cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
28.10.2014 Справа № 907/858/14
за позовом Закарпатського міжрайонного прокурора з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері в інтересах держави в особі
Державної екологічної інспекції у Закарпатській області, м. Ужгород та Мукачівського міжрайонного управління водного господарства, м. Мукачево
до відповідача 1 - Іршавської районної державної адміністрації, м. Іршава
до відповідача1- Фермерського господарства "Мочар Ір", с. Арданово Іршавського району
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів Державної інспекції сільського господарства в Закарпатській області, м. Ужгород
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів Приватного акціонерного товариства "Закарпатський рибокомбінат", с. Залужжя Мукачівского району
про розірвання договору оренди водного об'єкта від 20.07.2012 року
Суддя Бобрик Г.Й.
За участю представників сторін:
від позивача 1 (Державної екологічної інспекції у Закарпатській області) -
Данч Н.О., представник по довіреності № 51/05 від 09.01.2014 року;
від позивача 2 (Мукачівського міжрайонного управління водного господарства) - Мочкош Л.В., представник по довіреності № 774 від 16.09.2014 року;
від відповідача 1 (Іршавської районної державної адміністрації) - не з'явився;
від відповідача 2 (Фермерського господарства "Мочар Ір") - Рябінічева А.С., представник по довіреності від 08.09.2014 року;
від третьої особи (Державної інспекції сільського господарства в Закарпатській області) - не з'явився;
від третьої особи (ПрАТ Закарпатський рибокомбінат) - Олексик В.І., представник по довіреності № 229 від 20.08.2014 року;
Від прокуратури - Дюдя О.Р.- старший прокурор відділу прокуратури м. Ужгорода, посвідчення № 026361.
СУТЬ СПОРУ: Закарпатський міжрайонний прокурор з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Закарпатській області, м. Ужгород та Мукачівського міжрайонного управління водного господарства, м. Мукачево звернувся до господарського суду з позовною заявою до Іршавської районної державної адміністрації, м. Іршава та до Фермерського господарства "Мочар Ір", с. Арданово Іршавського району за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів Державної інспекції сільського господарства в Закарпатській області, м. Ужгород та Приватного акціонерного товариства "Закарпатський рибокомбінат", с. Залужжя Мукачівского району про розірвання договору оренди водного об'єкта від 20.07.2012 року, укладеного між Іршавською районною державною адміністрацією та Фермерським господарством "Мочар Ір" та про повернення земельної ділянки спірного водного об'єкту у попередній стан.
Закарпатською міжрайонною прокуратурою з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері проведено перевірку в порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів в Іршавській районній державній адміністрації з питань додержання вимог земельного, водного та інших вимог чинного законодавства.
До проведення перевірки залучено Державну екологічну інспекцію та Державну інспекцію сільського господарства у Закарпатській області, якими встановлено, що головою Іршавської райдержадміністрація було прийнято розпорядження "346 про надання водного об'єкта у довгострокове користування на умовах оренди на підставі якого 20 липня 2012 року між Іршавською районною державною адміністрацією та ФГ "Мочар Ір" укладено договір оренди водного об'єкта водосховища загально державного значення "Роман Потік" осушувальної системи "Чорний Мочар" площею водного дзеркала 148,00 га, розташований в урочищі Роман Потік на території Доробратівської сільської ради Іршавського району Закарпатської області.
Відповідно до п. 3, 1 умов договору водний об'єкт передається в оренду для риборозведення, вирощування риби. Орендар повинен забезпечувати умови загального водокористування відповідно до ст. 47 Водного кодексу України.
Відповідно до п. 4,3 договору оренди орендар зобов'язався: оформити в оренду земельну ділянку, зайняту водним об'єктом та виготовити дозвіл на спеціальне водокористання.
Проте, з часу укладення даного договору оренди 20.07.2012, фермерське господарство не оформило в оренду земельну ділянку, яка зайнята водним об'єктом, в т. ч. із прибережною захисною смугою, та не виготовило дозвіл на спеціальне водокористування. За інформацією, наданою Департаментом екології та природних ресурсів ОДА, ФГ "Мочар Ір", з клопотанням про оформлення дозволу на спеціальне водокористування станом на 15.05.2014 не зверталось (а.с. 31).
Іршавська РДА також не вживає заходів для усунення вищезазначених порушень законодавства та дотриманню істотних умов та зобов'язань за договором від 20.07.2012.
Відсутність у відповідача (ФГ " Мочар Ір") належно оформлених документів на оренду земельної ділянки під водним об'єктом підтверджує також Державна інспекція сільського господарства у Закарпатській області, яка проводила перевірку дотримання вимог земельного законодавства Іршавською РДА при передачі в оренду водного об'єкту "Роман Потік" ФГ "Мочар Ір" на території Доробратівської сільської ради, за результатами якої повідомила Закарпатського міжрайонного прокурора про те, що земельну ділянку під водосховищем та прибережною смугою в оренду ФГ не передано (не оформлено); земельна ділянка водосховища та прибережної смуги перебуває у постійному користуванні первинного водокористувача Мукачівського міжрайонного управління водного господарства. (Акт перевірки від 30.05.2014 а. с. 29, Лист від 16.06.2014 №04/2511 а.с. 28).
Наведене свідчить про грубі порушення умов договору оренди водного об'єкту та тягне за собою наслідки у вигляді недоотримання державним бюджетом коштів за несплату орендної плати та плати за спеціальне водокористування.
Прокурор та позивачі стверджують, що укладений між Іршавською районною державною адміністрацією та ФГ "Мочар Ір" договір оренди водного об'єкту від 20.07.2012, укладений з порушенням водного та земельного законодавства України. У зв'язку з чим на думку прокурора, договір оренди водного об'єкта без номера від 20.07.2012 підлягає розірванню, а земельну ділянку відповідно до п. 5.1 договору, у разі розірвання договору, орендар зобов'язаний повернути орендавцеві водний об'єкт у стані, не гіршому у порівнянні з тим, у якому він одержав його в оренду.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі і у межах повноважень та у спосіб передбачений Конституцією та Законом.
Відповідно ст. 14 Конституції України та ст. 1 Земельного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
В силу ст. 121 Конституції України одним із завдань прокуратури є представництво інтересів громадян або держави в суді у випадках, визначених законом.
Стаття 36 1 Закону України " Про прокуратуру" передбачає що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні в суді прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій спрямованих на захист інтересів громадян або держави у випадках передбачених законом. Підставою представництва в суді інтересах держави є наявність порушень або загрози порушень публічних політичних та інших державних інтересів в наслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб що вчиняться у відносинах між ними або державою.
Стаття 37 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища встановлює, що при здійсненні нагляду органи прокуратури застосовують надані їм законом права включаючи звернення до судів з позовами про відшкодування шкоди заподіяної в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища та про припинення екологічно небезпечної діяльності.
Враховуючи вище наведене та норми статей 2, 29 ГПК України прокурор звернувся до господарського суду за позовом за захистом інтересів держави в особі державної екологічної інспекції та Мукачівського міжрайонного управління водного господарства, визначивши Державну інспекцію сільського господарства в Закарпатській області як третю особу на стороні позивача.
Прокурор, представники позивачів та третіх осіб, позовні вимоги підтримують в повному обсязі. Позов вважають законним та обґрунтованим.
Відповідач ФГ "Мочар Ір" та його уповноважений представник. присутні в судовому засіданні, проти позову заперечують з мотивів наведених у відзиві від 16.09.2014 та в додаткових поясненнях від 27.10.2014.
Зокрема, вказує на те, що позивач помилково вважає, що відповідач своєчасно не оформив дозвіл на спец водокористування так як умовами договору передбачений дозвіл, якщо в ході використання водного об'єкту в нього виникне необхідність здійснювати, також у відзиві господарство, зазначає що у договорі не визначено чітко строку переоформлення земельної ділянки, а тому стверджує, що невиконання даного договірного зобов'язання є надуманим та передчасним. Водночас, відповідач зазначає, що вживаються заходи до переоформлення земельної ділянки та отримання дозволу на спец водокористування.
Відповідач 1 - Іршавська районна державна адміністрація у поданому суду відзиві на позов від 16.09.2014 №02-33/2025 проти позову заперечує з наступних підстав: у Іршавської районної державної адміністрації, як орендодавця, претензії до орендаря водного об'єкту (ФГ "Мочар Ір" ) щодо невиконання умов спірного договору немає; вважає, що фермерське господарство не здійснює спеціальне водокористування; зазначає, що райдержадміністрація при укладенні спірного договору оренди від 20.09.2012 керувалася статтею 21 Водного кодексу України, яка регулює порядок користування водними об'єктами на умовах оренди. Просить суд відмовити у задоволенні позову.
Враховуючи заперечення відповідачів, прокурор та позивачі надали суду письмові спростування на відзиви на позов які судом долучино до матеріалів справи.
Розглянувши матеріали справи в сукупності, заслухавши пояснення прокурора, представників сторін та третіх осіб, судом встановлено наступне:
Як вбачається з матеріалів справи 20 липня 2012 року відповідач - (Іршавська районна державна адміністрація) (орендодавець) та відповідач 2 фермерське господарство "Мочар Ір" уклали Договір оренди водного об'єкта.
За умовами п.1.1. вищезгаданого договору, орендодавець на підставі розпорядження голови районної державної адміністрації від 25.06.2012 року № 346 надає, а Орендар приймає в користування на умовах оренди водний об'єкт (водосховище загальнодержавного значення "Роман Потік" осушувальної системи "Чорний Мочар") площею водного дзеркала 148,00 га, розташований в урочищі Роман Потік на території Доробратівської сільської ради Іршавського району Закарпатської області, за межами населеного пункту.
Відповідно до 3.1 договору водний об'єкт передається в оренду для риборозведення, вирощування риби. Орендар повинен забезпечити умови загального водокористування відповідно до статті 47 Водного кодексу України.
В п. 4. 3 договору визначені зобов'язання орендаря (ФГ " Мочар Ір") Орендар зобов'язується:
- здійснювати контроль за використанням і охороною водного об'єкта, переданого в оренду, дотриманням техногенно-екологічної безпеки, санітарно-епідемічних та ветеринарних норм, природоохоронного законодавства;
- раціонально використовувати водні ресурси, дбати про їх відтворення і поліпшення якості води;
- користуватися водним об'єктом відповідно до цілей і умов їх надання;
- дотримуватися встановлених санітарних та інших вимог щодо впорядкування орендованої території;
- використовувати ефективні сучасні технічні засоби і технології для утримання території в належному стані, а також здійснювати заходи щодо запобігання забруднення водних об'єктів стічними водами, що відводяться з неї;
- не допускати порушення прав, наданих іншим водокористувачам, а також заподіяння шкоди господарським об'єктам та об'єктам навколишнього та природного середовища;
- оформити земельну ділянку зайняту водним об'єктом, в тому числі з прибережною захисною смугою відповідно до чинного законодавства та дозвіл на спеціальне водокористування;
- утримувати в належному стані прибережні захисні смуги, смуги відведення
водогосподарські споруди та технічні пристрої, дотримуватись вимог обмеження господарської діяльності в прибережних захисних смугах уздовж наданої в оренду водойми;
- дотримуватись, передбачених чинним законодавством, умов користування землями водного фонду, на яких знаходиться водний об'єкт;
- здійснювати, погоджені у встановленому порядку, технологічні, лісомеліоративні, агротехнічні, гідротехнічні, санітарні та інші заходи;
- здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу спеціально уповноважених органів в галузі використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів;
- безперешкодно допускати на об'єкт оренди посадових осіб спеціально уповноважених державних органів у галузі використання земельних та водних ресурсів, охорони та відтворення водних ресурсів, а також громадських інспекторів з охорони навколишнього природного середовища, які здійснюють перевірку додержання вимог водного законодавства і надавати їм безкоштовно необхідну інформацію;
- застосовувати технології риборозведення, які не призводять до забруднення поверхневих вод;
- своєчасно сплачувати орендну плату за користування водним обєктом;
- своєчасно інформувати органи місцевого самоврядування, державні органи охорони навколишнього природного середовища водного господарства санітарного нагляду про виникнення аварійних забруднень;
- здійснювати невідкладні роботи, пов'язані з ліквідацією наслідків аварій, які можуть спричинити погіршення якості води, та надавати необхідні технічні засоби для ліквідації аварій на об'єктах інших водокористувачів у порядку, встановленому законодавством;
- суворо дотримуватися встановленого режиму для зон санітарної охорони, прибережних захисних смуг, смуг відведення, берегових смуг водних шляхів;
- запобігати проникненню у водні об'єкти стічних вод, пестицидів і добрив через прибережні захисні смуги;
- виконувати інші обов'язки щодо використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів згідно з законодавством; - брати участь у відновлені дорожнього покриття с. Горбок;
- брати участь у розвитку села Арданово та села Доробратово;
- дотримуватись діючих правил технічної експлуатації водного об'єкту, режимів його використання розроблених та затверджених Мукачівським міжрайонним управлінням водного господарства і Басейновим управлінням водних ресурсів річки Тиса.
Листом від 19.08.2014 №671 позивач (Мукачівське міжрайонне управління водного господарства) інформувало прокурора про те, що Мукачівське міжрайонне управління водного господарства є первинним водокористувачем водосховища комплексного призначення "Роман Потік" осушувальної системи " Чорний Мочар", розташованого в урочищі Роман Потік на території Доробратівської сільської ради Іршавського району. Частина третя і четверта статті 59 Земельного кодексу України закріплює можливість використання земель водного фонду на праві постійного землекористування та тимчасового (на умовах оренди), однак фермерським господарством "Мочар Ір" земельні питання не вирішені про що неодноразово був повідомлений голова Іршавської райдержадміністрації.
Ч. 2 ст. 16 Закону України "Про аквакультуру" встановлено, що рибогосподарська технологічна водойма для цілей аквакультури надається юридичній чи фізичній особі органам, який здійснює розпорядження земельною ділянкою під водою (водним простором) відповідно до Земельного кодексу України, за договором оренди землі (земель водного фонду).
Надання рибогосподарської технологічної водойми у користування на умовах оренди здійснюється за наявності паспорта рибогосподарської технологічної водойми, який у відповідача відсутній.
Судом також встановлено, що згідно ст. 58 Земельного кодексу України до земель водного фонду належать землі, зайняті: а) морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об'єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами; б) прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами; в) гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами а також землі, виділені під смуги відведення для них; г) береговими смугами водних шляхів.
Для створення сприятливого режиму водних об'єктів уздовж морів, навколо озер, водосховищ та інших водойм встановлюється водоохоронні зони, розміри яких визначаються за проектами землеустрою.
Відповідно до п.1.3 ст.60 Земельного кодексу України вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об'єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності у межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги.
Прибережні захисні смуги встановлюються за окремими проектами землеустрою.
Межі встановлених прибережних захисних смуг і пляжних зон зазначаються в документації з землеустрою, кадастрових планах земельних ділянок, а також у містобудівній документації.
Розміри і межі водоохоронних зон визначаються проектом на основі нормативно-технічній документації. Проекти цих зон розробляються на замовлення органів водного господарства та інших спеціально уповноважених органів, узгоджуються з органами Мінекоресурсів, Держкомзему власниками землі, землекористувачами і затверджуються відповідними місцевими органами державної виконавчої влади та виконавчими комітетами рад.
Відповідно до ст. 85 Водного кодексу України порядок наданий водного фонду в користування та припинення права користування ними встановлюються земельним законодавством.
Відсутність у відповідача - 2 належно оформлених документів підтверджує Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами від 30.05.2014 складеним державною екологічною інспекцією у Закарпатській області. Перевіркою встановлено, що договір оренди земельної ділянки під водосховищем "Роман Потік" та прибережної захисної смуги водного об'єкта на час проведення перевірки не представлений, чим порушено вимоги статтей 125; 126 земельного кодексу України.
Згідно з положеннями ч. 4 ст. 59 Земельного кодексу України юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельної ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, а також озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для , рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково - дослідних робіт тощо.
За змістом ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідно органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 Земельного кодексу України.
Відповідно до ст. 51 Водного кодексу України у користування на умовах оренди для рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, лікувальних, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт можуть надаватися водосховища, ставки, озера та природні водойми. Водні об'єкти надаються у користування на умовах оренди органами, що здійснюють розпорядження земельними ділянками під водою (водним простором згідно з повноваженнями, визначеними Земельним кодексом України. Надання водних об'єктів у користування на умовах оренди здійснюються за наявності паспорта водного об'єкта.
Порядок розроблення паспорта, форма паспорта водного об'єкта затвердженні. Наказом Мінстерства екології та природних ресурсів України від 18.03.2013 №99 " Про затвердження Порядку розроблення паспорта водного об'єкта " .
На час проведення перевірки встановлено, що відповідач - ФГ "Мочар Ір" паспорт водного об'єкта (водосховища "Роман Потік) осушувальної системи "Чорний Мочар") загальною площею водного дзеркала 148,0 га, розташованого в урочищі Роман Потік на території Доробратівськогї сільської ради за межами населеного пункту не оформлявся.
Перевіркою також встановлено, що господарство не здійснює забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв та складання забруднюючих речовин у водні об'єкти тобто фермерське господарство не здійснює спеціальне водокористування.
У господарстві гідроспоруди (шлюзи) що регулюють рівень водного об'єкту на балансі не перебувають. Регуляцію рівня води у водному об'єкті здійснює виключно Мукачівське управління водного господарство.
Копію акта перевірки отримав голова фермерського господарства зауваження або заперечення в акті не зазначені.
З наведеного слідує, що відповідач - ФГ "Мочар Ір" порушує умови ( зобов'язання) за договором оренди внаслідок чого державний бюджет недоотримає кошти внаслідок несплати орендної плати та плати за спеціальне водокористування.
Користування водними об'єктами (їх частинами) на умовах оренди здійснюється відповідно до вимог водного законодавства і регулюється цим Кодексом та іншими актами законодавства України (ч. 10 ст. 51 Водного кодексу України).
Водокористувачі зобов'язані (ст.44 Водного кодексу України), зокрема, використовувати воду (водні об'єкти) відповідно до цілей та умов їх надання; утримувати в належному стані зони санітарної охорони джерел питного та господарсько-побутового водопостачання, прибережні захисні смуги, смуги відведення, берегові смуги водних шляхів, очисні та інші водогосподарські споруди та технічні пристрої; здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу; виконувати інші обов'язки щодо використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів згідно з законодавством.
Згідно зі ст. 48 Водного кодексу України спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських (у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб.
Спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу; спеціальне водокористування є платним ( ст.49 Водного кодексу України).
Виходячи з цільового призначення передання водного об'єкту в оренду, про що зазначено в договорі, ст.48 Водного кодексу України, вказаний водний об'єкт є рибогосподарським водним об'єктом, а водокористування ним є спеціальним.
Рибогосподарською діяльністю є діяльність юридичних та фізичних осіб-підприємців, пов'язана з вивченням водних біоресурсів, їх охороною, відтворенням, спеціальним використанням, переробкою, реалізацією, тощо (ст.1 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів»).
Використання водних біоресурсів, які перебувають у стані природної волі, здійснюється в порядку загального і спеціального використання (ст. 25 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів»).
Матеріалами справи підтверджено зайняття відповідачем на орендованому водному об'єкті рибогосподарською діяльністю без дозвільних документів, порушення виконання умов п.1.2. договору оренди відсутність у відповідача дозволу на спеціальне використання водних біоресурсів.
За пунктом п. 3 договору оренди водного об'єкту орендар зобов'язаний дотримуватись обмежень, встановлених при здійсненні господарської діяльності у прибережних захисних смугах та водоохоронних зонах, а також інших вимог водного і земельного законодавства.
Таким чином, здійснення відповідачем рибогосподарської діяльності на орендованій водоймі без дозвільних документів, з порушенням вимог законодавства України, є порушенням умов спірного договору. Зазначене унеможливлює і виконання відповідачем обов'язку, передбаченого договору оренди, використовувати водний об'єкт лише за його прямим призначенням, виключно з метою, для якої він передавався в оренду, у відповідності до п.1.2. даного договору, тобто для провадження рибогосподарської діяльності - риборозведення.
Обов'язок наймача користуватися річчю відповідно до її призначення та умов договору встановлений ст.773 Цивільного кодексу України. Якщо наймач користується річчю, переданою йому у найм, не за її призначенням або з порушенням умов договору найму, наймодавець має право вимагати розірвання договору та відшкодування збитків.
Відповідно до ст. ст.610, 611 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання). У разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, розірвання договору.
За приписами ст. 651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Згідно п. 6.2 Договору від 20.07.2012 договір оренди може бути розірвано в односторонньому порядку у випадку грубого або систематичного порушення іншою стороною умов договору чинного природоохоронного законодавства. У даному випадку відповідач порушує як умови укладеного договору так і чинне природоохоронне, законодавство.
Згідно з ч. 1 ст. 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншими актами цивільного законодавства, інтересам держави моральним засадам суспільства.
У зв'язку з наведеним та встановивши відсутність у відповідача (ФГ "Мочар Ір") доказів укладення договору оренди землі, спеціального дозволу, паспорту водного об'єкту, що є свідченням грубого порушення умов спірного договору оренди водного об'єкту та чинного природоохоронного законодавства,
суд дійшов висновку про законність та обґрунтованість позовних вимог. Суд задовольняє позов прокурора в повному обсязі .
Заперечення відповідачів спростовується матеріалами справи та чинним законодавством.
Судовий збір відповідно до ст. 49 ГПК України суд, покладає на відповідачів порівну.
Керуючись ст. ст. 22; 32; 33; 43; 44-49; 69 82-85, Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задоволити повністю.
2. Розірвати договір оренди водного об'єкта від 20.07.2012 року, укладений між Іршавською районною державною адміністрацією та Фермерським господарством "Мочар Ір" та повернути земельну ділянку, у тому числі прибережну захисну смугу на території якої знаходиться водний об'єкт - водосховище загальнодержавного значення "Роман Потік" осушувальної системи "Чорний Мочар" площею водного дзеркала 148,00 га, розташованого в урочищі Роман Потік на території Доробратівської сільської ради Іршавського району, у попередній стан.
3. Стягнути з Іршавської районної державної адміністрації (90100, Закарпатська область, Іршавський район, пл. Народна, 3 код ЄДРПОУ 04053803) в дохід державного бюджету (отримувач коштів - Управління державної казначейської служби України у м. Ужгороді Закарпатської області, код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38015610, банк отримувача - ГУДКCУ у Закарпатській області, код банку отримувача (МФО) - 812016, рахунок отримувача - №31211206783002, код класифікації доходів бюджету - 22030001, найменування суду - господарський суд Закарпатської області) 609,00 грн. судового збору.
4 . Стягнути з Фермерського господарства "Мочар Ір" (90120, Закарпатська область, Іршавський район, с. Арданово, 351, код ЄДРПОУ 38056437) в дохід державного бюджету (отримувач коштів - Управління державної казначейської служби України у м. Ужгороді Закарпатської області, код утримувача (код за ЄДРПОУ) - 38015610, банк отримувача - ГУДКCУ у Закарпатській області, код банку отримувача (МФО) - 812016, рахунок отримувача - №31211206783002, код класифікації доходів бюджету - 22030001, найменування суду - господарський суд Закарпатської області) 609,00 грн. судового збору.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття та підлягає оскарженню в порядку, визначеному Господарським процесуальним кодексом України.
Вступну та резолютивну частини рішення проголошено 28.10.2014 року.
Повне рішення складено 05.11.2014 року.
Суддя Бобрик Г.Й.
Суд | Господарський суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2014 |
Оприлюднено | 07.11.2014 |
Номер документу | 41222335 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні