ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
16 жовтня 2014 року № 826/14455/14
Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Качура І.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Територіальної державної інспекції з питань праці у м. Києві про зобов'язання вчинити дії.
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся ОСОБА_1 (далі по тексту також - позивач) з позовом до Територіальної державної інспекції з питань праці у м. Києві (надалі також - відповідач), в якому просив: зобов'язати відповідача Територіальну державну інспекцію з питань праці у м. Києві код ЄДРПОУ 38004808: - здійснити перевірку дотримання трудового законодавства про працю на всеукраїнській громадській організації інвалідів «Українського товариства глухих» (теперішня назва) м. Київ вул. Велика Васильківська, 74 відносно звільненого з роботи директора колективного підприємства «Навчально-відновлювальний центр Українського товариства глухих» ОСОБА_1 розпорядженням №16 голови Всеукраїнської громадської організації «Українське товариство глухих» ОСОБА_3, м. Київ вул. Велика Васильківська, 74; - скласти протокол про адміністративне правопорушення відносно голови всеукраїнської громадської організації інвалідів «Українського товариства глухих» ОСОБА_3, м. Київ вул. Велика Васильківська, 74 щодо невиплати заробітної плати, невидачі трудової книжки при звільненні з роботи ОСОБА_1, не ознайомлення позивача з розпорядженням, ненадання щорічної невикористаної відпустки; - скласти припис щодо усунення порушень трудового законодавства про працю відносно голови всеукраїнської громадської організації інвалідів Українського товариства глухих ОСОБА_3, м. Київ вул. Велика Васильківська, 74; - скласти Акт перевірки відносно голови всеукраїнської громадської організації інвалідів Українського товариства глухих ОСОБА_3, м. Київ вул. Велика Васильківська, 74 щодо невиплати заробітної плати, невидачі трудової книжки при звільненні 14.03.2011р. розпорядженням № 16 від 11.03.2011 з роботи ОСОБА_1
В обґрунтування позовних вимог зазначав, що відповідачем звернення позивача про здійснення перевірки вимог трудового законодавства, встановленню наявності факту порушення вимог трудового законодавства при звільненні позивача не розглянуто у визначеному законодавством порядку, що призводить до порушення прав та законних інтересів позивача.
Відповідач проти задоволення позову заперечував з мотивів необґрунтованості та безпідставності.
09.10.2014р. в судовому засіданні за згодою сторін ухвалено про продовження вирішення справи у письмовому провадженні відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України.
Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про те, що позов задоволенню не підлягає з огляду про наступне.
Матеріалами справи встановлено, що згідно з наказом від 12 березня 2011 року №32, ОСОБА_1 звільнено з посади директора КП «Навчально-відновлювальний центр УТОГ» з 14 березня 2011 року згідно статті 36 п.8 КЗпП України.
07.05.2014р. позивач звернувся до Територіальної державної інспекції з питань праці у м. Києві з заявою про перевірку розпоряджень Всеукраїнської громадської організації «Українське товариство глухих» в межах виконавчого провадження.
Листом Територіальної державної інспекції праці від 15.05.2014р. № 26/05-19/873 повідомлено, що на виконання Постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 березня 2014 року справа №826/1808/14, 25 квітня 2014 року проведено перевірку додержання законодавства про працю на Всеукраїнській громадській організації інвалідів «Українське товариство глухих».
Позивач категорично не погоджується із відповідністю дій відповідача при розгляді його звернення, з огляду про що звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва.
Вирішуючи спір по суті, суд виходив із наступного.
Відповідно до Положення про Державну інспекцію України з питань праці, затверджено Указом Президента України від 06.04.2011 №386/2011 Державна інспекція України з питань праці (Держпраці України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України (далі - Міністр).
Згідно п.3 Положення основними завданнями Держпраці України є: - реалізація державної політики з питань державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства про працю; - реалізація державної політики з питань державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення; - реалізація державної політики з питань контролю за додержанням законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб; - розроблення та внесення пропозицій щодо формування державної політики з питань державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства про працю, зайнятість населення, а також законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Відповідно до пп.1 п.4 Положення Держпраці України відповідно до покладених на неї завдань, здійснює державний нагляд та контроль за додержанням підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами, які використовують найману працю та працю фізичних осіб, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування (далі - роботодавці) законодавства про працю з питань трудових відносин, робочого часу та часу відпочинку, нормування праці, оплати праці, надання гарантій і компенсацій, пільг для працівників, які поєднують роботу з навчанням, дотримання трудової дисципліни, умов праці жінок, молоді, інвалідів, надання пільг і компенсацій за важкі та шкідливі умови праці, забезпечення спеціальним одягом і спеціальним взуттям, засобами індивідуального захисту, мийними та знешкоджувальними засобами, молоком і лікувально-профілактичним харчуванням; проведення обов'язкових медичних оглядів працівників певних категорій; дотримання режимів праці та інших норм законодавства.
Підпунктом 9 п.11 Положення визначено, що Голова Держпраці України утворює в межах граничної чисельності державних службовців та працівників Держпраці України і коштів, передбачених на її утримання, ліквідовує, реорганізовує за погодженням із Кабінетом Міністрів України та Міністром територіальні органи Держпраці України як структурні підрозділи її апарату.
Постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.2011 №879 «Про утворення територіальних органів Державної інспекції з питань праці» утворено Територіальну державна інспекція з питань праці у м. Києві.
Порядок проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів затверджений наказом Міністерства соціальної політики України від 02.07.2012р., № 390 встановлює процедуру проведення Державною інспекцією України з питань праці та її територіальними органами перевірок додержання законодавства з питань праці.
Право проведення перевірок мають посадові особи Держпраці України та її територіальних органів, які відповідно до своїх посадових обов'язків мають повноваження державного інспектора з питань праці (далі - Інспектор).(п.2).
Інспектор може проводити планові та позапланові перевірки, які можуть здійснюватися за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".(п.3).
Інспектор має право на проведення перевірки за наявності у нього службового посвідчення та направлення на перевірку.(п.4).
Перевірка складається з таких етапів: робота з документами, наданими суб'єктами господарювання на вимогу Інспектора; оформлення документів за результатами перевірки; ознайомлення суб'єктів господарювання з документами, оформленими за результатами перевірки; проведення за результатами перевірки роз'яснювальної роботи з питань застосування норм законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування (за згодою посадових осіб).(п.6).
За результатами перевірки складається акт перевірки. У разі виявлення порушень законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування вносяться приписи про усунення виявлених порушень, вживаються заходи щодо притягнення до відповідальності винних осіб згідно із вимогами чинного законодавства.(п.7).
В межах розгляду справи встановлено, що Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 березня 2014 року у справі № 825/1808/14 за позовом ОСОБА_1 до Територіальної державної інспекції з питань праці у м. Києві про зобов'язання вчинити дії було зобов'язано Територіальну державну інспекцію праці у м. Києві здійснити перевірку дотримання трудового законодавства про працю на Всеукраїнській громадській організації Українське товариство глухих м. Києва (м. Київ, вул. Велика Васильківська, 74) відносно звільнення з посади директора колективного підприємства «Навчально-відновлювальний центр Українського товариства глухих» ОСОБА_1 в порядку, що передбачений п. 5.10.1 та 1.4.5. Акту перевірки додержання суб'єктом господарювання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування (наказу Міністерства соціальної політики України №390 від 02.07.2012р.).
Підтверджено, що 25 квітня 2014 року державним інспектором праці Штрондою Л.М. (надалі - Інспектор) було здійснено перевірку Всеукраїнської громадської організації «Українське товариство глухих м. Києва (м. Київ, вул. Велика Васильківська, 74) та складено Акт перевірки № 26-01-19/510.
Зі змісту акту встановлено, що перевірка проводилась на предмет виконання вимог, передбачених п.1.4.5 Акту перевірки додержання суб'єктом господарювання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування (наказу Міністерства соціальної політики України №390 від 02.07.2012р.), а саме розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця та відсторонення від роботи.
Так, в ході проведення перевірки державним інспектором праці Штрондою Л.М. встановлено, що згідно з наказом від 12 березня 2011 року №32, ОСОБА_1 звільнено з посади директора КП «Навчально-відновлювальний центр УТОГ» з 14 березня 2011 року згідно пункту 8 статті 36 КЗпП України підставами припинення трудового договору є підстави, передбачені контрактом.
В матеріалах справи міститься Розпорядження Центрального управління УТОГ № 16 від 11 березня 2011 року про звільнення з посади директора КП «НВЦ УТОГ» ОСОБА_1 з 14 березня 2011 року та Постанова Президії від 22 грудня 2010 року про перенесення дати звільнення на перший робочий день після закінчення його тимчасової непрацездатності.
При цьому, щодо видачі наказу в період тимчасової непрацездатності в матеріалах справи міститься Розпорядження № 46 від 06 червня 2011 про внесення змін до Розпорядження Центрального управління УТОГ №16 від 11 березня 2011 року про встановлення дати звільнення з посади директора КП «НВЦ» УТОГ ОСОБА_1 02 березня 2011 року приймаючи до уваги Постанову Президії ЦП УТОГ від 22.12.2010, якою дату звільнення ОСОБА_1 було визначено перший робочий день після закінчення терміну його тимчасової непрацездатності.
Як встановлено матеріалами справи, 05 травня 2014 року державним інспектором праці Штрондою Л.М. було здійснено перевірку колективного підприємства Навчально-відновлювальний центр Українського товариства глухих (м. Київ, вул. Курортна, 6) та складено Акт перевірки № 26-05-19/552 від 05.05.2014р.
Вищезазначеним актом перевірялись вимоги передбачені п. 5.10.1 Акту перевірки додержання суб'єктом господарювання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування (наказу Міністерства соціальної політики України №390 від 02.07.2012р.), а саме при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, проводиться в день звільнення.
Для перевірки Інспектору надано повідомлення телеграфом, згідно якого ОСОБА_1 повідомлено, що розпорядженням ЦП УТОГ від 11.03.2011р. № 16 його було звільнено з займаної посади директора НВЦ. Трудову книжку та заробітну плату ОСОБА_1 може отримати 14.03.2011р. в КП «НВЦ» УТОГ.
При цьому, під час перевірки досліджено табель обліку використання робочого часу за березень 2011 року, згідно якого у день звільнення ОСОБА_1 не працював. Статтею 116 КЗпП передбачено, що при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник в день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред'явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок.
З аналізу зазначених норм не випливає обов'язку виплати заробітної плати саме філією, організацією, установою чи головним офісом підприємства.
Також суд звертає увагу, щодо видачі наказу в період тимчасової непрацездатності в матеріалах справи міститься розпорядження № 46 від 06 червня 2011 року про внесення змін до розпорядження Центрального управління УТОГ №16 від 11 березня 2011 року про встановлення дати звільнення з посади директора колективного підприємства "Навчально-відновлювальний центр Українського товариства глухих" ( м. Київ, вул. Курортна 6) ОСОБА_1 від 02 березня 2011 року, відповідно до якого датою звільнення позивача визначено перший день після закінчення терміну його тимчасової непрацездатності. Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України. Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Оскільки судом встановлено, що судом встановлено, що на виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №826/1808/14 відповідачем проведено перевірку дотримання вимог трудового законодавства колективного підприємства Навчально-відновлювальний центр Українського товариства глухих (нинішня назва - всеукраїнській громадській організації інвалідів «Українського товариства глухих»), з урахуванням вищенаведеного, суд, не вбачає підстав для повторного проведення перевірки дотримання трудового законодавства про працю, дотримання трудового законодавства відносно звільненого з роботи директора колективного підприємства «Навчально-відновлювальний центр Українського товариства глухих» ОСОБА_1.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Керуючись ст. ст. 69-71, 128, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову відмовити.
Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2014 |
Оприлюднено | 06.11.2014 |
Номер документу | 41176759 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні