Окрема ухвала
від 20.10.2014 по справі 826/12886/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

О К Р Е М А У Х В А Л А

20 жовтня 2014 року м. Київ № 826/12886/14

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Кузьменко А.І., виявивши порушення закону під час розгляду справи

за позовом Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві доПриватного підприємства «Акстрейд» простягнення податкової заборгованості 1035830,07 грн., В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі по тексту - позивач, ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Приватного підприємства «Акстрейд» (далі по тексту - відповідач, ПП «Акстрейд») про стягнення податкового боргу у розмірі 1035830,07 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 вересня 2014 року відкрито скорочене провадження в адміністративній справі та зобов'язано позивача до 20 серпня 2014 року подати додаткові докази, а відповідача, протягом 10 днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження в адміністративний справі, подати заперечення проти позову або заяву про визнання позову.

На виконання названої ухвали суду представником позивача подано клопотання про долучення документів до матеріалів справи, а 11 вересня 2014 року також подано письмові пояснення, в яких зазначено, що узгоджена сума податкового боргу складає 706861,00 грн.

Проаналізувавши документи, подані представником позивача, під час розгляду даної справи судом виявлено порушення закону, що полягає у наступному.

Як вбачається зі змісту позовної заяви в обґрунтування розміру суми, заявленої до стягнення, зазначено про винесення податковим органом 20 червня 2013 року податкових повідомлень - рішень №0001092280 та №0001082280, а також 17 січня 2013 року податкових повідомлень - рішень №0000702280 та №0000712280.

У зв'язку з ненаданням доказів на підтвердження узгодження сум грошових зобов'язань, визначених у названих податкових повідомленнях - рішеннях, ухвалою про відкриття провадження у справі у позивача витребувано відповідні документи.

На виконання вимоги суду, 11 вересня 2014 року представником ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві ОСОБА_1 надано письмові пояснення, згідно з якими податкові повідомлення - рішення від 20 червня 2013 року №0001092280 та №0001082280 платником податків оскаржені не були, а податкові повідомлення - рішення №0000702280 та №0000712280 від 17 січня 2013 року ПП «Акстрейд» оскаржило до суду і за результатами такого оскарження їх було скасовано. На підтвердження викладеного до пояснень додано копію постанови Окружного адміністративного суду міста Києва №826/7350/13-а від 25 червня 2013 року, винесену за наслідками розгляду адміністративного позову Приватного підприємства «Акстрейд» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень - рішень від 17.01.2013р. №0000702280 та №0000712280, яка залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 06 лютого 2014 року, копія якої також надана представником позивача.

У відповідності до положень частини 5 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.

Відповідно підпункту 60.1.4 пункту 60.1 статті 60 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними, якщо рішенням суду, що набрало законної сили, скасовується повідомлення - рішення контролюючого органу або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі.

Таким чином, в силу наведених положень, податкові повідомлення - рішення від 17 січня 2013р. №0000702280 та №0000712280 вважаються відкликаними з 06.02.2014 року, тобто за сім місяців до дня звернення податкового органу до суду із даним позовом.

Підпунктами 21.1.2 та 21.1.3 пункту 21.1 статті 21 ПК України на посадових осіб контролюючих органів покладено обов'язок забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій і забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень.

Крім іншого, до функцій контролюючих органів згідно з положеннями статті 19 1 ПК України віднесено: здійснення адміністрування податків, зборів, платежів; реєстрація та ведення обліку платників податків, осіб, які здійснюють операції з товарами, що перебувають під митним контролем, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням, проводять диференціацію платників податків; забезпечення достовірність та повноту обліку платників податків та платників єдиного внеску, суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням, а також забезпечення ведення обліку податків, зборів, платежів.

Відповідно до пункту 1.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. №1588, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2011р. за №1562/20300 з наступними змінами та доповненнями (далі по тексту - Порядок №1588), ведення обліку платників податків є одним із способів податкового контролю. Облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно із приписами пункту 1.6 цього ж Порядку стосовно кожного платника податків, взятого на облік у контролюючому органі згідно з цим Порядком, формується облікова справа. Ведення облікових справ платників податків здійснюється із дотриманням правил діловодства.

Механізм ведення територіальними органами Міністерства доходів і зборів України (далі - Міндоходів) оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів врегульований Порядком ведення органами Міністерства доходів і зборів України оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів, який затверджений наказ Міністерства доходів і зборів України від 05.12.2013р. №765, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.02.2014р. за №217/24994 (далі по тексту - Порядок №765).

Відповідно до пункту 4 розділу І названого Порядку облік податків, зборів та єдиного внеску ведеться підрозділами Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центрального офісу з обслуговування великих платників (далі - Міжрегіональне ГУ), спеціалізованих державних податкових інспекцій з обслуговування великих платників (далі - СДПІ), державних податкових інспекцій в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, об'єднаних державних податкових інспекцій (далі - ДПІ) відповідно до функціональних повноважень.

З метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску відповідно до пункту 1 розділу ІІ Порядку №765, територіальними органами Міндоходів відкриваються інтегровані картки платників за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися платниками, а для обліку сум передоплати - за кожним платником.

Пунктом 11 зазначеного розділу закріплено, що форми інтегрованих карток платника мають лицьовий та зворотний боки.

При цьому, зворотний бік інтегрованої картки відображає стан розрахунків платника (суми нарахованого та сплаченого платежів, пені, штрафних (фінансових) санкцій, процентів за користування розстроченням (відстроченням) грошових зобов'язань (податкового боргу), суми податкового боргу, недоїмки із сплати єдиного внеску, надміру та/або помилково сплачені, заявлені до відшкодування тощо) за податками, зборами, єдиним внеском, митними платежами, операції, що проводяться з коштами передоплати.

Відповідно до пункту 13 Порядку №765 занесення/перенесення, виключення/включення операцій в інформаційній системі проводяться структурними підрозділами територіальних органів Міндоходів, на які покладено функції з введення відповідної інформації. Контроль за достовірністю та повнотою відображення інформації в інформаційній системі забезпечується структурними підрозділами, на які покладено функції з введення відповідної інформації.

Згідно пункту 1 розділу ІІІ Порядку №765 нарахуванню в інтегрованій картці платника підлягають:

1) зобов'язання, штрафні санкції та пеня за податками, зборами, митними платежами, самостійно визначені платником;

2) суми до сплати єдиного внеску, самостійно визначені платником;

3) зобов'язання, штрафні санкції та пеня за податками, зборами, митними платежами, суми до сплати єдиного внеску, визначені територіальним органом Міндоходів та узгоджені відповідно до чинного законодавства;

4) пеня за порушення встановлених строків погашення узгоджених сум зобов'язань за податками, зборами, митними платежами, єдиним внеском;

5) пеня на суму заниження податкового зобов'язання, нарахованого територіальним органом Міндоходів або платником;

6) проценти за користування розстроченням (відстроченням).

Пунктом 3 зазначеного розділу також закріплено, що зобов'язання, штрафні санкції та пеня за податками, зборами, митними платежами, суми до сплати єдиного внеску, розраховані територіальним органом Міндоходів, відображаються ним в інтегрованій картці платника за даними електронного реєстру повідомлень-рішень у частині узгоджених сум .

Однак, як вбачається з розрахунків заборгованості ПП «Акстрейд» по податку на додану вартість та податку на прибуток підприємств, складених станом на 01 серпня 2014 року, а також відповідно до даних карток особових рахунків названого суб'єкта господарювання по відповідним податкам 29 травня 2014 року грошові зобов'язання, визначені у податкових повідомленнях - рішеннях від 17 січня 2013 року №0000702280 та №0000712280, знову почали обліковуватись на особових рахунках платника.

Будь-яких доказів на підтвердження звернення ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 червня 2013 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 06 лютого 2014 року, прийнятих у справі №826/7350/13-а, а також постановлення зазначеним судом ухвали про зупинення виконання судових рішень, податковим органом не надано.

Таким чином, під час розгляду справи судом на підставі наданих позивачем документів встановлено факт порушення ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києва положень Порядку №1588 та Порядку №765 в частині неналежного здійснення обліку узгоджених сум грошових зобов'язань, що в свою чергу свідчить про неналежну організацію роботи податкової інспекції та відсутність контролю за діяльністю органу з боку її керівника.

Відповідно до частини першої статті 166 Кодексу адміністративного судочинства України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону. Про вжиті заходи суд повідомляється не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали.

Беручи до уваги встановлені під час розгляду справи порушення податковим органом положень чинного законодавства, якими на посадових осіб контролюючого органу покладено обов'язок по забезпеченню сумлінного виконання покладених на них функції і по забезпеченню ефективної роботи та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень, суд вважає за необхідне постановити окрему ухвалу та направити її начальникам Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві та Головного управління Міндоходів у місті Києві для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.

Також, дана ухвала, на думку суду, має бути доведена до відома Прокуратури у Шевченківському районі міста Києва для здійснення відповідного контролю.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 49, 158, 160, 166, 254, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

У Х В А Л И В:

1. Направити дану окрему ухвалу начальнику Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві, а також начальнику Головного управління Міндоходів у місті Києві для проведення перевірки зазначених в ухвалі обставин та відповідного реагування і вжиття заходів для усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону в роботі податкової інспекції, а також до Прокуратури у Шевченківському районі міста Києва для здійснення відповідного контролю.

2. Зобов'язати начальників Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві та Головного управління Міндоходів у місті Києві в місячний строк з моменту отримання даної окремої ухвали повідомити Окружний адміністративний суд міста Києва про результати проведеної перевірки та про вжиті заходи щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню вимог податкового законодавства.

Ухвала набирає законної сили в порядку встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини третьої статі 166 Кодексу адміністративного судочинства України окрема ухвала може бути оскаржена особами, інтересів яких вона стосується, до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185 187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя А.І. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.10.2014
Оприлюднено22.10.2014
Номер документу40951996
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12886/14

Ухвала від 05.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 17.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 25.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 25.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 11.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Окрема ухвала від 20.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Постанова від 20.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні