Постанова
від 15.10.2014 по справі 820/16803/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

15 жовтня 2014 р. № 820/16803/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - Судді Бездітка Д.В.,

при секретарі судового засідання - Ділбарян А.О.,

за участю: представника відповідача - Пономаренка А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу

за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг

до Комунального підприємства "Харківський міський Ломбард"

про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відповідача, Комунального підприємства "Харківський міський Ломбард", в якому просить суд стягнути з Комунального підприємства "Харківський міський Ломбард" (вул. Конєва, буд. 7, м. Харків, 61052, код ЄДРПОУ 03062088) до Державного бюджету України, (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 3400,0 грн. (три тисячі чотириста гривень 00 копійок).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за порушення Комунальним підприємством "Харківський міський Ломбард" вимог Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, Нацкомфінпослуг на підставі акту від 13.03.2014 року №37/16/03-ЛБ було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 3400,0 грн., накладеного згідно постанови від 26.03.2014 року №37/03/01-ЛБ. На момент пред'явлення позову сума штрафу не була сплачена, тому підлягає стягненню у судовому порядку.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений своєчасно та належним чином, надав через канцелярію суду клопотання про слухання справи за відсутності представника.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, однак ніяких доводів в обґрунтування вказаної позиції не вказав та доказів до суду не надав.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30.10.1996 року, державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Пунктом 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1070/2011 (далі - Положення №1070/2011) визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Судом встановлено, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, відповідно до Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 20.11.2012 р. №2319, за порушення КП "Харківський міський Ломбард" законодавства про фінансові послуги складено акт про правопорушення № 37/16/03-ЛБ від 13.03.2014 року.

Відповідно до зазначеного акту, були встановлені наступні порушення КП "Харківський міський Ломбард" чинного законодавства: Товариством не надано до Нацкомфінпослуг копії оприлюдненої річної фінансової звітності за 2012 рік, що свідчить про порушення Товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме: ст. 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та п.2.6 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженнями Держфінпослуг від 04.11.2004 р. №2740, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 23.11.2004 р. за №1482/10081.

На підставі акту №37/16/03-ЛБ від 13.03.2014 року позивачем винесено постанову №37/03/01-ЛБ від 26.03.2014 року про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.

Згідно зазначеної постанови до КП "Харківський міський Ломбард" застосовано штраф у розмірі 3400,0 грн. з встановленням строку для самостійної сплати до 28.04.2014 року.

Зазначені вище акт №37/16/03-ЛБ від 13.03.2014 року та постанова №37/03/01-ЛБ від 26.03.2014 року були надіслані на адресу відповідача та ним отримані, що підтверджується підписом уповноваженої особи на рекомендованих повідомленнях про вручення поштового відправлення, копії яких наявні у матеріалах справи.

Доказів щодо оскарження постанови про застосування до Комунального підприємства "Харківський міський Ломбард" штрафних санкцій до суду не надано.

Суд зазначає, що відповідно до положень ст.1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001р. №2664-ІІІ (далі - Закон №2664-ІІІ) фінансовою установою вважається - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Згідно статті 39 Закону №2664-ІІІ, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Положеннями п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону №2664-ІІІ передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати заходи впливу, у вигляді накладення штрафу в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до ч.3 ст.41 Закону №2664-ІІІ штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

З матеріалів справи судом встановлено та представником відповідача у судовому засіданні не заперечувалось, що Комунальним підприємством "Харківський міський Ломбард" добровільно не було виконано постанову №37/03/01-ЛБ від 26.03.2014 року про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.

Постанова про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг №37/03/01-ЛБ від 26.03.2014 року відповідачем в судовому порядку оскаржена не була.

Згідно із ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Таким чином, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог та стягнення з Комунального підприємства "Харківський міський Ломбард" штрафу у розмірі 3400,0 грн. за порушення законодавства про фінансові послуги.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 160,161,162,163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Комунального підприємства "Харківський міський Ломбард" про стягнення штрафу - задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства "Харківський міський Ломбард" (вул. Конєва, буд. 7, м. Харків, 61052, код ЄДРПОУ 03062088) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 3400,0 грн. (три тисячі чотириста гривень 00 копійок).

Стягнути з Державного бюджету України на користь Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (код ЄДРПОУ 38062828) сплачений при поданні позову судовий збір в розмірі 182.70 грн. (сто вісімдесят дві гривні 70 копійок).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 20 жовтня 2014 року.

Суддя Д.В. Бездітко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.10.2014
Оприлюднено22.10.2014
Номер документу40976067
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/16803/14

Ухвала від 23.03.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бездітко Д.В.

Ухвала від 30.09.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бездітко Д.В.

Ухвала від 14.04.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бездітко Д.В.

Ухвала від 09.04.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бездітко Д.В.

Ухвала від 24.03.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бездітко Д.В.

Постанова від 15.10.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бездітко Д.В.

Ухвала від 30.09.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бездітко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні