ №587 від 15.07.2005р., якою затверджено Порядок справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства (надалі - Порядок).
Цей Порядок визначає механізм справляння збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства (далі - збір) в розмірах, встановлених Податковим кодексом України, та використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними" (далі - бюджетні кошти).
Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінагрополітики.
Бюджетні кошти надаються суб'єктам господарювання, які займаються виноградарством, садівництвом і хмелярством, незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності для компенсації здійснених у поточному бюджетному році витрат (без урахування сум ПДВ) за напрямами та в порядку, передбаченими Порядком № 587.
Бюджетні кошти спрямовуються також на погашення бюджетної кредиторської заборгованості, зареєстрованої в органах Казначейства.
Згідно п.5, п.6 Порядку для розгляду заяв про компенсацію та документів поданих суб'єктами господарювання, вирішення інших питань щодо виплати компенсації за рахунок бюджетних коштів Мінагрополітики утворює комісію в установленому порядку. Комісії проводять виїзні перевірки для підтвердження фактичних обсягів робіт, виконання відповідними суб'єктами господарювання.
ТОВ «Маяк Агро» на розгляд комісій надані всі необхідні документи. Будь-яких зауважень чи претензій щодо складання документів чи щодо неправомірності викладеного в цих документах з боку членів комісій на всіх рівнях не виникало. Будь-яких порушень з боку нашого підприємства допущено не було. Про це свідчить позитивне рішення (остаточне рішення) щодо надання компенсації ТОВ «Маяк Агро» комісіями, у тому числі комісією при Міністерстві аграрної політики України, рішення якої є остаточним в цьому питанні.
Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства від 29.05.2012р. №309 затверджено розподіл бюджетних коштів зо бюджетною програмою 2801350 «Державна підтримка хмелярства, закладання молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними» для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилася на 01 січня 2012 року передбачено виплату ТОВ «Маяк Агро» 3858,0 тис. гривень.
Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства від 03.09.2012р. №537 затверджено розподіл бюджетних коштів між суб'єктами господарювання, які займаються виноградарством і садівництвом, для компенсації здійснених у поточномуроці витрат з проведення робіт із закладанням насаджень, догляду за ними до вступу у плодоношення та придбання матеріалів, необхідних для проведення таких робіт, будівництво водонакопичувальних басейнів та розкорчування площ непродуктивних багаторічних насаджень передбачено виплату ТОВ «Маяк Агро» 993,0 тис. гривень.
Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.12.2012р. №762 затверджено розподіл коштів між суб'єктами господарювання, які займаються виноградарством і садівництвом, для компенсації здійснених у поточному бюджетному році витрат з придбання техніки та механізмів передбачено виплату ТОВ «Маяк Агро» 340 тис. грн.
Згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 29.07.2014р. №277 затверджено розподіл бюджетних коштів зо бюджетною програмою 2801350 «Державна підтримка хмелярства, закладання молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними» для погашення кредиторської заборгованості, яка утворилася на 01 січня 2014 року передбачено виплату ТОВ «Маяк Агро» 96 800 гривень.
Відповідно до п.14 Порядку, Міністерство аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим та головні управління агропромислового розвитку обласних держадміністрацій спрямовують бюджетні кошти управлінням агропромислового розвитку районних держадміністрацій.
Управління промисловості, розвитку інфраструктури та агропромислового комплексу Севастопольської міської держадміністрації, управління агропромислового розвитку районних держадміністрацій на підставі відповідних наказів Мінагрополітики подають управлінням Казначейства реєстр підприємств і платіжні доручення на виплату компенсацій шляхом перерахування бюджетних коштів із власного реєстраційного рахунка на поточні рахунки суб'єктів господарювання, відкриті в банках.
Відповідно до ст. 23 Бюджетного кодексу України, будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.
Законом України «Про Державний бюджет на 2012 рік» затверджено розподіл видатків Державного бюджету України на програму 2801350 «Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними» затверджено 1075000,0 тис. грн.
Законом України «Про Державний бюджет на 2013 рік» затверджено розподіл видатків Державного бюджету України на програму 2801350 «Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними» затверджено 100000,0 тис. грн.
Законом України «Про Державний бюджет на 2014 рік» затверджено розподіл видатків Державного бюджету України на програму 2801350 «Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними» затверджено 100000,0 тис. грн.
Згідно п.12 ст.23 Бюджетного кодекса, усі бюджетні призначення втрачають чинність після закінчення бюджетного періоду, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Одночасно ст.57 Бюджетнокго кодекса передбачено, що бюджетні зобов'язання за бюджетними програмами спеціального фонду державного бюджету, не передбаченими проектом закону про Державний бюджет України на наступний бюджетний період, поданим на розгляд до Верховної Ради України, головні розпорядники бюджетних коштів зобов'язані виконати до кінця поточного бюджетного періоду в межах і за рахунок відповідних фактичних надходжень до спеціального фонду бюджету, не допускаючи наявності за такими зобов'язаннями кредиторської заборгованості на початок наступного бюджетного періоду.
В даному випадку, Законами Про Державний бюджет, передбачені бюджетні зобов'язання за бюджетною програмою 2801350 «Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними», тобто зберігаються залишки коштів на рахунках спеціального фонду державного бюджету та щодо субвенцій із спеціального фонду державного бюджету на рахунках спеціального фонду місцевих бюджетів для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення (ч.2 ст.57 Кодекса).
В ході судового розгляду справи, було з'ясовано, що сума заборгованості була частково погашена, а саме:
- 4 713 600 гривень погашено на протязі 2012-2013 р.р.
- 164 000 гривень зменшено на підставі акта ревізії Державної фінансової інспекції від 25.04.2014 року (наданого під час розгляду справи).
Таким чином, загальна сума непогашеної заборгованості складає 313 400 гривень.
Відповідно до наданих заперечень головного управління Державного казначейства у Херсонській області кредиторська заборгованість у розмірі 313 400 гривень підтверджується.
Управління агропромислового розвитку Бериславської районної адміністрації, також підтверджує наявну заборгованості у розмірі 313 400 гривень, але відмовляється її зареєстровувати в органах казначейства, посилаючись на наявне досудове розслідування за кримінальним провадженням.
На підставі протоколу засідання районної комісії з розгляду заяв про компенсацію від 08.08.2014р. призупинено виплата відшкодування ТОВ «Маяк Агро» до вирішення досудового розслідування за кримінальним правопорушенням по суті.
Однак, п.13 постанови КМ України №587 передбачений вичерпний перелік підстав для відмови у виплаті компенсації витрат суб'єктам господарювання, а саме визнання їх банкрутами або порушення щодо них справи про банкрутство, перебування у процесі реорганізації чи ліквідації або наявність простроченої більш як півроку заборгованості за податковими зобов'язаннями, платежами до Пенсійного фонду України та заборгованості з виплати заробітної плати; подання неповного пакета документів;подання недостовірної інформації;встановлення контролюючими органами факту нецільового та/або неефективного використання бюджетних коштів;виявлення порушень технології створення та зрошення багаторічних насаджень;невідповідність розрахунків попередніх обсягів компенсації затвердженим Мінагрополітики нормативам витрат;відсутність врожаю з насаджень, які закладалися за рахунок бюджетних коштів, або їх низька врожайність (нижче 50 відсотків врожайності, передбаченої проектом) протягом трьох років з моменту вступу їх у плодоношення.
Такої підстави для невиплати коштів як наявне досудове розслідування, постановою не передбачено.
Законодавством не передбачена можливість використання під час проведення перевірок платників податків та складання акта перевірки матеріалів досудового слідства. Це співвідноситься, зокрема, і з положеннями КАСУ та й взагалі з доктриною процесуального права України, відповідно до яких заздалегідь є встановленим і не потребує доведення та доказування вирок суду в кримінальній справі, який набрав законної сили. Тобто преюдиціальний характер має лише вирок суду, який набрав законної сили, а не матеріали досудового слідства, особливо постанова про порушення кримінальної справи. Факт порушення кримінальної справи має наслідком та зумовлює законне проведення уповноваженими органами дізнання та досудового слідства певних слідчих дій з метою підтвердження або спростування факту вчинення певного злочину конкретною особою, але не може безперечно свідчити про винуватість такої особи, що підтверджується і закріпленим ст. 62 Конституції України принципом невинуватості особи у вчиненні злочину.
Таким чином, позиція управління АПК у Бериславському районі щодо невиплати компенсації у сумі 313 400 гривень вважаємо протиправною.
Актом позапланової ревізії фінансової інспекції в Херсонській області в управлінні агропромислового розвитку Бериславської районної державної адміністрації за період 01.01.2013р. по 01.03.2014р. від 25.04.2014р., зазначено, що за ТОВ «Маяк Агро» обліковується кредиторська заборгованість за капитальними видатками, з неї відшкодування за придбання техніки в 2012 року в сумі 164 000 гривень. Протоколом №5 засідання районної комісії з розгляду заяв про компенсацію та документів, поданих СГ, вирішення інших питань щодо виплати компенсації за рахунок бюджетних коштів на розвиток виноградарства від 15.10.2012р. зазначено, що було проведено виїзне обстеження ТОВ «Маяк Агро» де перевіркою встановлено, що на території Червономаяцької сільської ради на території ТОВ «АПФ» Червоний Маяк» знаходяться придбані трактори та сільськогосподарська техніка. Під час проведення позапланової ревізії первинні від 25.04.2014р. документи не представлено, в зв'язку з тим, що первинні документи та звіти районної комісії вилучено на підставі ухвали слідчого. Також в акті від 25.04.2014р. зазначено, що ТОВ «Маяк Агро» на момент проведення ревізії відмовляється представити фактичну наявність техніки та механізмів, придбаних у 2012 році, вартість якої визначена для компенсації витрат з придбання техніки та механізмів і станом на 01.03.2014р. рахується кредиторська заборгованість в сумі 164 000 гривень.
Таким чином, висновком акта ревізії зафіксовано завищення кредиторської заборгованості у сумі 164000 гривень, а тому, не підтверджується, отже, кредиторська заборгованість з оплати товарів, робіт і послуг, на закупівлю яких поширюється постанови КМ України №65 по КПКВ 2801350 відсутня.
На підставі вказаного акта, орган казначейства зменшив суму кредиторської заборгованості на 164 000 гривень ( 477400-164000), а тому, сума боргу, що зареєстрована складає 313 400 гривень.
Також, у судовому засіданні Відповідачем надано лист від 21.08.2014р. №274-10/128-5 щодо повернення коштів у розмірі 2 281 885,60 гривень. Дана вимога грунтується на вимозі про усунення порушень Державної фінансової інспекції у Херсонській області від 18.08.2014р. №21-07-10-15/4851, зафіксованих актом позапланової ревізії за період з 01.01.2009р. по 01.07.2014р., яким визначено невідповідність площ земельних ділянок, що знаходяться в оренді ТОВ «Маяк Агро».
Під час судового розгляду справи позивачем зазначалося, що на початку поточного року, на адресу ТОВ «Маяк Агро» була направлена вимога державної фінансової інспекції в Херсонській області від 04.02.2014р. №21-07-14-14/625 щодо усунення порушень та повернення 2 606 875,55 гривень. Дана вимога грунтувалася на акті позапланової ревізії від 10.01.2014р. за період з 01.01.2009р. по 01.12.2013р. Питання щодо відповідності площ земельних ділянок, що знаходяться в користування ТОВ «Маяк Агро» також було предметом дослідження позапланової ревізії.
Тобто, перевірка вказаного періоду 01.01.2009р. по 01.12.2013р. вже було проведено. Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 26.06.2014р. по справі №821/727/14 визнано протиправною та скасовано вимогу Державної фінансової інспекції в Херсонській області про усунення порушень від 04.02.2014р., якою вимагалося повернути кошти у сумі 2 606 875,55 гривень.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 05.11.2013р. №К/9991/9030/12 залишено в силі постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.12.2011р. по справі №2а-2827/11/2170, якою визнано протиправними дії головного управління агропромислового розвитку у Херсонській області щодо повернення коштів, викладені у листі від 18.03.2011р. №274-6/260-7 та листом від 22.04.2011р. №13-350-6/178 щодо припинення нарахування та виплати ТОВ «Маяк Агро» коштів з державного бюджету України у поточному року. Вимога щодо повернення коштів у розмірі 8 498 000 гривень грунтувалася на акті ревізії від 11.02.2011р., яким зафіксовані результати перевірки періода 2008, 2009 років та завершеного звітного періоду 2010 року.
Аналізуючи вищевикладене, можна зробити висновок, що період з 01.01.2009р. неоднаразово перевірявся, на адресу ТОВ «Маяк Агро» находили вимоги щодо повернення незаконно отриманих коштів, але у порядку судового оскарження, вимоги щодо повернення коштів визнанні протиправними та скасовані. Протягом 2013-2014 років ТОВ «Маяк Агро» не подавалися документи на отримання компенсації з бюджету. Таким чином, суми, що вимагаються повернути до бюджету як незаконно отримані, були предметом дослідження в інших судових справах.
Отже, вимога управління агропромислового розвитку Херсонської області від 21.08.2014р. безпідставна, та не має жодного відношення до предмету даної справи - стягнення кредиторської заборгованості.
Дослідивши надані суду докази, суд приходить до висновку про обгрунтованість позовних вимог та необхідність їх задоволення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.158-163 КАС України, суд -
постановив :
Позов товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро" задовольнити.
Стягнути з Державного бюджету в особі управління агропромислового розвитку Бериславської районної державної адміністрації Херсонської області на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк Агро" (і.п.н. 431750121055) бюджетні кошти в сумі 313 400 грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 20 жовтня 2014 р.
Суддя Циганій С.І.
кат. 9
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2014 |
Оприлюднено | 22.10.2014 |
Номер документу | 40950396 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Циганій С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні