Ухвала
від 16.10.2014 по справі 924/1211/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ОКРЕМА УХВАЛА

"16" жовтня 2014 р. Справа № 924/1211/14

Господарський суд Хмельницької області у складі:

судді Субботіної Л.О., розглянувши матеріали справи

за позовом Комунального підприємства "Спецкомунтранс" м. Кам'янець-Подільський

до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Зоря-32" м. Кам'янець-Подільський

про стягнення 9 616,05 грн.

Представники сторін:

позивач: Соколовський Р.В. - представник за довіреністю №111 від 05.09.2014р.

Ільчишен М.В. - представник за довіреністю №111 від 05.09.2014р.

відповідач: Дрозд Ю.В. - представник за довіреністю від 30.09.2014р.

Комунальне підприємство "Спецкомунтранс" м. Кам'янець-Подільський звернулося до суду із позовом до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Зоря-32" м. Кам'янець-Подільський про стягнення 9 616,05 грн. заборгованості за надані послуги з вивезення побутових відходів за період з січня по липень 2014 року. В обґрунтування поданого позову позивач посилався на невиконання відповідачем зобов'язань за договором № 31 від 01.03.2013р.

В ході розгляду справи судом було встановлено, що строк дії договору № 31 від 01.03.2013р. закінчився 31.12.2013р., оскільки відповідно до п. 30 договору відповідач повідомив позивача про відмову від договору.

Таким чином, на даний час між Комунальним підприємством "Спецкомунтранс" та Об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку "Зоря-32" відсутні договірні відносини щодо надання послуг з вивезення побутових відходів.

Статтею 13 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" визначено, що залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються, зокрема, на: комунальні послуги (централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо).

Згідно ч. 1 ст. 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

Приписами ст. 29 вищевказаного Закону визначено, що договір на надання житлово-комунальних послуг (крім послуг з централізованого опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) у багатоквартирному будинку укладається між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та балансоутримувачем або уповноваженою ним особою.

У разі якщо балансоутримувач не є виконавцем, він укладає договори на надання житлово-комунальних послуг (крім послуг з централізованого опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) з іншим виконавцем.

Договір на надання послуг з централізованого опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) у багатоквартирному будинку укладається між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та виконавцями цих послуг.

Процедура погодження умов договору відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін.

Відповідно до ст. 17 Закону України "Про відходи", суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами укладають договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів на певній території, на якій знаходиться об'єкт утворення відходів.

Механізм надання суб'єктами господарювання незалежно від форми їх власності послуг з вивезення побутових відходів у містах, селищах і селах визначається Правилами надання послуг з вивезення побутових відходів (надалі Правила), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2008 р. № 1070.

Відповідно до п. 3 Правил, власники або балансоутримувачі житлових будинків, земельних ділянок укладають договори з особою, яка визначена виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, та забезпечують роздільне збирання побутових відходів.

Положення ст. 22 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" передбачають, що за наявності технічної можливості проведення поквартирного обліку споживання водо-, тепло-, газо-, електропостачання, гарячого водопостачання та інших послуг власники жилих і нежилих приміщень можуть перераховувати кошти безпосередньо на рахунки підприємств, організацій, які надають ці послуги, за відповідними тарифами для кожного виду послуг у порядку, встановленому законом.

Власники нежилих приміщень сплачують надані послуги за тарифами, що встановлені для відповідних видів діяльності.

Кошти, що сплачуються власниками приміщень за надані їм комунальні послуги, можуть згідно з укладеними договорами надходити на рахунок об'єднання для накопичення і наступного перерахунку підприємствам, організаціям, які надають ці послуги. Перерахування коштів підприємствам, організаціям, які надають послуги, здійснюється щомісячно у визначений день відповідно до договору між об'єднанням і цими підприємствами, організаціями.

За відсутності технічної можливості проведення поквартирного обліку споживання водо-, тепло-, газо-, електропостачання, гарячого водопостачання та інших послуг управитель зобов'язаний за рахунок коштів балансоутримувача встановити загальнобудинкові прилади обліку.

У разі, якщо правління об'єднання самостійно здійснює функції управителя, воно за договором з постачальниками комунальних послуг може бути колективним замовником (абонентом) таких послуг. У цьому випадку об'єднання несе повну відповідальність за своєчасну сплату вартості фактично спожитих членами об'єднання комунальних послуг.

Із змісту вищевказаних норм випливає, що надання послуг з вивезення твердих побутових відходів повинно здійснюватись виключно на підставі договору, який згідно рішення виконавчого комітету Кам'янець-Подільської міської ради № 379 від 25.03.2010 р. та договору № 1071 на надання послуг з вивезення побутових відходів на території міста Кам'янця-Подільського від 18.04.2014р. повинен бути укладений із комунальним підприємством "Спецкомунтранс".

Однак, між позивачем та відповідачем не врегульовані відносини щодо надання послуг з вивезення побутових відходів, накопичених на об'єктах за адресою: м. Кам'янець-Подільський, вул.Грушевського, 32, що свідчить про наявність недоліків в діяльності вказаних юридичних осіб.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 ГПК України господарський суд, виявивши при вирішенні господарського спору порушення законності або недоліки в діяльності підприємства, установи, організації, державного чи іншого органу, виносить окрему ухвалу.

Відповідно до п. 5.9 Постанови Пленуму ВГСУ від 26.12.2011р. №18 суд, керуючись ч.2 ст.13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", з метою забезпечення виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі, встановлює у ній строк для надання відповіді в залежності від змісту вказівок та терміну, необхідного для виконання.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 86, 90 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

УХВАЛИВ:

Керівництву Комунального підприємства "Спецкомунтранс" м. Кам'янець-Подільський звернути увагу на необхідність дотримання вимог ст. 29 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", ст. 22 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" та вжити заходів щодо забезпечення врегулювання відносин по наданню послуг з вивезення твердих побутових відходів, накопичених на об'єктах за адресою: м. Кам'янець-Подільський, вул.Грушевського, 32, на договірних засадах.

Про результати розгляду окремої ухвали повідомити господарський суд в місячний строк після надходження окремої ухвали.

Суддя Л.О. Субботіна

Віддрук. 2 прим. :

1 - до справи,

2 - позивачу (Хмельницька обл., м. Кам'янець - Подільський, вул. Гунська, 7),

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення16.10.2014
Оприлюднено27.10.2014
Номер документу41032249
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/1211/14

Ухвала від 14.09.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Ухвала від 08.09.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Ухвала від 03.09.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

Ухвала від 09.06.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Дроботова Т.Б.

Постанова від 31.03.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Дроботова Т.Б.

Ухвала від 26.02.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Дроботова Т.Б.

Ухвала від 02.02.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Акулова H.B.

Постанова від 26.11.2014

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

Ухвала від 06.11.2014

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

Ухвала від 16.10.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Субботіна Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні