Ухвала
від 03.02.2015 по справі 818/2638/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 лютого 2015 р.Справа № 818/2638/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Бондара В.О.

Суддів: Кононенко З.О. , Калитки О. М.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної фінансової інспекції в Сумській області на постанову Сумського окружного адміністративного суду від 28.10.2014р. по справі № 818/2638/14

за позовом Тростянецької районної державної лабораторії ветеринарної медицини

до Охтирської об'єднаної державної фінансової інспекції , Державної фінансової інспекції в Сумській області

про скасування вимоги,

ВСТАНОВИЛА:

Тростянецька районна лабораторія ветеринарної медицини (далі- позивач) звернулась з адміністративним позовом до Охтирської об'єднаної державної фінансової інспекції (далі - відповідач-1 ), Державної фінансової інспекції в Сумській області (далі - відповідач ) про визнання протиправною та скасування пункту 4 листа-вимоги Охтирської ОДФІ №103-14/1610 від 27.08.2014 "Про усунення порушень".

Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 28.10.2014 року адміністративний позов Тростянецької районної лабораторії ветеринарної медицини до Охтирської об'єднаної державної фінансової інспекції, Державної фінансової інспекції в Сумській області про скасування вимоги - задоволено.

Визнано протиправним та скасувати пункт 4 листа-вимоги Охтирської об'єднаної державної фінансової інспекції №103-14/1610 від 27.08.2014 "Про усунення порушень".

Стягнено з Державного бюджету України на користь Тростянецької районної лабораторії ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 32435623) витрати зі сплати судового збору в сумі 73,08 грн.

Відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій просять скасувати постанову та ухвалити нове рішення, яким відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначив, що вважає постанову суду першої інстанції незаконною та необґрунтованою у зв»язку з неповним з»ясуванням судом, обставин, що мали значення для справи та невідповідністю висновків суду обставинам справи.

Сторони в судове засідання не з'явились, були повідомлені належним чином.

Суд апеляційної інстанції розглядає справу згідно ч.4 ст. 196 КАС України та п.2 ч.1 ст. 197 КАС України.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, вивчивши матеріали справи, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Задовольняючи позовні вимоги судом першої інстанції зроблено висновок, що підпункт 4 листа-вимоги Охтирської ОДФІ від 27.08.2014 року № 103-14/1610 є протиправним у зв'язку з чим адміністративний позов є обґрунтованим .

Колегія суддів погоджується з даним висновком суду виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що посадовими особами Охтирської ОДФІ було проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Тростянецької районної державної лабораторії ветеринарної медицини за період з 01.01.2011 по 30.06.2014, за результатами якої складено акт № 103-21/95 від 13.08.2014 (а.с.7-55).

На підставі акту ревізії Охтирською ОДФІ було прийнято лист-вимогу № 103-14/1610 від 27.10.2014 "Про усунення порушень" (а.с.5-6).

Тростянецька районна державна лабораторія ветеринарної медицини оскаржує пункт 4 листа-вимоги № 103-14/1610 від 27.08.2014.

Також, судом першої інстанції встановлено, що з акту перевірки та п. 4 листа-вимоги про усунення порушень, ревізію надходження та витрачання коштів спеціального фонду в частині акумулювання доходів встановлено, що в порушення вимог п. 2.1 Порядку акумулювання, перерозподілу та використання коштів спеціального фонду за надання платних послуг бюджетними установами, що входять до сфери управління Державного комітету ветеринарної медицини України, затвердженого наказом Державного комітету ветеринарної медицини України від 10.11.2010 №487, п.11.5 Порядку обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.09.2011 №1223 та п. 1 абз. 4 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228, ветлабораторією за 2011 - 2012 роки зайво перераховано до Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, кошти акумулювання в загальній сумі 9273,08 грн., внаслідок невірно зробленого розрахунку.

Не погоджуючись із висновками відповідача, позивач звернувся до суду із зазначеним позовом.

Перевіряючи обґрунтованість заявлених позовних вимог, колегія суддів зазначає:

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем перераховувались кошти згідно наказів Головного управління ветеринарної медицини в Сумській області "Про акумулювання, перерозподіл та використання коштів спеціального фонду", які видавались на виконання наказів Державного комітету ветеринарної медицини України, що видавались на підставі оперативних даних про надходження та використання коштів спеціального фонду за надання платних послуг бюджетними установами, що входять до сфери управління Державного комітету ветеринарної медицини України.

Кошторисом на 2011 рік, затвердженим 22.02.2011 надходження встановлені в сумі 76164,00 грн. (а.с.137-138).

Станом на 25 липня 2011 р. надходження спеціального фонду склали 77745 грн. 71 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.140). Тобто понад встановленої суми кошторисом на - 3763 грн. Станом на 22 серпня 2011 р. надходження спеціального фонду склали 89871 грн. 44 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.142). Тобто понад встановленої суми кошторисом на - 11720 грн. Станом на 14 вересня 2011 р. надходження спеціального фонду склали 97102 грн. 33 коп.. що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.144). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 7637 грн. Станом на 20 жовтня 2011 р. надходження спеціального фонду склали 111871 грн. 48 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.146). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 12580 грн. Станом на 4 листопада 2011 р. надходження спеціального фонду склали 115125 грн. 43 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.148). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 5440 грн. Станом на 17 листопада 2011 р. надходження спеціального фонду склали 120036 грн. 98 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.150). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 4900 грн. Станом на 12 грудня 2011 р. надходження спеціального фонду склали 131107 грн. 89 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.152). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 9731 грн. Станом на 19 грудня 2011 р. надходження спеціального фонду склали 134718 грн. 32 коп.. що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.154). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 4965 грн. Станом на 22 грудня 2011 р. надходження спеціального фонду склали 135938 грн. 25 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.156). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 1109 грн.

Всього надходження коштів за 2011 рік понад кошторисні призначення склали 59774 грн. І сума невикористаних коштів на кінець року склала 12219 грн. 74 коп.

Кошторисом на 2012 рік, затвердженим 27.02.2011 надходження встановлені в сумі 56330,00 грн. (а.с.164-165).

Станом на 15 червня 2012 р. надходження спеціального фонду склали 71564 грн. 15 коп.. що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.167). Тобто понад встановленої суми кошторисом на - 19075 грн. Станом на 18 липня 2012 р. надходження спеціального фонду склали 83813 грн. 20 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.170). Тобто понад встановленої суми кошторисом на - 17930 грн. Станом на 15 серпня 2012 р. надходження спеціального фонду склали 94161 грн. 95 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.172). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 10455 грн. Станом на 13 вересня 2012 р. надходження спеціального фонду склали 104387 грн. 03 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.174). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 10220 грн. Станом на 17 жовтня 2012 р. надходження спеціального фонду склали 116738 грн. 47 коп.. що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.176). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 12350 грн. Станом на 21 листопада 2012 р. надходження спеціального фонду склали 120036 грн. 98 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.178). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 4130 грн. Станом на 17 грудня 2012 р. надходження спеціального фонду склали 131730 грн. 71 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.180). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 10870 грн. Станом на 24 грудня 2012 р. надходження спеціального фонду склали 138125 грн. 62 коп., що підтверджується Довідкою Держказначейства (а.с.182). Тобто понад встановленої суми кошторисом - 6395 грн.

Всього надходження коштів за 2012 рік понад кошторисні призначення склали 81795 грн. Сума невикористаних коштів на кінець року склала 6723 грн. 55 коп.

Відповідно до п. 2.1 Порядку акумулювання, перерозподілу та використання коштів спеціального фонду за надання платних послуг бюджетними установами, що входять до сфери управління Державного комітету ветеринарної медицини України (далі - Порядок), затвердженого Наказом Державного комітету ветеринарної медицини України від 10.11.2010 року № 487, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.12.2010 за № 1242/18537, встановлено, що бюджетні установи ветеринарної медицини перераховують Комітету кошти з урахуванням забезпеченості коштами, що визначені законом про Державний бюджет України на відповідний рік, які отримані понад кошторисні призначення за підсумками виконання основних функцій цих установ.

На виконання п. 2.2 Порядку, кошти перераховуються не пізніше 10 числа першого місяця, що настає за звітним кварталом, на підставі наказу Комітету.

Аналіз свідчить, що вказана норма визначає обов'язок перерахування коштів на утримання вищестоящої організації за підсумками кварталу, а не року, як зазначає відповідач, на підставі відповідного наказу.

Крім того, при проведенні розрахунку розміру коштів, що підлягали акумулюванню, посадовими особами ДФІ не були взяті до уваги показники залишків коштів на початок звітного року, які фактично не можуть вважатися надходженнями поточного року. Дана обставина підтверджується звітами про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги за 2011 - 2012 роки (а.с.160-162, 187-189, 192-197).

Враховуючи зазначене колегія суддів зазначає, що висновки про зайве перерахування коштів на утримання вищестоящої організації в сумі 9273,08 грн., є безпідставними та необґрунтованими.

Згідно частини першої статті 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із частини першої статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги Тростянецької районної лабораторії ветеринарної медицини підлягають задоволенню .

Доводи апеляційної скарги є необґрунтованими з вище зазначених підстав і висновків суду першої інстанції не спростовують.

Таким чином, колегія суддів, вважає, що при прийнятті рішення суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч.1 ст.195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Відповідно до ч.1 ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на вищевикладене, колегія суддів, дійшла до висновку, що постанова суду першої інстанції не підлягає скасуванню, а апеляційна скарга - задоволенню.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Сумській області залишити без задоволення.

Постанову Сумського окружного адміністративного суду від 28.10.2014р. по справі № 818/2638/14 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя (підпис)Бондар В.О. Судді (підпис) (підпис) Кононенко З.О. Калитка О.М.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.02.2015
Оприлюднено13.02.2015
Номер документу42665058
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/2638/14

Ухвала від 11.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Постанова від 17.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 23.10.2014

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Постанова від 28.10.2014

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 03.02.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Бондар В.О.

Постанова від 28.10.2014

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 26.09.2014

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні