ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"23" жовтня 2014 р.Справа № 916/2007/14
За позовом Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ
до відповідачів Виконавчого комітету Одеської міської ради;
Одеської міської ради;
Комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО"
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів Департаменту комунальної власності Одеської міської ради
за участю Заступника прокурора м. Одеси
про визнання недійсним та скасування частково рішення та визнання права повного господарського відання
та
за позовом третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору Міністерства освіти і науки України
до відповідачів Виконавчого комітету Одеської міської ради;
Одеської міської ради;
Комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО"
про визнання права державної власності
Головуючий суддя Гут С.Ф.
Судді:Малярчук І.А.
Никифорчук М.І.
В судовому засіданні приймали участь:
Від прокурора: Незовибатько О.В., посвідчення №025789 від 23.04.2014р.
Від позивача: Романадзе Л.Д., довіреність №5 від 11.06.2014р.;
Від Виконавчого комітету Одеської міської ради: Моджук І.О., довіреність №02.2-20/39 від 24.06.2014р.;
Від Одеської міської ради: Моджук І.О., довіреність №146/исх-гс від 18.06.2014р.;
Від Комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО": Дергачова А.В., довіреність №01/04 від 08.01.2014р.
Від третьої особи: Брушньовська І.І., довіреність №01-36/28 від 09.01.2014р.
Від Міністерства освіти і науки України: Балан І.П., довіреність №9/11-9-249 від 06.08.2014р.
В судовому засіданні 10.07.14р. по справі було оголошено перерву до 22.07.2014р. о 11:15хв., та в судовому засіданні 22.07.14р. по справі було оголошено перерву до 23.07.14р. о 12:00хв., а також в судовому засіданні 06.10.14р. по справі було оголошено перерву до 23.10.2014р. о 09:30хв., в порядку ст.77 ГПК України.
СУТЬ СПОРУ: Позивач, Одеський державний центр науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ, звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою до відповідачів Виконавчого комітету Одеської міської ради; Одеської міської ради;Комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" про визнання незаконним та скасування частково рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 16.04.2004р. №209 "Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м.Одеси" щодо зазначення у п.1.1. трансформаторної підстанції ТП-2530, що розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, та про визнання права державної власності в особі Державного підприємства "Одеський державний центр науково-технічної і економічної інформації" на трансформаторну підстанцію ТП-2530, розташовану за адресою: м. Одеса, вул.Рішельєвська,28.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 30.05.14р. порушено провадження у справі №916/2007/14, та залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів Департамент комунальної власності Одеської міської ради.
23.07.2014р. від Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ надійшла заява(вх.№19175/14 від 23.07.2014р.) про уточнення позовних вимог, згідно якої просить суд визнати незаконним та скасувати частково рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 16.04.2004р. №209 "Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м.Одеси" щодо зазначення у п.1.1. трансформаторної підстанції ТП-2530, що розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, та визнати право повного господарського відання на трансформаторну підстанцію ТП-2530, розташовану за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, площею 44кв.м, за Державним підприємством "Одеський державний центр науково-технічної і економічної інформації", що є державною власністю в особі Міністерства освіти і науки України.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 23.07.14р. призначено справу №916/2007/14 до колегіального розгляду у складі трьох суддів господарського суду Одеської області, склад якої визначено розпорядженням від 23.07.14р., та ухвалою господарського суду Одеської області від 23.07.14р. прийнято справу №916/2007/14 до колегіального розгляду у складі суддів: головуючий суддя Гут С.Ф., суддя Малярчук І.А., суддя Панченко О.Л.
02.09.2014р. від заступника прокурора м. Одеси радника юстиції надійшла заява (вх.ГСОО№2-3655/14 від 02.09.2014р.) про вступ до справи. В обґрунтування наданої заяви прокурор зазначає про те, що оскільки відповідно до наказу Генерального прокурора України №6гн „Про організацію роботи органів прокуратури щодо представництва інтересів громадянина або держави в суді та їх захисту при виконанні судових рішень" прокурори зобов'язані забезпечувати обов'язковий вступ та участь за своєю ініціативою при розгляді судами справ про стягнення шкоди за рахунок коштів державного бюджету, у зв'язку з чим, прокуратура міста Одеси вважає за необхідне вступити до розгляду вказаної справи.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 02.09.14р. допущено заступника прокурора м. Одеси до участі у розгляді справи №916/2007/14.
02.09.14р. від Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ надійшло клопотання(вх.№2-3662/14 від 02.09.14р.) про залучення до участі у справі у якості третьої особи на стороні позивача Міністерства освіти і науки України, оскільки враховуючи те, що предметом спору є визнання права повного господарського відання на трансформаторну підстанцію ТП-2530, що є державною власністю, то рішення господарського суду може вплинути на права та обов'язки Міністерства освіти і науки України.
Судом клопотання розглянуто та не задоволено, оскільки суд не вбачає підстав для залучення Міністерства освіти і науки України до участі у справі у якості третьої особи на стороні позивача.
15.09.2014р. від Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ надійшла заява(вх.№23978/14 від 15.09.2014р.) про уточнення позовних вимог, згідно якої просить суд визнати недійсним та скасувати частково рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 16.04.2004р. №209 "Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м.Одеси" щодо зазначення у п.1.1. трансформаторної підстанції ТП-2530, що розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, та визнати право повного господарського відання на трансформаторну підстанцію ТП-2530, розташовану за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, площею 44кв.м, за Державним підприємством "Одеський державний центр науково-технічної і економічної інформації", що є державною власністю в особі Міністерства освіти і науки України.
16.09.2014р. від третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору Міністерства освіти і науки України до господарського суду Одеської області надійшла позовна заява(вх№3851/14 від 16.09.2014р.) до відповідачів Виконавчого комітету Одеської міської ради; Одеської міської ради; Комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" про визнання права державної власності в особі Міністерства освіти і науки України на трансформаторну підстанцію №2530, що розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28.
Приймаючи до уваги перебування судді Панченко О.Л. з 04.09.2014р. по 03.10.2014р. у відпустці, розпорядженням керівника апарату господарського суду Одеської області №736 від 18.09.14р., відповідно до п. 3.1.7 Положення про автоматизовану систему документообігу призначено повторний автоматичний розподіл справи та визначено наступний склад колегії суддів: головуючий суддя Гут С.Ф., суддя Малярчук І.А., суддя Никифорчук М.І.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 18.09.14р. прийнято справу №916/2007/14 до колегіального розгляду у складі: головуючий суддя Гут С.Ф., суддя Малярчук І.А., суддя Никифорчук М.І., та прийнято позовну заяву(вх№3851/14 від 16.09.2014р.) третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору Міністерства освіти і науки України до відповідачів Виконавчого комітету Одеської міської ради; Одеської міської ради; Комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" про визнання права державної власності, для спільного розгляду з первісним позовом по справі №916/2007/14.
Прокурор підтримує позовні вимоги Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ та підтримує позовні вимоги Міністерства освіти і науки України.
Одеський державний центр науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ підтримує уточнені позовні вимоги та підтримує позовні вимоги Міністерства освіти і науки України.
Виконавчий комітет Одеської міської ради проти позову Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ заперечує та просить суд у задоволенні позову відмовити, а також заперечує проти позову Міністерства освіти і науки України.
Одеська міська рада проти позову Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ заперечує та просить суд у задоволенні позову відмовити, а також заперечує проти позову Міністерства освіти і науки України
Комунальне підприємство електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" подав заперечення (вх.№15998/14 від 19.06.14р.), згідно яких зазначає про те, що трансформаторна підстанція №2530, розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28 вбудована у будівлю ОДЦНТЕІ. Окрім електропостачання самої будівлі ОДЦНТЕІ ще здійснюється електропостачання жилих будинків по вулицях Рішельєвська, Єврейська, Жуковского, Єкатерининська. Тривалий час технічне обслуговування і ремонт трансформаторної підстанції не проводилися. В райадміністрацію поступали скарги мешканців жилих будинків, на незадовільне електропостачання. Оскільки ПАТ «Одессаобленерго» трансформаторна підстанція не обслуговувалася, балансоутримувач визначений не був, рішенням виконавського комітету №209 від 16.04.2004р. підстанція була передана в комунальну власність. На підставі рішення №209 від 16.04.2004р. виконавчого комітету Одеської міської ради, та розпорядження міського головні №996-01р від 27.07.2004р. та акту прийому-передачі трансформаторна підстанція №2530 розташована за адресою: вул.Рішельєвська,28 передана на баланс КПЕМ ЗО "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" КП «Одесгорсвет». З 2004 року КПЕМ ЗО "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" за рахунок бюджетного фінансування здійснює технічне обслуговування трансформаторної підстанції №2530. З 2004 року по цей час позивач не проводив технічного обслуговування трансформаторної підстанції.
Комунальне підприємство електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" подав додаткове заперечення(вх.№19175/14 від 23.07.14р.), в якому зазначає про те, що відповідно до рішення Одеської обласної ради народних депутатів від 25.11.1991р. №266-ХХ1 «Про розмежування державного майна між власністю обласної ради, міст обласного підпорядкування та районів області»,Трансформаторна підстанція №2530, розташована за адресою: вул.Рішельєвська,28 вбудована у будівлю ОДЦНТЕІ. Рішенням виконавського комітету №209 від 16.04.2004р. була проведена реєстрація об'єкту комунальної власності, та розпорядження міського голові №996-01р від 27.07.2004р. та акту прийому - передачі трансформаторна підстанція №2530, розташована за адресою: вул.Рішельєвська,28 передана на баланс КПЕМ ЗО "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" КП «Одесгорсвет». Так, 16.07.2007р. між КПЕМ ЗО "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" та ВАТ ЕК «Одессаобленерго» укладено договір про постачання електричної енергії №180. Відповідно додатку до договору підписано акт погодження дозволеної потужності електроустановок КПЕМ ЗО "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО". Відповідно даного договору живляться від ТП №2530 як житлові так і нежитлові будинки. За адресою вул.Рішельєвська,28 споживачами електроенергії з даного ТП є ТОВ «Інвац»,Юридична академія. Також ТОВ «Астеліт»,ПП «Яна»,ТОВ «Гармонія». Ще у 2011 році Міністерство освіти і науки України наказом №787 від 05.12.2001р. передало будівлі по вул.Рішельєвська,28 з балансу позивача на баланс Одеської національної юридичної академії. Раніше наказом №581 від 15.10.2002р. проведена була реорганізація Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації в структурний підрозділ Одеської національної юридичної академії. П.3 даного наказу Комісії було надано час до 01 листопада 2002р. здійснити прийом-передачу приміщень будівлі за адресою м. Одеса, вул.Рішельєвська,28, майна та матеріальних цінностей. Всі витрати по збереженню та технічному обслуговування трансформаторної підстанції №2530 проводяться КПЕМ ЗО "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" за рахунок бюджетного фінансування. На підставі викладеного позивач не довів доказів набуття права власності на трансформаторну підстанцію по вул.Рішельєвська,28 у м. Одеса.
Департамент комунальної власності Одеської міської ради заперечує проти задоволення позовних вимог, з підстав викладених у письмових поясненнях(вх.№17919/14 від 10.07.14р.). так у поясненнях зазначає про те, що баланс підприємства (організації) є формою бухгалтерського обліку, визначення складу і вартості майна та обсягу фінансових зобов'язань на конкретну дату. Баланс не визначає підстав надходження майна у власність підприємства та не є підтвердженням права власності особи у разі виникнення спору. Так, у статуті Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації, вказано, що Одеський державний центр науково-технічної і економічної інформації є правонаступником Одеського центру науково-технічної та економічної інформації та Державного комітету України з питань науки, техніки та промислової політики. Проте позивачем не було надано ніяких доказів, що трансформаторна підстанція №2530 знаходилась у власності Одеського центру науково-технічної економічної інформації або Державного комітету України з питань науки, техніки та промислової політики (тобто попередниками позивача), або була передана державою цим підприємствам. Відповідно до Акту приймання до експлуатації державною приймальною комісією закінченої будівництвом будівлі житлово-цивільного призначення від 29.12.1979р. трансформаторна підстанція є вбудованим приміщенням. А отже виникає питання чи стосується цей акт саме трансформаторної підстанції №2530, тобто, позивачем не було надано доказу того, що будівля власником якої є територіальна громада та будівля власником якої себе вважає позивач - є однією спорудою.
Також від Департаменту комунальної власності Одеської міської ради надійшли письмові пояснення (вх.№19180/14 від 23.07.14р.) в яких зазначає про те, що доводи позивача щодо його права господарського відання не є підтвердженням його права власності. Право господарського відання не дозволяє особі якій воно надано отримувати право власності на майно, а є похідним від права власності. Таким чином Одеський державний центр науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ є неналежним позивачем, оскільки воно не є суб'єктом управління об'єктами державної власності. Тобто визнання права власності за позивачем є неможливим, адже відповідно до вказаних доводів позивач не може бути власником державного майна. Трансформаторна підстанція №2530 забезпечує електроенергією не лише будівлю 28 по вул. Рішельєвській, а й інші жилі будівлі. Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» видом господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню є діяльність у сфері електроенергетики. Таким чином не є зрозумілим, як позивач може утримувати на балансі трансформаторну підстанції без ліцензії на діяльність щодо електропостачання та обслуговувати жилі будинки. Також ПАТ «Енергопостачальна компанія «Одесаобленерго» у своєму листі, вказало що трансформаторна підстанція знаходиться на балансі КПЕМ ЗО "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО". Тому позивач не міг утримувати цю підстанцію, оскільки електроенергію яку ПАТ «Енергопостачальна компанія «Одесаобленерго» передавав на цю підстанцію розподілялась лише КПЕМ ЗО "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО". Відсутні у справі і докази того що зазначена підстанція (спірний об'єкт) є складовою зазначеної будівлі, адже наданий позивачем технічний паспорт не відповідає плануванню будівлі на теперішній час, через те що будівля розташована за адресою Рішельєвська, 28 була реконструйована приблизно у 2011 році. Тобто зазначений документ не може бути належним доказом відповідно до вимог ст.ст.33-35 ГПК України. Також відсутні у справі і докази того, що позивач та те підприємство, якому нібито було передано будівлю у 1976 році є однією і тією самою юридичною особою. Враховуючи викладене та приписи ЦК УРСР, ЗУ «Про власність», на думку Департаменту не є доведеним факт належності майна позивачу.
Міністерство освіти і науки України підтримує позовні вимоги, та просить суд визнати право державної власності в особі Міністерства освіти і науки України на трансформаторну підстанцію №2530, що розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28.
06.10.14р. від Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ надійшли письмові пояснення в яких останній надав обґрунтування звернення з вимогою про визнання права повного господарського відання, а зазначає про те, що відповідно до Статуту Одеський ЦНТЕІ є державним комерційним підприємством, яке засноване на державній власності та належить до сфери управління Міністерства освіти і науки України. Відповідно до п. 4.2. Статуту майно ОЦНТЕІ є державною власністю і закріплюється за ним на праві повного господарського відання. Вказані положення Статуту цілком відповідають ст. 74 Господарського кодексу України згідно з якою майно державного комерційного підприємства закріплюється за ним на праві господарського відання. Оскільки відповідачі не визнають права повного господарського відання позивача на трансформаторну підстанцію ТП-2530, то Одеський ЦНТЕІ відповідно до вимог ст.392 ЦК України вимушений звернутися з відповідним позовом до суду. Щодо правонаступництва зазначає про те, що з 1995 року жодного разу не відбувалося реорганізації позивача. Така велика кількість редакцій Статуту ОЦНТЕІ обумовлена зміною назви органу управління майном (Міністерство України у справах науки і технологій, Міністерство освіти і науки, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, тощо) та перейменуванням самого ОЦНТЕІ.
Крім того, під час розгляду справи від Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ надійшли клопотання(вх.№17974/14 від 10.07.2014р.), (вх.№19168/14 від 23.07.2014р.), (вх.№22713/14 від 02.09.14р.), (вх.№25976/14 від 06.10.2014р.), та від Департаменту комунальної власності Одеської міської ради надійшло клопотання (вх.№19073/14 від 22.07.2014р.), а також від Одеської міської ради надійшло клопотання (вх.№19168/14 від 23.07.2014р.) про залучення до матеріалів справи доказів
Судом клопотання розглянуті та задоволені, та залучено до матеріалів справи надані докази по справі.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив.
В серпні 2013р. Одеський державний центр науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ дізнався що Комунальне підприємство електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" вважає, що трансформаторної підстанції №2530, яка розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, є об'єктом комунальної власності та не визнає права власності ОЦНТЕІ на неї.
04.04.2014р. ОЦНТЕІ письмово звернулось до Комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" з листом №01-15, в якому запропонувало укладсти договір оренди на підстанцію №2530, яка розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, та зазначив, що підстанція є державною власністю та знаходиться на балансі ОЦНТЕІ, та в управлінні Міністерства освіти та науки України.
У відповідь надійшов лист вих.№01-308 від 18.04.2014р. до якого були додані копія розпорядження Одеського міського голови від 27.07.2004р. №996-01р, копія акту оцінки частки інженерних мереж електропостачання, трансформаторних підстанцій, що не мають балансоутримувача та підлягають передачі на баланс Комунальному підприємству електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО", затвердженого Одеським міським головою 01.07.2004р., та копія акту приймання-передачі трансформаторних підстанцій на баланс Комунальному підприємству електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" (без номеру та дати).
З отриманих копій документів ОЦНТЕІ дізналося, що підставою для їх підписання стало рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 16.04.2004р. №209 «Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м. Одеси», яке відсутнє на офіційному сайті Одеської міської ради.
Крім того, в акті оцінки частки інженерних мереж електропостачання, трансформаторних підстанцій, що не мають балансоутримувача та підлягають передачі на баланс Комунальному підприємству електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" зазначено, що трансформаторна підстанція №2530 не має балансоутримувача та рік її введення до експлуатації встановити не можливо.
В обґрунтування позову ОЦНТЕІ зазначає, що зазначені твердження не відповідають дійсності, адже власником трансформаторної підстанції №2530 є держава, а балансоутримувачем з 1979 року є Одеський центр науково-технічної інформації і нині - Державне підприємство «Одеський державний центр науково-технічної і економічної інформації».
Так, у 1966р. було розпочато проектування та зведення будівлі для Одеського центру науково-технічної інформації за адресою: м. Одеса, вул. Леніна, 28 (нині - Рішельєвська). Альбом III проекту передбачав улаштування в будівлі ОЦНТІ трансформаторної підстанції. З цією метою було закуплено два трансформатори ТМ 400 кВА за №№ 954247 та 954248, які були отримані в Одесі 16 січня 1976 року.
У 1979 році будівництво вказаного об'єкту було успішно завершено, що підтверджується Актом приймання до експлуатації державною приймальною комісією закінченої будівництвом будівлі житлово-цивільного призначення від 29.12.1979р. В графі «техніко-економічні показники об'єкту» Акту приймання серед вбудованих приміщень зазначена трансформаторна підстанція, що була передбачена проектом та побудована фактично.
Починаючи з 1979 року ОЦНТІ ніс усі витрати, пов'язані з експлуатацією та ремонтом вказаних трансформаторів, здійснював відповідний бухгалтерський облік. На теперішній час залишкова вартість трансформаторної підстанції №2530 складає 23116,28грн., що підтверджується довідкою ОЦНТЕІ від 17.04.2014р. №01-0018.
Незважаючи на наявність балансоутримувача та державну власність на трансформаторну підстанцію, в порушення законодавства України Виконавчий комітет Одеської міської ради прийняв рішення оформити та видати Одеській міській раді свідоцтво про право власності на трансформаторну підстанцію ТП-2530 (рішення від 06.04.2004р. №209 «Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м. Одеси»).
В обґрунтування позову Одеський державний центр науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ зазначає про те, що рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради є незаконним, адже якщо трансформаторна підстанція ТП-2530 не мала балансоутримувача, або Виконавчому комітету Одеської міської ради не був відомий її власник або балансоутримувач, то відповідно до ст. 335 Цивільного кодексу України така річ є безхазяйною. Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації. Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність. Недотримання Виконавчим комітетом Одеської міської ради та Одеською міської радою вказаної процедури позбавило ОЦНТЕІ можливості своєчасно дізнатися про ймовірне привласнення державного майна органами місцевого самоврядування.
Стосовно права господарського відання Комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" на трансформаторну підстанцію №2530, то відповідно до п. 2.7. Правил користування електричною енергією, затверджених постановою НКРЕ від 17.10.2005р. №510 в господарське відання електропередавальної організації, до мереж якої вони приєднані, в установленому законодавством України порядку можуть бути передані тільки електричні мережі та трансформаторні підстанції, які на підставі права власності не належать жодному суб'єкту господарювання.
Крім того, будівля ОЦНТІ ніколи не належала до нежитлового фонду місцевих Рад народних депутатів, та ніколи не передавалася до комунальної власності Постановою Кабінету Міністрів України від 5 листопада 1991р. N311 «Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власність власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю)» встановлено, що державне майно України, крім майна, яке належить до комунальної власності, є загальнодержавною (республіканською) власністю. Факт належності будівлі ОЦНТЕІ до державної власності підтверджується законом України «Про перелік об'єктів державної власності, що не підлягають приватизації» від 7 липня 1999р. N84-ХІУ до якого за №22449309 внесено Одеський ЦНТЕІ (270001, м. Одеса, вул. Рішельєвська. 28).
Також, підтвердженням належності будівлі Одеського ЦНТЕІ до державної власності є укладення Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Одеській області з Товариством з обмеженою відповідальністю «Інвац» договору оренди нерухомого майна, що належить до Державної власності від 27.05.2004р. відповідно до якого в оренду була передана і трансформаторна підстанція. Згідно з довідкою ТОВ «Інвац» за трансформаторну підстанцію з 2004 року по 2009 рік нараховано та сплачено до державного бюджету 38075,01грн., Одеському ЦНТЕІ - 16317,86грн.
Враховуючи те, що відповідачі не визнають право господарського відання ОЦНТЕІ на трансформаторну підстанцію ТП-2530, яка розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, Одеський державний центр науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ, звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою та уточненням до неї, згідно яких просить суд визнати недійсним та скасувати частково рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 16.04.2004р. №209 "Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м.Одеси" щодо зазначення у п.1.1. трансформаторної підстанції ТП-2530, що розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, та визнати право повного господарського відання на трансформаторну підстанцію ТП-2530, розташовану за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, площею 44кв.м, за Державним підприємством "Одеський державний центр науково-технічної і економічної інформації", що є державною власністю в особі Міністерства освіти і науки України.
При цьому, керуючись ст. 26 Господарського процесуального кодексу України, 16.09.2014р. Міністерство освіти і науки України, звернулося до суду із самостійними вимогами до відповідачів Виконавчого комітету Одеської міської ради; Одеської міської ради; Комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" про визнання права державної власності в особі Міністерства освіти і науки України на трансформаторну підстанцію №2530, що розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28.
Так в обґрунтування позову Міністерство освіти і науки України зазначає про те, що трансформаторна підстанція №2530, що розташована у будівлі Одеського ЦНТЕІ за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська, 28, є державною власністю. Проектування та зведення будівлі для Одеського центру науково-технічної інформації за адресою: м. Одеса, вул. Леніна, 28 (нині - Рішельєвська) було розпочато у 1966р. Альбом III проекту передбачав улаштування в будівлі ОЦНТІ трансформаторної підстанції. З цією метою було закуплено два трансформатори ТМ 400 кВА за №№954247 та 954248, які були отримані в Одесі 16 січня 1976р.
У 1979 році будівництво вказаного об'єкту було успішно завершено, що підтверджується Актом приймання до експлуатації державною приймальною комісією закінченої будівництвом будівлі житлово-цивільного призначення від 29.12.1979р. В графі «техніко-економічні показники об'єкту» Акту приймання серед вбудованих приміщень зазначена трансформаторна підстанція, що була передбачена проектом та побудована фактично з метою забезпечення електроенергією будівлі ОЦНТІ. Відповідно до довідки ОЦНТЕІ від 17.04.2014р. №01-0018 на теперішній час залишкова вартість трансформаторної підстанції №2530 складає 23116,28грн.
Міністерство освіти і науки України є органом управління державного майна, а саме трансформаторної підстанції, розташованої у будівлі ОЦНТЕІ. Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" від 21 вересня 2006 року N 185-У суб'єктами управління об'єктами державної власності є: Кабінет Міністрів України; центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері управління об'єктами державної власності; центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері економічного розвитку; міністерства, інші органи виконавчої влади та державні колегіальні органи; Фонд державного майна України; органи, що убезпечують діяльність Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України; органи, які здійснюють управління державним майном відповідно до повноважень, визначених окремими законами; державні господарські об'єднання, державні холдингові компанії, інші державні господарські організації (далі - господарські структури); Національна академія наук України, галузеві академії наук. Згідно зі ст. 1 вказаного Закону управління об'єктами державної власності - здійснення Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими суб'єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.
З листа ОЦНТЕІ від 01.08.2014р. №01-0043 Міністерству освіти і науки України стало відомо, що Комунальне підприємство електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" вважає, що вказана трансформаторна підстанція є об'єктом комунальної власності та не визнає права державної власності та, відповідно, право повного господарського відання ОЦНТЕІ на неї.
04.04.2014р. ОЦНТЕІ звернулося до Комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" з листом №01-15. У відповідь, від Комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" надійшов лист вих. №01-308 від 18.04.2014р. до якого були додані копія розпорядження Одеського міського голови від 27.07.2004р. № 996-01р, копія акту оцінки частки інженерних мереж електропостачання, трансформаторних підстанцій, що не мають балансоутримувача та підлягають передачі на баланс Комунальному підприємству електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО", затвердженого Одеським міським головою 01.07.2004р., та копія акту приймання-передачі трансформаторних підстанцій на баланс Комунальному підприємству електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" (без номеру та дати). З отриманих копій документів ОЦНТЕІ дізналося, що підставою для їх підписання стало рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 16.04.2004р. №209 «Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м. Одеси». Крім того, в акті оцінки частки інженерних мереж електропостачання, трансформаторних підстанцій, що не мають балансоутримувача та підлягають передачі на баланс Комунальному підприємству електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО" зазначено, що трансформаторна підстанція №2530 не має балансоутримувача та рік її введення до експлуатації встановити не можливо. Зазначені твердження не відповідають дійсності та наявним в матеріалах справи письмовим доказам, адже власником трансформаторної підстанції № 2530 є держава, а балансоутримувачем є Одеський центр науково-технічної інформації (нині - Державне підприємство «Одеський державний центр науково-технічної і економічної інформації»).
Незважаючи на наявність балансоутримувача та державну власність на трансформаторну підстанцію, в порушення законодавства України Виконавчий комітет Одеської міської ради прийняв рішення оформити та видати Одеській міській раді свідоцтво про право власності на трансформаторну підстанцію ТП-2530 (рішення від 06.04.2004р. №209 «Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м. Одеси»).
Вказане рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради є незаконним, адже якщо припустити, що трансформаторна підстанція ТП-2530 не мала балансоутримувача, або Виконавчому комітету Одеської міської ради не був відомий її власник або балансоутримувач, то відповідно до ст. 335 Цивільного кодексу України така річ є безхазяйною. Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого врядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації. Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність. Недотримання Виконавчим комітетом Одеської міської ради та Одеською міської радою вказаної процедури позбавило Міністерство освіти і науки України можливості своєчасно дізнатися про ймовірне привласнення державного майна органами місцевого самоврядування.
Відповідно до преамбули рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 16.04.2004р. №209 «Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м. Одеси» підставою для його прийняття було рішення Одеської обласної ради народних депутатів від 25.11.1991р. «Про розмежування державного майна між власністю обласної ради, міст обласного підпорядкування та районів області». На думку Відповідачів саме це рішення Одеської обласної ради народних депутатів встановлює право власності міста Одеси на трансформаторну підстанцію №2530 так як в додатку №2 зазначено, що у власність міста Одеси надається, зокрема, житловий та нежитловий фонд місцевих Рад народних депутатів. Однак, таке твердження є хибним, адже будівля ОЦНТІ ніколи не належала до нежитлового фонду місцевих Рад народних депутатів, та ніколи не передавалася до комунальної власності. Постановою Кабінету Міністрів України від 5 листопада 1991р. N311 «Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю)» встановлено, що державне майно України, крім майна, яке належить до комунальної власності, є загальнодержавною (республіканською) власністю. Факт належності будівлі ОЦНТЕІ до державної власності підтверджується Законом України «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації» від 7 липня 1999 року N 847-ХІУ до якого за №22449309 внесено Одеський ЦНТЕІ (270001, м. Одеса, вул. Рішельєвська, 28).
Крім того, підтвердженням належності будівлі Одеського ЦНТЕІ до державної власності є укладення Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Одеській області з Товариством з обмеженою відповідальністю «Інвац» договору оренди нерухомого майна, що належить до Державної власності від 27.05.2004р. відповідно до якого в оренду була передана і трансформаторна підстанція. Згідно з довідкою ТОВ «Інвац» за трансформаторну підстанцію з 2004 року по 2009 рік нараховано та сплачено до державного бюджету 38075,01грн., Одеському ЦНТЕІ - 16317,86грн.
Що стосується права господарського відання Комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення «Одесміськсвітло» на трансформаторну підстанцію №2530, то відповідно до п. 2.7. Правил користування електричною енергією, затверджених постановою НКРЕ від 17.10.2005р. №510 в господарське відання електропередавальної організації, до мереж якої вони приєднані, в установленому законодавством України порядку можуть бути передані тільки електричні мережі та трансформаторні підстанції, які на підставі права власності не належать жодному суб'єкту господарювання.
Враховуючи невизнання відповідачами права державної власності в особі Міністерства освіти і науки України на трансформаторну підстанцію №2530, що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська, 28, Міністерство освіти і науки України звернулося з відповідним позовом в порядку ст. 392 Цивільного кодексу України та просить суд визнати право державної власності в особі Міністерства освіти і науки України на трансформаторну підстанцію №2530, що розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд дійшов наступних висновків.
Частинами 1, 2 ст.124 Конституції України передбачено, що правосуддя в Україні здійснюється виключно судами, делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускається, та юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.
Згідно з частинами 1, 2, 5 ст.55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Відповідно до ст.ст. 4-5, 115 ГПК України, судові рішення є обов'язковими до виконання.
Згідно ст.41 Конституції України та ст.321 Цивільного кодексу України, право власності є непорушним і ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.
Статтями 316 та 317 Цивільного кодексу України передбачено, що правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.
Також, ст. 396 Цивільного кодексу України вказано, що особа яка має речове право на чуже майно, має право на захист цього права, у тому числі і від власника майна.
Відповідно до ст. 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.
Частиною 1 ст.319 Цивільного кодексу України встановлено, що власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.
Зобов'язання виникають з підстав, встановлених ст.11 Цивільного кодексу України, а саме: цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки, зокрема, з договорів та інших право чинів.
Згідно ст. 329 Цивільного кодексу України, юридична особа публічного права набуває право власності на майно, передане їй у власність, та на майно, набуте нею у власність на підставах, не заборонених законом.
Згідно ст.392 Цивільного кодексу України власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою.
Відповідно до ст.326 Цивільного кодексу України у державній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить державі Україна. Від імені та в інтересах держави Україна право власності здійснюють відповідно органи державної влади. Управління майном, що є у державній власності, здійснюється державними органами, а у випадках, передбачених законом, може здійснюватися іншими суб'єктами.
Згідно ст.141 Господарського кодексу України, до державного майна у сфері господарювання належать цілісні майнові комплекси державних підприємств або їх структурних підрозділів, нерухоме майно, інше окреме індивідуально визначене майно державних підприємств, акції (частки, паї) держави у майні суб'єктів господарювання різних форм власності, а також майно, закріплене за державними установами і організаціями з метою здійснення необхідної господарської діяльності, та майно, передане в безоплатне користування самоврядним установам і організаціям або в оренду для використання його у господарській діяльності.
Позов про визнання права власності -це позадоговірна вимога власника майна про констатацію перед третіми особами факту приналежності позивачу права власності на майно.
Підставою позову є обставини, що підтверджують наявність у позивача права власності. Необхідною умовою захисту права власності шляхом його визнання служить підтвердження позивачем своїх прав на майно.
Таким чином, враховуючи невизнання відповідачами права державної власності в особі Міністерства освіти і науки України на трансформаторну підстанцію №2530, що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська, 28, що полягає у зазначенні в рішенні Виконавчого комітету Одеської міської ради від 16.04.2004р. №209 «Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м. Одеси», про віднесення трансформаторної підстанції №2530 до комунальної власності, позовна вимога Міністерства освіти і науки України про визнання права державної власності в особі Міністерства освіти і науки України на трансформаторну підстанцію №2530, розташовану за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, є обґрунтованою, підтвердженою матеріалами справи та підлягає судом задоволенню.
Стосовно заявлених позовних вимог щодо визнання недійсним та скасування частково рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 16.04.2004р. №209 "Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м.Одеси" щодо зазначення у п.1.1. трансформаторної підстанції ТП-2530, що розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, суд встановив:
Ст. 24 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" встановлює наступне: правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими законами, які не повинні суперечити положенням цього Закону; органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції (ч.ч. 1, 3 ст. 24 Закону).
Відповідно до ч. 10 ст. 59 цього Закону, акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 393 ЦК України, Правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.
Згідно ст.15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Відповідно до ст.16 цього кодексу, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу, а одним із способів захисту є визнання права.
У відповідності зі ст.20 Господарського кодексу України Держава забезпечує захист прав і законних інтересів суб'єктів господарювання та споживачів. Кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом: визнання наявності або відсутності прав; визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб'єктів, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб'єкта господарювання або споживачів; визнання недійсними господарських угод з підстав, передбачених законом.
З аналізу зазначених норм Цивільного кодексу України право на звернення до суду має особа, яка має матеріально-правову заінтересованість у справі . У цьому як раз полягає суть принципу диспозитивності господарського процесу. Основним проявом дії принципу диспозитивності у процесуальному законодавстві, одним із аспектів якого є положення про те, що кожна особа повинна дбати про своє право, і ніхто не зобов'язаний дбати про права інших, якщо останнє не є обов'язком в силу закону чи договору.
Таким чином, рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 16.04.2004р. №209 "Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м.Одеси" щодо зазначення у п.1.1. трансформаторної підстанції ТП-2530, що розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28 підлягає визнанню недійсним оскільки прийняте органом місцевого самоврядування необґрунтовано, в порушення вимог законодавства, зокрема без врахування наявності права власності держави на дане майно.
Також Одеським державним центром науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ заявлено позовну вимогу про визнання за Одеським державним центром науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ права повного господарського відання на трансформаторну підстанцію ТП-2530, розташовану за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, площею 44кв.м, за Державним підприємством "Одеський державний центр науково-технічної і економічної інформації", що є державною власністю в особі Міністерства освіти і науки України.
Згідно з ч.1 ст. 133 Господарського кодексу України, основу правового режиму майна суб'єктів господарювання, на якій базується їх господарська діяльність, становлять право власності та інші речові права - право господарського відання, право оперативного управління.
Статтею 136 Господарського кодексу України встановлено, що право господарського відання є речовим правом суб'єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами. Щодо захисту права господарського відання застосовуються положення закону, встановлені для захисту права власності.
Відповідно до Статуту Одеський ЦНТЕІ є державним комерційним підприємством, яке засноване на державній власності та належить до сфери управління Міністерства освіти і науки України.
Згідно ч.2 ст. 74 Господарського кодексу України майно державного комерційного підприємства закріплюється за ним на праві господарського відання.
Відповідно до ч. 2 ст. 395 ЦК України передбачено, що законом можуть встановлені інші речові права на чуже майно.
Отже, Одеському державному центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ трансформаторна підстанція ТП-2530, що розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28 належить на праві господарського відання, що також підтверджується п. 4.2. Статуту, в якому зазначено, що майно ОЦНТЕІ є державною власністю і закріплюється за ним на праві повного господарського відання, а тому за умови відсутності оспорювання з боку відповідачів права повного господарського відання "Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ на трансформаторну підстанцію ТП-2530, та не доведеності позивачем порушення відповідачами права Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ щодо такого права, у задоволенні позовної вимоги Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ про визнання права повного господарського відання на трансформаторну підстанцію ТП-2530, розташовану за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, площею 44кв.м, за Державним підприємством "Одеський державний центр науково-технічної і економічної інформації", слід відмовити.
Згідно ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом (ст. 43 ГПК України).
Враховуючи вищезазначені обставини справи, позовна вимога Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ підлягає задоволенню в частині визнання недійсним та скасування частково рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 16.04.2004р. №209 "Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м.Одеси" щодо зазначення у п.1.1. трансформаторної підстанції ТП-2530, що розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28.
З огляду на вищевикладене, у задоволенні позовної вимоги Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ про визнання права повного господарського відання на трансформаторну підстанцію ТП-2530, розташовану за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, площею 44кв.м, за Державним підприємством "Одеський державний центр науково-технічної і економічної інформації", що є державною власністю в особі Міністерства освіти і науки України, слід відмовити.
Враховуючи викладене, встановлені судом обставини справи позовна вимога Міністерства освіти і науки України про визнання права державної власності в особі Міністерства освіти і науки України на трансформаторну підстанцію №2530, розташовану за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, є обґрунтованою та правомірною.
Судові витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідачів згідно ст.ст. 44, 49 ГПК України.
Керуючись ст.ст.32, 33, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В:
1. Позов Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ - задовольнити частково.
2. Визнати недійсним та скасувати частково рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 16.04.2004р. №209 "Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м.Одеси" щодо зазначення у п.1.1. трансформаторної підстанції ТП-2530, що розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28.
3. Стягнути з Виконавчого комітету Одеської міської ради (65004, м.Одеса, Думська площа, 1, код ЄДРПОУ 04056919) на користь Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ (65011, м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, код ЄДРПОУ 22449309) витрати по сплаті судового збору у розмірі 406(чотириста шість)грн.
4. Стягнути з Одеської міської ради (65004, м.Одеса, Думська площа, 1, код ЄДРПОУ 26597691) на користь Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ (65011, м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, код ЄДРПОУ 22449309) витрати по сплаті судового збору у розмірі 406(чотириста шість)грн.
5. Стягнути з Комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО"(65091, м.Одеса, вул.Середня, 37, код ЄДРПОУ 03350568) на користь Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ (65011, м.Одеса, вул.Рішельєвська,28, код ЄДРПОУ 22449309) витрати по сплаті судового збору у розмірі 406(чотириста шість)грн.
6. В решті позову Одеського державного центру науково-технічної і економічної інформації" ОЦНТЕІ - відмовити.
7. Позов Міністерства освіти і науки України - задовольнити.
8. Визнати право державної власності в особі Міністерства освіти і науки України на трансформаторну підстанцію №2530, що розташована за адресою: м.Одеса, вул.Рішельєвська,28.
9.Стягнути з Виконавчого комітету Одеської міської ради (65004, м.Одеса, Думська площа, 1, код ЄДРПОУ 04056919) на користь Міністерства освіти і науки України(01135, м.Київ, проспект Перемоги, 10, код ЄДРПОУ 37536162) витрати по сплаті судового збору у розмірі
609(шістсот дев'ять)грн.
10. Стягнути з Одеської міської ради (65004, м.Одеса, Думська площа, 1, код ЄДРПОУ 26597691) на користь Міністерства освіти і науки України (01135, м.Київ, проспект Перемоги, 10, код ЄДРПОУ 37536162) витрати по сплаті судового збору у розмірі 609(шістсот дев'ять)грн.
11. Стягнути з Комунального підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення "ОДЕСМІСЬКСВІТЛО"(65091, м.Одеса, вул.Середня, 37, код ЄДРПОУ 03350568) на користь Міністерства освіти і науки України (01135, м.Київ, проспект Перемоги, 10, код ЄДРПОУ 37536162) витрати по сплаті судового збору у розмірі 609(шістсот дев'ять)грн.
Рішення господарського суду Одеської області набирає чинності у порядку ст.85 ГПК України.
Накази видати у порядку ст.116 ГПК України.
Повний текст рішення складено 28.10.2014р.
Головуючий суддя С.Ф. Гут
Суддя І.А. Малярчук
Суддя М.І.Никифорчук
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2014 |
Оприлюднено | 31.10.2014 |
Номер документу | 41127453 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні