Постанова
від 10.11.2014 по справі 922/3386/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"05" листопада 2014 р. Справа № 922/3386/14

Колегія суддів у складі: головуючий суддя Горбачова Л.П. , суддя Істоміна О.А. , суддя Тарасова І. В.,

при секретарі Сіренко К.О.,

за участю представників:

прокурора -Хряка О.О. (посв.№028256 від 15.08.2014р.),

позивача - не з`явився,

відповідача - Кулешова М.В. (дов.№432 від 28.10.2014р.),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківіського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу ПАТ "Укрінбанк" (вх.№3013 Х/3) на рішення господарського суду Харківської області від 10.09.2014 року по справі №922/3386/14

за позовом Заступника прокурора Київського району, м.Харків в інтересах держави в особі Харківської міської ради, м.Харків,

до Публічного акціонерного товариства "Український інноваційний банк", м.Київ,

про внесення змін до договору,-

ВСТАНОВИЛА:

Рішенням господарського суду Харківської області від 10.09.2014 року (суддя Светлічний Ю.В.) по справі №922/3386/14 позов задоволено. Внесено зміни до договору оренди землі від 18.10.2005 року, зареєстрованого у Харківській регіональній філії "Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах", шляхом визнання укладеної додаткової угоди до договору оренди землі в наступній редакції:

ДОДАТКОВА УГОДА

до договору оренди землі

зареєстрованого "18" жовтня 2005 року за №66242/05

у Харківській регіональній філії Державного підприємства

"Центр державного земельного кадастру при

Державному комітеті України по земельних ресурсах"

" " 20 р.

Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного боку та ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "Український інноваційний банк" (найменування якого було змінено з Акціонерного товариства "Український інноваційний банк") (Орендар) в особі керівника


з другого боку, домовились про нижченаведене:

І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 р. № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 "Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові" (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 "Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові" пункти 5., 9., 13., 14. договору оренди землі, зареєстрованого "15" квітня 2005 року за № 6373/05 змінити, доповнити пункт 2. словами та пункт 28. підпунктом д) і викласти у такій редакції:

"2. (редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки - 6310136600:02:011:0009."

"5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 582 від 30.10.2013 становить 1713319 грн. (один мільйон сімсот тридцять тисяч триста дев'ятнадцять гривень).

При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки."

"9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 627/14 від 15.11.2013 на рік становить 5,6 % від її нормативної грошової оцінки і складає 95945,86 грн. (дев'яносто п'ять тисяч дев'ятсот сорок п'ять гривень вісімдесят шість копійок), або в місяць - 7995,49 грн. (сім тисяч дев'ятсот дев'яносто п'ять гривень сорок дев'ять копійок);

"13. Розмір орендної плати переглядається у разі:

а) зміни умов господарювання, передбачених договором;

б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

в) зміни нормативної грошової оцінки;

г) внаслідок інфляції - щорічно;

д) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;

е) в інших випадках, передбачених законом."

"14. У разі невнесення орендної плати у строки, визначені законодавством, справляється пеня згідно діючого законодавства."

"28. д) в разі ухилення Орендаря від перерахунку орендної плати при настанні умов, передбачених п. 13 договору, Орендодавець має право звернутися до суду для визнання додаткової угоди до договору оренди землі укладеною в зміненій редакції."

ІІ. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого "18" жовтня 2005 року за № 66242/05 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.

ОРЕНДОДАВЕЦЬ

Харківська міська рада

Харківської області

м. Харків, м-н Конституції, 7

код 04059243

В особі міського голови

Г.А. Кернес

ОРЕНДАР

ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО

"Український інноваційний банк"

04053, м. Київ, вул. Смирнова - Ласточкіна, 10-А

код 05839888

в особі керівника

Стягнуто з Публічного акціонерного товариства "Український інноваційний банк" (04053, м. Київ, вул. Смирнова - Ласточкіна, 10-А, код 05839888) на користь державного бюджету України (одержувач коштів - Управління державної казначейської служби у Дзержинському районі м. Харкова, вул. Бакуліна 18, м. Харків, 61166, код ЄДРПОУ 37999654, рахунок 31215206783003, банк одержувача - Головне управління державної казначейської служби України у Харківській області, МФО 851011, код бюджетної класифікації 22030001) 1218,00 грн. судового збору.

Відповідач з рішенням суду першої інстанції не погодився та звернувся до апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення господарського суду Харківської області від 10.09.2014 у справі №922/3386/14 повністю та прийняти нове рішення про відмову у позові.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги відповідач зазначає, що на момент розгляду спору, а саме: 19.11.2013р. спірний договір оренди припинив свою дію у зв'язку зприпиненням права власності відповідача на нежитлову будівлю, що розташована на орендованій земельній ділянці.

Представник апелянта у судовому засіданні 05.11.2014р. вимоги апеляційної скарги підтримав у повному обсязі, просив скасувати рішення господарського суду Харківської області від 10.09.2014р. у справі №922/3386/14 та прийняти нове рішення, яким у позові відмовити.

Прокурор проти задоволення апеляційної скарги заперечував, з підстав, зазначених у відзиві (вх.№9187) на апеляційну скаргу, просить суд залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Представник позивача у судове засідання не прибув, хоча належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції обставин справи та доказів на їх підтвердження, а також правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів встановила наступне.

Рішенням Харківської міської ради від 22.02.2005 р. №21/05 ПАТ "Український інноваційний банк" (найменування якого було змінено з Акціонерного товариства "Український інноваційний банк") надано в оренду земельну ділянку загальною площею 505 кв. м. для реконструкції будівлі літ. "А-2" з прибудовою та надбудовою 3-го поверху та дахової котельні для розміщення банку до 01.12.2007 (але не пізніше прийняття об'єкту до експлуатації) та експлуатації цього об'єкту по вул. Мироносицькій, 52, строком до 01.12.2030 р.

На підставі вказаного рішення 18.10.2005 між Харківською міською радою та ПАТ "Український інноваційний банк" (найменування якого було змінено з Акціонерного товариства "Український інноваційний банк") укладено договір оренди землі, який 18.10.2005 року зареєстровано у Харківській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі за №66242/05.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про оренду землі", оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно зі ст. 3 Закону України "Про оренду землі", об'єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності.

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про оренду землі", орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.

Статтею 13 Закону України "Про оренду землі", встановлено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно зі ст.15 Закону України "Про оренду землі" однією із істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку ії внесення і перегляду та відповідальності за ії несплату.

Відповідно до ст. 21 Закону України "Про оренду землі", орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Згідно зі ст. 30 Закону України "Про оренду землі", зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.

У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

На підставі п. 13 договору оренди землі розмір орендної плати переглядається у тому числі в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до пункту 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Згідно зі ст. 13 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Статтею 15 Закону України "Про оцінку земель", визначено, що підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Відповідно до ст.18 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013р. №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.

Згідно з п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 р. та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.

Пунктом 2 рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. застосовується з 01 січня 2014 року.

Попередня вартість 1 квадратного метру землі у місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007р. на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007р. №335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року", рішень Харківської міської ради від 27.02.2008 року 42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року" та була введена в дію з 01.03.2008р.

Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013р. №1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013 р." встановлено (п. 2, п. 3), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р." вводиться в дію з 01.01.2014 р. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Пунктом 5 зазначеного рішення Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.

Рішенням Харківської міської ради від 29.12.2012р. № 960/12 затверджено Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Відповідно до пункту 16.4 вказаного Порядку зміни до договору оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформляються додатковою угодою до договору оренди землі. Розмір орендної плати, передбачений договором оренди землі, підлягає перегляду у випадку, також зміни нормативної грошової оцінки землі.

Згідно зі ст.144 Конституції України та ст.73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рішення органів місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до п. 2.1., п. 2.2. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 Департамент земельних відносин на підставі п. 4 ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є власником програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.", здійснює загальну координацію робіт з визначення орендної плати за землю в місті Харкові згідно з рішенням 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 р. №1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.", здійснює розрахунки розміру орендної плати за землю та безпосереднє виконання робіт з укладання договорів оренди землі та додаткових угод до них, веде моніторинг виконання умов договорів оренди землі.

Управління Держземагентства у м.Харкові Харківської області надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством.

Відповідно до п. 3.1., п. 3.2. зазначеного Порядку зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі. Зміни до договору оренди землі оформлюються додатковою угодою. Підготовка додаткової угоди здійснюється Департаментом земельних відносин відповідно до Порядку укладання договорів оренди землі у м. Харкові.

Судом першої інстанції встановлено, що на підставі вищевказаних положень рішень Харківської міської ради Департаментом земельних відносин Харківської міської ради було одержано витяг з державного земельного кадастру про земельну ділянку; виконано розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності станом на 01.01.2013 р.; одержано витяг №627/14 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки; підготовлено проект додаткової угоди до договору оренди землі від 02.12.2013р., який разом із листами - пропозиціями від 07.12.2013р. №4250/0/225-13 та від 07.12.2013р. №4355/0/225-13 рекомендованим поштовим відправленням направлено на адресу відповідача, отримання відповідачем вказаних документів підтверджується поштовими відправленнями, які містяться у матеріалах справи.

Як вбачається з матеріалів справи, з метою забезпечення здійснення реєстрації додаткових угод шляхом внесення відповідних змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надання інформації з реєстру у формі витягу, на підставі положень ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та постанови Кабінету міністрів України від 21.11.2012р. №1204 "Про затвердження розміру і порядок використання плати за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надання інформації із зазначеного реєстру" Департаментом земельних відносин було запропоновано відповідачу сплатити кошти в розмірі 51,00 грн. за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; у розмірі 120,00 грн. за надання інформації з Реєстру у формі витягу та надати оригінали платіжних документів до міської ради.

Відповідач у встановлений термін відповідь на лист-пропозицію до Харківської міської ради не надав.

Як встановлено господарським судом Харківської області, різниця в розмірі орендної плати на рік, що підлягає сплаті Харківській міській раді за користування зазначеною земельною ділянкою, згідно із визначеним у договорі розміром орендної плати та даних розрахунку розміру орендної плати згідно із нормативною грошовою оцінкою землі, що введена в дію з 01.01.2014 р., становить: розмір орендної плати на рік за договором оренди - 38287,38 грн.; розмір орендної плати на рік згідно нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.13 р. - 95945,86 грн., різниця на рік складає 57658,48 грн.

Таким чином, розмір орендної плати за землю, яку сплачує відповідач по зазначеному договору не відповідає положенням пункту 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України та вищевказаним рішенням Харківської міської ради.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги апелянт посилається на припинення дії договору оренди землі від 18.10.2005 року, який був укладений між позивачем та відповідачем, у зв'язку із передачею нежитлової будівлі, яка знаходиться на орендованій земельній ділянці. Судова колегія не погоджується з таким твердженням відповідача, виходячи з наступного.

19 листопада 2013 року між ПАТ "Український інноваційний банк" (продавець) та ТОВ "Юніфуд інтернешнл" (покупець) було укладено договір купівлі продажу нежитлової будівлі літ. "А-2", загальною площею 500,4 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Мироносицька, буд. 52 (а.с.92-а.с.94).

Пунктом 1 договору сторони передбачили, що згідно з договором оренди землі, укладеному між Харківською міською радою Харківської області та ПАТ «Укрінбанк» від 18 жовтня 2005 року, зареєстрованого у Харківській регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах» в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі (книга №4) 18 жовтня 2005 року №66242/05, земельна на якій розташована нежитлова будівля має площу 0,0505 га, кадастровий номер 6310136600:02:011:0009 та ПАТ «Укрінбанк» є платником орендної плати за землю. Сторони домовились про те, що після підписання акта приймання-передачі нежитлової будівлі покупець буде відшкодовувати продавцю (ПАТ «Укрінбанк») суму орендної плати до переоформлення договору оренди земельної ділянки на покупця на підставі виставлених продавцем рахунків.

Відповідно до п. 40 договору оренди землі від 18.10.2005 р. перехід права власності на будівлі та споруди, які розташовані на орендованій земельній ділянці до другої особи є підставою для розірвання договору та укладення договору оренди з новим власником будинків та споруд.

Згідно з положеннями п.38 Договору його дія припиняється шляхом розірвання за: взаємною згодою сторін; рішенням суду на вимогу однієї із сторін унаслідок невиконання другою стороною обов'язків, передбачених договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визначених законом.

Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку допускається лише (п. 39 Договору): несплата розміру орендної плати протягом більше ніж три місяці; використання земельної ділянки не за цільовим призначенням; передача в суборенду земельної ділянки без письмової згоди орендодавця.

Відповідно до п. 21 Договору після припинення дії цього договору орендар повертає орендодавцеві земельну ділянку у стані не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

При цьому, орендар зобов'язаний при передачі земельної ділянки орендодавцю до підписання акту прийому-передачі привести земельну ділянку у придатний для подальшого використання стан (п. 31 Договору).

Відповідно до п. 31 Договору неповернення земельної ділянки в зазначений термін не звільняє орендаря від плати за фактичне користування земельною ділянкою.

Виходячи з вищевикладеного, Договором передбачено чіткий механізм набуття права користування земельною ділянкою та її повернення власнику, у тому числі при переході права власності на будівлі та споруди, які розташовані на орендованій земельній ділянці до другої особи.

Згідно з вимогами ст. 526 Цивільного кодексу України, зобов'язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу.

Відповідно до ст.286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

У даному випадку договір оренди землі від 18.10.2005 р., укладений між позивачем та відповідачем є чинним, у встановленому законом порядку не розірваним, земельна ділянка власнику фактично не повернута, що є підставою для виконання сторонами його умов у повному обсязі, в тому числі, у реалізації зміни умов, в порядку, передбаченому п. 36 Договору.

Аналогічна правова позиція викладена Вищим господарським судом в постанові від 13.03.2012 р. у справі №60/287-10.

Враховуючи вищенаведене, суд першої інстанції законно і обґрунтовано задовольнив позовні вимоги.

На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що доводи, викладені в апеляційній скарзі, є необґрунтованими, і не можуть бути підставою для скасування оскаржуваного рішення по даній справі, тому рішення господарського суду Харківської області від 10 вересня 2014 року по справі №922/3386/14 слід залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Керуючись ст. ст. 99, 101, 102, п. 1 ст. 103, ст. 105 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Харківської області від 10 вересня 2014 року по справі №922/3386/14 залишити без змін.

Повний текст постанови складено 10.11.14 року.

Головуючий суддя Горбачова Л.П.

Суддя Істоміна О.А.

Суддя Тарасова І. В.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення10.11.2014
Оприлюднено13.11.2014
Номер документу41282213
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/3386/14

Постанова від 23.09.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова М.В.

Ухвала від 03.09.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова М.В.

Ухвала від 03.09.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова М.В.

Ухвала від 03.09.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Светлічний Ю.В.

Ухвала від 17.03.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Доленчук Д.О.

Ухвала від 04.03.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Доленчук Д.О.

Постанова від 03.06.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Потапенко В.І.

Ухвала від 20.04.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Потапенко В.І.

Рішення від 26.03.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Доленчук Д.О.

Ухвала від 16.02.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Доленчук Д.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні