РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
28 жовтня 2014 року Справа № 906/367/14
Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:
Головуючого судді Маціщук А.В.
судді Петухов М.Г. ,
судді Гулова А.Г.
за участю прокурора Кондратюк А.В.
за участю представників:
позивача - не з'явився
відповідача комунального підприємства "Центральна районна аптека №28" - не з'явився
відповідача приватного підприємства "Нікон" - пред-ків Яременко Д.В. (пост.дов. б/н від 25.03.2014 р.), Реус Д.С. (пост.дов. б/н від 25.03.2014 р.)
відповідача приватного підприємства "СЕБ-Фармація" - не з'явився
відповідача приватного підприємства Фірма "Санітас" - не з'явився
відповідача Управління праці та соціального захисту населення Малинської міської ради
- не з'явився
третьої особи Відділу Державної виконавчої служби Малинського районного управління юстиції - не з'явився
третьої особи ОСОБА_6 - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Рівненського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу приватного підприємства "Нікон" на рішення господарського суду Житомирської області від 16.06.14 р. у справі № 906/367/14
за позовом прокурора Малинського району в інтересах держави в особі Малинської районної ради
до 1) комунального підприємства "Центральна районна аптека №28"
2) приватного підприємства "Нікон"
3) приватного підприємства "СЕБ-Фармація"
4) приватного підприємства Фірма "Санітас"
5) Управління праці та соціального захисту населення Малинської міської ради
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:
1) Відділу Державної виконавчої служби Малинського районного управління юстиції
2) ОСОБА_6
про визнання права власності та звільнення майна з-під арешту
в с т а н о в и в :
Відповідно до рішення господарського суду Житомисрької області від 16.06.2014 р. у справі № 906/367/14 (суддя Терлецька-Байдюк Н.Я.) задоволено позов прокурора Малинського району в інтересах держави в особі Малинської районної ради до комунального підприємства "Центральна районна аптека № 28", приватного підприємства "Нікон", приватного підприємства "СЕБ - Фармація", приватного підприємства Фірма "Санітас", Управління праці та соціального захисту населення Малинської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - відділу Державної виконавчої служби Малинського районного управління юстиції, ОСОБА_6 про визнання права власності та звільнення майна з-під арешту.
Визнано за Малинською районною радою право власності на майно: газ, початкова вартість 15685,43 грн.; пожежна сигналізація, початкова вартість 10751,05грн.; системна плата, початкова вартість 600,00грн.; приміщення аптеки № 43, початкова вартість 20873,80 грн.; приміщення аптеки № 138, початкова вартість 14362,10грн.; ксерокс „Кенон", початкова вартість 1400 грн.; факс „Панасонік", початкова вартість 750,00грн.; холодильник „Апшерон" - 4 шт., початкова вартість 2616,32грн.; холодильник - вітрина, початкова вартість 1700 грн.; стіл - вітрина ЦРА, початкова вартість 3382,40грн.; касовий апарат - 4 шт., початкова вартість 5750 грн.; котел, початкова вартість 2712,50грн.; принтер MINI - ФП6, початкова вартість 3632 грн.; системний блок + монітор, початкова вартість 2817,00грн.
Знятий арешт з майна, накладений відділом державної виконавчої служби Малинського районного управління юстиції Житомирської області згідно акту опису та арешту майна від 11.07.2013 року, а саме: газу, початкова вартість 15685,43грн.; пожежної сигналізації, початкова вартість 10751,05грн.; системної плати, початкова вартість 600,00грн.; приміщення аптеки № 43, початкова вартість 20873,80 грн.; приміщення аптеки № 138, початкова вартість 14362,10грн.; ксероксу „Кенон", початкова вартість 1400 грн.; факсу „Панасонік", початкова вартість 750,00грн.; холодильника „Апшерон" - 4 шт., початкова вартість 2616,32грн.; холодильник - вітрина, початкова вартість 1700 грн.; стіл - вітрини ЦРА, початкова вартість 3382,40грн.; касового апарату - 4 шт., початкова вартість 5750 грн.; котла, початкова вартість 2712,50грн.; принтера MINI - ФП6, початкова вартість 3632 грн.; системного блоку + монітор, початкова вартість 2817,00 грн.
Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідач приватне підприємство «Нікон» подав апеляційну скаргу, в якій просить рішення господарського суду Житомирської області від 16.06.2014 р. у справі № 906/367/14 скасувати та прийняти нове рішення про відмову у позові повністю.
Обґрунтовуючи доводи апеляційної скарги, скаржник зазначає, що відповідно до статті 5.2 Статуту комунального підприємства «Центральна районна апетека № 28» (далі по тексту -«ЦРА № 28») передбачено, що майно підприємства «ЦРА № 28» - це частина відокремленої власності територіальних громад сіл та селищ району і закріплюється за ним на праві повного господарського відання та використовується на розсуд підприємства. При цьому відчуження, списання, застава, оренда, суборенда майна здійснюється з дозволу органу управління майном в порядком, встановленому районною радою, а тому при купівлі приміщення магазину в смт.Чоповичі по вул.Леніна,1, Центральна районна аптека № 28 повинна була отримати дозвіл(рішення) на його придбання. Оскільки такій дозвіл відсутній у підприємства «ЦРА № 28» та в Малинській районній раді, тому дане приміщення купувалось не для потреб територіальної громади, а для виробничої необхідності підприємства «Центральна районна аптека № 28» за власні кошти комунального підприємства. «Центральна районна аптека № 28» самостійно здійснює свою діяльність, на власний розсуд розпоряджається майном, яке є у його власності.
Вважає також, що Малинська районна рада не є належниим позивачем у даній справі, оскільки Малинська районна державна адміністрація здійснювала повноваження по управлінню об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ району.
Крім того, скаржник зазначає, що в результаті проведення виконавчих дій державним виконавцем було встановлено інше рухоме майно на балансі підприємства «ЦРА № 28», у зв'язку з чим державним виконавцем було складено акт опису та арешту такого майна.
У відзиві на апеляційну скаргу прокурор заперечує її доводи, вважає оскаржуване рішення законним та обґрунтованим і просить залишити його без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення. На підтвердження своєї правової позиції зазначає, що відповідно до п.1.1.-1.2. статуту комунального підприємства "Центральна аптека № 28" це підприємство створене в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини майна спільної власності територіальних громад сіл та селищ району і входить до сфери управління Малинської районної ради та знаходиться в оперативному управлінні районної державної адміністрації згідно з делегованими районною радою повноваженнями. Підприємство "Центральна аптека № 28" є правонаступником державного комунального підприємства Малинська ЦРА № 28, яке було створене у відповідності до розпорядження Представника Президента України в Житомирській області від 10.07.1992 р. за № 105 на базі Малинської центральної аптеки № 28 Житомирського об'єднання "Фармація". Вказує, що прокуратурою Малинського району правильно визначено власника підприємства "Центральна районна аптека № 28", в інтересах якого і подано позовну заяву, оскільки Малинська районна державна адміністрація не є власником підприємства "Центральна районна аптека № 28", а лише здійснює оперативне управління на підставі рішення власника - Малинської районної ради.
Прокурор доводить, що комунальне підприємство "Центральна районна аптека № 28" та усе належне їй майно і структурні підрозділи придбані за кошти, одержані від здійснюваної господарської діяльності, є комунальним майном, що належить територіальним громадам сіл та селищ Малинського району. Заперечує доводи приватного підприємства "Нікон" про те, що майно, на яке визнається право власності у позовній заяві є нечітко визначеним, оскільки в акт опису і арешту майна, складеному відділом ДВС Малинського районного управління юстиції 11.07.3013 р. описано саме таке майно, належне комунальному підприємству "Центральна районна аптека № 28". Вказує також, що прокуратурою надано відомості про основні засоби комунального підприємства "Центральна районна аптека № 28", де із зазначенням відповідних інвентарних номерів наведено перелік належного аптеці майна, у тому числі і на яке накладено арешт відділом ДВС Малинського районного управління юстиції в Житомирській області.
Також заперечує доводи скаржника про те, що приміщення магазину в смт.Чоповичі по вул.Леніна,1 придбане для виробничої необхідності підприємства "Центральна районна аптека № 28" за власні кошти, враховуючи, що згідно з п.5.2 статуту підприємства "Центральна районна аптека № 28" майно, належне аптеці, є частиною відокремленої власності територіальних громад сіл та селищ Малинського району та закріплюється за цим підприємством на праві повного господарського відання та використовується на розсуд підприємства. При цьому відчуження, списання, застава, оренда, суборенда майна здійснюється з дозволу органу управління майном та в порядку, встановленому районною радою. Таким чином. при здійсненні купівлі нового приміщення аптека не повинна була отримувати окремий дозвіл Малинської районної ради чи Малинської районної державної адміністрації.
Згідно з п.1.6, 6.4 статуту комунального підприємства "Центральна районна аптека № 28" має право самостійно створювати відокремлені та структурні підрозділи. Таким чином Центральна районна аптека № 28 та усе належне їй майно і структурні підрозділи , придбані за рахунок коштів, одержаних від здійснюваної господарської діяльності, є комунальним майном, що належить територіальним громадам сіл та селищ Малинського району.
Позивач Малинська районна рада пояснила, що Малинська районна державна адміністрація здійснювала повноваження по управлінню об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ району, зокрема, затверджувала статути комунальних підприємств згідно з рішенням Малинської районної ради від 28.02.2000 р. Порядок управління об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ району був змінений згідно з рішенням Малинської районної ради від 25.07.2012 р. № 286, яким районна державна адміністрація була виключна з суб'єктів управління спільною власністю територіальних громад сіл, селищ району. Просить апеляційну скаргу приватного підприємства "Нікон" відхилити, рішення господарського суду Житомирської області від 16.16.2014 р. залишити без змін.
Відповідач комунальне підприємство "Центральна районна аптека № 28" пояснила, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, апеляційну скаргу приватного підприємства "Нікон" просить залишити без задоволення. Вказує, що згідно зі Статутом майно підприємства становлять виробничі, невиробничі фонди та оборотні кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається в балансі. Майно підприємства є частиною відокремленої власності територіальних громад сіл та селищ району і закріплюється за ним на правах повного господарського відання.
Відповідач приватне підприємство фірма «Санітас» у відзиві на апеляційну скаргу підтримав доводи та вимоги апеляційної скарги приватного підприємства "Нікон". Просив рішення господарського суду Житомирської області від 16.06.2014 р. у справі № 906/367/14 скасувати та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог повністю.
Зокрема, зазначає, що прокурор Малинського району Житомирської області повинен був звертатись з позовом до Малинської районної адміністрації, а не до Малинської районної ради, оскільки КП "Центральна районна аптека № 28" було створено 29.07.1997 р. Малинською районною державною адміністрацією, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Крім того, у позовній заяві прокурором Малинського району Житомирської області в порушення вимог п.4 ч.2 ст.54 ГПК України чітко не визначений перелік майна, на який прокурор просив визнати право власності. При купівлі магазину в смт.Чоповичі по вул.Леніна,1, комунальне підприємство "Центральна районна аптека №328" повинна була отримати дозвіл на його придбання органу управління майном за порядком, встановленим районною радою. Така вимога передбачена ст..5.2 Статуту КП "Центральна районна аптека №28". Враховуючи, що такий дозвіл відсутній, відповідно приміщення купувалось не для потреб територіальної громади, а для виробничої необхідності КП "Центральна районна аптека № 28" - за власні кошти комунального підприємства. Вказує, що Статутом КП "Центральна районна аптека № 28" передбачено право підприємства укладати договори, набувати майнові та пов'язані з ними немайнові права, а також можливість за рахунок власних коштів купувати основні засоби, господарські матеріали, та інше майно, яке використовує у своїй роботі. В результаті проведення виконавчих дій державним виконавцем встановлено, що на балансі КП "Центральна районна аптека № 28" перебуває майно, перелік якого зазначений в акті опису і арешту майна від 11.07.2013 р.
Відповідач Управління праці та соціального захисту населення виконкому Малинської міської ради у письмових поясненнях по суті спору вказує, що рішення господарського суду Житомирської області від 16.06.2014 р. є законним та правильним, оскільки при знятті арешту з майна комунального підприємства "Центральна районна аптека № 28" останнє може здійснювати свою діяльність, кошти по виконавчих листах будуть стягуватись.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Відділ державної виконавчої служби Малинського районного управління юстиції у відзиві на апеляційну скаргу вказує, що у відділі державної виконавчої служби Малинського районного управління юстиції на примусовому виконанні перебуває зведене виконавче провадження № 32254578 про стягнення заборгованості з комунального підприємства "Центральна районна аптека №28" на користь фізичних та юридичних осіб на загальну суму 588072,86 грн. Враховуючи те, що рішення судів боржником у добровільному порядку не було виконано, державним виконавцем на підставі ст.27 Закону України "Про виконавче провадження" здійснюється примусове виконання рішень судів. Зазначає, що враховуючи те, що боржник не сплачує заборгованості у добровільному порядку та ухиляється від погашення заборгованості вимоги приватного підприємства "Нікон" є законними.
У судовому засіданні 28.10.2014 р. прокурор та представник позивача підтримали доводи і вимоги, викладені в апеляційній скарзі.
Малинська районна рада, комунальне підприємство "Центральна районна аптека № 28", Управління праці та соціального захисту населення Малинського виконкому міської ради, Відділ державної виконавчої служби Малинського районного управління юстиції, ОСОБА_6, приватне підприємство "СЕБ-Фармація", приватне підприємство «Санітас» не забезпечили явку своїх представників у судове засідання 28.10.2014 р. Малинська районна рада, Управління праці та соціального захисту населення Малинської міської ради, приватне підприємство «Санітас, ОСОБА_6, Відділ Державної виконавчої служби Малинського районного управління юстиції в судове засідання не з'явились, надіслали заяви про розгляд справи без участі їх представників /т.4 а.с.31,48; т.2 а.с.187,189, 195/.
Зважаючи, що судом вжито необхідних заходів для завчасного повідомлення сторін про час і місце розгляду справи, що підтверджено повідомленнями про вручення рекомендованої кореспондеції /т.4 а.с.26-30, 53-56/, явка представників сторін в судове засідання обов'язковою не визнавалась та додаткові докази судом не витребовувались, колегія суддів дійшла висновку про можливість розгляду апеляційної скарги без участі представників Малинської районної ради, комунального підприємства "Центральна районна аптека №28", Управління праці та соціального захисту населення Малинського виконкому міської ради, Відділу державної виконавчої служби Малинського районного управління юстиції, ОСОБА_6, приватного підприємства "СЕБ-Фармація", приватного підприємства "Санітас" за наявними у справі матеріалами відповідно до норм ст.101 ГПК України.
Розглянувши апеляційну скаргу, вивчивши матеріали справи, наявні в ній докази, заслухавши пояснення прокурора та представників позивача і відповідача приватного підприємства «Нікон» в судовому засіданні, перевіривши оцінку обставин справи та повноту їх встановлення місцевим господарським судом, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Рівненського апеляційного господарського суду вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає. При цьому апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність та обґрунтованість рішення місцевого господарського суду в повному обсязі.
Матеріалами справи підтверджено, що 11.07.2013 р. старшим державним виконавцем відділу Державної виконавчої служби Малинського районного управління юстиції Рябчун О.М. складено акт опису та арешту майна комунального підприємства "Центральна районна аптека № 28", відповідно до якого описано та накладено арешт на таке майно: газ, початкова вартість 15685,43 грн.; пожежна сигналізація, початкова вартість 10751,05 грн.; системна плата, початкова вартість 600 грн.; приміщення аптеки № 43, початкова вартість 20873,80 грн.; приміщення аптеки № 138, початкова вартість 14362,10 грн.; ксерокс „Кенон", початкова вартість 1400 грн.; факс „Панасонік", початкова вартість 750 грн.; холодильник „Апшерон" - 4 шт., початкова вартість 2616,32 грн.; холодильник - вітрина, початкова вартість 1700 грн.; стіл - вітрина ЦРА, початкова вартість 3382,40 грн.; Q - касовий апарат - 4 шт., початкова вартість 5750 грн.; котел, початкова вартість 2712,50 грн.; принтер MINI - ФГ16, початкова вартість 3632 грн.; системний блок + монітор, початкова вартість 2817 грн./а.с.16-17 у т.1/.
Малинська районна рада 13.08.2013 р. звернулася із листом до відділу ДВС Малинського районного управління юстиції про звільнення з-під арешту цього майна та отримала відповідь про те, що майно КП "Центральна районна аптека № 28" було описане та арештоване у зв'язку з виконанням рішень господарських судів про стягнення заборгованості на загальну суму 582217,29 грн. - з посиланням на норми ст.ст.52,57 Закону України «Про виконавче провадження» /а.с.18-19 у т.1/.
Прокурор і позивач вважають порушеним право власності територіальної громади як власника вищепереліченого майна, тому звернулись до господарського суду із позовом про визнання права власності за Малинською районною радою як органом управління майном територіальної громади сіл, селищ Малинського району та про звільнення цього майна з-під арешту, що відповідає нормам ст.12 ГПК України, ст.ст.386, 392 ЦК України та ст.60 Закону України "Про виконавче провадження".
Відповідно до ст. 60 Закону України "Про виконавче провадження" особа, яка вважає, що майно, на яке накладено арешт, належить їй, а не боржникові, може звернутися до суду з позовом про визнання права власності на це майно і про зняття з нього арешту.
Судом встановлено, що відповідно до п.1.1 статуту комунального підприємства "Центральна районна аптека № 28" /а.с.156-166 у т.1/ комунальне підприємство "Центральна районна аптека № 28" Малинської районної ради створене в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини майна спільної власності територіальних громад сіл та селищ району (надалі комунальне майно) і входить до сфери управління Малинської районної ради та знаходиться в оперативному управлінні районної державної адміністрації згідно з делегованими районною радою повноваженнями.
Статтею 78 Господарського кодексу України визначено, що комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами. Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).
Отже, власниками майна комунальних унітарних підприємств виступають районні або обласні ради, які є представниками відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах і на які покладаються функції по управлінню цим майном .
Майно, яке описане та арештоване виконавчою службою, - будівлі та устаткування перебувають на балансі комунального підприємства "Центральна районна аптека № 28", відображено у книзі обліку основних засобів комунального підприємства, відомостях основних засобів та відомостях нарахуванням амортизації за 2012-2014 роки, які відповідач ЦРА № 28 надав суду /а.с.6-34 у т.2/.
Згідно з договором купівлі-продажу від 10.04.2001 р. комунальне підприємство ЦРА № 28 придбало 47/100 частини приміщення магазину, який знаходиться в смт.Чоповичі Малинського району по вул.Леніна,1 /а.с.37-41 у т.1/.
Свідоцтвом про право власності № 7519 від 10.10.2011 р. підтверджено, що власником приміщення аптеки в с.Скурати Малинського району є територіальна громада сіл та селищ Малинського району, і воно перебуває в оперативному управління підприємства "Центральна районна аптека № 28" /т. 1 а.с.32-33/.
Згідно з п.4.2 статуту до складу комунального підприємства "Центральна районна аптека № 28" входять структурні підрозділи, в тому числі аптека № 43 в с.Чоповичі та аптека № 138 в с.Скурати Малинського району. Згідно з п.5.1 статуту майно, належне аптеці, становлять виробничі, невиробничі фонди та оборотні кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається в балансі.
Наведені положення статуту ЦРЛ № 28 відповідають нормам ст.191 ГК України, де визначено, що підприємство є єдиним майновим комплексом, що використовується для здійснення підприємницької діяльності. До складу підприємства як єдиного майнового комплексу входять усі види майна, призначені для його діяльності, включаючи земельні ділянки, будівлі, споруди, устаткування, інвентар, сировину, продукцію, права вимоги, борги, а також право на торговельну марку або інше позначення та інші права, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до п.5.2 статуту майно комунального підприємства "Центральна районна аптека № 28" - це частина відокремленої власності територіальних громад сіл та селищ Малинського району та закріплюється за ним на правах повного господарського відання та використовується на розсуд підприємства, вчиняючи щодо нього будь які дії, що не суперечать даному Статуту, чинному законодавству України, цілям та завданням підприємства. При цьому, відчуження, списання, застава, оренда, суборенда майна здійснюється з дозволу органу управління майном за порядком, встановленим районною радою.
Про те, що комунальне підприємство "Центральна районна аптека № 28" за юридичною адресою м.Малин вул.Грушевського,6-а, є об'єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ Малинського району, підтверджено рішеннями Малинської районної ради № 228 від 27.04.2005 р. та № 427 від 19.07.2013 р., відповідно до яких затверджено перелік таких об'єктів згідно зі ст.ст.43,60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» /т.1 а.с.174-179 т.1/.
Відповідно до ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об'єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.
Відповідно до ч.5 цієї статті органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Доцільність, порядок та умови відчуження об'єктів права комунальної власності визначаються відповідною радою. Доходи від відчуження об'єктів права комунальної власності зараховуються до відповідних місцевих бюджетів і спрямовуються на фінансування заходів, передбачених бюджетами розвитку.
У відповідності до ст.78 Господарського кодексу України визначено, що комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами. Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).
Отже, все майно комунального підприємства ЦРА № 28, включаючи будівлі, споруди, устаткування, інвентар, сировину, продукцію є єдиним майновим комплексом, як це визначено у ст.191 ГК України, та закріплене за ним на праві господарського відання відповідно до норм ст.78 ГК України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та рішень сесії Малинської районної ради № 228 від 27.04.2005 р. та № 427 від 19.07.2013 р. Власником цього майна є територіальна громада сіл та селищ району, органом управління якого виступає Малинська районна рада.
Згідно з ч.8 ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів.
Судом встановлено, що в рамках зведеного виконавчого провадження № 32254578 про стягнення з комунального підприємства "Центральна районна аптека №28" заборгованості на загальну суму 582217,29 грн. накладено арешт на майно, яке належать Малинській районній раді, яка представляє територіальну громаду, а тому вимоги прокурора про визнання права власності та зняття арешту із вказаного майна є правомірними та підлягає задоволенню.
Підсумовуючи наведене, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про задоволення позову. Рішення господарського суду Житомирської області від 16.06.2014 р. у справі № 906/367/14 прийняте на підставі матеріалів справи, відповідає нормам матеріального та процесуального права. Доводи скаржника, викладені ним в апеляційній скарзі, висновків місцевого господарського суду не спростовують, а відтак, не є такими, що можуть бути підставою згідно зі ст.104 ГПК України для скасування чи зміни оскаржуваного рішення.
Зокрема, є необгрунтованими доводи скаржника щодо неправильного визначення позивачем у даному спорі Малинської районної ради. Колегія суддів звертає увагу, що районна державна адміністрація виключена з суб'єктів управління спільною власністю теріторіальних громад сіл, селищ району згідно з рішенням Малинської районної ради від 25.07.2012 р. № 286 /а.с.39-41 у т.3/, що відповідає нормам ст.44 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Оскільки апеляційна скарга відповідача задоволенню не підлягає, судові витрати покладаються на скаржника відповідно до норм ст.49 ГПК України.
Керуючись ст.ст. 49, 99, 101, 103-106 ГПК України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу відповідача приватного підприємства «Нікон» залишити без задоволення, рішення господарського суду Житомирської області від 16.06.2014 р. у справі № 906/367/14 залишити без змін.
Справу № 906/367/14 повернути господарському суду Житомирської області.
Головуючий суддя Маціщук А.В.
Суддя Петухов М.Г.
Суддя Гулова А.Г.
Суд | Рівненський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2014 |
Оприлюднено | 11.11.2014 |
Номер документу | 41243781 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Рівненський апеляційний господарський суд
Маціщук А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні