ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
27 жовтня 2014 рокум. Ужгород№ 807/2934/14
Суддя Закарпатського окружного адміністративного суду Скраль Т.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Ужгороді Закарпатської області до Державного закладу "Закарпатська обласна санітарно-епідеміологічна станція" про стягнення заборгованості, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Ужгороді Закарпатської області звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державного закладу "Закарпатська обласна санітарно-епідеміологічна станція" про стягнення заборгованості.
Позовні мотивовані тим, що для покриття витрат Фонду потерпілим на виробництві, які працювали на підприємствах, що ліквідовані (якщо вони не мають правонаступника), кошти до Фонду сплачуються страхувальником згідно з Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 року № 765. У зв'язку з цим, відділення звернулося з заявою, яка надіслана рекомендованим листом з повідомленням про вручення, від 07.11.2012 року за № 563/01-10 до голови ліквідаційної комісії Піца С.М. про визнання кредиторської вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Ужгороді в зв'язку з ліквідацією ДЗ „Закарпатська обласна санітарно - епідеміологічна станція" на суму 90349,44 грн., в порядку капіталізації платежів. Згідно листа - відповіді голови ліквідаційної комісії Піца С.М. до ліквідаційного балансу ДЗ „Закарпатська обласна санітарно - епідеміологічна станція" сум 90349,44 грн. капіталізованих платежів не включена. Під час роботи на ДЗ „Закарпатська обласна санітарно - епідеміологічна станція" ОСОБА_2, 1934 народження, отримала хронічне професійне захворювання (отруєння) набуте під час роботи на ДЗ „Закарпатська обласна санітарно - епідеміологічна станція" внаслідок шкідливого виробничого фактору виробництві. В результаті ушкодження здоров'я встановлена група інвалідності - третя, втрата професійної працездатності - 50 відсотків. Сума платежів, яка підлягає капіталізації для розрахунку з потерпілою на ДЗ „Закарпатська обласна санітарно - епідеміологічна станція" становить 90349,44 грн.
Представник позивача подав до суду заяву від 27.10..2014 року, в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить розглянути справу без його участі.
У відповідності до ч.4 ст. 122 КАС України , особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Відповідач повторно в судове засідання не з'явився . Про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що стверджується повідомленням про вручення, яке міститься у матеріалах справи. 27.10.2014 року на адресу суду надійшли письмові заперечення на адміністративний позов, в яких представник відповідача просить провести розгляд справи без участі сторони. А також, зазначає, що позовні вимоги позивача є безпідставними у зв'язку з пропущенням строку для подання даного позову. Як видно з позовних матеріалів наданих позивачем суду заява про визнання кредиторських вимог № 563/01-10 подана відповідачу не пізніше 10.11.2012року. З моменту виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог пройшло, навіть якщо застосовувати строки передбачені для розгляду претензій - місяць, тобто більше ніж один рік і десять місяців. На підставі наведеного відповідач зауважує, що позивач не отримавши відповіді протягом місяця на свою заяву - мав можливість звернутись до суду у строки встановлені ст. 99 КАС України. Позивач подав даний адміністративний позов із порушенням вимог визначених абз.2 частини2 статті 99 КАС України.
Відповідач, в особі Голови ліквідаційної комісії, просить залишити позовну заяву позивача без розгляду.
Відповідно до статті 128 частини 6 КАС України , якщо немає перешкод для розгляду у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час, і місце судового розгляду, суд, має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до статті 3 частини 1 пункту 10 КАС України , письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.
Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд прийшов до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21.09.2012 року №176-0 "Про ліквідацію бюджетних закладів, установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України" внесено рішення щодо припинення юридичної особи Державного закладу „Закарпатська обласна санітарно - епідеміологічна станція" , шляхом ліквідації. Створено ліквідаційну комісію, головою ліквідаційної комісії призначено Піцу С.М.( а.с. 9-10).
Державний заклад „Закарпатська обласна санітарно - епідеміологічна станція" є страхувальником і був зареєстрований у Відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Ужгороді за номером 0704000034.
21.09.2012 року Наказом № 176-о прийнято рішення про ліквідацію бюджетних закладів, установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров"я, України, ( а.с. 9). 09 жовтня 2012 року у спеціалізованому засобі масової інформації опубліковано повідомлення про ліквідації відповідача за рішенням засновників. Терміном, до якого повинні подати свої вимоги кредитори визначено 09.12.2012 року.
08.10.2012 року до Єдиного державного реєстру фізичних та юридичних осіб внесений запис про припинення юридичної особи - Державного закладу "Закарпатська обласна санітарно-епідеміологічна станція" на підставі рішення засновників, ( а.с.25-27).
На даному підприємстві працювала ОСОБА_2, 1934 народження, Клінікою професійних захворювань Інституту Медицини праці АМН України, 07.07.1998 року встановлено заключний діагноз - хронічне професійне захворювання (отруєння) набуте під час роботи на ДЗ „Закарпатська обласна санітарно - епідеміологічна станція" внаслідок шкідливого виробничого фактору виробництві. Медико-соціальною експертною комісією (МСЕК) потерпілій встановлена група інвалідності - третя, втрата професійної працездатності - 50 відсотків ( а.с.7).
Позивач, звернувся з заявою, яка надіслана рекомендованим листом з повідомленням про вручення, від 07.11.2012 року за № 563/01-10 до голови ліквідаційної комісії Піца С.М. про визнання кредиторської вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Ужгороді в зв'язку з ліквідацією ДЗ „Закарпатська обласна санітарно - епідеміологічна станція" на суму 90349,44 грн., в порядку капіталізації платежів (а. с. 11, 23).
29.08.2014 року на адресу Відділення надійшов лист за підписом Голови ліквідаційної комісії ДЗ „Закарпатська обласна санітарно - епідеміологічна станція" про те, що до ліквідаційного балансу ДЗ „Закарпатська обласна санітарно - епідеміологічна станція" сум 90349,44 грн. капіталізованих платежів не включена, ( а.с. 13).
Відповідно до розділу XI Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" від 23.09.1999 року № 1105- ХІУ (Далі - Закон), підприємства передають до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України документи, що підтверджують право працівників на страхові виплати, інші соціальні послуги внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, для продовження цих виплат.
ДЗ "Закарпатська обласна санітарно - епідеміологічна станція", у встановленому законодавством порядку, 20.05.2002 року передало особову справу потерпілої ОСОБА_2 до відділення виконавчої дирекції Фонду в м. Ужгороді для продовження виплат, які на підставі Закону № 1105 - ХІУ, вона продовжує отримувати у відділенні Фонду в м. Ужгороді, по сьогоднішній день.
Відповідно до статті 34 цього Закону, ОСОБА_2 отримує у відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Ужгороді відшкодування шкоди заподіяної її здоров'ю, внаслідок професійного захворювання на виробництві, що стверджується постановою від 28.09.2012 року про призначення потерпілому перерахованої щомісячної виплати з 01 вересня 2012 року ( а.с.14)
Відповідно до ст.15 Закону „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності", страхування від нещасного випадку здійснює Фонд соціального страхування від нещасних випадків - некомерційна самоврядна організація, що діє на підставі статуту, що затверджується її правлінням.
Згідно абз. З частини 2 статті 46 Закону та п.5.9 Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженої Постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 12.07.2007 року № 36, фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється за рахунок капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Отже, за приписами ст. 46 Закону, фінансуванням та джерелом надходження коштів до Фонду соціального страхування від нещасних випадків є капіталізація платежів, що надходять в разі ліквідації страхувальника.
В даному випадку зазначеною нормою законодавець чітко визначає обов'язок страхувальника проводити капіталізацію страхових виплат у всіх випадках ліквідації (не лише у випадку ліквідації підпримства - банкрута, але й за інших підстав, передбачених законодавством), із застосуванням порядку, який передбачений постановою Кабінету Міністрів України N 765 від 6 травня 2000 року "Про порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю".
Оскільки ДЗ „Закарпатська обласна санітарно - епідеміологічна станція" припиняє діяльність і перестає бути платником до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, а потерпіла цього підприємства ОСОБА_2 отримує відшкодування шкоди, внаслідок професійного захворювання то Фонд, в особі Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Ужгороді, стає кредитором ДЗ „Закарпатська обласна санітарно - епідеміологічна станція".
Крім того, Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо питань загальнообов'язкового державного соціального страхування" № 435-У від 12.12.2006 року було внесено зміни до Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" відповідно до яких у другу чергу задовольняються вимоги, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров'ю громадян, шляхом капіталізації відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за громадян, які застраховані в цьому Фонді.
Капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів.
Відповідно до п.3 вказаного Порядку капіталізація платежів розраховується як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації, що і зроблено у розрахунку, який додається.
Отже, загальна сума потреб коштів для розрахунку з потерпілим на ДЗ „Закарпатська обласна санітарно - епідеміологічна станція" становить 90349,44 грн., розрахунок потреби в капіталізації платежів відносно ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, міститься на (а.с.23), яка розрахована виходячи із віку потерпілої на дату публікації повідомлення Державного закладу, середнім очікуванням тривалості життя жінок по України, ступенем втрати працездатності, розміру щомісячної виплати.
Твердження відповідача про пропуск Відділенням виконавчої дирекції Фонду строку звернення до суду з даним позовом суд вважає необґрунтованим, виходячи з наступного.
Відповідно до частини 2 статті 99 КАС України, для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення передбачених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень.
Крім того, пунктом 5.8 Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженої постановою правління Фонду від 12 липня 2007 року N 36, встановлено, що при стягненні недоїмки за платежами до Фонду строки давності не застосовуються.
Повно та всебічно з'ясувавши обставини в адміністративній справі, підтверджені належними та допустимими доказами в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Так як позивачем у даній справі є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем юридична особа, то в силу ч. 4 ст. 94 КАСУ судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 11, 70, 71, 86, 94, 104-107, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Ужгороді Закарпатської області до Державного закладу "Закарпатська обласна санітарно-епідеміологічна станція" про стягнення заборгованості - задовольнити повністю.
3.Стягнути з Державного закладу „Закарпатська обласна санітарно - епідеміологічна станція" (88000, вул. Собранецька, 96 м. Ужгород, (код ЄДРПОУ 01992185) на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Ужгороді суму капіталізованих платежів в розмірі 90 349,44 грн. (дев'яносто тисяч триста сорок дев'ять гривень, 44 коп.) на р/р відділення Фонду № 37178010000052 в ГУДКСУ в Закарпатській області, МФО 812016.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
СуддяТ.В. Скраль
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2014 |
Оприлюднено | 18.11.2014 |
Номер документу | 41348065 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Скраль Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні