номер провадження справи 6/61/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Запоріжжя
29.10.2014 Справа № 908/3470/14
За позовом Комунального підприємства "Водоканал" (вул. Артема, буд. 61, м. Запоріжжя, 69002)
Про стягнення 510 грн. 13 коп.
Суддя Місюра Л.С.
За участю представників :
Від позивача : Дунаєнко О.О. - дов. № 8 від 08.01.2014р.
Від відповідача : не з'явився
Розглянувши матеріали справи за позовом Комунального підприємства "Водоканал" м. Запоріжжя, до Товариства з обмеженою відповідальністю „Дінал" м. Запоріжжя, про стягнення 510 грн. 13 коп.,
В С Т А Н О В И В:
Позивач просить стягнути з відповідача заборгованість із додаткової плати за скид понаднормативних забруднень у систему каналізації в сумі 510 грн. 13 коп.
Позивач надав суду пояснення по справі, в яких вказав наступне: між позивачем та відповідачем 01.05.2008р. укладено договір № 2160 про надання послуг з питного водопостачання та приймання стічних вод у системи каналізації (надалі - договір). Відповідно до п. 1.1 договору, позивач забезпечує відповідачу подачу питної води на господарсько-питні, побутові та технічні потреби, а також приймання стічних вод по майданчикам вул. Залізнична (автомийка). Додатковою угодою від 03.10.2008р. до договору, сторонами доповнено п. 1.3 договору майданчиком пр. 40 р. Перемоги (пункт технічного обслуговування автомобілів). Відповідно до п. 3.2.8 договору, відповідач зобов'язаний виконувати скид стоків, якість яких в контрольних точках повинна відповідати вимогам "Правил приймання.", "Правил приймання...м. Запоріжжя" і допустимим концентраціям (надалі - ДК). Рішенням Запорізької міської ради № 476 від 19.11.2009р. "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 29.05.2003р. № 167 "Про затвердження Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя" затверджено допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, що скидаються підприємствами у міську систему каналізування. Відповідно до ч. 1 ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування України", акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території. Пунктом 2.1.3 "Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя", затверджені рішення виконавчого комітету міської ради 29.05.2003р. № 167 передбачено право позивача контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод у будь-який час доби без представника відповідача з участю представника відповідної компетентної організації або самостійно. Порядок та періодичність відбору проб визнає позивач без погодження відповідача. Пунктом 7.9.5 "Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя" передбачено, що час відбору та кількість проб визначаються позивачем і фіксуються в акті відбору проб стічних вод. 29.10.2013р. позивачем був здійснений контрольний відбір проб стічних вод у відповідача, про що складено акт відбору проб стічних вод. В акті відбору проб стічних вод зазначено про те, що у відповідача відсутня погоджена схема водовідведення, в зв'язку з чим відбір проб виконано відповідно до п. 7.9.1 "Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя", а саме: з метою контролю якості стічних вод підприємств позивач здійснює плановий відбір разових, а при необхідності, середньодобових проб стічної води в контрольних точках, вказаних на схемі каналізування відповідача, погодженій позивачем. У разі відсутності погодженої схеми відбір проб проводиться в місцях, визначених представниками відповідача і позивача. Відповідальність за достовірність визначення КТ несе відповідач, відповідно до п. 7.5 "Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя". Відбір проб може бути проведений з компетентними державними органами (міська СЕС, Держуправління екології та природних ресурсів та ін.) без попередження відповідача. Вибіркові разові проби повністю характеризують склад та властивості стічних вод і відповідність фактичних концентрацій забруднюючих речовин допустимим. Знайдені таким чином перевищення допустимих якісних показників є достатньою підставою для нарахування додаткової плати. Крім того, як зазначає позивач, в акті відбору проб стічних вод встановлено, що відповідачем не було виділено відповідальну особу для відбору проб, тому, відповідно до п. 2.1.3 "Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя" позивачем самостійно було здійснено відбір проб у відповідача. Про результати хімічного аналізу стічних вод відповідача було повідомлено листом вих. № 17612 від 31.10.2013р. Відібрана у відповідача проба була зареєстрована в зведеному журналі лабораторії стічних вод позивача за № 1092, в якому зазначено годину, о котрій було доставлено пробу до лабораторії, та зазначено показники, по яким проводилось дослідження. Відповідно до журналу №1 результатів визначення маси, датою зважування відібраної проби по визначенню СПАР є 29.10.2013р. Враховуючи те, що позивачем 29.10.2013р. отримано результати по СПАР, який становить 3,2 мг/дм 3 , при ДК - 0,7 мг/дм 3 , 31.10.2013р. позивач листом вих. № 17612 від 31.10.2013р. повідомив відповідача про виявленні перевищення. Протокол аналізу стічних вод після отримання результату аналізу по всім показникам, по яким проводилась перевірка ДК, було виписано 01.11.2013р. Таким чином, позивач зазначає, що 01.11.2013р. є датою виписки протоколу, а не проведення аналізу. Протокол аналізу стічних вод, акт відбору проб стічних вод, розрахунок додаткової плати, рахунок було додано до претензії вих. № 18535 від 12.11.2013р. та повторно направлено копії вказаних документів разом з листом позивача вих. №3019 від 24.03.2014р.
За клопотанням відповідача розгляд справи відкладався.
29.10.2014 року розгляд справи продовжено та прийнято рішення.
Відповідач в клопотанні від 06.10.20014р. зазначав, що він не отримав від позивача копію позовної заяви та доданих до неї документів, та просив надати можливість ознайомлення з матеріалами справи.
Однак, станом на день прийняття рішення представник відповідача до суду для ознайомлення з матеріалами справи не з'явився.
В матеріалах справи знаходяться докази направлення позивачем відповідачу копії позовної заяви та доданих до неї документів.
Суд звертає увагу відповідача на те, що згідно пункту 2 статті 22 ГПК України, сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами , виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходів до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи.
Відповідач не скористався наданими йому Господарським процесуальним кодексом України правами, а саме: не ознайомився з матеріали справи, не надав письмові пояснення та витребувані судом документи щодо суті спору, уповноваженого представника в судове засідання не направив.
В матеріалах справи міститься Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців № 19345929 від 24.09.2014 року, відповідно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю „Дінал" знаходиться за адресою: проспект Леніна, буд. 154-Б, кв. 77, м. Запоріжжя, 69095.
Ухвала суду про порушення провадження у справі від 19.09.2014 року та про відкладення розгляду справи від 07.10.2014 року були направлені відповідачу саме за цією адресою, що підтверджується реєстраційними номерами, які зазначені на зворотній стороні ухвал, виписками з журналу реєстрації вихідних документів та реєстрами на відправлення простої кореспонденції, копії яких залучені до матеріалів справи.
На день прийняття рішення, поштове відділення не повернуло суду примірники ухвал суду про порушення провадження у справі від 19.09.2014 року та про відкладення розгляду справи від 07.10.2014 року, які направлялись.
Відповідно до п. 3.9.1 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26.12.2011р. особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 ГПК України. За змістом зазначеної статті 64 ГПК України, зокрема, в разі, якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом. Доказом такого повідомлення в разі неповернення ухвали підприємством зв'язку може бути й долучений до матеріалів справи та засвідчений самим судом витяг з офіційного сайту Українського державного підприємства поштового зв'язку „Укрпошта" щодо відстеження пересилання поштових відправлень, який містить інформацію про отримання адресатом відповідного поштового відправлення, або засвідчена копія реєстру поштових відправлень суду.
Таким чином, у суду є достатні докази направлення ухвал відповідачу по справі.
Відповідач , повідомлений про місце, день та час розгляду справи, в порядку, передбаченому ГПК України, в судові засідання двічі не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, витребувані судом документи не надав, проти позову не заперечив.
Стаття 75 ГПК України дозволяє суду розглянути спір за наявними в справі матеріалами, у випадку, якщо відзив на позов та витребувані судом документі не надані .
За таких обставин, справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши та оцінивши всі матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд вважає, позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав:
01.05.2008 між Комунальним підприємством «Водоканал» (надалі - позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю „Дінал" (надалі - відповідач) було укладено договір № 2160 про надання послуг з питного водопостачання та приймання стічних вод у системи каналізації (надалі - договір), з подальшим укладанням додаткових угод від 03.10.2008р., 01.11.2010р., 01.02.2011р., 01.08.2012р.
За умовами п. 1.1 договору позивач забезпечує відповідачу подачу питної води на господарсько-питні, побутові та технічні потреби, а також приймання стічних вод по майданчику: вул. Залізнична, автомийка.
Також, в п. 1.1 договору вказано, що сторони при цьому керуються Законами України "Про питну воду та питне водопостачання" від 10.01.2002р. № 2918-111, діючими „Правилам користування системами комунального водопостачання і водовідведення в містах і селищах України", затверджених наказом Держжиткомгоспа України № 65 від 01.07.1994р., „Правилами приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України", затверджених наказом Держбуду України від 19.02.2002р. № 37, "Інструкцією про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод в системи каналізації населених пунктів", зареєстрованою Міністерством Юстиції України 26.04.2002р. № 402/6690, "Правилами приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя", затвердженими рішенням виконавчого комітету міської ради № 167 від 29.05.2003р., "Правилами експлуатації та технічними вимогами до приладів обліку питної, технічної води, промислових та госпфекальних стоків від 20.12.1993р., ГОСТом на вожу питну 2874-82, ДБН 360-92, Сніп 2.04.02-84, „Правилами технічної експлуатації систем комунального водопостачання і каналізації населених пунктів України" КДП204-12 Укр. 242-95.
Відповідно до розділу 2 договору, він укладається з 01.05.2008р. по 31.12.2018р. Договір вважається пролонгованим на кожний наступний рік, якщо за місяць до закінчення терміну його дії, про його припинення не було письмово заявлено однією зі сторін. Відносини сторін до укладання нового договору регулюються даним договором.
В п. 1.2 договору сторонами було погоджено тарифи на послуги, а саме: для здійснення розрахунків між позивачем та відповідачем встановлені тарифи по групам споживачів у розмірі: питна вода - 2,604 грн/м куб. (з ПДВ) та 2,17 грн/м куб. (без ПДВ); стічні води - 1,872 грн/м куб. (з ПДВ) та 1,56 (без ПДВ). Тарифи на питну воду та стічнів вроди встановлюються відповідними компетентними органами. У разі зміни тарифів, діючих на момент укладання цього договору, відповідач зобов'язаний здійснювати оплату, наданих позивачем послуг за новими тарифами з моменту вступу в силу нормативного документу, яким затверджено тарифи.
Згідно з п. 3.1.1 договору на позивача покладено обов'язок забезпечити відповідачу подачу питної води з напором в точці підключення вводу відповідача до мережі позивача - 15 метрів, і якістю у відповідності з ДСТУ 2874-82 („Вода питна") в точці підключення вводу відповідача до мережі позивача згідно розподілу зон обслуговування та балансової належності, а також приймання стоків в кількості, вказаній в цьому договору, з забрудненнями, не перевищуючими допустимі концентрації.
Згідно п. п. 3.2.1 договору, відповідач зобов'язаний своєчасно оплачувати надані йому послуги з водопостачання та водовідведення, експлуатувати водопровідні та каналізаційні мережі, прилади і пристрої на них у встановленому порядку та у відповідності з цим договором та нормативними документами, вказаними в п. 1.1 цього договору.
Відповідно до п. 2.2 „Правил приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України", затверджених наказом Держбуду України від 19.02.2002р. № 37, водоканали зобов'язані: забезпечити приймання, відведення і очистку стічних вод у межах розрахункових проектних показників очисних споруд даного населеного пункту згідно з вимогами Правил охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами у разі відповідності якості і режиму скиду стічних вод підприємства умовам укладеного договору та місцевим Правилам приймання та за умови відсутності заборгованості за послуги водовідведення; установлювати кожному підприємству кількісні та якісні показники приймання стічних вод до міської каналізації, а також вимоги щодо додержання певного режиму скиду стічних вод з урахуванням діючих вимог водокористування при укладанні договорів з підприємствами на послуги водовідведення; доводити підприємствам протягом місячного терміну після внесення змін до місцевих Правил приймання зміни у вимогах до якісних показників стічних вод підприємств, пов'язані із змінами лімітів на скид забруднюючих речовин у водні об'єкти; здійснювати нагляд за технічним станом систем каналізації населеного пункту, умовами скиду стічних вод підприємств та за виконанням підприємствами місцевих Правил приймання і вимог договору.
Рішенням Запорізької міської ради № 476 від 19.11.2009р. "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 29.05.2003р. № 167 "Про затвердження Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя" було затверджено допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, що скидаються підприємствами у міську систему каналізування.
За умовами п. 3.2.8 договору, відповідач зобов'язаний виконувати скид стоків, якість та температура яких в контрольних точках, погоджених сторонами у цьому ж пункті, повинна відповідати вимогам „Правил приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України", затверджених наказом Держбуду України від 19.02.2002р. № 37, "Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя", затверджених рішенням виконавчого комітету міської ради № 167 від 29.05.2003р. і допустимим концентраціям (додаток № 1 до договору). У випадку зміни допустимих концентрацій водоканал повідомляє користувача письмово. Дозвіл на скид промстоків відповідача складає 47 % від водовідведення… При перевищенні складу забруднюючих речовин в стічних водах відповідача, які скидаються в систему каналізації, в порівнянні з допустимими концентраціями, відповідач вносить плату за скид понаднормативних забруднень позивачу, у відповідності з "Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України", затвердженими наказом Мінжитлокомунгоспу України від 27.06.2008р., "Правилами приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя", затвердженими рішенням виконавчого комітету міської ради № 167 від 29.05.2003р., "Інструкцією про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод в системи каналізації населених пунктів", зареєстрованою Міністерством Юстиції України 26.04.2002р. № 402/6690.
У додатку № 1 до п. 3.2.8 договору сторонами визначені допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, що скидаються підприємствами у міську систему каналізування. Зокрема, показники якості стічних вод щодо СПАР складають: для підприємств, стічні води яких надходять до ЦОС-1 - 0,7 мг/дм куб.; для підприємств, стічні води яких надходять до ЦОС-2 - 0,7 мг/дм куб. Копія додатку залучена до матеріалів справи.
Однак рішенням Запорізької міської ради № 476 від 19.11.2009р. "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 29.05.2003р. № 167 "Про затвердження Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя" були затверджені допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, що скидаються підприємствами у міську систему каналізування. Зокрема, показники якості стічних вод щодо СПАР складають: для підприємств, стічні води яких надходять до ЦОС-1 - 0,7 мг/дм куб.; для підприємств, стічні води яких надходять до ЦОС-2 - 0,65 мг/дм куб.
Відповідно до п. 9.2 та 9.3 договору всі питання, не передбачені цим договором, регулюються чинним законодавством України, нормативними актами органів місцевої виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
У випадку прийняття компетентними органами нормативних актів, якими регулюються відносини з надання послуг за цим договором, прийняття рішень щодо змін порядку розрахунків між суб'єктами господарювання, нове законодавство та новий порядок поширюється на умови цього договору без узгодження його сторонами та внесення додаткових змін.
Згідно ст. 39 Водного кодексу України, для оцінки екологічної безпеки виробництва встановлюються галузеві технологічні нормативи утворення речовин, що скидаються у водні об'єкти та тих, що подаються на очисні споруди, тобто нормативи гранично допустимих концентрацій речовин у стічних водах, що утворюються в процесі виробництва.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 44 Водного кодексу України, водокористувачі зобов'язані дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території.
В статті 70 Водного кодексу України зазначено, що скидання стічних вод у водні об'єкти допускається лише за умови наявності нормативів гранично допустимих концентрацій та встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин.
Відповідно до п. п. 6.3, 6.6.2 "Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя", затверджених рішенням виконавчого комітету міської ради № 167 від 29.05.2003р., приймання стічних вод відповідача в систему міської каналізації здійснюється відповідно до договору, розробленого водоканалом. Підприємство (користувач послуг, відповідач у справі) зобов'язується не перевищувати встановлені об'єми водовідведення та допустимих концентрації в своїх контрольних точках.
Відповідно до п. 7.8 „Правил приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України", затверджених наказом Держбуду України від 19.02.2002р. № 37, з метою контролю якості стічних вод підприємств, водоканал здійснює відбір разових проб. Виявлені в цих пробах перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах є підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень. Відбір контрольних проб стічних вод підприємств виконується уповноваженими представниками Водоканалу, що фіксується у спеціальному журналі або акті, який підписують як представники водоканалу, так і представник підприємства-абонента. У разі неявки уповноваженого представника підприємства або при його відмові підписати акт останній підписується представниками водоканалу із зазначенням прізвища представника абонента, який відмовився підписати акт.
Підпунктом 2.1.3 „Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя", затверджених рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 29.05.2003р. № 167, визначено, що водоканал має право контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод у будь-який час доби без представника підприємства, з участю представника компетентної організації або самостійно. Порядок та періодичність відбору проб визначає водоканал без погодження підприємства.
Підпунктом 2.1.15.1 „Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя", затверджених рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 29.05.2003р. № 167, визначено, що водоканал має право обстежувати об'єкт та відбирати на аналіз проби стічної води.
На виконання умов договору та вказаних вище нормативно-правових актів, 29.10.2013 року представниками КП "Водоканал", було проведено відбір проб стічних вод, за результатами якого було складено акт відбору проб стічних вод від 29.10.2013 року (ар. с. 19).
Відповідно до п. 7.10 „Правил приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України", затверджених наказом Держбуду України від 19.02.2002р. № 37, при виявленні перевищення ДК забруднень, установлених договором або місцевими Правилами приймання, водоканал після закінчення аналізу направляє підприємству повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднень (листом або телефонограмою) у термін, визначений місцевими Правилами приймання, але не більше 15 днів.
Згідно з приписами підпункту 7.9.15 "Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя", затверджених рішенням виконавчого комітету міської ради № 167 від 29.05.2003р., у випадку виявлення перевищення ДК результати основного аналізу, що проводиться водоканалом, доводиться підприємству телефонограмою в 15 - денний термін. Першим вважається день після закінчення основного аналізу.
Про результати дослідження та виявлення перевищення допустимих концентрацій позивач повідомив відповідача листом вих. № 17612 від 31.10.2013 року (ар. с. 22).
Вказаний лист позивач направив відповідачу поштою 04.11.2013 року, про що свідчить фіскальний чек поштового відділення № 5101 від 04.11.2013 року (ар. с. 23).
У своєму листі позивач наголошував, що відповідач відмовився виділити відповідальну особу для відбору проб, мотивуючи це тим, що подібні дії позивача не були узгоджені з відповідачем.
Також, позивач повідомляв відповідача про те, що у відібраній 29.10.2013 року пробі стічних вод виявлено перевищення допустимих концентрацій по СПАВ - 3,2 мг/дм 3 при допустимій концентрації 0,7 мг/дм 3 . Крім того, позивач просив відповідача встановити причину перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин на скиді в міськканалізацію та ліквідувати джерело , про що письмово проінформувати позивача.
На підставі проб стічних вод, відібраних на точці відбору проб відповідача та оформлених актом від 29.10.2013 року, відповідачем був складений протокол аналізу стічних вод від 01.11.2013 року (ар. с. 20).
Вказаним протоколом 01.11.2013 року зафіксовано, що у пробах стічних вод підприємства відповідача, відібраних 29.10.2013 року, було виявлено СПАР з похибкою ± 0,64 у кількості 3,2 мг/дм 3 при допустимій концентрації 0,7 мг/дм 3
За результатами проведеного аналізу позивач здійснив відповідачу розрахунок додаткової плати за скид понаднормативних забруднень у систему каналізації м. Запоріжжя за період з серпня по жовтень 2013 року в сумі 510 грн. 13 коп. (ар. с. 11).
Відповідно до п. 7.7 "Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя", затверджених рішенням виконавчого комітету міської ради № 167 від 29.05.2003р., при виявленні перевищення ДК забруднень, встановлених договором або правилами, водоканал після завершення аналізу надсилає підприємству повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднень (листом або телефонограмою) впродовж 15 діб після закінчення аналізу. Протягом шестимісячного терміну після виявлення перевищення ДК Водоканал надсилає підприємству претензію.
Також згідно з п. п. 9.2., 9.6. "Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя", затверджених рішенням виконавчого комітету міської ради № 167 від 29.05.2003р., при перевищенні рівня змісту забруднюючих речовин в стічних водах відповідача, що скидаються у систему каналізації, порівняно з встановленими Правилами, допустимими концентраціями, відповідач зобов'язаний провести сплату за скид понаднормативних забруднень водоканалу. Період, за який стягується плата за скид відповідачем стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій, встановлених разовим аналізом, складає не більше трьох календарних місяців (поточного місяця та двох попередніх місяців). Підвищена плата стягується за весь обсяг стічних вод, що скинуті відповідачем за цей період з даного об'єкту.
Підпунктом 5.2.2 договору визначено порядок розрахунків за порушення умов цього договору по водовідведенню, зокрема, за скид стоків з перевищенням ДК, відповідач зобов'язаний сплатити позивачу на підставі претензій, за скид наднормативних забруднень в систему каналізації м. Запоріжжя, складених у відповідності з „Правилами приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України", затвердженими наказом Держбуду України від 19.02.2002р. № 37, "Правилами приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя", затвердженими рішенням виконавчого комітету міської ради № 167 від 29.05.2003р. та "Інструкцією про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод в системи каналізації населених пунктів", зареєстрованою Міністерством Юстиції України 26.04.2002р. № 402/6690.
Також, вказаним пунктом договору сторони погодили, що сплата за скид стоків, перевищуючих нормативні забруднення, вказані в цьому договорі, здійснюється на підставі претензій та актів відбору проб стічних вод, протоколів якості скиду стічних вод , згідно рахунків, виставлених позивачем.
На виконання умов договору позивач направив відповідачу поштою претензію вих. № 18535 від 12.11.2013 року на суму 510 грн. 13 коп., акт відбору проб стічних вод, протокол аналізу стічних вод, розрахунок додаткової плати та рахунок на вказану суму, що підтверджується копіями фіскального чеку поштового відділення від 20.11.2013 року та опису вкладення у цінний лист від 20.11.2013 року, які залучені до матеріалів справи.
Як зазначено в п. п 3.2.8 договору, відповідач зобов'язаний виконувати скид стоків, якість яких в контрольних точках повинна відповідати вимогам „Правил приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України", затверджених наказом Держбуду України від 19.02.2002р. № 37, "Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя", затверджених рішенням виконавчого комітету міської ради № 167 від 29.05.2003р. і допустимим концентраціям (ДК).
Матеріалами справи доведено факт перевищення відповідачем допустимих концентрацій по СПАР, що виявлено позивачем при здійсненні відбору стічних вод 29.10.2013 року.
Згідно з п. 2.4.1., 2.4.4. "Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя", затверджених рішенням виконавчого комітету міської ради № 167 від 29.05.2003р., відповідач зобов'язаний: виконувати в повному обсязі вимоги Правил та договору, своєчасно сплачувати рахунки водоканалу за надані послуги; сплачувати рахунки за скид понаднормативних забруднень при порушенні встановлених показників, перевищення договірних обсягів, а також порушення Правил в терміни, встановлені договором.
Таким чином, позивач правомірно нарахував відповідачу суму 510 грн. 13 коп.
Доказів сплати заборгованості в сумі 510 грн. 13 коп. до прийняття судом цього рішення не було надано суду.
Згідно ст. ст. 526 ЦК України та 193 ГК України, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
За таких обставин, вимоги позивача про стягнення з відповідача плати за скид понаднормативних забруднень в сумі 510 грн. 13 коп. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Судовий збір покладається на відповідача, відповідно до статті 49 ГПК України.
Керуючись ст. ст. 22, 44 - 49, 75, 82 - 85 ГПК України, суд -
В И Р І Ш И В :
Позов задовольнити. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Дінал" (проспект Леніна, буд. 15-Б, кв. 77, м. Запоріжжя, 69095; код ЄДРПОУ 30719961)на користь Комунального підприємства "Водоканал" (вул. Артема, буд. 61, м. Запоріжжя, 69002; код ЄДРПОУ 03327121) основний борг в сумі 510 (п'ятсот десять) грн. 13 коп. та судовий збір в сумі 1 827 (одна тисяча вісімсот двадцять сім) грн. Надати наказ.
Повне рішення складено : 29.10.2014р.
Суддя Л.С. Місюра
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2014 |
Оприлюднено | 05.11.2014 |
Номер документу | 41167637 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Місюра Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні