УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 листопада 2014 р.Справа № 820/11659/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Зеленського В.В.
Суддів: П'янової Я.В. , Чалого І.С.
за участю секретаря судового засідання Городової А.О.
представника позивача Атаманіченко Н.Є.
представника відповідача Кошіль М.В. Городової А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 09.09.2014р. по справі № 820/11659/14
за позовом Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України"
до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів
про скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИЛА:
18.06.2014 року позивач, Дочірнє підприємство "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", звернувся до суду з позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів, в якому просив скасувати податкові повідомлення-рішення від 10.06.2014 року № 0000204800 про зменшення суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток ДП "Харківський облавтодор" в розмірі 234050, 00 грн., № 0000214800 про збільшення суми грошового зобов'язання ДП "Харківський облавтодор" з податку на прибуток в розмірі 64515, 00 грн. та № 0000224800 про збільшення суми грошового зобов'язання ДП "Харківський облавтодор" з податку на додану вартість в сумі 131658, 00 грн.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 09.09.14 року по справі № 820/11659/14 адміністративний позов Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів про скасування податкових повідомлень-рішень задоволено в повному обсязі.
Скасовано податкове повідомлення - рішення від 10.06.2014 року № 0000204800 про зменшення суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток Дочірньому підприємству "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" в розмірі 234050, 00 грн. (двісті тридцять чотири тисячі п'ятдесят гривень).
Скасовано податкове повідомлення - рішення від 10.06.2014 року № 0000214800 про збільшення суми грошового зобов'язання Дочірньому підприємству "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" з податку на прибуток в розмірі 64515, 00 грн. (шістдесят чотири тисячі п'ятсот п'ятнадцять гривень), в тому числі 43010, 00 грн. (сорок три тисячі десять гривень) за основним платежем та 21505, 00 грн. (двадцять одна тисяча п'ятсот п'ять гривень) за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).
Скасовано податкове повідомлення - рішення від 10.06.2014 року № 0000224800 про збільшення суми грошового зобов'язання Дочірньому підприємству "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" з податку на додану вартість в сумі 131658, 00 грн. (сто тридцять одна тисяча шістсот п'ятдесят вісім гривень), в тому числі 87772, 00 грн. (вісімдесят сім тисяч сімсот сімдесят дві гривні) за основним платежем та 43886, 00 грн. (сорок три тисячі вісімсот вісімдесят шість гривень) за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).
Відповідач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначив, що постанову винесено з порушенням норм процесуального та матеріального права.
Відповідно до ст. 197 КАС України дана справа розглядається в порядку письмового провадження.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, ДП "Харківський облавтодор" зареєстроване виконавчим комітетом Харківської міської ради 26.04.2002 року, номер запису про включення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців 14801200000003345. Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи від 09.04.1993 року № 14801080025000068. Перебуває на податковому обліку в СДПІ ВПП з 07.05.2002 року за № 13606 та є платником податків і зборів, передбачених Податковим кодексом України від 02.12.2010 року № 2755-VІ.
З 22.04.2014 року по 19.05.2014 року посадовими особами СДПІ була проведена позапланова виїзна перевірка ДП "Харківський облавтодор", за результатами якої було складено акт перевірки від 26.05.2014 року № 171/28-09-48-13/31941174 "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ДП "Харківський облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" (код ЄДРПОУ 31941174) з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість по взаємовідносинах з ПП "Промтранспоставка" (код 34330452) за липень, вересень 2011 року, квітень-липень 2012 року та ТОВ "Центр Нерухомості Промбутсервіс Татіус" за період грудень 2011 року та податку на прибуток за 2011 та 2012 роки" (далі по тексту - акт перевірки).
В акті перевірки міститься висновок відповідача, згідно з яким встановлено порушення позивачем:
- п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ, із змінами та доповненнями, ДП "Харківський облавтодор" зайво включено до складу податкового кредиту суми ПДВ по придбанню у ПП "Промтранспоставка", ТОВ "Центр нерухомості Промпобутсервіс Татіус" за період липень, вересень, грудень 2011 року та квітень-липень 2012 року у сумі ПДВ 87772, 09 грн., в тому числі: липень 2011 року - 18701,42 грн., вересень 2011 року - 20833,33 грн., грудень 2011 року - 7275,21 грн., квітень 2012 року - 1944,13 грн., травень 2012 року - 9950,00 грн., червень 2012 року - 14534,00 грн., липень 2012 року - 14534,00 грн.;
- п.п. 134.1.1 п.134.1 ст.134, п.138.1, п.138.4 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ (із змінами та доповненнями), в результаті чого завищено витрати на 438860, 48 грн., в тому числі: за 2-4 квартали 2011 року в сумі 234050, 00 грн.; за 1-3 квартали 2012 року в сумі 204811,00 грн., внаслідок чого завищено від'ємне значення об'єкту оподаткування за 2011 рік на 234050,00 грн., та занижено податок на прибуток в розмірі 43010,00 грн. за звітний період 1-3 квартали 2012 року.
Не погодившись з висновками акта перевірки, ДП "Харківський облавтодор" подало письмові заперечення № 747 від 30.05.2014 року на акт перевірки, висновки якого листом СДПІ № 5780/10/28-09-48-24 від 06.06.2014 року "Про розгляд заперечення від 30.05.2014 року № 747 (вхідний № 6671/10 від 02.06.2014 року)" залишені без змін.
На підставі цього акта перевірки СДПІ були винесені податкові повідомлення-рішення від 10.06.2014 року:
- № 0000204800 про зменшення суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток ДП "Харківський облавтодор" в розмірі 234050, 00 грн.;
- № 0000214800 про збільшення суми грошового зобов'язання ДП "Харківський облавтодор" з податку на прибуток в розмірі 64515, 00 грн., в тому числі 43010, 00 грн. за основним платежем та 21505, 00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
- № 0000224800 про збільшення суми грошового зобов'язання ДП "Харківський облавтодор" з податку на додану вартість в сумі 131658, 00 грн., в тому числі 87772, 00 грн. за основним платежем та 43886, 00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).
Не погодившись із вищезазначеними повідомленнями-рішеннями відповідача, позивач для захисту своїх прав звернувся до суду з адміністративним позовом.
Приймаючи рішення про задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем вірно визначено суму валових витрат та включено суму податку на додану вартість по взаємовідносинах із контрагентами.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов висновку про необхідність захисту прав позивача та задоволення адміністративного позову в повному обсязі.
Колегія суддів погоджується з даним висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, у періодах, що перевірялися, податковим органом позивач мав господарські відносини із ПП "Промтранспоставка" та ТОВ "Центр Нерухомості Промпобутсервіс Татіус".
Як вбачається з матеріалів справи, ПП "Промтранспоставка" здійснює фінансово-господарську діяльність на підставі статуту, зареєстрованого розпорядженням виконавчого комітету Дзержинської районної ради м. Харкова від 10.05.2006 року, запис про державну реєстрацію № 14801020000025841, взято на податковий облік в органах ДПС 10.05.2006 року за № 16130 в ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова та є платником податку на додану вартість відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ від 22.05.2006 року № 28327926, виданого ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова.
Між позивачем (покупець) та ПП "Промтранспоставка" (продавець) укладено договір від 18.07.2011 року №11/3315 згідно п. 1.1. якого продавець продає, а Покупець купує продукцію, кількість та ціна якої вказане у видаткових накладних, в подальшому "товар" за погодженими цінами, у відповідності до чинного законодавства України.
Оплата за цим договором здійснюється покупцем в розмірі 100 % попередньої оплати за партію товару у безготівковому порядку на підставі рахунку-фактури (п. 3.3 договору).
Згідно п. 4.4 покупець організовує та несе витрати з доставки товару до місця призначення або доставка здійснюється продавцем за домовленістю сторін.
18.07.2011 року з метою перевезення придбаного у ПП "Промтранспоставка" товару за договором від 18.07.2011 року № 11/3315 ДП "Харківський облавтодор" (замовник) та ПП "Промтранспоставка" (експедитор), укладено договір на надання транспортно-експедиційних послуг №11/3317, предметом якого є взаємовідносини сторін, що виникають при плануванні, взаєморозрахунках та наданні експедиторських послуг у сфері організації перевезень вантажів автомобільним транспортом по території України, а також країн дальнього та ближнього зарубіжжя.
Вищезазначені договори на підставі довіреності № 1252 від 29.06.2011 року підписані з боку позивача начальником філії "Балаклійський райавтодор" Дочірнього підприємства "Харківський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" Рябокінь Павлом Олексійовичем, призначеного на вказану посаду згідно наказу № 65 -ВК від 07.12.2010 року.
На виконання вищезазначених договорів ПП "Промтранспоставка" поставила філії "Балаклійський райавтодор" товар та надало послуги з його транспортування:
- по заявці на перевезення вантажу № 2807 від 28.07.2011 року до договору №11/3317 від 18.07.2011 року бітум згідно видаткової накладної № П-00000054 від 29.07.2011 року в кількості 15,5 т. на суму 110778,50 грн., в т.ч. ПДВ 18463,08 грн. та транспортно-експедиційні послуги згідно акта № П-110729/1 від 29.07.2011 року на суму 1430,00 грн., в т.ч. ПДВ 238,33 грн., які підтверджені товарно-транспортною накладною 01АА №110334 від 29.07.2011року;
- по заявці на перевезення вантажу № 2809 від 28.09.2011 року до договору №11/3317 від 18.07.2011 року бітум по видатковій накладній № П-00000077 від 29.09.2011 року в кількості 16,890 т. на суму 123297,00 грн., в т.ч. ПДВ 20549,50 грн. та транспортно-експедиційні послуги згідно акта № П-110929/3 від 29.09.2011 року на суму 1703,00 грн., в т.ч. ПДВ 283,83 грн., які підтверджені товарно-транспортною накладною 01АА №110334 від 29.09.2011року;
- по заявці на перевезення вантажу № 3005 від 30.05.2012 року до договору № 11/3317 від 18.07.2011 року, бітум по видатковій накладній № П-00000020 від 31.05.2012 року в кількості 8,0 т. на суму 57600,00 грн., в т.ч. ПДВ 9600,00 грн. та транспортно-експедиційні послуги згідно акта № П-120531/20 від 31.05.2012 року на суму 2100,00 грн., в т.ч. ПДВ 350,00 грн., які підтверджені товарно-транспортною накладною 01АА № 110342 від 31.05.2012 року;
- фарба розміточна біла по видатковій накладній № П-000012/1 від 30.04.2012 року в кількості 250 кг на суму 9500,00 грн. та склошарики 132 кг на суму 2164,80 грн., в т.ч. ПДВ 1944,13 грн., доставлена автомобілем філії "Балаклійський райавтодор", що підтверджено подорожнім листом службового легкового автомобіля від 30.04.2012 року № 032842;
- по заявці на перевезення вантажу № 1706 від 17.06.2012 року до договору № 11/3317 від 18.07.2011 року бітум по видатковій накладній № П-00000025 від 19.06.2012 року в кількості 10,0 т. на суму 85020,00 грн., в т.ч. ПДВ 14170,00 грн. та транспортно-експедиційні послуги згідно акта № П-120619/3 від 19.06.2012 року на суму 2184,00 грн., в т.ч. ПДВ 364,00 грн., які підтверджені товарно-транспортною накладною 01 АА № 110338 від 19.06.2012 року;
- по заявці на перевезення вантажу № 1007 від 10.07.2012 року до договору № 11/3317 від 18.07.2011 року бітум по видатковій накладній № П-00000032 від 11.07.2012 року в кількості 10,0 т. на суму 85020,00 грн., в т.ч. ПДВ 14170,00 грн. та транспортно-експедиційні послуги згідно акта № П-120711/16 від 11.07.2012 року на суму 2184,00 грн., в т.ч. ПДВ 364,00 грн., які підтверджені товарно-транспортною накладною 01 АА № 110343 від 11.07.2012 року.
Грошові кошти за матеріали перераховувалисть по передплаті в повному обсязі і податкові накладні виписані по першій події, тобто по передплаті.
Від ПП "Промтранспоставка" були отримані податкові накладні № 407 від 29.07.11 року на суму 1430,00 грн., в т.ч. ПДВ - 238,33 грн., № 500 від 28.09.11 року на суму 1703, 00 грн., в т.ч. ПДВ - 283,83 грн., № 505 від 31.05.12 року на суму 2100,00 грн., в т.ч. ПДВ - 350,00 грн., № 230 від 18.06.12 року на суму 2184, 00 грн., в т.ч. ПДВ - 364,00 грн., № 166 від 11.07.12 року на суму 2184, 00 грн., в т.ч. ПДВ - 364,00 грн., № 408 від 28.07.11 року на суму 10778, 5 грн., в т.ч. ПДВ - 18463, 08 грн., № 501 від 28.09.11 року на суму 123297,0 грн., в т.ч. ПДВ - 20549,50 грн., № 667 від 30.04.12 року на суму - 11664, 80 грн., в т.ч. ПДВ - 1944,13 грн., № 504 від 31.05.12 року на суму 57600,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9600,00 грн., № 194 від 15.06.12 року на суму 42510, 00 грн., в т.ч. ПДВ - 7085, 00 грн., № 231 від 18.06.12 року на суму 42510, 00 грн., в т.ч. ПДВ - 7085, 00 грн., № 146 від 10.07.12 року на суму 42510, 00 грн., в т.ч. ПДВ - 7085,00 грн., № 165 від 11.07.12 року на суму 42510,00 грн., в т.ч. ПДВ - 7085, 00 грн., які включено до реєстру отриманих та виданих податкових накладних по філії та до зведеного реєстру до податкової декларації з податку на додану вартість за липень, вересень 2011 року та квітень, травень, червень, липень 2012 року.
Відповідно даних бухгалтерського обліку придбаний матеріал оприбутковано на центральний склад та переміщується на склад АБЗ, здійснюється приготування асфальтобетону, асфальтобетон оприбутковується зі складу АБЗ на підзвітну особу рах.26.1 "Готова продукція" та здійснюється списання по об'єктах згідно ф-М29.
В подальшому реалізація асфальтобетону та оплата за виконані роботи відображається по рахунку 36.1 "Розрахунки з вітчизняними покупцями" та по рахунку 37.7.2 "Розрахунки з іншими дебіторами", що підтверджується наступними первинними документами: Журнал-ордер по рахунку № 63.1 за липень 2011 р.; виписка за особовим рахунком за 28.07.2011року; рахунок-фактура № П-00000946 від 21.07.2011 року; рахунок-фактура № П-00000931 від 19.07.2011 року; прибутковий матеріальний ордер № 2930 від 29.07.11року; калькуляція від 29.07.2011 року; матеріальний звіт по рах.20.1 за 18.07.11-31.07.11 року. Склад №1; накладна № 60 від 29.07.2011 року; матеріальний звіт по рах.20.1 за липень 2011 року АБЗ; розрахунок витрат матеріалів на приготування бітуму, дьогтю за серпень 2011 року; розрахунок витрат матеріалів на приготування а/бетону за серпень 2011 року; калькуляція від 01.08.2011 року; матеріальний звіт по рах.20.1 за серпень 2011 року АБЗ; прибутковий матеріальний ордер № 010000059 від 31.08.11 року; прибутковий матеріальний ордер № 010000061 від 31.08.11 року; прибутковий матеріальний ордер № 010000063 від 31.08.11 року; прибутковий матеріальний ордер № 010000064 від 31.08.11 року; матеріальний звіт по рах.26.1 за серпень 2011 року АБЗ; журнал-ордер по рахунку № 37.7.2 за серпень 2011 року; видаткова накладна № 76 від 05.08.2011 року; видаткова накладна № 101 від 19.08.2011 року; звіт про витрати основних матеріалів в будівництві в співставленні з витратами, визначеними по виробничим нормам по поточному ремонту тротуарів в м. Балаклія. Форма М-29 № 1 за серпень 2011 року; журнал-ордер по рахунку № 23.1 за серпень 2011 року; журнал-ордер по рахунку № 36.1 за серпень 2011 року; видаткова накладна № 102 від 25.08.2011 року; видаткова накладна № 114 від 27.08.2011 року; журнал-ордер по рахунку № 63.1 за вересень 2011 року; виписка за особовим рахунком за 28.09.2011 року; рахунок-фактура № П-00001561 від 28.09.2011 року; рахунок-фактура № П-00001562 від 28.09.2011 року; прибутковий матеріальний ордер № 3071 від 29.09.11 року; калькуляція від 29.09.2011 року; матеріальний звіт по рах.20.1 за вересень 2011р. Склад №1; накладна № 91 від 29.09.2011 року; матеріальний звіт по рах.20.1 за вересень 2011р. АБЗ; матеріальний звіт по рах.20.1 за жовтень 2011 року АБЗ; розрахунок витрат матеріалів на приготування а/бетону за жовтень 2011 року; матеріальний звіт по рах.26.1 за жовтень 2011 року АБЗ; прибутковий матеріальний ордер № 010000088 від 31.10.11 року; прибутковий матеріальний ордер № 01_0000090 від 31.10.11 року; прибутковий матеріальний ордер № 010000092 від 31.10.11 року; прибутковий матеріальний ордер № 01_0000093 від 31.10.11 року; матеріальний звіт по рах.26.1 за жовтень 2011 року Основне виробництво (Дільниця №1); звіт про витрати основних матеріалів в будівництві в співставленні з витратами, визначеними по виробничим нормам по поточному ремонту а/д по вул. Комсомольська в м. Ізюм. Форма М-29 № 1 за жовтень 2011 року; звіт про витрати основних матеріалів в будівництві в співставленні з витратами, визначеними по виробничим нормам по поточному ремонту а/д по вул. Московська в м. Ізюм. Форма М-29 № 1 за жовтень 2011 року; журнал-ордер по рахунку № 23.1 за жовтень 2011 року; журнал-ордер по рахунку № 36.1 за жовтень 2011 року; видаткова накладна № 146 від 06.10.2011 року; видаткова накладна № 151 від 17.10.2011 року; видаткова накладна № 163 від 06.10.2011 року; матеріальний звіт по рах.20.1 за листопад 2011 року АБЗ; розрахунок витрат матеріалів на приготування бітуму, дьогтю за листопад 2011 року; розрахунок витрат матеріалів на приготування а/бетону за листопад 2011 року; накладна б/н від 30.11.2011 року; прибутковий матеріальний ордер № 010000103 від 30.11.11 року; прибутковий матеріальний ордер № 01_0000101 від 30.11.11 року; матеріальний звіт по рах.26.1 за листопад 2011 року Основне виробництво (Дільниця №1); журнал-ордер по рахунку № 23.1 за листопад 2011 року; журнал-ордер по рахунку № 36.1 за листопад 2011 року; матеріальний звіт по рах.20.1 за грудень 2011 року АБЗ; розрахунок витрат матеріалів на приготування а/бетону за грудень 2011 року; накладна №11 від 31.12.2011 року; прибутковий матеріальний ордер № 010000113 від 31.12.11 року; матеріальний звіт по рах.26.1 за грудень 2011 року АБЗ; звіт про витрати основних матеріалів в будівництві в співставленні з витратами, визначеними по виробничим нормам по поточному ремонту а/д в/ч А1352. Форма М-29 № 1 за жовтень 2011 року; журнал-ордер по рахунку № 23.1 за грудень 2011 року; журнал-ордер по рахунку № 36.1 за грудень 2011 року; журнал-ордер по рахунку № 63.1 за квітень 2012 року; прибутковий матеріальний ордер № 2796 від 30.04.12 року; накладна № 70 від 30.07.2012 року; матеріальний звіт по рах.20.1 за квітень 2012 року. Основне виробництво (Дільниця №5); звіт про витрати основних матеріалів в будівництві в співставленні з витратами, визначеними по виробничим нормам по поточному ремонту а/д в м. Балаклія. Форма М-29 № 1 за квітень 2012 року; журнал-ордер по рахунку № 23.1 за квітень 2012 року; журнал-ордер по рахунку № 36.1 за квітень 2012 року; матеріальний звіт по рах.20.1 за серпень 2012 року. Основне виробництво (Дільниця №5); звіт про витрати основних матеріалів в будівництві в співставленні з витратами, визначеними по виробничим нормам по поточному ремонту а/д пл. Ростовцева в м. Балаклія. Форма М-29 № 1 за серпень 2012 року; звіт про витрати основних матеріалів в будівництві в співставленні з витратами, визначеними по виробничим нормам по поточному ремонту а/д по пров. Серпуховському в м. Балаклія. Форма М-29 № 1 за серпень 2012 року; звіт про витрати основних матеріалів в будівництві в співставленні з витратами, визначеними по виробничим нормам по поточному ремонту а/д пл. Казмирука в м. Балаклія. Форма М-29 № 1 за серпень 2012 року; звіт про витрати основних матеріалів в будівництві в співставленні з витратами, визначенними по виробничим нормам по поточному ремонту а/д по вул. Леніна в м. Балаклія. Форма М-29 № 1 за серпень 2012 року; звіт про витрати основних матеріалів в будівництві в співставленні з витратами, визначеними по виробничим нормам по поточному ремонту а/д по вул. Куйбишева в м. Балаклія. Форма М-29 № 1 за серпень 2012 року; звіт про витрати основних матеріалів в будівництві в співставленні з витратами, визначеними по виробничим нормам по поточному ремонту а/д по вул. Жовтнева в м. Балаклія. Форма М-29 № 1 за серпень 2012 року; журнал-ордер по рахунку № 23.1 за серпень 2012 року; журнал-ордер по рахунку № 36.1 за серпень 2012 року; журнал-ордер по рахунку № 63.1 за травень 2012 року; виписка за особовим рахунком за 10.05.2012 року; рахунок-фактура № П-001561/1 від 30.04.2012 року; виписка за особовим рахунком за 31.05.2012 року; рахунок-фактура № П-00001801 від 31.05.2012 року; рахунок-фактура № П-00001802 від 31.05.2012 року; прибутковий матеріальний ордер № 2883 від 31.05.12 року; накладна № 90 від 31.05.2012 року; матеріальний звіт по рах.20.1 за травень 2012 року Склад № 1; матеріальний звіт по рах.20.1 за травень 2012 року АБЗ; розрахунок витрат матеріалів на приготування а/бетону за травень 2012 року; прибутковий матеріальний ордер № 010000029 від 31.05.12 року; матеріальний звіт по рах.26.1 за травень 2012 року АБЗ;.; накладна № 55 від 07.05.2012 року; журнал-ордер по рахунку № 63.1 за червень 2012 року; виписка за особовим рахунком за 15.06.2012 року; рахунок-фактура № П-00001888 від 14.06.2012 року; виписка за особовим рахунком за 18.06.2012 року; рахунок-фактура № П-00001895 від 15.06.2012 року; рахунок-фактура № П-00001889 від 14.06.2012 року; прибутковий матеріальний ордер № 2977 від 19.06.12 року; накладна № 112 від 19.06.2012 року; матеріальний звіт по рах.20.1 за червень 2012 року Склад №1; матеріальний звіт по рах.20.1 за червень 2012 року АБЗ; журнал-ордер по рахунку № 63.1 за липень 2012 року; виписка за особовим рахунком за 10.07.2012 року; рахунок-фактура № П-00002015 від 09.07.2012 року; виписка за особовим рахунком за 11.07.2012 року; рахунок-фактура № П-00002020 від 10.07.2012 року; рахунок-фактура № П-00002021 від 10.07.2012 року; прибутковий матеріальний ордер № 3356 від 11.07.12 року; накладна № 131 від 11.07.2012 року; матеріальний звіт по рах.20.1 за липень 2012 року Склад № 1; матеріальний звіт по рах.20.1 за липень 2012 року АБЗ; розрахунок витрат матеріалів на приготування а/бетону за липень 2012 року; прибутковий матеріальний ордер № 010000046 від 31.07.12 року; прибутковий матеріальний ордер № 01_0000048 від 31.07.12 року; прибутковий матеріальний ордер № 010000049 від 31.07.12 року; матеріальний звіт по рах.26.1 за липень 2012 року АБЗ; звіт про витрати основних матеріалів в будівництві в співставленні з витратами, визначеними по виробничим нормам по поточному ремонту а/д в п. Андріївка. Форма М-29 №1 за липень 2012 року; журнал-ордер по рахунку № 23.1 за липень 2012 року; видаткова накладна № 131 від 11.07.2012 року; видаткова накладна № 132 від 11.07.2012 року; журнал-ордер по рахунку № 36.1 за липень 2012 року; матеріальний звіт по рах.20.1 за серпень 2012 року АБЗ; розрахунок витрат матеріалів на приготування бітуму, дьогтю за серпень 2012 року; розрахунок витрат матеріалів на приготування а/бетону за серпень 2012 року; прибутковий матеріальний ордер № 010000056 від 31.08.12 року; прибутковий матеріальний ордер № 010000059 від 31.08.12 року; матеріальний звіт по рах.26.1 за серпень 2012 року АБЗ.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "Центр Нерухомості Промпобутсервіс Татіус" зареєстроване Департаментом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Харківської міської ради, свідоцтво про державну реєстрацію № 1480102000000512 від 22.12.2004 року, взято на податковий облік в органах ДПС 17.01.2005 року за № 9 і станом на 26.03.2014 року перебуває на обліку в Основ'янській ОДПІ та є платником ПДВ відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ № 29022883 від 27.01.2005 року.
Для здійснення власної господарської діяльності ТОВ "Центр Нерухомості Промпобутсервіс Татіус" в періоді, що перевірявся податковим органом мав ліцензію серії АВ № 315216 на будівельну діяльність (згідно з переліком), видану Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України 16.04.2007 року зі строком дії з 16.04.2007 року по 16.04.2012 року.
Як вбачається з матеріалів справи, між філією "Пятихатське ДЕП" ДП "Харківський облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" (замовник) та ТОВ "Центр нерухомості Промпобутсервіс Татіус" (підрядник) були укладені договори від 01.12.2011 року № 1/4 та договір від 03.05.2011 року № 15 предметом яких згідно п. 1.1. є надання послуг з технічного обслуговування та поточного ремонту технічних засобів регулювання дорожнього руху по Харківській області (63.21.25 - послуги для автодорожнього транспорту) відповідно до умов цих договорів.
Згідно п. 1.3. договору № 1/4 від 01.12.2011 року об'єктом Договору є світлофорні об'єкти на перехресті доріг державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський км 501+500 та міського значення 0-212553 Харків- Липці-Борисівка.
Пунктом 1.3. договору № 15 від 03.05.2011 року передбачено, що об'єктом Договору є світлофорні об'єкти на перехресті доріг державного значення М-03 Київ - Харків-Довжанський км 501+500 та міського значення 0-212553 Харків-Липці-Борисівка та перехресті дороги державного значення М-03 Київ-Харків-Довжанський км 507+500 та міського значення Т-21-04 Харків-Вовчанськ-КПП.
Вищевказані договори були укладені філією "Пятихатське ДЕП" ДП "Харківський облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" з Субпідрядником ТОВ "Центр нерухомості Промпобутсервіс Татіус" на виконання договорів із Замовником - Службою автомобільних доріг у Харківській області (надалі Замовник), а саме: №01-УТР від 25.01.2011 року про закупівлю послуг за державні кошти з Дочірнім підприємством "Харківський облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" (надалі Генпідрядник) на виконання послуг: експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення у Харківській області в межах виділених фінансових ресурсів, № 02-ПР від 25.01.2011 року про закупівлю послуг за державні кошти на виконання поточного ремонту автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення у Харківській області в межах виділених фінансових ресурсів.
Виконання робіт за вказаними договорами ТОВ "Центр нерухомості Промпобутсервіс Татіус" підтверджується копіями акта приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2011 року від 26.12.2011 року на суму 39385,94 грн., в тому числі ПДВ - 6564,32 грн., акта від 09.12.2011 року на суму 3674,83 грн., в т.ч. ПДВ - 612, 47 грн., акта від 26.12.11 року на суму 2883, 61 грн., в т.ч. ПДВ 480,60 грн.
Як встановлено в ході перевірки, роботи виконувалися як з матеріалу Замовника так і Підрядника, до перевірки надано акт приймання - передачі матеріальних ресурсів від 26.12.2011 року.
Позивачем від ТОВ "Центр нерухомості Промпобутсервіс Татіус" було отримано податкові накладні № 11 від 26.12.11 року на суму 37092, 82 грн., в т.ч. ПДВ - 6182, 14 грн., № 5 від 09.12.11 року на суму 3674, 83 грн., в т.ч. ПДВ - 612,47 грн., № 10 від 26.12.11 року на суму 2883,61 грн., в т.ч. ПДВ - 480, 60 грн., які включено до реєстру отриманих та виданих податкових накладних по філії та до зведеного реєстру до податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2011 року.
Грошові кошти були перераховані з поточного рахунку філії "П'ятихатське ДЕП" №26008036236300, що підтверджується копіями виписок АТ "Укрсиббанк" за 06.06.2012 року, за 13.07.2012 року, за 09.10.2012 року, за 06.02.2013 року, за 18.03.2013 року; за 16.05.2013 року; за 22.07.2013 року та відображено в бухгалтерських ордерах, а саме: журнал-ордер по рахунку № 63.1 за грудень 2011 року, журнал-ордер по рахунку № 63.1 за січень 2012 року, журнал-ордер по рахунку № 63.1 за березень 2012 року, журнал-ордер по рахунку № 63.1 за червень 2012 року, журнал-ордер по рахунку № 63.1 за липень 2012 року, журнал-ордер по рахунку № 63.1 за жовтень 2012 року, журнал-ордер по рахунку № 63.1 за лютий 2013 року, журнал-ордер по рахунку № 63.1 за березень 2013 року, журнал-ордер по рахунку № 63.1 за травень 2013 року.
Факт прийняття виконаних обсягів будівельних робіт Замовником - Службою автомобільних доріг у Харківській області від Генпідрядника - ДП "Харківський облавтодор" та виконавця робіт - філієї "Пятихатське ДЕП" ДП "Харківський облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України"на виконання договору: № 01-УТР від 25.01.2011 року підтверджується Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт по формі №КБ-3 за грудень 2011 року на суму 553259,00 гри., в тому числі ПДВ на суму 92209,83 грн. та актом приймання виконаних будівельних робіт №1476_кб2в форми №КБ-2в за грудень 2011 року від 29.12.2011 року на суму 553259,00 грн., в тому числі ПДВ на суму 92209,83 грн., договору №02-ПР від 25.01.2011 року підтверджено актом приймання виконаних будівельних робіт № 1473_кб2в форми №КБ-2в за грудень 2011 року від 29.12.2011 року на суму 39385,94 грн., в тому числі ПДВ 6564,32 грн., які були виконані субпідрядником ТОВ "Центр нерухомості Промпобутсервіс Татіус".
Колегія суддів відхиляє доводи, викладені в апеляційній скарзі, з огляду на наступне.
Згідно зі статтею 1 Закону України від 16.07.99 N 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.
Таким чином визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов'язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України.
Так, згідно з пунктом 138.2 статті 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
При цьому відповідно до підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Підпунктом 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий кредит визначено як суму, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податков періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Згідно з п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ст. 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльні платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенні таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативної або фінансового лізингу.
Пунктом 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податкової накладною.
В п. 198.6 ст. 198 ПК України зазначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби сумі податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.
Податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 Податкового кодексу України).
Отже, для отримання права на податковий кредит із сум податку на додану вартість, сплачених в ціні придбаного товару (робіт, послуг), платник ПДВ повинен мати податкові накладні, видані на фактично отриманий товар (роботи, послуги), що призначений для використання у власній господарській діяльності.
Колегія суддів також зазначає, що усі витрати позивача на проведення субпідрядних робіт та з придбання товарно-матеріальних цінностей та послуг були об'єктивно необхідні позивачу для забезпечення господарської діяльності, та підтверджені належним чином складеними первинними документами.
За змістом ч. 2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" податкова звітність ґрунтується на даних бухгалтерського обліку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 цього Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Первинні документи, які були видані за договорами підряду та поставки за своєю формою та змістом відповідають вимогам, які актами чинного законодавства встановлені для первинних документів.
Виходячи із вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що позивачем вірно визначено суму валових витрат та включено суму податку на додану вартість по взаємовідносинах із контрагентами.
Як вбачається з матеріалів справи, ПП "Промтранспоставка" та ТОВ "Центр Нерухомості Промпобутсервіс Татіус" на час здійснення господарських операцій були включені до Державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців.
Статтею 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року № 755-IV із змінами та доповненнями якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, що підлягають внесенню до цього реєстру є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатись на них у спорі як на достовірні, за винятком випадків, коли вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.
За таких обставин покупець не може нести відповідальність ні за несплату податків продавця, ні за можливу недостовірність інформацію про них, наведених у зазначеному реєстрі, за умови необізнаності щодо неї.
Статтею 61 Конституції України встановлено, що юридична відповідальність має індивідуальний характер. Згідно зі ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Відповідно до ч. 1 ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Чинне законодавство, зокрема Податковий кодекс України не встановлює обов'язку покупця сплачувати ПДВ ще й до бюджету, якщо такий податок не буде сплачено продавцем або іншою особою, з урахуванням суми податку, отриманого від покупця у складі ціни товару. Відповідно до положень Закону про ПДВ сума податку на додану вартість, включена до ціни товару (робіт, послуг), є податковим зобов'язанням продавця товару (робіт, послуг), і саме продавець товару (в нашому випадку - ПП "Промтранспоставка" та ТОВ "Центр Нерухомості Промбутсервіс Татіус") має сплачувати цей податок до бюджету.
Відповідно до ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.
Колегія суддів вважає, що постанова Харківського окружного адміністративного суду від 09.09.14 року по справі № 820/11659/14 відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог апелянта - відповідача у справі.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, п. 1 ч. 1 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Міндоходів залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 09.09.2014р. по справі № 820/11659/14 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Зеленський В.В. Судді П’янова Я.В. Чалий І.С. Повний текст ухвали виготовлений 10.11.2014 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2014 |
Оприлюднено | 10.11.2014 |
Номер документу | 41227717 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Зеленський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні