Ухвала
від 09.10.2014 по справі 2а-8198/10/0870
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У  Х  В  А  Л  А 09 жовтня 2014 рокусправа № 2а-8198/10/0870 Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді:                    Головко О.В.                     суддів:                     Суховарова А.В.  Ясенової Т.І. за участю секретаря судового засідання:          Троянова А.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Запоріжжі Міжрегіонального головного управління Міндоходів на ухвалу Запорізького окружного адміністративного суду від 27 травня 2014 року в адміністративній справі    за позовом Відкритого акціонерного товариства «Запорізький металургійний комбінат «Запоріжсталь» до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Запоріжжі Міжрегіонального головного управління Міндоходів про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,- в с т а н о в и в : До суду надійшла заява Відкритого акціонерного товариства «Запорізький металургійний комбінат «Запоріжсталь» про встановлення способу і порядку виконання судового рішення від 24.05.2011 в адміністративній справі № 2а- 8198/10/0870, відповідно до якого стягнуто з Державного бюджету України на користь Відкритого акціонерного товариства «Запорізький металургійний комбінат «Запоріжсталь» витрат за проведення судово-економічної експертизи у розмірі 31008,00 грн. Підставами для подачі заяви стали складнощі щодо виконання постанови суду в зазначеній частині, адже Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ № 845 передбачені умови, зокрема, безспірного списання коштів державного та місцевих бюджетів за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету; безспірного списання коштів з рахунків боржника. Заявник просить зміни спосіб виконання судового рішення шляхом безспірного списання присуджених коштів за проведення судово-економічної експертизи з рахунків суб'єкта владних повноважень    в особі Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Запоріжжі Міжрегіонального Головного управління Міндоходів. Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 27 травня 2014 року заяву задоволено. Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу Запорізького окружного адміністративного суду та прийняти нову, якою у задоволенні заяви відмовити в повному обсязі. Апеляційна скарга ґрунтується на тому, що судом першої інстанції неповно з'ясовані обставини справи та порушено норми матеріального права, що призвело до прийняття невірного рішення. Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню. Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 24.05.2011 в адміністративній справі № 2а- 8198/10/0870, яка набрала законної сили, присуджено з Державного бюджету України на користь Відкритого акціонерного товариства «Запорізький металургійний комбінат «Запоріжсталь» витрат за проведення судово-економічної експертизи у розмірі 31008,00 грн. Позивач подав до Управління Державної казначейської служби України у м. Запоріжжі Запорізької області виконавчий лист, проте останнє повідомило, не має можливості здійснити його виконання, оскільки Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ № 845 встановлені умови: безспірного списання коштів державного та місцевих бюджетів за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету; безспірного списання коштів з рахунків боржника. Вирішуючи питання щодо зміни порядку та способу виконання судового рішення суд апеляційної інстанції зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про виконавче провадження» виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюються Державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду. Пунктом 2 Порядку № 845 визначено, що боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства. Зі змісту виконавчого листа № 2а- 8198/10/0870 вбачається, що боржником у справі вказано Державний бюджет України. При цьому у виконавчому листі не визначено розпорядника або одержувача бюджетних коштів, з рахунків якого необхідно провести стягнення судових витрат, а саме витрат на проведення судово-економічної експертизи. Безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету можливо лише у разі підтвердження стягувачем перерахування коштів до відповідного бюджету шляхом надання до органу казначейства оригіналу або копії розрахункового документу (платіжного доручення, квитанції). Відповідно до пп. 3 п. 9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) Державна казначейська служба України відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Враховуючи, що присуджені кошти не надходили до Державного бюджету, у органу Державної казначейської служби відсутні правові підстави для безспірного списання коштів державного та місцевих бюджетів за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету. Разом з тим в адміністративній справі № 2а-8198/10/0870 відповідачем є Спеціалізована державна податкова інспекція з обслуговування великих платників податків у м. Запоріжжі Міжрегіонального головного управління Міндоходів, а тому стягнення присуджених коштів має здійснюватися саме з даного суб'єкта владних повноважень, з вини якого виникли такі зобов'язання. Враховуючи викладене колегія суддів доходить висновку, що судом першої інстанції ухвалено судове рішення з урахуванням всіх обставин, що мають значення для справи, ухвала є законною та обґрунтованою. Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206  Кодексу адміністративного судочинства України суд, - у х в а л и в :           Апеляційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Запоріжжі Міжрегіонального головного управління Міндоходів залишити без задоволення, а ухвалу Запорізького окружного адміністративного суду від 27 травня 2014 року в адміністративній справі № 2а-8198/10/0870 – без змін. Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складання в повному обсязі. Повний текст ухвали складений 14 жовтня 2014 року. Головуючий:                                                            О.В. Головко           Суддя:                                                            А.В. Суховаров           Суддя:                                                            Т.І. Ясенова                                                              

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2014
Оприлюднено10.11.2014
Номер документу41242126
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8198/10/0870

Ухвала від 16.07.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 09.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 09.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 27.05.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 06.03.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 02.08.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Постанова від 24.05.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 23.05.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 11.05.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні