Копія
С У М С Ь К И Й О К Р У Ж Н И Й А Д М І Н І С Т Р А Т И В Н И Й С У Д
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 жовтня 2014 р. Справа № 818/2634/14
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Шаповала М.М.
за участю секретаря судового засідання - А.Г.Вольської,
представника позивача - С.В. Кучменка,
представників І відповідача - Ю.Є. Гуленка, Н.О. Шевченко,
представника ІІ відповідача - А.І. Горяєвої,
представника третьої особи - ОСОБА_5, ОСОБА_6,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу № 8182634-14
за позовом Приватного виробничо-комерційного підприємства "Мак"
до Управління Держземагенства у Сумському районі Сумської області, Сумської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - ОСОБА_7,
про визнання протиправним та скасування рішення, визнання протиправними дій і скасування державної реєстрації та про зобов'язання вчинити дії ,-
В С Т А Н О В И В:
Приватне виробничо-комерційне підприємство "Мак" (далі - ПВКП "Мак") в своєму позові до Управління Держземагенства у Сумському районі Сумської області (далі по тексту - Держземагенство), Сумської міської ради (далі - СМР) просить визнати протиправним та скасувати рішення Сумської міської ради від 14.05.2014 № 3284-МР в частині надання ОСОБА_7 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду орієнтовною площею 0,0580 га в АДРЕСА_1 (землі громадської забудови) під розміщеним нежитловим приміщенням по наданню дизайнерських послуг; визнати протиправними дії Державного кадастрового реєстратора Держземагенства щодо проведення державної реєстрації в Державному земельному кадастрі земельної ділянки площею 0,0587 га, що розташована в АДРЕСА_1, кадастровий номер - 5910136600:18:012:0033, під розміщеним нежитловим приміщенням по наданню дизайнерських послуг, яка планується для надання в оренду ОСОБА_7 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1), скасувати державну реєстрацію зазначеної земельної ділянки, визнати протиправним та скасувати рішення Державного кадастрового реєстратора Держземагенства від 27.06.2014 № РВ-5900021902014 про відмову у внесенні відомостей за заявою ПВКП "Мак" до Державного земельного кадастру щодо державної реєстрації земельної ділянки площею 0,0187 га під розміщення будинку побуту, розташованої в АДРЕСА_1, та зобов'язати Держземагенство здійснити державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельної ділянки площею 0,0187 га під розміщення будинку побуту, розташованої в АДРЕСА_1, кадастровий номер - 5910136600:18:012:0004.
Свої вимоги, які підтримав представник позивача в судовому засіданні, мотивує, тим що на замовлення ПВКП "Мак" був розроблений ескізний проект будівництва будинку побуту на місці належного позивачу мінімагазину за адресою: АДРЕСА_1 який у квітні 2011 року був погоджений Управлінням архітектури та містобудування Сумської міської ради, місце розташування об'єкту будівництва у квітні 2011 року також було погоджено Управлінням архітектури та містобудування Сумської міської ради на генеральному плані міста Суми площею забудови 0,0187 га. Після цього в червні 2011 року позивач адміністратору дозвільного центру подав заява про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду під розміщення будинку побуту на місці придбаного раніше мінімагазину в АДРЕСА_1, відповідно до погодженого ескізного проекту зі схемою генерального плану місця розташування даного об'єкта. На підставі цих документів СМР 25.07.2012 р. було прийняте рішення № 1644-МР про надання ПВКП "Мак" дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення в оренду даної земельної ділянки.
Використовуючи це рішення, ТОВ "Координат - БС" був розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ПВКП "Мак" в оренду під розміщення будинку побуту площею 0,0187 га за рахунок земель громадської забудови за адресою: АДРЕСА_1 на території Сумської міської ради.
Постійно діючою комісією з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, створеною СМР, 19.10.2012 р. був наданий висновок № 206 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду площею 0,0187 га ПВКП "Мак" в АДРЕСА_1.
Таким чином, відповідно до статті 79-1 Земельного Кодексу України (ЗК України) земельна ділянка площею 0,0187 га під розміщення будинку побуту ПВКП "Мак" в АДРЕСА_1 була сформована, оскільки був розроблений та погоджений проект землеустрою щодо відведення цієї земельної ділянки та присвоєний їй кадастровий номер з нанесенням її на черговий кадастровий план міста Суми.
На підставі погодженого проекту землеустрою, земельній ділянці ПВКП "Мак", площею 0,0187 га під розміщення будинку побуту в АДРЕСА_1, був присвоєний кадастровий номер - 5910136600:18:012:0004, Управлінням Дежкомзему у м. Суми (правонаступником якого є Управління Держземагентства у Сумському районі Сумської області) вказана земельна ділянка була нанесена на черговий кадастровий план міста Суми.
Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України "Про Державний земельний кадастр", черговий кадастровий план міста Суми є картографічною основою Державного земельного кадастру.
Згідно ч. 2 ст. 5 вказаного Закону, Державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях. У разі виявлення розбіжностей між відомостями на електронних та паперових носіях пріоритет мають відомості на паперових носіях. Це означає, що черговий кадастровий план міста Суми на паперовому носії, на який була нанесена сформована земельна ділянка ПВКП "Мак", має вищий пріоритет.
В статті 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" встановлено порядок державної реєстрації земельної ділянки і згідно статті, державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або налає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації. Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
Документи, які є у розпорядженні Держземагентства, відповідності до ст. 19 Закону України "Про Державний земельний кадастр" є тією базою даних, яка ведеться Держземагентством та використовується для ведення Державного земельного кадастру.
Відповідно до ст. 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" при реєстрації земельної ділянки ОСОБА_7, державний кадастровий реєстратор Держземагентства повинен був перевірити на черговому кадастровому плані міста Суми, чи не знаходиться дана земельна ділянка в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини і оскільки на черговий кадастровий план міста Суми була нанесена фактично сформована земельна ділянка ПВКП "Мак", на яку частково накладалася земельна ділянка ОСОБА_7, то у реєстрації цієї земельної ділянки необхідно було відмовити на підставі ч. 6 ст. 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр".
Крім того, рішенням СМР 25.04.2012 р. № 1427-МР ОСОБА_7 був наданий дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо підведення земельної ділянки в оренду орієнтованою площею 0,0400 га в АДРЕСА_1 під розміщеним нежитловим приміщенням по наданню дизайнерських послуг та встановлений термін дії цього рішення один рік. За цей рік проект землеустрою нею розроблений не був, а потім, 14 травня 2014 року рішенням СМР № 3284-МР ОСОБА_7 було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо підведення земельної ділянки в оренду орієнтованою площею 0,0580 га, тобто вже більшого розміру на 0,0180 га (не зрозуміло з яких підстав) під розміщеним тим же нежитловим приміщенням по наданню дизайнерських послуг.
ПВКП "Мак" першим розробило та погодило ескізний проект будівництва будинку побуту, першим звернулось до СМР за отриманням дозволу на розробку проекту землеустрою, першим сформувало земельну ділянку з нанесенням її на черговий кадастровий план міста Суми та перше подало погоджений проект землеустрою на затвердження до СМР.
Крім того, постановою Зарічного райсуду м. Суми від 06.03.2014 р. в адміністративній справі № 591/143/14-а, яка набрала законної сили 25.03.2014 р., було зобов'язано СМР на найближчому пленарному засіданні чергової сесії розглянути проект землеустрою щодо відведення ПВКП "Мак" в оренду земельної ділянки площею 0,0187 га під розміщення будинку побуту в АДРЕСА_1, та прийняти рішення у відповідності до вимог ч. 6 ст. 123 Земельного кодексу України. Ця постанова була подана на виконання до СМР 03 квітня 2014 року, але до цього часу проект землеустрою не розглянутий, хоча з моменту його подання відбулося сім пленарних засідань сесії СМР. Натомість, ігноруючи вказане судове рішення, 14 травня 2014 року СМР приймає рішення № 3284-МР про надання ОСОБА_7 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка накладається на сформовану раніше земельну ділянку ПВКП "Мак".
На запит ПВКП "Мак" Департамент містобудування та земельних відносин СМР повідомив, що з метою створення конкурентного середовища щодо найкращої пропозиції забудови вищевказаної земельної ділянки, у листопаді 2012 року громадянці ОСОБА_7 була погоджена предпроектна пропозиція з приміткою "для подальшого опрацювання". На даний час доопрацьованої документації від вказаної громадянки або будь-якої іншої пропозиції до управління не надходило. Архітектурно-планувальне рішення, погодженого ескізного проекту будинку побуту ПВКП "Мак" розроблено відповідно історичній забудові, яка склалася на даній території та з урахуванням її поверховості, архітектурних елементів і форм.
Заперечуючи проти позову Сумська міська рада посилається на те, що рішенням СМР від 25 липня 2012 року № 1644-МР "Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок підприємствам, установам, організаціям, підприємцям і громадянам" ПВКП "Мак" було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки розташованої за адресою: АДРЕСА_1 під розміщення будинку побуту, на підставі якого був розроблений проект землеустрою.
27.06.2014 р. ПВКП "Мак" звернулося до Держземагентства щодо реєстрації земельної ділянки, однак отримало відмову у проведенні реєстрації, оскільки земельна ділянка перетинається з іншою вже зареєстрованою земельною ділянкою, площі яких співпадають на 43,1915%.
Рішення про відмову ПВКП "Мак" у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру прийнято уповноваженою на те особі з підстав чітко визначених у Законі.
Також саме держаний кадастровий реєстратор мав перевірити відповідність документів поданих ОСОБА_7 вимогам чинного законодавства.
СМР вважає безпідставними посилання позивача, що перешкодою для здійснення державної реєстрації земельної ділянки стали рішення СМР від 24.04.2013 р. № 2295-МР та від 18.12.2013 р. № 2979-МР "Про надання в оренду земельної ділянки приватному виробничо-комерційному підприємству "Мак", якими відмовлено в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та наданні в оренду земельної ділянки строком на 5 років ПВКП "Мак", оскільки державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49-54 цього Порядку. Тому рішення СМР про відмову у затвердженні проекту землеустрою не чинить жодних перешкод для здійснення державної реєстрації земельної ділянки.
Держземагентство в письмовому запереченні проти позову, яке підтримали його представники в судовому засіданні, посилається на те, що реєстрація земельної ділянки здійснюється Державним кадастровим реєстратором територіального органу Держземагентства згідно Закону України "Про державний земельний кадастр" та "Порядку ведення Державного земельного кадастру", затвердженого Постановою КМУ від 17.10.2012 р. № 1051.
При реєстрації земельної ділянки за-адресою АДРЕСА_1, що передбачена для надання в оренду ОСОБА_7 підстав для відмови в державній реєстрації земельної ділянки, що визначені пунктом 111 Порядку, кадастровим реєстратором не встановлено. Дата проставляння відмітки про внесення відомостей про земельну ділянку -11.06.2014 р.
Заява ПВКП "Мак" до державного кадастрового реєстратора надана 27.06.2014 р. та прийнято рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру оскільки в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, вже була наявна частина іншої земельної ділянки. Посилання на те, що у разі виявлення розбіжностей між відомостями на електронних та паперових носіях, пріоритет мають відомості на паперових носіях, не стосуються даного випадку.
Погоджувальні висновки, які є складовою частиною проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, не є правовстановлюючим документом на земельну ділянку.
В своїх запереченнях проти позову, які підтримали представники в судовому засіданні, третя особа по справі ОСОБА_7 посилається на те, що з 01.01.2013 р. вступили в дію нові правила та процедури оформлення прав на земельні ділянки, визначені Законами України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та "Про Державний земельний кадастр".
Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.
Позивач, починаючи з 01.01.2013 р. до 11.06.2014 р. (дата державної реєстрації земельної ділянки за ОСОБА_7.) не скористався правом щодо реєстрації земельної ділянки в державному земельному кадастрі.
ОСОБА_7, у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності, вчинила всі необхідні дії для державної реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі відповідно з розробленим проектом землеустрою і тому позивачу на законних підставах 27.06.2014 р. відмовлено в реєстрації земельної ділянки площею 0,0187 га, розташованої в АДРЕСА_1, га як ця земельна ділянка знаходження в межах земельної ділянки, що зареєстровано за ОСОБА_7
Вислухавши пояснення представників сторін та третьої особи, перевіривши матеріали справи і оцінивши зібрані докази по справі в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 79 і 79-1 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі - ЗК України), земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.
Формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Формування земельних ділянок здійснюється:
у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності;
шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок;
шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів.
Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.
Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.
Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.
В статті 123 ЗК України встановлено, що "надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:
надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;
формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).
Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються:
затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності);
надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
Відповідно до статті 186 ЗК України розгляд і затвердження землевпорядної документації проводиться в такому порядку:
а) прогнозні матеріали, техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель і схеми землеустрою після погодження їх у встановленому порядку розглядаються і затверджуються відповідними органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування;
б) проекти створення нових землеволодінь і землекористувань після погодження їх у встановленому порядку розглядаються і затверджуються відповідними органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування;
в) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому цим Кодексом, і затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, встановлених цим Кодексом, розпоряджаються земельними ділянками або приймають рішення про зміну їх цільового призначення.
В статті 186-1 ЗК України визначено повноваження органів виконавчої влади в частині погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, зокрема:
проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об'єкт будівництва або планується розташування такого об'єкта, подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.
Розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту.
Органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.
Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
Органам, зазначеним у частинах першій - третій цієї статті, при погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забороняється вимагати:
додаткові матеріали та документи, не включені до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідно до статті 50 Закону України "Про землеустрій";
надання погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.
Кожен орган здійснює розгляд та погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки самостійно та незалежно від погодження проекту іншими органами, зазначеними у частинах першій - третій цієї статті, у визначений законом строк.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" від 07 липня 2011 року № 3613-VI державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами;
кадастрова карта (план) - графічне зображення, що містить відомості про об'єкти Державного земельного кадастру;
кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.
Метою ведення Державного земельного кадастру згідно статті 2, 3 та 5 цього Закону є інформаційне забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб при: регулюванні земельних відносин; управлінні земельними ресурсами; організації раціонального використання та охорони земель; здійсненні землеустрою; проведенні оцінки землі; формуванні та веденні містобудівного кадастру, кадастрів інших природних ресурсів; справлянні плати за землю, та базується на таких основних принципах:
обов'язковості внесення до Державного земельного кадастру відомостей про всі його об'єкти;
єдності методології ведення Державного земельного кадастру;
об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Державному земельному кадастрі;
внесення відомостей до Державного земельного кадастру виключно на підставі та відповідно до цього Закону;
відкритості та доступності відомостей Державного земельного кадастру, законності їх одержання, поширення і зберігання;
безперервності внесення до Державного земельного кадастру відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру, що змінюються;
документування всіх відомостей Державного земельного кадастру.
Ведення Державного земельного кадастру здійснюється шляхом:
створення відповідної державної геодезичної та картографічної основи, яка визначається та надається відповідно до цього Закону;
внесення відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру;
внесення змін до відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру;
оброблення та систематизації відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру.
Державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях. У разі виявлення розбіжностей між відомостями на електронних та паперових носіях пріоритет мають відомості на паперових носіях.
Згідно статті 8 Закону геодезичною основою для Державного земельного кадастру є державна геодезична мережа. Картографічною основою Державного земельного кадастру є карти (плани), що складаються у формі і масштабі відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів.
Картографічна основа Державного земельного кадастру є єдиною для формування та ведення містобудівного кадастру та кадастрів інших природних ресурсів.
Відповідно до ст. 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою, зокрема, особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи.
Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки; документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа. Заява з доданими документами надається заявником особисто чи уповноваженою ним особою або надсилається поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення
Згідно до пункту 4 розділу VII. Прикінцеві та перехідні положення до Закону України "Про Державний земельний кадастр" у разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.
Відомості про інші об'єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженої та переданої до Державного фонду документації із землеустрою до 1 січня 2013 року, підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру на безоплатній основі центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, та його територіальними органами відповідно їх до повноважень.
У разі якщо після перенесення інформації про земельні ділянки з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру виявлені помилки у визначенні площ та/або меж земельних ділянок (розташування в межах земельної ділянки частини іншої земельної ділянки; невідповідність меж земельної ділянки, вказаних у Державному реєстрі земель, її дійсним межам; невідповідність площі земельної ділянки, вказаної у Державному реєстрі земель, її дійсній площі у зв'язку із зміною методів підрахунку (округлення); присвоєння декільком земельним ділянкам однакових кадастрових номерів), такі помилки за згодою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності можуть бути виправлені на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) або за матеріалами інвентаризації земель. Зміна меж земельної ділянки при виправленні вказаних помилок допускається за письмовим погодженням з особами, яким належить право власності (а щодо земель державної та комунальної власності - право користування) на суміжні земельні ділянки. Відсутність згоди власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності на виправлення вказаних помилок не є підставою для відмови у перенесенні відомостей про відповідну земельну ділянку до Державного земельного кадастру, надання відомостей про земельну ділянку з Державного земельного кадастру. Про виявлені помилки центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, письмово безоплатно повідомляє власників (користувачів) земельних ділянок.
Відповідно до Тимчасового порядку присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2010 р. № 749, кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальний цифровий код (номер) земельної ділянки, що не повторюється на всій території України, присвоюється земельній ділянці під час проведення її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування такої ділянки;
черговий кадастровий план - графічне зображення земельних ділянок, розташованих у межах кадастрових зон і кварталів, адміністративно-територіальних утворень (село, селище, місто, район), із зазначенням номерів кадастрових зон і кварталів, їх меж, розмірів і кадастрових номерів земельних ділянок, меж земельних угідь та сервітутів, територіальних зон.
В Україні створюється єдина система присвоєння кадастрового номера земельній ділянці.
Кадастровий номер земельної ділянки визначається з використанням автоматизованої системи державного земельного кадастру (далі - автоматизована система).
Актуалізацію чергового кадастрового плану здійснюють територіальні органи Держземагентства.
Кадастровий номер земельної ділянки складається з структурних елементів, які визначаються на підставі:
1) індексної кадастрової карти;
2) чергового кадастрового плану;
3) даних, що містяться у автоматизованій системі;
4) відомостей про координати поворотних точок меж земельної ділянки;
5) документації із землеустрою, що містить графічне зображення земельної ділянки.
Визначення та присвоєння кадастрового номера земельній ділянці
Визначення та присвоєння кадастрового номера земельній ділянці здійснюють територіальні органи Держземагентства протягом десяти робочих днів.
Кадастровий номер земельної ділянки визначається за результатами складення документації із землеустрою до її погодження та прийняття рішення про надання земельної ділянки у власність (користування) в установленому порядку.
Для визначення кадастрового номера земельної ділянки замовник (уповноважена ним особа) або розробник документації із землеустрою, якщо інше не передбачено договором, подає до територіального органу Держземагентства за місцем розташування земельної ділянки:
заяву про визначення кадастрового номера земельної ділянки;
копію документа, що посвідчує особу набувача права на земельну ділянку або її власника, а у разі подання заяви уповноваженою ними особою - також копію документа, що підтверджує його повноваження діяти від імені таких осіб;
документацію із землеустрою, яка містить документи, зазначені в підпунктах 4 і 5 пункту 9 цього Тимчасового порядку;
файл обміну даними про результати робіт із землеустрою в електронному вигляді (далі - обмінний файл), який складається на кожну земельну ділянку та оформлюється відповідно до вимог, установлених Держземагентством;
копію реєстраційного номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера) згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів - для фізичної особи, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття номера та повідомили про це відповідному органу державної податкової служби, ідентифікаційного коду згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податкового номера - для юридичної особи.
Забороняється вимагати подання документів та відомостей, не передбачених цим пунктом.
Посадова особа територіального органу Держземагентства присвоює зазначеній заяві та документації із землеустрою обліковий номер.
Територіальний орган Держземагентства протягом трьох робочих днів з дня надходження документів, визначених пунктом 11 цього Тимчасового порядку, перевіряє: документацію із землеустрою на відповідність умовам надання земельної ділянки щодо її цільового призначення, оцінки, кількісних та якісних характеристик згідно із дозволом на розроблення документації із землеустрою; дані обмінного файла - документації із землеустрою; дані про земельну ділянку - черговому кадастровому плану.
За результатами перевірки територіальний орган Держземагентства:
у разі відповідності даних, визначених абзацом першим цього пункту, визначає кадастровий номер земельної ділянки з урахуванням пунктів 8 і 9 цього Тимчасового порядку та вносить до обмінного файла відомості про кадастровий номер земельної ділянки;
складає в електронній (цифровій) формі з використанням автоматизованої системи протокол проведення перевірки документації із землеустрою та обмінного файла (далі - протокол проведення перевірки) в частині відповідності даних, визначених абзацом першим цього пункту;
передає до державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" - адміністратора автоматизованої системи обмінний файл та протокол проведення перевірки через засоби електрозв'язку.
Адміністратор автоматизованої системи здійснює протягом п'яти робочих днів з дня надходження документів:
1) перевірку обмінного файла щодо:
відповідності вимогам, установленим до його структури, змісту та формату;
відповідності вимогам, установленим до структури кадастрового номера земельної ділянки;
відповідності структурних елементів кадастрового номера земельної ділянки даним індексної кадастрової карти;
відсутності дублювання кадастрового номера земельної ділянки;
2) процедуру приймання обмінного файла;
3) внесення даних обмінного файла до автоматизованої системи, - у разі відсутності зауважень до обмінного файла;
4) внесення даних про результати перевірки обмінного файла до складеного територіальним органом Держземагентства протоколу проведення перевірки та повертає його через засоби електрозв'язку територіальному органу Держземагентства.
Територіальний орган Держземагентства після отримання від адміністратора автоматизованої системи протоколу проведення перевірки:
1) у разі відсутності в протоколі проведення перевірки зауважень до документації із землеустрою та обмінного файла - не пізніше наступного робочого дня робить на титульному аркуші документації із землеустрою, матеріалах документації із землеустрою, що містять графічне зображення земельної ділянки, відомостях про координати поворотних точок меж земельної ділянки, їх частин, обмежень, угідь позначку, в якій зазначаються кадастровий номер, дати його визначення та внесення відомостей до автоматизованої системи, прізвище та ініціали посадової особи, що зробила таку позначку, і ставиться її підпис. Виправлення у такій позначці не допускаються;
2) повертає у день звернення заявнику документацію із землеустрою та протокол проведення перевірки. У разі наявності зауважень до документації із землеустрою та обмінного файла документація із землеустрою повертається без позначки.
Постановою КМУ № 1051 від 17.10.2012 р. затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру, який набрав чинності одночасно з набранням чинності Законом України "Про Державний земельний кадастр" згідно з яким Державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях.
Документи в паперовій формі, які створюються під час ведення Державного земельного кадастру, витяги з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру, довідки, що містять узагальнену інформацію про землі (території), викопіювання з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру, кадастрові плани земельних ділянок та інші документи створюються шляхом роздрукування їх електронної (цифрової) форми за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.
У разі виявлення розбіжностей між відомостями на електронних та паперових носіях пріоритет мають відомості на паперових носіях.
Ведення Державного земельного кадастру здійснює Держземагентство та його територіальні органи.
Держателем Державного земельного кадастру є Держземагентство.
До повноважень Державного кадастрового реєстратора територіальних органів Держземагентства у районах, містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення належать:
1) внесення або надання відмови у внесенні до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про землі та земельні ділянки (їх частини), розташовані в межах району, міста республіканського (Автономної Республіки Крим) чи обласного значення;
2) здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні, скасування такої реєстрації;
3) формування поземельних книг на земельні ділянки, внесення записів до них, забезпечення зберігання поземельних книг;
4) присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам;
5) здійснення реєстрації:
заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;
заяв про відкликання заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;
заяв про надання відомостей з Державного земельного кадастру;
повідомлень про виявлення помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру;
заяв про виправлення технічних помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру;
заяв про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру;
6) проведення перевірки відповідності поданих документів вимогам законодавства;
7) узагальнення відомостей про землі в межах району, міста республіканського (Автономної Республіки Крим) чи обласного значення за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру;
8) надання відомостей з Державного земельного кадастру щодо об'єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту, та відмови у їх наданні, витягів з Державного земельного кадастру про будь-яку земельну ділянку в межах державного кордону;
9) виправлення помилок у Державному земельному кадастрі, допущених у відомостях щодо об'єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту;
10) оприлюднення за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру на офіційному веб-сайті Держземагентства:
відомостей щодо об'єктів, зазначених у підпункті 1 цього пункту;
дати та номера реєстрації заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру та заяв про відкликання заяв про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, їх стислого змісту та інформації про результати розгляду.
Відомості Державного земельного кадастру
Види відомостей Державного земельного кадастру та вимоги до них
Документація із землеустрою та оцінки земель, яка є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, подається Державному кадастровому реєстраторові, що здійснює внесення таких відомостей у паперовій формі та у формі електронного документа.
Картографічною основою Державного земельного кадастру є карти (плани), що складаються у формі і масштабі відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів, виготовлені на замовлення Держземагентства або отримані ним від суб'єктів інформаційної взаємодії та придатні для ведення Державного земельного кадастру.
Відомості про геодезичну та картографічну основу підлягають обов'язковій передачі Держземагентству за його письмовим зверненням центральними органами виконавчої влади, до повноважень яких належить реалізація державної політики з питань топографо-геодезичної і картографічної діяльності, державним підприємством "Державний картографо-геодезичний фонд України" та іншими суб'єктами інформаційної взаємодії.
До Державного земельного кадастру вносяться відомості (зміни до них) про обмеження у використанні земель, зазначені у пункті 23 цього Порядку, на підставі:
1) схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць;
2) проектів землеустрою щодо створення нових та впорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань;
3) проектів землеустрою щодо забезпечення еколого-економічного обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь;
4) проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
5) технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
6) іншої документації із землеустрою відповідно до статті 25 Закону України "Про землеустрій";
7) договору;
8) рішення суду.
Відмова у здійсненні державної реєстрації обмеження у використанні земель (змін до нього) надається у разі, коли:
1) обмеження згідно із законом не підлягає державній реєстрації;
2) обмеження встановлюється на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;
3) із заявою про державну реєстрацію обмеження у використанні земель звернулася неналежна особа;
4) подані документи не відповідають вимогам законодавства;
5) заявлене обмеження вже зареєстроване.
ПВКП "Мак" зареєстроване як юридична особа та включене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що підтверджується копіями свідоцтва про державну реєстрацію, довідкою з ЄДРПОУ, довідкою про взяття на облік платника податків (а.с. 51-53).
Копією договору купівлі-продажу від 30.05.2011 р. (а.с. 27-28) підтверджується, що позивач придбав у ПВКП "Євдокія" нежитлове приміщення площею 26,8 кв. м. (магазин) в АДРЕСА_1.
Копією витягу з Державного реєстру правочинів № 9949346, актом прийому-передачі нежитлового приміщення, реєстраційним посвідченням, копією технічного паспорту на цю будівлю (а.с. 29-39) підтверджується реєстрація права власності на вищевказану нежитлову будівлю за ПВКП "Мак" 03 червня 2011 року.
З копії рішення СМР від 25.04.2012 р. № 1427-МР та додатку до нього (а.с. 67, 68) слідує, що СМР було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0400 га ОСОБА_7 під розміщення нежитловим приміщенням по наданню дизайнерських послуг, в АДРЕСА_1.
Із копій документів, що були надані адміністратору для проведення реєстрації у реєстрі документів дозвільного характеру (а.с. 13 - 58) слідує, що ТОВ "Координат - БС" на замовлення ПВКП "Мак" було виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ПВКП "Мак" в оренду під розміщення будинку побуту за рахунок земель громадської забудови за адресою: АДРЕСА_1 на території Сумської міської ради. Площа земельної ділянки, що запроектовано для відведення для користування 0,0187 га.
В цих матеріалах міститься вихідна земельно кадастрова інформація про земельну ділянку, власника або землекористувача, за рахунок якого передбачається відведення, яка була погоджена начальником управління Держкомзему у місті Суми, а також копія висновку № 206 від 19.10.2012 р. постійно діючої комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, створеної рішенням Сумської міської ради від 27.01.2010 № 3433-МР (голова цієї комісії - начальник управління Держкомзему у м. Суми, також входили: начальник управління архітектури та містобудування СМР, начальник відділу регулювання питань використання природних ресурсів ДУ ОНПС в Сумській області, головний державний санітарний лікар м. Суми, заступник начальника управління культури і туризму Сумської ОДА) (а.с.41) із якого слідує, що проект землеустрою відведення земельної ділянки в оренду площею 0,0187 га ПВКП "Мак" під розміщення будинку побуту в АДРЕСА_1 було повністю погоджено, цю земельну ділянку було нанесено на черговий кадастровий план міста Суми (підтверджується викопіюванням а.с. 24), зроблено витяг про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (а.с. 26), всі графічні матеріали (ситуаційний план, схема генерального плану, таблиці виносу меж земельної ділянки в натурі (на місцевість), опис меж) було погоджено з начальником управління Держкомзему у місті Суми.
Із копії постанови Зарічного районного суду м. Суми від 04.10.2013 р. у справі № 591/4180/13-а (а.с. 60-62) слідує, що рішення СМР № 2295-МР від 24.04.2013 р. про відмову ПВКП "Мак" в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0187 га за адресою АДРЕСА_1 судом визнано протиправним і скасовано та зобов'язано СМР на найближчому пленарному засіданні чергової сесії винести на розгляд питання про надання в оренду цієї земельної ділянки та розглянути проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Також копією постанови Зарічного районного суду м. Суми від 06.03.2014 р. у справі № 591/143/14-а (а.с. 63-64) підтверджується, що рішення СМР № 2979-МР від 18.12.2013 р. про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення ПВКП "Мак" земельної ділянки площею 0,0187 га за адресою АДРЕСА_1 визнано протиправним та скасовано і зобов'язано СМР на найближчому пленарному засіданні чергової сесії розглянути проект землеустрою та прийняти законне рішення.
З копії витягу із рішенням СМР від 25.07.2012 р. № 1644-МР (а.с.21) слідує, що СМР було надано дозвіл ПВКП "Мак" на розроблення проектів землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки орієнтовною площею 0,0100 га в АДРЕСА_1.
З копії рішення СМР № 3284-МР (а.с.118-119), слідує, що 14 травня 2014 року СМР було прийнято рішення про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_7 під розміщення нежитловим приміщенням по наданню дизайнерських послуг площею 0,0580 га.
Копією проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_7 під розміщення нежитлових приміщень по наданню дизайнерських послуг за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 130 - 174) підтверджується, що ОСОБА_7 було погоджено проект землеустрою та присвоєно земельній ділянці кадастровий номер - 5910136600:18:012:0033.
Згідно витягу із протоколу сесії СМР від 28.05.2014 року (а.с. 188 -190) слідує, що питання про надання в оренду земельної ділянки ПВКП "Мак" було винесено на вирішення сесії вже після надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_7 за однією й тією самою адресою - АДРЕСА_1.
В судовому засіданні свідки ОСОБА_9 і ОСОБА_10 пояснювали, що вони будучи працівниками ТОВ "Координат - БС" в 2012 році виготовили проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ПВКП "Мак" в оренду під розміщення будинку побуту за рахунок земель громадської забудови за адресою: АДРЕСА_1 на території Сумської міської ради, необхідна площа земельної ділянки, що запроектовано для відведення для користування 0,0187 га. Цей проект був повністю узгоджений відповідно до діючого на той час законодавства із управлінням Держкомзему у місті Суми, а також малися всі необхідні дозволи інших служб. Ділянка, площею 0,0187 га була нанесена на черговий кадастровий план, також були надані необхідні документи і в електронному виді.
Свідок ОСОБА_11 в судовому засіданні пояснював, що будучи приватним підприємцем він в травні 2014 року виготовляв проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_7 під розміщеним нежитловим приміщенням по наданню дизайнерських послуг в АДРЕСА_1.
Згідно копії проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_7 (а.с. 131-174) земельну ділянку площею 0,0587га, яка розташована в АДРЕСА_1, було зареєстровано 11 червня 2014 року за ОСОБА_7 та надано цій земельній ділянці кадастровий номер - 5910136600:18:012:0033.
З копії заяви від 27.06.2014 р. (а.с.65) слідує, що позивач звертався до Дерземагенства із заявою та доданими до неї документами про реєстрацію земельної ділянки площею 0,0187га, розташованої за адресою: АДРЕСА_1.
З копії рішення № РВ-5900021902014 (а.с. 66) слідує, що 27.06.2014 року державним кадастровим реєстратором Держземагентства було відмовлено у внесенні відомостей за заявою ПВКП "Мак" до Державного земельного кадастру щодо державної реєстрації земельної ділянки площею 0,0187 га, розташованої в АДРЕСА_1, підставою якої стало те, що земельна ділянка, яку просив зареєструвати позивач, перетинається з іншою земельною ділянкою, кадастровий номер - 5910136600:18:012:0033. Площа співпадає на 43,1915%.
На підставі викладеного, суд визнає, що СМР приймаючи 14 травня 2014 року рішення № 3284-МР про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_7 під розміщення нежитловим приміщенням по наданню дизайнерських послуг площею 0,0580 га не врахувала наявні судові рішення Зарічного районного суду м. Суми від 04.10.2013 р. у справі № 591/4180/13-а, який рішення СМР № 2295-МР від 24.04.2013 р. про відмову ПВКП "Мак" в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0187 га за адресою АДРЕСА_1 визнано протиправним і скасовано та від 06.03.2014 р. у справі № 591/143/14-а, яким рішення СМР № 2979-МР від 18.12.2013 р. про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення ПВКП "Мак" земельної ділянки площею 0,0187 га за адресою АДРЕСА_1 визнано протиправним і скасовано та зобов'язано СМР на найближчому пленарному засіданні чергової сесії розглянути проект землеустрою та прийняти законне рішення.
Посилання представника СМР в судовому засіданні на протокол сесії СМР від 28.05.2014 року, згідно з яким виносилось питання про надання в оренду земельної ділянки ПВКП "Мак", однак воно не було прийняте в жодному варіанті оскільки депутати не голосували, є взагалі безпідставним, оскільки на розгляд сесії було винесено вирішення питання про надання в оренду земельної ділянки ПВКП "Мак", а не про розгляд проекту землеустрою, а головне - вже після надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_7 за однією й тією самою адресою - АДРЕСА_1.
Судом достовірно встановлено, що кадастровий номер спірній земельній ділянці, яка планується для передачі в оренду ПВКП "Мак", не був наданий, але проект землеустрою щодо виділення земельної ділянки ПВКП "Мак" був належним чином погоджений із Держкомземом у місті Суми, що був попередником Держземагенства.
Тому державний кадастровий реєстратор повинен був мати інформацію щодо проекту землеустрою ПВКП "Мак", однак неправомірно зареєстрував за ОСОБА_7 земельну ділянку площею 0,0587 га, що розташована в АДРЕСА_1, кадастровий номер 5910136600:18:012:0033 під розміщення нежитлового приміщення по наданню дизайнерських послуг, яка планується для надання в оренду ОСОБА_7 оскільки позивачем у встановленому порядку було погоджено проект землеустрою за цією адресою із управлінням Держкомзему у місті Суми. Площа цих земельних ділянок співпадає на 43,1915%.
Оскільки ПВКП "Мак" першим подано повноважних органів виконавчої влади в частині погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок і формування земельної ділянки, відповідно до затвердженого проекту землеустрою щодо відведення, вже було розпочато, тому відмова державного кадастрового реєстратора у внесенні відомостей за заявою Приватного виробничо-комерційне підприємства "Мак" до Державного земельного кадастру щодо державної реєстрації земельної ділянки площею 0,0187 га під розміщення будинку побуту в цій ситуації є неправомірною.
Вимоги позивача щодо зобов'язання Держземагентства здійснити державну реєстрацію земельної ділянки не може бути задоволена оскільки повноваження щодо реєстрації чи відмови у такій реєстрації законодавством повністю покладено на органи Держземагентства, і суд не може їх замінювати.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Приватного виробничо-комерційного підприємства "Мак" до Управління Держземагенства у Сумському районі Сумської області, Сумської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - ОСОБА_7, про визнання протиправним та скасування рішення, визнання протиправними дій і скасування державної реєстрації та про зобов'язання вчинити дії задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Сумської міської ради № 3284-МР від 14 травня 2014 року в частині надання ОСОБА_7 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0580 га в АДРЕСА_1 (землі громадської забудови) під розміщення нежитлового приміщення по наданню дизайнерських послуг.
Визнати протиправними дії Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у Сумському районі Сумської області по державній реєстрації в Державному земельному кадастрі земельної ділянки площею 0,0587 га, що розташована в АДРЕСА_1, кадастровий номер 5910136600:18:012:0033 під розміщення нежитлового приміщення по наданню дизайнерських послуг, яка планується для надання в оренду ОСОБА_7 та скасувати цю реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у Сумському районі Сумської області від 27 червня 2014 року № РВ-5900021902014 про відмову у внесенні відомостей за заявою Приватного виробничо-комерційне підприємства "Мак" до Державного земельного кадастру щодо державної реєстрації земельної ділянки площею 0,0187 га під розміщення будинку побуту, розташованої в АДРЕСА_1 та зобов'язати Управління Держземагентства у Сумському районі Сумської області розглянути заяву Приватного виробничо-комерційне підприємства "Мак" відповідно до вимог законодавства.
В іншій частині відмовити в задоволенні позовних вимог.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови складено 03 листопада 2014 року.
Суддя (підпис) М.М. Шаповал
З оригіналом згідно
Суддя М.М. Шаповал
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2014 |
Оприлюднено | 19.11.2014 |
Номер документу | 41369159 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
М.М. Шаповал
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні