КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/4742/14 Головуючий у 1-й інстанції: Погрібніченко І.М.
Суддя-доповідач: Грищенко Т.М.
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 жовтня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Грищенко Т.М.,
суддів Лічевецького І.О., Мацедонської В.Е.,
при секретарі Киш С.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Українсько-Литовського спільного підприємства "ЕЛЬДІЯ" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 травня 2014 р. у справі за адміністративним позовом Українсько-Литовського спільного підприємства "ЕЛЬДІЯ" до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення від 05.11.2013 р. №93/26-50-18-06-19, та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
Українсько-Литовське спільне підприємство "ЕЛЬДІЯ" звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання дій Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві щодо прийняття рішення № 93/26-50-18-06-19 від 05 листопада 2013 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Українсько-Литовського спільного підприємства «ЕЛЬДІЯ» протиправними; визнання протиправним та скасування рішення ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві № 93/26-50-18-06-19 від 05 листопада 2013 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Українсько-Литовського спільного підприємства «ЕЛЬДІЯ»; зобов'язання відповідача вжити заходів щодо відновлення порушених прав Українсько-Литовського спільного підприємства «ЕЛЬДІЯ», а саме: поновити дію свідоцтва платника податку на додану вартість з дати його анулювання, відновити податковий кредит; видати податкові накладні тощо за період з 5 листопада 2013 року по 26 грудня 2013 року.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 травня 2014 року у задоволенні адміністративного позову Українсько-Литовського спільного підприємства "ЕЛЬДІЯ" відмовлено повністю.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та постановити нове рішення, яким задовольнити позов.
Апелянт посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, невідповідність висновків суду дійсним обставинам справи, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що є на його переконання підставою для зміни судового рішення.
Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу задовольнити чакстково, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотримання норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясовних обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Як вбачається з матеріалів справи, Українсько-Литовське спільне підприємство «ЕЛЬДІЯ» (ідентифікаційний код юридичної особи 14327986) зареєстроване 10.06.1993 р. Голосіївською районною у місті Києві державною адміністрацією, взято на податковий облік в органах державної податкової служби 17.06.1993 р. та перебуває на обліку в ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві.
Згідно Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість № 100306497 (форма № 2-ПДВ) від 20.10.2010 р. УЛСП «ЕЛЬДІЯ» було платником податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 143279826504).
5 листопада 2013 року на підставі того, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві за №93/26-50-18-06-19 прийняла рішення про анулювання реєстрації платника У податку на додану вартість.
СП «Ельдія» не погоджуючись з таким рішенням оскаржило його та відмову реєстрації податкових накладних в порядку статті 55,56 Податкового кодексу України до ГУ Міндоходів у м. Києві.
Скарга СП «Ельдія» була частково задоволена, зокрема скарга в частині прийняття податкової звітності була задоволена, а рішення ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві за №93/26-50-18-06-19 від 05.11.2013 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість було залишено без змін.
Як наслідок СП «Ельдія» не погоджуючись з рішенням ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві за №93/26-50-18-06-19 від 05.11.2013 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та рішенням ГУ Міндоходів у м. Києві про розгляд скарги від 10.01.14 №181/10/26-15-18-11-05 звернутись зі скаргою на адресу Міністерства доходів і зборів України.
Рішенням Міністерства доходів і зборів України від 07.02.2014 р. № 2397/6/99-99-10-01-05-15 скаргу платника податків залишено без задоволення, Рішення № 93/26-50-18-06-19 та рішення ГУ Міндоходів у м. Києві від 10.01.2014 р. № 181/10/26-15-18-11-05 - без змін.
Не погоджуючись з вище вказаними рішеннями, Українсько-Литовське спільне підприємство «ЕЛЬДІЯ» звернулося до суду.
Суд першої інстанції, відмовляючи у задоволенні позову, вказав на те, що вимога позивача про зобов'язання відповідача вжити заходів щодо відновлення порушених прав Українсько-Літовського спільного підприємства «ЕЛЬДІЯ», а саме: поновити дію свідоцтва платника податку на додану вартість з дати його анулювання, відновити податковий кредит; видати податкові накладні тощо за період з 5 листопада 2013 року по 26 грудня 2013 року, є також необґрунтованою.
Колегія суддів не погоджується із таким висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.
15 жовтня 2013 року СП «Ельдія» засобами електронного зв'язку для проведення реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - ЄРПН) було направлено податкову накладну. Зазначені документи не були прийняті та зареєстровані у Центральному порталі прийому звітності «МДЗ України» з посиланням на те, що місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі, не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
16 жовтня 2013 року СП «Ельдія» зверталася з запитом до ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві та Гарячу лінію Міндоходів «Пульс» з поясненням причини відмови в реєстрації податкових накладних.
Зокрема у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців чітко зазначено про підтвердження відомостей про юридичну особу було здійсненого 17 жовтня 2013 року, реєстровий запис №10681060011022077.
Станом на 18 жовтня 2013 року, після надходження даних від Державної реєстраційної служби, було також повідомлено - статус платника - основний платник (0), форма 6 «реєстраційна картка про підтвердження відомостей про юридичну особу, які містяться в ЄДР» подана Державним реєстраторам Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві у встановлені строки, ніяких інших порушень на даний час немає. Зазначені обставини були також підтверджені й Гарячою лінією Міндоходів «Пульс».
Разом з тим, Державним реєстратором Голосіївського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві лише 1 листопада 2013 року вноситься запис до ЄДР про відсутність юридичної особи за місцем знаходження, при тому, що 17 жовтня 2013 року відбулось підтвердження СП «Ельдія» відомостей про юридичну особу, які містяться в ЄДР, зокрема щодо його місцезнаходження.
5 листопада 2013 року на підставі того, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві за №93/26-50-18-06-19 приймає рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, при цьому не зазначаючи чим саме підтверджений факт відсутності чи неможливість установити місцезнаходження позивача.
Порядок внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу визначено статтею 19 Закону України від 15.05.2003 р. N 755-ІУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". Згідно з нормами цієї статті зазначені записи вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за ініціативою державного реєстратора або за ініціативою органу державної податкової служби.
Відповідно до ч. 11 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
У разі ненадходження в установлений строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом 5 робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.
У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
З системного аналізу вищенаведених правових норм вбачається, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців міститься інформація щодо місцезнаходження юридичної особи. Підставами для внесення відомостей про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є: ненадання реєстраційної картки державному реєстратору про підтвердження відомостей про юридичну особу (ініціатива державного реєстратора) або ініціатива податкового органу.
Разом з тим, слід звернути увагу, що відповідно до п.п. 12.2 - 12.5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів" від 09.12.2011 № 1588 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 р. за N1562/20300), що підрозділами органу державної податкової служби при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.
В той же час Відповідач надав не акт, а довідку (доповідь) про, нібито, відсутність Позивача за місцем знаходження, що також є порушенням, яке було допущене з боку Відповідача.
У разі неможливості вручення платнику податків довідки, свідоцтва, листа чи будь-якого іншого документа, направленого органом державної податкової служби, у зв'язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) замість акта перевірки місцезнаходження (місця проживання) платника податків оформляється довідка про неможливість вручення документа платнику податків із зазначенням причин та додаванням відповідних документів (за наявності). Заміна акта довідкою не проводиться, якщо іншими нормативно-правовими актами передбачено складання акта.
Щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.
Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону.
З урахуванням викладеного колегія суддів вважає, що висновок податкового органу про відсутність позивача за місцезнаходженням є необґрунтованим, а дії ДШ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві та їх посадових осіб спрямовані на вчинення протизаконного тиску на СП «Ельдія» та носять умисний та систематичний характер.
Блокування реєстрації податкових накладних у ЄРПН та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість призводять до дискредитації СП «Ельдія»перед його контрагентами, які позбавлені можливості формувати податковий кредит за наслідками операції поставки, задекларувати податковий кредит за податковими накладними, незареєстрованими з вини ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві.
Таким чином, посадовими особами податкового органу грубо порушено норми чинного законодавства, та безпідставно анульовано реєстрацію нашого підприємства як платника податку на додану вартість.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Таким чином, колегія суддів вважає, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірність своїх рішення.
Доводи апеляційної скарги спростовують висновки суду першої інстанції, викладені у постанові суду першої інстанції, та є підставою для її скасування.
За таких обставин, враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що постанова суду першої інстанції прийнята з помилковим застосуванням норм чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню з ухваленням нової постанови про задоволення позову.
Відповідно до ст. 198, 202 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати її та прийняти нову постанову суду.
Керуючись ст.ст.195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Українсько-Литовського спільного підприємства "ЕЛЬДІЯ" - задовольнити частково.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 травня 2014 р. - скасувати та винести нову постанову.
Позов Українсько-Литовського спільного підприємства "ЕЛЬДІЯ"- задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві щодо прийняття рішення від 5 листопада 2013 року №93/26-50-18-06-19 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Українсько-Литовського спільного підприємства «Ельдія».
Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві від 5 листопада 2013 року №93/26-50-18-06-19 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Українсько-Литовського спільного підприємства «Ельдія».
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Голосіївському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у м. Києві вжити заходів щодо відновлення порушених прав Українсько-Литовського спільного підприємства «Ельдія», а саме: поновити дію свідоцтва платника податку на додану вартість з дати його анулювання.
В решті позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Т.М.Грищенко
Судді І.О.Лічевецький
В.Е.Мацедонська
Повний текст рішення виготовлено 03.11.2014р.
Головуючий суддя Грищенко Т.М.
Судді: Лічевецький І.О.
Мацедонська В.Е.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2014 |
Оприлюднено | 12.11.2014 |
Номер документу | 41298442 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні