ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. С.Петлюри, 16тел. 239-72-81
У Х В А Л А
"03" листопада 2014 р. Справа № Б8/052-11
Господарський суд Київської області в складі судді Скутельника П.Ф. , при секретарі Жилі Б.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи № Б8/052-11
про банкрутство ,
учасники провадження у справі про банкрутство:
Кредитор 1 - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Переяслав-Хмельницькому районі Київської області , ідентифікаційний код: 25959181, місцезнаходження: 08400, Київська область, м. Переяслав-Хмельницький, вул. Альтицька, буд. 2,
Кредитор 2 - Переяслав-Хмельницький міськрайонний центр зайнятості , ідентифікаційний код: 22201383, місцезнаходження: 08400, м. Переяслав-Хмельницький, вул. Шевченка, буд. 23,
ліквідатор Банкрута: арбітражний керуючий Щербань О.М., який діє на підставі свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) НОМЕР_2, виданого Міністерством юстиції України 13 лютого 2013 року та постанови господарського суду Київської області від 26 квітня 2011 року у справі № Б8/052-11,
за участю представників учасників провадження у справі про банкрутство:
від Кредитора, Кредитора 1, Кредитора 2: не з'явились;
від Банкрута/ ліквідатор Банкрута: не з'явився, -
В С Т А Н О В И В:
в провадженні господарського суду Київської області перебуває справа № Б8/052-11 за заявою Управління Пенсійного фонду України у Переяслав-Хмельницькому районі Київської області, правонаступником якого є Управління Пенсійного фонду України в м. Переяславі-Хмельницькому та Переяслав-Хмельницькому районі Київської області (ідентифікаційний код: 37757652) (надалі за текстом: "Кредитор "/ «Ініціюючий кредитор») про банкрутство боржника, - Переяслав-Хмельницького колективного підприємства "РАЙСІЛЬКОМУНГОСП" (ідентифікаційний код: 05504900, місцезнаходження: 08454, Київська обл., Переяслав-Хмельницький р-н, с. Циблі, вул. Шевченка, буд. 1-А) (надалі за текстом: "Банкрут "), порушена ухвалою господарського суду Київської області від 29 березня 2011 року.
Постановою господарського суду Київської області від 26 квітня 2011 року визнано грошові вимоги Кредитора; визнано банкрутом Переяслав-Хмельницьке колективне підприємство "РАЙСІЛЬКОМУНГОСП"; відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором Банкрута арбітражного керуючого Щербаня О.М.; зобов'язано ліквідатора Банкрута здійснити публікацію оголошення про визнання Переяслав-Хмельницького колективного підприємства "РАЙСІЛЬКОМУНГОСП" банкрутом; призначено засідання для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Банкрута на 29.11.2011 р.; зобов'язано ліквідатора Банкрута надати суду до 15.11.2011 року звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Банкрута; вирішено інші процедурні питання у справі.
Публікацію оголошення про визнання Переяслав-Хмельницького колективного підприємства "РАЙСІЛЬКОМУНГОСП" банкрутом здійснено в газеті "Голос України" № 194 (5194) від 18 жовтня 2011 року.
Ухвалою господарського суду Київської області від 29.11.2011 р. відкладено засідання для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута на 17.04.2012 р., ліквідатора Банкрута зобов'язано надати суду до 13.04.2012 року звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс.
Ухвалою господарського суду Київської області від 17.04.2012 р. продовжено строк ліквідаційної процедури у справі № Б8/052-11 на шість місяців; відкладено засідання для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута на 08.10.2012 р.; зобов'язано ліквідатора Банкрута надати суду до 04 жовтня 2012 року остаточний звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, виконати обов'язки, покладені на ліквідатора у справі про банкрутство Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі за текстом: "Закон про банкрутство") та виконати вимоги постанови господарського суду Київської області від 26 квітня 2011 року в повному обсязі; вирішено інші процедурні питання у справі.
Ухвалою господарського суду Київської області від 16.07.2012 р. визнано вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Переяслав-Хмельницькому районі Київської області та Переяслав-Хмельницького міськрайонного центру зайнятості до банкрута; вирішено інші процедурні питання у справі.
Ухвалами господарського суду Київської області від 08.10.2012 року, від 15.04.2013 року, від 28.10.2013 року продовжувався строк, встановлений ч. 2 ст. 22 Закону про банкрутство у справі № Б8/052-11 на шість місяців від раніш продовженого щоразу; відкладено судове засідання для розгляду звіту ліквідатора Банкрута та ліквідаційного балансу Банкрута на 15 квітня 2013 року, на 28 жовтня 2013 року, на 03 березня 2014 року, відповідно; щоразу було зобов'язано ліквідатора надати суду остаточний звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута; виконати обов'язки, покладені на ліквідатора у справі про банкрутство Законом про банкрутство та виконати вимоги постанови господарського суду Київської області від 26 квітня 2011 року.
Ухвалою господарського суду Київської області від 03.03.2014 р. продовжено строк, встановлений ч. 2 ст. 22 Закону про банкрутство у справі № Б8/052-11 на шість місяців від раніше продовженого; відкладено судове засідання для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Банкрута на 03.11.2014 р.; зобов'язано ліквідатора Банкрута надати суду до 03.11.2014 р. остаточний звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута; виконати обов'язки, покладені на ліквідатора у справі про банкрутство Законом про банкрутство та виконати вимоги постанови господарського суду Київської області від 26.04.2011 р. в повному обсязі; попереджено ліквідатора Переяслав-Хмельницького колективного підприємства "РАЙСІЛЬКОМУНГОСП" - арбітражного керуючого Щербаня О.М. про те, що відповідно до ч. 11 ст. 3-1 Закону про банкрутство, невиконання або неналежне виконання обов'язків, покладених на арбітражного керуючого згідно з цим Законом, за відсутності наслідків, передбачених цією статтею, може бути підставою для усунення арбітражного керуючого від виконання ним своїх обов'язків .
03.11.2014 року через відділ діловодства господарського суду Київської області від арбітражного керуючого Кіцула С.Б. надійшла заява про участь у справі про банкрутство, з долученими документами.
Провадження у справі № Б8/052-11 перебуває в ліквідаційній процедурі, в якій на 03 листопада 2014 року призначено судове засідання для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Банкрута.
В судове засідання 03.11.2014 року жоден з учасників провадження у справі не з'явився, про причини неявки суд не повідомили, хоча й були повідомлені про час та місце судового засідання.
Детально дослідивши матеріали справи суд дійшов наступних висновків.
Згідно ч. 2 ст. 4-1 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до п. 1-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в ред. Закону України від 22.12.2011 р. № 4212-VI, що набрала чинності з 19 січня 2013 року, положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом. Положення цього Закону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом.
Провадження у цій справі про банкрутство порушено ухвалою суду від 29 березня 2011 року, відповідно, до набрання чинності новою редакцією Закону про банкрутство та у відповідності до п. 1-1 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в ред., що набрала чинності з 19 січня 2013 року), під час розгляду справи підлягають застосовуванню положення Закону про банкрутство, в ред., що діяла до набрання чинності редакцією Закону України від 22 грудня 2011 року № 4212-VI, а щодо продажу майна банкрута, - в ред. Закону України від 22 грудня 2011 року № 4212-VI.
Згідно ч. 1 ст. 5 Закону про банкрутство, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 32 Закону про банкрутство, після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання - передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу. Ліквідатор повідомляє державний орган з питань банкрутства про завершення ліквідаційної процедури.
Як встановлено судом, постановою господарського суду Київської області від 26.04.2011 року зобов'язано ліквідатора банкрута Щербаня О.М. до завершення строку ліквідаційної процедури забезпечити виконання дій та заходів, передбачених ст. ст. 25-32 Закону про банкрутство з урахуванням особливостей передбачених ст. 52 Закону про банкрутство та прийняти від органів Державної виконавчої служби виконавчі документи. Ухвалами господарського суду Київської області від 29.11.2011 року, 17.04.2012 року, 17.05.2012 року, 08.10.2012 року, 15.04.2013 року, 28.10.2013 року, 03.03.2014 року сім разів було зобов'язано ліквідатора подати суду остаточний звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута у справі та ліквідатор був зобов'язаний виконати обов'язки, покладені на ліквідатора у справі про банкрутство Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
В ухвалі суду від 03.03.2014 року ліквідатора попереджено судом про правові наслідки невиконання або неналежного виконання обов'язків, покладених на арбітражного керуючого згідно з Законом про банкрутство.
Детально дослідивши матеріали справи судом встановлено, що в судові засідання у справі, що відбулись 17.04.2012 року, 08.10.2012 року, 15.04.2013 року, 28.10.2013 року, 03.03.2014 року та у поточну судове засідання ліквідатор не з'являвся та жодних пояснень щодо систематичної неявки в судові засідання не надавав; останні документи у справі щодо ходу провадження у справі та виконання ліквідатором обов'язків у справі ліквідатором подані 16.07.2012 року, тобто більше двох років тому, а 22.02.2013 року було долучено копію свідоцтва на право на здійснення діяльності арбітражного керуючого. Остаточного звіту ліквідатора банкрута, ліквідаційного балансу банкрута у справі ліквідатором не подано та про причини неподання суду не повідомлено; документи про фактично вжиті ліквідатором заходи у справі з 16.07.2012 року, до суду не надходили. Починаючи з призначення арбітражного керуючого Щербаня О.М. ліквідатором банкрута (26.04.2011 року) банкрута минуло 2, 5 роки, проте остаточний звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс суду не надано, жодних пояснень щодо причин неможливості здійснення заходів ліквідаційної процедури у справі ліквідатором суду не надано, ліквідаційну процедуру не завершено. Аналіз обсягу фактично виконаних ліквідатором банкрута Щербанем О.М. обов'язків у справі, починаючи з дати його призначення (26.04.2011 року), де на даний час процедура не завершена, докази формування ліквідаційної маси, продажу активів банкрута, погашення вимог кредиторів відсутні, остаточний звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс у справі не подані, що є свідченням не належного виконання ліквідатором Щербанем О.М. обов'язків покладених на арбітражного керуючого Законом про банкрутство та постанови господарського суду Київської області від 26.04.2011 року, низки ухвал у цій справі.
Відповідно до ч. 11 ст. 3-1 Закону про банкрутство, невиконання або неналежне виконання обов'язків, покладених на арбітражного керуючого згідно з цим Законом, за відсутності наслідків, передбачених цією статтею, може бути підставою для усунення арбітражного керуючого від виконання ним своїх обов'язків, про що господарський суд виносить ухвалу.
Відповідно до ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
На підставі ч. 11 ст. 3-1 Закону про банкрутство в зв'язку зі встановленням судом не належного виконання ліквідатором банкрута Щербанем О.М. обов'язків, покладених на арбітражного керуючого Законом про банкрутство, постановою у справі, арбітражний керуючий Щербань О.М. підлягає усуненню від виконання обов'язків ліквідатора банкрута у справі.
Відповідно до п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд відкладає в межах строків, встановлених статтею 69 цього Кодексу, розгляд справи, коли за якихось обставин спір не може бути вирішено в даному засіданні. Такими обставинами, зокрема, є: нез'явлення в засідання представників сторін, інших учасників судового процесу; неподання витребуваних доказів.
В зв'язку з неявкою в судове засідання всіх учасників провадження, в зв'язку з відсутністю в матеріалах справи остаточного звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Банкрута, що унеможливлює проведення судового засідання для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Банкрута у призначену дату, суд дійшов висновку про необхідність відкладення судового засідання для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Банкрута на іншу дату.
Згідно п.п. 1, 2, 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України, основними засадами судочинства є: законність; рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом; змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ст. 1 Закону про банкрутство, учасниками провадження у справі про банкрутство є сторони, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство, … .
Згідно ст. 4-2, 4-3 ГПК України, правосуддя у господарських судах здійснюється на засадах рівності всіх учасників судового процесу перед законом і судом; судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності .
До господарського суду надійшла заява арбітражного керуючого Кіцула Сергія Богдановича про призначення ліквідатором Переяслав-Хмельницького колективного підприємства "РАЙСІЛЬКОМУНГОСП" від 03.11.2014 року, яка підлягає розгляду судом.
В свою чергу судом взято до уваги прийняте судом рішення про усунення арбітражного керуючого Щербаня О.М. від виконання ним обов'язків ліквідатора банкрута у справі, в зв'язку з чим підлягає вирішенню питання призначення ліквідатора банкрута у справі.
В заяві від 03.11.2014 р. про участь у справі про банкрутство арбітражний керуючий Кіцул С.Б. зазначає, що не заперечує та просить суд призначити його ліквідатором Переяслав-Хмельницького колективного підприємства "РАЙСІЛЬКОМУНГОСП". У своїй заяві арбітражний керуючий Кіцул С.Б. повідомляє суд про свою відповідність встановленим законодавчим вимогам до арбітражного керуючого (ліквідатора), в тому числі про свою повну відповідність вимогам ч. 3 ст. 3-1 Закону про банкрутство (№ 2343-ХІІ від 14 травня 1992 року з наступними змінами і доповненнями), ст. 2 ст. 114, ст. 97 Закону про банкрутство у редакції, чинній станом на поточну дату, в тому числі про те, що він не є заінтересованою особою у цій справі; не здійснював раніше управління банкрутом; не є особою, якій відмовлено у допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків, покладених Законом; не є особою, що має конфлікт інтересів; має повну вищу юридичну та економічну освіти, стаж роботи не менше трьох років після отримання повної вищої освіти, пройшов навчання у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства, володіє державною мовою та склав кваліфікаційний іспит; застрахований у відповідності до вимог ст. 110 Закону про банкрутство (в нині діючій ред.). Також арбітражний керуючий Кіцул С.Б. повідомляє про те, що не відноситься до жодної категорії осіб визначених ч. 2 ст. 97 Закону про банкрутство, а саме: яка визнана судом обмежено дієздатною або недієздатною; яка має судимість за вчинення корисливих злочинів; яка не здатна виконувати обов'язки арбітражного керуючого за станом здоров'я; якій заборонено обіймати керівні посади; якій відмовлено в наданні допуску до державної таємниці або скасовано раніше наданий допуск за порушення законодавства у сфері охорони державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків, визначених цим Законом, у разі якщо з часу такої відмови або скасування пройшло менше року; крім того арбітражним керуючим викладено перелік посад, які він обіймав протягом трудової діяльності, де повідомляє, що з квітня 2003 року здійснює ліцензовану діяльність арбітражного керуючого. Арбітражний керуючий Кіцул С.Б. на підтвердження професійних навиків та належного виконання обов'язків розпорядника майна (керуючого санацією/ ліквідатора) повідомляє, що 04 лютого 2004 року отримав Свідоцтво НОМЕР_3 Міжнародного інституту бізнесу про проходження навчання на курсі з підготовки оцінювачів за напрямом "Оцінка об'єктів у матеріальній формі" за спеціальностями: оцінка об'єктів нерухомого майна і земельних ділянок; оцінка машин, обладнання та окремих видів транспортних засобів; оцінка літальних апаратів; оцінка судноплавних засобів; оцінка автотранспортних засобів; 21 лютого 2004 року отримав Свідоцтво НОМЕР_4 Міжнародного інституту бізнесу про проходження навчання на курсі з підготовки оцінювачів за напрямом "оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та матеріальних активів та нематеріальних активів, у тому числі прав на об'єкти інтелектуальної власності" за спеціалізаціями "оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів (крім об'єктів права інтелектуальної власності)", "оцінка об'єктів права інтелектуальної власності"; вказує, що на підтвердження здійснення раніше діяльності арбітражного керуючого надає попередні ліцензії від 23 квітня 2003 року, від 26 квітня 2006 року, строк яких закінчився та ліцензію від 11 липня 2011 року (замінену на свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) згідно чинного законодавства України) та зараз здійснює діяльність на підставі свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) НОМЕР_5 від 08 липня 2013 року; повідомляє про наявність організаційних та технічних можливостей виконувати належним чином передбачені Законом обов'язки арбітражного керуючого, забезпечений офісним приміщенням, оргтехнікою, транспортними засобами тощо; повідомляє про наявність вищої юридичної та економічної освіти (закінчив Київський національний університет імені Тараса Шевченка та Білоцерківський державний аграрний університет); вказує на наявність у нього досвіду роботи та на показники роботи у попередніх справах, на кількість справ, у яких брав участь з 2001 року (більше 250 справ; в заяві викладено перелік справ (з вказівкою на те, що наведений перелік не є повним), по яких він здійснював повноваження арбітражного керуючого) як арбітражний керуючий, а також вказує на інші обставини, які свідчать про здатність арбітражного керуючого належним чином виконувати покладені обов'язки ліквідатора; зокрема Кіцул С.Б. повідомляє, що здійснював неодноразово санацію товариств, багато справ були завершені мировою угодою та проводив ліквідацію підприємств; за час здійснення повноважень арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) набув досвіду з проведення аналізу фінансово-господарської діяльності підприємства, інвентаризації та оцінки майна; повідомляє, що порушень ним виконання обов'язків арбітражних керуючих чи задоволених скарг на його дії не відбувалося; за час провадження діяльності арбітражного керуючого порушення термінів подання інформації, передбаченої Законом про банкрутство до державного органу з питань банкрутства, а також порушень строків, визначених ухвалами господарських судів, та порушень законодавства та ліцензійних умов провадження діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) не допускав. Також арбітражний керуючий повідомляє, що має невелику завантаженість, що сприятиме достатньому приділенню часу для виконання ним обов'язків арбітражного керуючого (ліквідатора), дотримується принципу незалежності від інших учасників процесу; має необхідні можливості виконання обов'язків ліквідатора, а саме: кваліфікованих помічників, необхідні технічні засоби, власний автотранспортний засіб та посвідчення водія з категоріями А, В, С1, С, D1, D, ВЕ, С1Е, СЕ, D1E, DE. На підтвердження викладеного у своїй заяві арбітражний керуючий Кіцул С.Б. долучив засвідчені копії: диплома магістра НОМЕР_6 від 23 червня 2001 року про здобуття кваліфікації магістра права; диплому спеціаліста про перепідготовку НОМЕР_7 від 11 липня 2003 року про присвоєння кваліфікації бухгалтера-економіста; Свідоцтва Міжнародного інституту бізнесу НОМЕР_3 про те, що Кіцул С.Б. пройшов навчання на курсі з підготовки оцінювачів за визначеними напрямами; Свідоцтва Міжнародного інституту бізнесу НОМЕР_4 про те, що Кіцул С.Б. пройшов навчання на курсі з підготовки оцінювачів за визначеними напрямами; сторінок 1-10 трудової книжки Кіцула С.Б.; ліцензії на право провадження діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) серії НОМЕР_8, виданої Міністерством економіки України 26 квітня 2006 року; ліцензії серії НОМЕР_9 на право провадження діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), виданої Державним департаментом з питань банкрутства 11 липня 2011 року; свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) НОМЕР_5, виданого Міністерством юстиції 08 липня 2013 року; посвідчення водія.
Провадження у справі про банкрутство порушено на підставі ст. 52 Закону про банкрутство та здійснюється за особливостями провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника . Комітет кредиторів у справі не формувався відповідно до особливостей провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника.
Судом встановлено, що у справі жодних інших заяв щодо призначення ліквідатором, від інших арбітражних керуючих, окрім заяви арбітражного керуючого Кіцула С.Б., не надходили. Від жодного з кредиторів банкрута клопотань про призначення кандидатури арбітражного керуючого ліквідатором Банкрута, не надходило та не заявлялось, конкуренція кандидатур арбітражних керуючих у справі відсутня.
Розглядаючи питання призначення ліквідатора банкрута та заяву арбітражного керуючого Кіцула С.Б. встановлено наступне.
Відповідно до ч.ч. 2-4 ст. 52 Закону про банкрутство, господарський суд у двотижневий строк з дня винесення ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника виносить постанову про визнання відсутнього боржника банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру і призначає ліквідатором ініціюючого кредитора за згодою останнього. У разі виявлення майна відсутнього боржника ліквідатора має бути замінено за клопотанням кредитора арбітражним керуючим, про що господарський суд виносить ухвалу. У разі, якщо кредитор не подав до господарського суду клопотання щодо кандидатури арбітражного керуючого (ліквідатора), ухвала господарського суду надсилається державному органу з питань банкрутства, якою зобов'язується протягом семи днів від дати винесення ухвали забезпечити участь у справі ліквідатора з числа працівників державного органу з питань банкрутства.
Дослідивши матеріали справи встановлено, що згідно акту приймання-передачі основних засобів Банкрута 15.09.2011 року начальником КП «Райсількомнгосп» Костюком І.В. передано, а ліквідатором Щербанем О.М. прийнято основні засоби Банкрута згідно акту (а.с. 141, Т. 1). Виходячи з наведеного, згідно ч. 3 ст. 52 Закону про банкрутство у справі підлягає призначенню арбітражний керуючий . Судом взято до уваги, що від ініціюючого кредитора заяв про призначення його ліквідатором також не надходило.
У абз. абз. 6, 7 п. 40 Листа Вищого господарського суду "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI)" № 01-06/606/2013 від 28.03.2013 р. вказано, що норми нової редакції Закону у справах про банкрутство відсутнього боржника не застосовуються, оскільки процедура банкрутства такого боржника цією редакцією Закону не передбачена. Тому заява (заяви) про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника, подана (подані) до 19.01.2013, розглядаються за правилами попередньої редакції Закону. Згідно з новою редакцією Закону державний орган з питань банкрутства не має повноважень надавати господарському суду пропозиції щодо кандидатур арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів ) для державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує двадцять п'ять відсотків. У зв'язку з цим арбітражні керуючі (розпорядники майна, керуючі санацією, ліквідатори) у справах про банкрутство, провадження в яких порушено до набрання чинності Законом, призначаються господарським судом без додержання відповідного припису попередньої редакції Закону.
Положеннями ч. 1-3 ст. 3-1 Закону про банкрутство визначено, якщо інше не передбачено цим Законом, арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) може бути призначено фізичну особу - суб'єкта підприємницької діяльності, яка має вищу юридичну або економічну освіту, володіє спеціальними знаннями та не є зацікавленою особою щодо боржника і кредиторів. Якщо інше не передбачено цим Законом, арбітражні керуючі діють на підставі ліцензії арбітражного керуючого, виданої уповноваженим органом у порядку, встановленому законом. Арбітражними керуючими не можуть бути призначені: особи, які згідно з цим Законом вважаються заінтересованими; особи, які мають конфлікт інтересів, - особи, в яких виникає суперечність між особистими інтересами та повноваженнями арбітражного керуючого, що може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи невчинення дій під час виконання повноважень арбітражного керуючого; особи, які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, за винятком випадків, коли з дня усунення цієї особи від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років, якщо інше не встановлено цим Законом; особи, яким заборонено здійснювати цей вид підприємницької діяльності або займати керівні посади; особи, які мають судимість за вчинення корисливих злочинів. До призначення арбітражним керуючим особа має подати до господарського суду заяву, в якій зазначається, що вона не належить до жодної категорії вищезазначених осіб.
Детально дослідивши заяву про призначення ліквідатором арбітражного керуючого Кіцула С.Б. та долучені до неї документи суд дійшов висновку про те, що вказаний арбітражний керуючий відповідає встановленим вимогам до арбітражним керуючого та може бути призначений ліквідатором у справі про банкрутство, він має свідоцтво на право на здійснення діяльності арбітражного керуючого, фахову освіту, значний досвід роботи арбітражного керуючого, технічні можливості для виконання обов'язків ліквідатора у справі. Від жодного з учасників провадження, заперечень щодо призначення арбітражного керуючого Кіцула С.Б. ліквідатором Банкрута, не надійшло. На підставі викладеного суд дійшов висновку про те, що заява арбітражного керуючого Кіцула С.Б. про призначення ліквідатором банкрута від 03.11.2014 року підлягає задоволенню.
Дослідивши матеріали справи суд приходить до висновку про те, що наявного строку ліквідаційної процедури не достатньо для звершення усіх заходів ліквідаційної процедури у справі
Відповідно ч. 2 ст. 22 Закону про банкрутство, строк ліквідаційної процедури не може перевищувати дванадцяти місяців. Господарський суд може продовжити цей строк на шість місяців, якщо інше не передбачено цим Законом.
Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 53 ГПК України, за заявою сторони, прокурора чи з своєї ініціативи господарський суд може визнати причину пропуску встановленого законом процесуального строку поважною і відновити пропущений строк, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Призначені господарським судом строки можуть бути ним продовжені за заявою сторони, прокурора чи з своєї ініціативи.
В зв'язку з не завершенням ліквідаційної процедури у справі та необхідністю додаткового часу для завершення її заходів, зокрема для вжиття заходів щодо формування ліквідаційної маси, продажу активів банкрута з метою погашення вимог кредиторів Банкрута, суд дійшов висновку про необхідність продовження строку ліквідаційної процедури у справі, та продовжує строк ліквідаційної процедури у справі на шість місяців від раніше продовженого.
Суд звертає увагу Державного реєстратора за місцезнаходженням Банкрута на наступне.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України . В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи: відомості про органи управління юридичної особи.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 39 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», суд, який постановив рішення про порушення провадження у справі про банкрутство юридичної особи, про проведення санації боржника та призначення керуючого санацією, про визнання юридичної особи банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури , у день набрання рішеннями законної сили направляє їх державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відповідні судові рішення. Дата надходження відповідних судових рішень вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій. Державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судових рішень внести до Єдиного державного реєстру запис про такі рішення суду і в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.
Пунктом 8 резолютивної частини постанови господарського суду Київської області від 26.04.2011 року про визнання Переяслав-Хмельницького колективного підприємства "РАЙСІЛЬКОМУНГОСП"банкрутом , яка набрала законної сили, припинено повноваження власника майна банкрута та органів управління банкрутом та розпорядження його майном .
Судом встановлено, що відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру, у відповідності до прийнятого судом рішення, що набрало законної сили, в графі «Відомості про органи управління юридичної особи» Реєстру станом на поточну дату наявні відомості про Гордієнка О.М. як керівника банкрута та ОСОБА_1 - підписанта.
Керуючись ст.ст. 3-1, 5, 22, 32, 33, 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 4-1, 53, 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Усунути арбітражного керуючого Щербаня Олексія Миколайовича від виконання ним обов'язків ліквідатора Переяслав-Хмельницького колективного підприємства "РАЙСІЛЬКОМУНГОСП" (ідентифікаційний код: 05504900), та припинити його повноваження в якості ліквідатора Переяслав-Хмельницького колективного підприємства "РАЙСІЛЬКОМУНГОСП" (ідентифікаційний код: 05504900, місцезнаходження: 08454, Київська обл., Переяслав-Хмельницький р-н, с. Циблі, вул. Шевченка, буд. 1-А) у справі № Б8/052-11;
2. Заяву арбітражного керуючого Кіцула Сергія Богдановича про участь у справі (про призначення ліквідатором) від 03.11.2014 року (вх. №24354/14 від 03.11.2014 р.), задовольнити.
Призначити ліквідатором Переяслав-Хмельницького колективного підприємства "РАЙСІЛЬКОМУНГОСП" (ідентифікаційний код: 05504900, місцезнаходження: 08454, Київська обл., Переяслав-Хмельницький р-н, с. Циблі, вул. Шевченка, буд. 1-А) у справі № Б8/052-11 арбітражного керуючого Кіцула Сергія Богдановича (ідентифікаційний номер: НОМЕР_1, адреса для кореспонденції: АДРЕСА_1, прим. 44, свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) НОМЕР_5, виданого Міністерством юстиції України 08 липня 2013 року).
3. Зобов'язати арбітражного керуючого Щербаня О.М. протягом 15 календарних днів з дати отримання цієї ухвали передати всі наявні документи, в тому числі установчі, печатку, штампи, цінності, майно банкрута, документацію пов'язану з провадженням у справі про банкрутство арбітражному керуючому ліквідатору банкрута Кіцулу С.Б.
Арбітражному керуючому Кіцулу С.Б. прийняти документи банкрута, печатки, штампи, цінності, майно банкрута, документацію пов'язану з провадженням у справі про банкрутство від арбітражного керуючого Щербаня О.М.
4. Продовжити строк ліквідаційної процедури у справі № Б8/052-11 на шість місяців від раніше продовженого.
5. Відкласти судове засідання для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута на 16 березня 2015 року на 14 год. 30 хв. , яке відбудеться в приміщенні господарського суду Київської області (м. Київ, вул. Комінтерну, 16, зал судових засідань № 2).
Ліквідатору Банкрута надати суду до 10 березня 2015 року остаточний звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс Банкрута з належними доказами всіх вжитих ним заходів в ліквідаційній процедурі; виконати вимоги постанови господарського суду Київської області від 26.04.2011 року, в невиконаній частині. Ліквідатору до завершення строку ліквідаційної процедури забезпечити виконання дій та заходів, передбачених ст.ст. 25-32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
6.Ухвалу та примірник постанови господарського суду Київської області від 26.04.2011 року про визнання боржника банкрутом надіслати державному реєстратору за місцезнаходженням банкрута (Реєстраційній службі Переяслав-Хмельницького міськрайонного управління юстиції Київської області); копію ухвали надіслати учасникам провадження у справі, Управлінню з питань банкрутства Департаменту нотаріату та банкрутства Міністерства юстиції України.
Суддя П.Ф. Скутельник
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2014 |
Оприлюднено | 12.11.2014 |
Номер документу | 41265527 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Скутельник П.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні