Постанова
від 29.10.2014 по справі 826/12864/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

  ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О ВА І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 29 жовтня 2014 року                                 16:29                                   № 826/12864/13-а Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кобилянського К.М., розглянувши у порядку письмового провадження заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Петротрейд-С» про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами у справі №826/12864/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Петротрейд-С» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві треті особи без самостійних вимог на предмет споруДержавна архітектурно-будівельна інспекція УкраїниПрокуратури міста Києва про визнання протиправною і скасування постанови, ВСТАНОВИВ: Товариство з обмеженою відповідальністю «Петротрейд-С» (далі – заявник, позивач, ТОВ «Петротрейд-С») звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва із заявою про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.11.2013 у справі №826/12864/13-а за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Петротрейд-С» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві (далі – відповідач), треті особи без самостійних вимог на предмет спору Державна архітектурно-будівельна інспекція України (далі – третя особа-1, Держархбудінспекція України), Прокуратура міста Києва (далі – третя особа-2) про визнання протиправною та скасування постанови відповідача №306/13/1 від 25.07.2013 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.11.2013 у справі №826/12864/13-а, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 15.05.2014 та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 28.08.2014, у задоволенні позову ТОВ «Петротрейд-С» відмовлено повністю. При розгляді адміністративної справи №826/12864/13-а суди дійшли висновку про правомірність прийнятої відповідачем постанови №306/13/1 від 25.07.2013 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, оскільки встановили, що ТОВ «Петротрейд-С» виконувало будівельні роботи, замовником яких є ТОВ «Нафтаойл», а саме: будівництво автозаправної станції на Наддніпрянському шосе поряд із залізнично-автомобільним мостовим переходом через річку Дніпро в районі автостанції «Видубичі» без відповідного дозволу, виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України. Заявник, в обґрунтування заяви про перегляд постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.11.2013 №826/12864/13-а за нововиявленими обставинами зазначив, що після прийняття даної постанови та набрання нею законної сили, йому стали відомі обставини, які є істотними для справи та не могли бути відомі ТОВ «Петротрейд-С» на час розгляду цієї справи. Заявник вказав на те, що постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.06.2014, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 11.09.2014 у справі №826/7775/14 за позовом ТОВ «Нафтаойл» (замовник будівництва автозаправних комплексів) до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправною бездіяльності Держархбудінспекції України та зобов'язання вчинити дії, адміністративний позов задоволено повністю, визнано протиправною бездіяльність Держархбудінспекції України щодо видачі дозволу на виконання будівельних робіт та зобов'язано Держархбудінспекцію України вчинити дії щодо видачі ТОВ «Нафтаойл» дозволу на виконання будівельних робіт, а саме: будівництво автозаправної станції по Наддніпрянському шосе у Печерському районі міста Києва, враховуючи те, що згідно частини 5 статті 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» він вважається виданим на десятий робочий день з дня реєстрації звернення до Держархбудінспекції. Відповідач явку свого представника у судові засідання не забезпечив, про дату, час та місце судових засідань повідомлений належним чином. Своєї позиції стосовно заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами не повідомив. Представник Держархбудінспекції України заявив клопотання про заміну неналежного відповідача - Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві на належного - Державна архітектурно-будівельна інспекція України, посилаючись на те, що перший перебуває в стані припинення. Суд відмовив у задоволенні зазначеного клопотання третьої особи-1, оскільки станом на 23.10.2014 Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві перебуває в стані припинення, однак не припинена, що підтверджується спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.   272 Т. І). З огляду на зазначене, відповідач має адміністративну процесуальну правоздатність до моменту завершення процедури припинення. Представники третіх осіб у судове засідання 23.10.2014 не з'явились, про дату, час і місце судового засідання повідомлені належним чином. Своєї позиції щодо заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами не повідомили. Положеннями частини 2 статті 252 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розгляду заяви і перегляду судового рішення. Згідно з частиною 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Суд, встановивши відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, керуючись частиною 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвалив розглядати справу у порядку письмового провадження. Оцінивши за правилами статей 86, 252 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про те, що заява позивача про перегляд постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.11.2013 №826/12864/13-а за нововиявленими обставинами підлягає задоволенню, виходячи з наступного. Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві проведено позапланову перевірку будівництва автозаправного комплексу на Наддніпрянському шосе у Печерському районі міста Києва, замовником якого є ТОВ «Нафтаойл», роботи виконуються підрядником ТОВ «Петротрейд-С». За результатами даної перевірки складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 12.07.2014, згідно з висновками якого, у ході перевірки, окрім іншого, виявлено факт виконання підрядною організацією - ТОВ «Петротрейд-С» на об'єкті будівельних робіт із будівництва автозаправного комплексу, із порушенням законодавства у сфері містобудування, а саме: за відсутності дозволу на виконання будівельних робіт, що є порушенням статей 34, 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Виявлені в ході перевірки порушення також зафіксовані відповідачем у протоколі про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 12.07.2013. На підставі зазначеного акта перевірки, 12.07.2013 відповідачем видано ТОВ «Нафтаойл» та ТОВ «Петротрейд-С» припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, яким позивача зобов'язано у строк до 23.07.2013 усунути виявлені у ході перевірки порушення шляхом знесення самовільно збудованого автозаправного комплексу. 25.07.2013, за результатом розгляду вищезазначених акта, припису, протоколу, відповідач прийняв оскаржувану постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №306/13/1, якою ТОВ «Петротрейд-С» визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 3 пункту 5 частини 2 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф. Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», замовник має право виконувати будівельні роботи після видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності. Абзацом 3 пункту 5 частини 2 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» встановлено, що суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за виконання будівельних робіт без отримання дозволу на їх виконання на об'єктах V категорії складності - у розмірі дев'ятисот мінімальних заробітних плат. Водночас, зі змісту судових рішень у адміністративній справі №826/7775/14, видно, що під час розгляду вказаної справи, суди встановили, що ТОВ «Нафтаойл» 07.05.2013 у відповідності до вимог чинного законодавства у сфері містобудівної діяльності та на виконання вимог пункту 18 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 №466 (далі – Порядок №466) було подано до Держархбудінспекції України заяву за формою згідно з додатком 5. Суди дійшли висновку, що ТОВ «Нафтаойл» вчинило всі необхідні (передбачені законодавством) дії для отримання дозволу на виконання будівельних робіт. Водночас, з боку Держархбудінспекції України допущена протиправна бездіяльність, в результаті якої дозвіл позивачеві не видано у строк, передбачений пунктом 19 Порядку №466 та частиною 2 статті 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Частиною 1 статті 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах будівництва, що належать до IV і V категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт. Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви (частина 2 статті 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»). Згідно з частиною 5 статті 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», у разі якщо протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви не буде видано дозвіл на виконання будівельних робіт або відмову в його видачі, право на виконання будівельних робіт виникає на десятий робочий день з дня реєстрації звернення до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, а дозвіл вважається виданим. Таким чином, відповідно до судових рішень у адміністративній справі №826/7775/14, ТОВ «Нафтаойл» набуло право на отримання дозволу на виконання будівельних робіт, а отже і право на виконання будівельних робіт (будівництво автозаправної станції по Наддніпрянському шосе у Печерському районі міста Києва) на десятий робочий день з дня реєстрації звернення до Держархбудінспекції, тобто з 23.05.2013. Із зазначеного вбачається, що станом на дату проведення відповідачем перевірки ТОВ «Петротрейд-С», за результатами якої складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 12.07.2013, ТОВ «Петротрейд-С» мало право виконувати будівельні роботи, як підрядник, оскільки дозвіл на виконання будівельних робіт вважався виданим з 23.05.2013, у зв'язку з тим, що не був отриманий замовником будівництва – ТОВ «Нафтаойл» через протиправну бездіяльність Держархбудінспекції України. Отже, у відповідачу були відсутні підстави для застосування до позивача штрафу на підставі абзацу 3 пункту 5 частини 2 статті 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності». Відповідно до частини 1 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що постанова або ухвала суду, що набрала законної сили, може бути переглянута у зв'язку з нововиявленими обставинами. Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є, зокрема, істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи. Істотними обставинами справи вважаються такі обставини, які можуть вплинути на рішення суду, яке набрало законної сили, а це передусім ті, що взагалі не були предметом розгляду по даній адміністративній справі в адміністративному суді у зв'язку з тим, що вони не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою на час розгляду справи. Нововиявлені обставини за своєю юридичною сутністю є фактичними даними, що спростовують факти, які було покладено в основу рішення. В основу прийняття постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.11.2013 №826/12864/13-а, покладено факт відсутності у ТОВ «Нафтаойл» дозволу на виконання будівництва автозаправної станції по Наддніпрянському шосе у Печерському районі міста Києва, однак зазначений дозвіл був відсутній у зв'язку із протиправною бездіяльністю Держархбудінспекції України. У відповідності до судових рішень у адміністративній справі №826/7775/14, встановлено, що дозвіл на виконання будівельних робіт щодо будівництва вказаного об'єкту вважається виданим з 23.05.2013, тобто до проведення перевірки відповідачем перевірки позивача та накладення на нього штрафу постановою від 25.07.2014 №305/13/1. Враховуючи те, що судові рішення у адміністративній справі №826/7775/14 не існували на час прийняття постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.11.2013 №826/12864/13-а та її перегляду судами апеляційної і касаційної інстанцій, суд дійшов висновку про те, що обставини, встановлені судовими рішеннями у адміністративній справі №826/7775/14 є нововиявленими в розумінні статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України. Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Положеннями статті 253 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд може скасувати постанову чи ухвалу у справі і прийняти нову постанову чи ухвалу або залишити заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами без задоволення. При ухваленні нового судового рішення суд користується повноваженнями суду відповідної інстанції. Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що заява ТОВ «Петротрейд-С» про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами у справі №826/12864/13-а є обґрунтованою та підлягає задоволенню. Керуючись статтями 69-71, 94, 160-163, 253, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -                                                              ПОСТАНОВИВ: 1.          Заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Петротрейд-С» про перегляд постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.11.2013 №826/12864/13-а за нововиявленими обставинами задовольнити. 2.          Скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.11.2013 №826/12864/13-а та прийняти нову, якою позов товариства з обмеженою відповідальністю «Петротрейд-С» задовольнити повністю. 3.          Визнати протиправною та скасувати постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №306/13/1 від 25.07.2013. 4.          Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Петротрейд-С» (код ЄДРПОУ 25396045) судові витрати в сумі 2436,00 грн. (дві тисячі чотириста тридцять шість гривень 00 коп.). Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Суддя                                                                                                            К.М. Кобилянський

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.10.2014
Оприлюднено04.11.2014
Номер документу41155727
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12864/13-а

Ухвала від 22.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 16.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Постанова від 29.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 28.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 06.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Постанова від 22.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 24.10.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грибан І.О.

Ухвала від 23.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 20.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні