Постанова
від 28.10.2014 по справі 818/2638/14
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 жовтня 2014 р. Справа №818/2638/14

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Соколова В.М.

за участю секретаря судового засідання - Заіченко А.М.,

представників позивача - Макаренко М.А.,

- Пономаренко В.О.,

представника відповідача - Кривохижа В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/2638/14 за позовом Тростянецької районної лабораторії ветеринарної медицини до Охтирської об'єднаної державної фінансової інспекції, Державної фінансової інспекції в Сумській області про скасування вимоги,-

В С Т А Н О В И В:

Тростянецька районна лабораторія ветеринарної медицини (далі по тексту - позивач) звернулась з адміністративним позовом до Охтирської об'єднаної державної фінансової інспекції (далі по тексту - відповідач-1, Охтирська ОДФІ), Державної фінансової інспекції в Сумській області (далі по тексту - відповідач-2, ДФІ в Сумській області) про визнання протиправною та скасування пункту 4 листа-вимоги Охтирської ОДФІ №103-14/1610 від 27.08.2014 "Про усунення порушень".

Свої вимоги позивач мотивує тим, що пункт 4 листа-вимоги суперечить вимогам п. 2.1 Порядку акумулювання, перерозподілу та використання коштів спеціального фонду за надання платних послуг бюджетними установами, що входять до сфери управління Державного комітету ветеринарної медицини України, затвердженого наказом Державного комітету ветеринарної медицини України від 10.11.2010 №487, який діяв до 11.11.2013. Зазначає, що Тростянецької районною лабораторією ветеринарної медицини правомірно перераховувались кошти до Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України.

У судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги та просили їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях (а.с.123-124) та зазначив, що позивачем зайво перераховано до Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України 9273,08 внаслідок порушення Порядку акумулювання, перерозподілу та використання коштів спеціального фонду за надання платних послуг бюджетними установами, що входять до сфери управління Державного комітету ветеринарної медицини України, затвердженого наказом Державного комітету ветеринарної медицини України від 10.11.2010 №487, що підтверджується розрахунками, наведеними в акті ревізії.

Суд, заслухавши представників сторін, перевіривши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на наступне.

У судовому засіданні встановлено, що посадовими особами Охтирської ОДФІ було проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Тростянецької районної державної лабораторії ветеринарної медицини за період з 01.01.2011 по 30.06.2014, за результатами якої складено акт № 103-21/95 від 13.08.2014 (а.с.7-55).

На підставі акту ревізії Охтирською ОДФІ було прийнято лист-вимогу № 103-14/1610 від 27.10.2014 "Про усунення порушень" (а.с.5-6).

Тростянецька районна державна лабораторія ветеринарної медицини оскаржує пункт 4 листа-вимоги № 103-14/1610 від 27.08.2014.

Як слідує з акту перевірки та п. 4 листа-вимоги про усунення порушень, ревізію надходження та витрачання коштів спеціального фонду в частині акумулювання доходів встановлено, що в порушення вимог п. 2.1 Порядку акумулювання, перерозподілу та використання коштів спеціального фонду за надання платних послуг бюджетними установами, що входять до сфери управління Державного комітету ветеринарної медицини України, затвердженого наказом Державного комітету ветеринарної медицини України від 10.11.2010 №487, п.11.5 Порядку обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.09.2011 №1223 та п. 1 абз. 4 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228, ветлабораторією за 2011 - 2012 роки зайво перераховано до Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, кошти акумулювання в загальній сумі 9273,08 грн., внаслідок невірно зробленого розрахунку.

Надаючи правову оцінку матеріалам справи, суд виходить з наступного.

Пунктом 2.1 Порядку акумулювання, перерозподілу та використання коштів спеціального фонду за надання платних послуг бюджетними установами, що входять до сфери управління Державного комітету ветеринарної медицини України (далі - Порядок), затвердженого Наказом Державного комітету ветеринарної медицини України від 10.11.2010 року № 487, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.12.2010 за № 1242/18537, встановлено, що бюджетні установи ветеринарної медицини перераховують Комітету кошти з урахуванням забезпеченості коштами, що визначені законом про Державний бюджет України на відповідний рік, які отримані понад кошторисні призначення за підсумками виконання основних функцій цих установ.

На виконання п. 2.2 Порядку, кошти перераховуються не пізніше 10 числа першого місяця, що настає за звітним кварталом, на підставі наказу Комітету. Тобто, вказана норма визначає обов'язок перерахування коштів на утримання вищестоящої організації за підсумками кварталу, а не року, як зазначає відповідач, на підставі відповідного наказу.

Отже акумулюванню підлягають кошти, що становлять різницю між сумою отриманих коштів від надання платних послуг та сумою запланованих коштів, при цьому така сума коштів визначається за наслідками звітного кварталу та за наявності наказу Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України.

Позивачем перераховувались кошти згідно наказів Головного управління ветеринарної медицини в Сумській області "Про акумулювання, перерозподіл та використання коштів спеціального фонду", які видавались на виконання наказів Державного комітету ветеринарної медицини України, що видавались на підставі оперативних даних про надходження та використання коштів спеціального фонду за надання платних послуг бюджетними установами, що входять до сфери управління Державного комітету ветеринарної медицини України.

Кошторисом на 2011 рік, затвердженим 22.02.2011 надходження встановлені в сумі 76164,00 грн. (а.с.137-138).

Станом на 25 липня 2011 р. надходження спеціального фонду склали 77745 грн. 71 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.140). Тобто понад встановленої суми кошторисом на - 3763 грн.

Станом на 22 серпня 2011 р. надходження спеціального фонду склали 89871 грн. 44 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.142). Тобто понад встановленої суми кошторисом на - 11720 грн.

Станом на 14 вересня 2011 р. надходження спеціального фонду склали 97102 грн. 33 коп.. що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.144). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 7637 грн.

Станом на 20 жовтня 2011 р. надходження спеціального фонду склали 111871 грн. 48 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.146). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 12580 грн

Станом на 4 листопада 2011 р. надходження спеціального фонду склали 115125 грн. 43 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.148). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 5440 грн.

Станом на 17 листопада 2011 р. надходження спеціального фонду склали 120036 грн. 98 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.150). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 4900 грн.

Станом на 12 грудня 2011 р. надходження спеціального фонду склали 131107 грн. 89 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.152). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 9731 грн.

Станом на 19 грудня 2011 р. надходження спеціального фонду склали 134718 грн. 32 коп.. що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.154). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 4965 грн.

Станом на 22 грудня 2011 р. надходження спеціального фонду склали 135938 грн. 25 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.156). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 1109 грн.

Всього надходження коштів за 2011 рік понад кошторисні призначення склали 59774 грн. І сума невикористаних коштів на кінець року склала 12219 грн. 74 коп.

Кошторисом на 2012 рік, затвердженим 27.02.2011 надходження встановлені в сумі 56330,00 грн. (а.с.164-165).

Станом на 15 червня 2012 р. надходження спеціального фонду склали 71564 грн. 15 коп.. що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.167). Тобто понад встановленої суми кошторисом на - 19075 грн.

Станом на 18 липня 2012 р. надходження спеціального фонду склали 83813 грн. 20 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.170). Тобто понад встановленої суми кошторисом на - 17930 грн.

Станом на 15 серпня 2012 р. надходження спеціального фонду склали 94161 грн. 95 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.172). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 10455 грн.

Станом на 13 вересня 2012 р. надходження спеціального фонду склали 104387 грн. 03 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.174). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 10220 грн.

Станом на 17 жовтня 2012 р. надходження спеціального фонду склали 116738 грн. 47 коп.. що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.176). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 12350 грн.

Станом на 21 листопада 2012 р. надходження спеціального фонду склали 120036 грн. 98 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.178). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 4130 грн.

Станом на 17 грудня 2012 р. надходження спеціального фонду склали 131730 грн. 71 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.180). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 10870 грн.

Станом на 24 грудня 2012 р. надходження спеціального фонду склали 138125 грн. 62 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.182). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 6395 грн.

Всього надходження коштів за 2012 рік понад кошторисні призначення склали 81795 грн. І сума невикористаних коштів на кінець року склала 6723 грн. 55 коп.

Крім того, при проведенні розрахунку розміру коштів, що підлягали акумулюванню, посадовими особами ДФІ не були взяті до уваги показники залишків коштів на початок звітного року, які фактично не можуть вважатися надходженнями поточного року. Дана обставина підтверджується звітами про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги за 2011 - 2012 роки (а.с.160-162, 187-189, 192-197).

Таким чином, висновки про зайве перерахування коштів на утримання вищестоящої організації в сумі 9273,08 грн., є безпідставними та необґрунтованими, оскільки розрахунок необхідної для перерахування суми коштів відповідач проводив виходячи з підсумків роботи позивача за повний бюджетний рік, а не виходячи з підсумків роботи за квартал, як того вимагають зазначені вище норми.

Таким чином, суд вважає підпункт 4 листа-вимоги Охтирської ОДФІ від 27.08.2014 року № 103-14/1610 протиправним та таким, що не відповідає ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, в зв'язку з чим адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Крім того, відповідно до відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Позивачем при подачі позовної заяви було сплачено судовий збір згідно платіжного доручення №308 від 24.09.2014 в сумі 182,70 грн. (а.с.56).

Разом з тим, відповідно до п.п. 3.1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подачу позову немайнового характеру позивачем сплачується сума судового збору 0,06 розміру мінімальної заробітної плати.

З огляду на викладене вище, позивачу підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України витрати зі сплати судового збору в розмірі 73,08 грн.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Тростянецької районної лабораторії ветеринарної медицини до Охтирської об'єднаної державної фінансової інспекції, Державної фінансової інспекції в Сумській області про скасування вимоги - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати пункт 4 листа-вимоги Охтирської об'єднаної державної фінансової інспекції №103-14/1610 від 27.08.2014 "Про усунення порушень".

Стягнути з Державного бюджету України на користь Тростянецької районної лабораторії ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 32435623) витрати зі сплати судового збору в сумі 73,08 грн.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) В.М. Соколов

Повний текст постанови складено 03.11.2014 року.

З оригіналом згідно

Суддя В.М. Соколов

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2014
Оприлюднено11.11.2014
Номер документу41281828
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/2638/14

Ухвала від 11.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Постанова від 17.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 23.10.2014

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Постанова від 28.10.2014

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 03.02.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бондар В.О.

Постанова від 28.10.2014

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 26.09.2014

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні