Постанова
від 30.10.2014 по справі 826/20407/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

30 жовтня 2014 року № 826/20407/13-а

В приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресою у м. Києві по вул. Великій Васильківській, 81-а, Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку письмового провадження справу

за позовом Малого сумісного підприємства "Теннер"

до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дарницького району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві

про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Мале сумісне підприємство "Теннер" звернулося до суду з позовом (з урахуванням уточнених позовних вимог) про визнання протиправними дії державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дарницького району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві щодо державної реєстрації припинення Малого сумісного підприємства "Теннер" за судовим рішенням Арбітражного суду м. Києва від 3 травня 2001 року та про зобов'язання відповідача скасувати запис № 1 065 139 0008 004140 від 1 листопада 2013 року щодо припинення за судовим рішенням. Судове рішення про неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, 03.05.2001, 11/244, Арбітражний суд м. Києва, який знаходиться в пункті "Дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення" витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на Господарський кодекс України, Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та зазначив, що державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дарницького району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві протиправно проведено державну реєстрацію припинення Малого сумісного підприємства "Теннер" за судовим рішенням Арбітражного суду м. Києва від 3 травня 2001 року, оскільки особа, яка подавала документи державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення Малого сумісного підприємства "Теннер" не мала повноважень на вчинення дій від імені Малого сумісного підприємства "Теннер".

Представником відповідача через канцелярію суду подані заперечення по суті заявлених позовних вимог, в яких відповідач посилається за Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та зазначає, що державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дарницького району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві правомірно проведено державну реєстрацію припинення Малого сумісного підприємства "Теннер" на підставі судового рішення та внесено відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 10651390008004140.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

1 листопада 2013 року державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дарницького району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи та внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис № 10651390008004140 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Малого сумісного підприємства "Теннер", ідентифікаційний номер 22922071.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

У відповідності до абзацу четвертого частини першої статті 1 Закону України від 15.05.2003 № 755-ІV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 755-ІV) державний реєстратор - це посадова особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Згідно частини першої статті 4 Закону № 755-ІV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Частиною другою статті 4 Закону № 755-ІV встановлено, що порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема:

- перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці;

- перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації;

- внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру;

- оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до статті 33 Закону № 755-ІV юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Статтею 38 Закону № 755-ІV встановлено порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи.

Так, суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.

Державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.

Суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

У разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або особу, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено судовим рішенням.

Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.

Документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи подаються головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи, яку призначив суд, або головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії), якого вказав в Єдиному державному реєстрі державний реєстратор, у порядку, який встановлено частинами першою - шостою статті 36 або частинами першою - восьмою статті 37 цього Закону.

Порядок внесення державним реєстратором запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи встановлюється відповідно частинами десятою - дванадцятою статті 36 цього Закону.

Згідно частинами першою - другою статті 36 Закону № 755-ІV для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією;

- довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;

- довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування;

- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

У випадках, що встановлені законом, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається висновок аудитора щодо достовірності та повноти ліквідаційного балансу.

У реєстраційній картці на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор письмово зазначають та підтверджують своїм особистим підписом, що ними вчинено всі передбачені законодавством дії стосовно порядку припинення юридичної особи, включаючи завершення розрахунків з кредиторами (у тому числі із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування).

Державний реєстратор, отримавши документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, зобов'язаний перевірити інформацію про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно такої юридичної особи (частина четверта).

Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо вони не передбачені цією статтею (частина шоста).

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Арбітражного суду м. Києва від 3 травня 2001 року у справі № 11/244 за позовом Державної податкової інспекції у Харківському районі м. Харкова до Малого сумісного підприємства "Теннер" про скасування державної реєстрації скасовано державну реєстрацію Малого сумісного підприємства "Теннер" та зобов'язано Мале сумісне підприємство "Теннер" в особі його вищого органу здійснити заходи щодо ліквідації підприємства.

Вказане судове рішення 18 червня 2013 року Господарським судом міста Києва надіслано поштою державному реєстратору Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації та отримане державним реєстратором 21 червня 2013 року, що підтверджується копією поштового штемпелю на конверті та копією опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "Внесення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з її банкрутством".

21 червня 2013 року державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про перебування юридичної особи Малого сумісного підприємства "Теннер" в процесі припинення за судовим рішенням.

1 листопада 2013 року представником Малого сумісного підприємства "Теннер" ОСОБА_1 для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи" подано наступні документи:

- реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством;

- довідку Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві від 31 жовтня 2013 року № 4905/10/26-51-18-05-63 про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів;

- довідку Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві від 31 жовтня 2013 року № 4918/10/26-51-18-05-63 про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску;

- акт архівного відділу Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 1 листопада 2013 року № 570 про приймання документів з особового складу;

- довіреність від 6 вересня 2013 року, видану ОСОБА_1 головою ліквідаційної комісії Тамтурою В.І. на представлення інтересів Малого сумісного підприємства "Теннер".

За результатами розгляду поданих документів та в зв'язку з отриманням інформації про відсутність відкритих виконавчих проваджень відносно Малого сумісного підприємства "Теннер", державним реєстратором юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 1 листопада 2013 року внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 10651390008004140 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Малого сумісного підприємства "Теннер", 22922071, про що складено повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

З урахуванням наведених норм права та з огляду на подання представником Малого сумісного підприємства "Теннер" ОСОБА_1 документів, необхідних для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи", суд приходить до висновку про правомірність дій державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дарницького району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві щодо проведення державної реєстрації припинення Малого сумісного підприємства "Теннер" за судовим рішенням Арбітражного суду м. Києва від 3 травня 2001 року, а тому позовні вимоги в частині визнання дій державного реєстратора протиправними судом визнаються необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

Разом з тим, представник позивача під час розгляду справи зазначив, що головою ліквідаційної комісії Тамтурою В.І. не видавалась довіреність від 6 вересня 2013 року, він не уповноважував ОСОБА_1 звертатися до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дарницького району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві та не заповнював реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством.

З метою з'ясування обставин, що мають значення для справи ухвалою суду від 22 квітня 2014 року призначено судову почеркознавчу експертизу.

Висновком експерта сектору технічної експертизи документів та почеркознавчої експертизи Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру при ГУМВС України в місті Києві від 15 серпня 2014 року № 257/тдд встановлено:

1. Підписи в графі "Голова ліквідаційної комісії В.І. Тамтура" в довіреності Малого сумісного підприємства "Теннер" від 6 вересня 2013 року на ім'я ОСОБА_1, в графах "Картку заповнив", "Прізвище, ім'я, по батькові голови ліквідаційної комісії" в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи від 1 листопада 2013 року, в графі "Голова ліквідаційної комісії В.І. Тамтура" в акті про прийняття документів з особового складу № 570 від 1 листопада 2013 року виконані не Тамтурою Віктором Івановичем, а іншою особою.

2. Відбитки печатки Малого сумісного підприємства "Теннер" в досліджуваних документах: довіреності Малого сумісного підприємства "Теннер" від 6 вересня 2013 року на ім'я ОСОБА_1 та в акті про прийняття документів з особового складу № 570 від 1 листопада 2013 року проставлені не печаткою, зразки відбитків якої надані на дослідження в якості порівняльного матеріалу.

Відповідно до частини першої статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Частиною четвертою статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Враховуючи висновок експерта, суд приймає до уваги позицію позивача відносно того, що головою ліквідаційної комісії Тамтурою В.І. не вчинялись дії з метою проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Малого сумісного підприємства "Теннер".

З огляду на встановлені у суді обставини відносно того, що документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи заповнювала та подавала особа, яка не мала повноважень діяти від імені Малого сумісного підприємства "Теннер" та враховуючи вимоги Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" відносно того, що документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи подаються головою ліквідаційної комісії, уповноваженою ним особою або ліквідатором, суд приходить до висновку про протиправність запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 1 листопада 2013 року № 10651390008004140 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Малого сумісного підприємства "Теннер", 22922071.

При цьому суд зазначає, що відповідно до статті 41 Закону № 755-ІV підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи є постановлення судом рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи.

Частиною другою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

З урахуванням наведеного, а також з врахуванням порядку внесення до Єдиного державного реєстру судового рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи та з метою належного захисту порушеного права позивача суд приходить до висновку про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи Малого сумісного підприємства "Теннер", 22922071 (запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 1 листопада 2013 року № 10651390008004140).

За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог в частині, тому позов визнається таким, що підлягає задоволенню частково.

Відповідно до частини третьої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Керуючись статтями 98, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Малого сумісного підприємства "Теннер" задовольнити частково.

2. Відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи Малого сумісного підприємства "Теннер", 22922071 (запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 1 листопада 2013 року № 10651390008004140).

3. В решті позову - відмовити.

4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Малого сумісного підприємства "Теннер" судові витрати у розмірі 2 003 (дві тисячі три) грн. 37 коп.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя М.А. Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.10.2014
Оприлюднено06.11.2014
Номер документу41179233
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/20407/13-а

Ухвала від 20.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 18.03.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 21.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 18.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 05.12.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Постанова від 30.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 08.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 22.04.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 25.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні