ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 листопада 2014 року Справа №922/2092/14
Колегія суддів у складі:
головуючий суддя Черленяк М.І., суддя Ільїн О.В., суддя Хачатрян В.С.
при секретарі Деппі-Крівіч А.О.
за участю представників сторін:
позивач - Настусенко Д.Д.;
відповідач - Буглова О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу позивача (вх. 3016Х/1-35) на рішення господарського суду Харківської області від 09 вересня 2014 року у справі №922/2092/14
за позовом Харківської міської ради, м. Харків
до Товариства з додатковою відповідальністю "ТоМа", м. Харків
про внесення змін до договору оренди землі, -
ВСТАНОВИЛА:
Рішенням господарського суду Харківської області від 09 вересня 2014 року у справі №922/2092/14 (головуючий суддя Бринцев О.В., суддя Макаренко О.В., суддя Лавренюк Т.А.) у позов відмовлено повністю.
Позивач із зазначеним рішенням не погодився, звернувся до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати, прийняти нове, яким позов задовольнити.
Відповідач у відзиві на скаргу зазначив, що рішення суду, на його думку, є законним і обґрунтованим, тому підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга - залишенню без задоволення.
Перевіривши повноту встановлення судом обставин справи та докази на їх підтвердження, їх юридичну оцінку та доводи апеляційної скарги в межах вимог, передбачених статтею 101 Господарського процесуального Кодексу України, колегія суддів встановила наступне.
Позивач - Харківська міська рада, звернувся до господарського суду із позовною заявою до Товариства з додатковою відповідальністю "ТоМа" про внесення змін до договору оренди землі від 04.09.2006 року, зареєстрованого у Харківській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" за №1406671000215, шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі у редакції, викладеній у позовній заяві.
В обґрунтування позовних вимог посилається на 13, 144 Конституції України, ст.ст. 12, 93, 125, 126, 189 та п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, ст.ст. 15, 30 Закону України "Про оренду землі", ст.ст. 5, 13, 15, 21 Закону України "Про оцінку земель", ст.ст. 629, 649, 651, 653, 654, 792 ЦК України, ст.ст. 179, 188, 193 ГК України.
Як встановлено господарським судом та підтверджується матеріалами справи, на підставі рішення ХL сесії Харківської міської ради ІV скликання від 28 вересня 2005 року №180/05 "Про припинення та надання у користування земельних ділянок юридичним та фізичним особам для експлуатації та обслуговування будівель і споруд" між Харківською міською радою (орендодавець) та Акціонерним товариством закритого типу "ТОМА" (орендар) укладено договір оренди землі від 04 вересня 2006 року (Договір). Цей договір зареєстровано в Державному реєстрі земель 04 вересня 2008 року за № 140667100215 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах".
Згідно пункту 1 Договору, орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі промисловості, яка знаходиться у м. Харків, вул. Іванівська, 1.
Факт передачі земельної ділянки за Договором підтверджується актом приймання-передачі земельної ділянки від 04.09.2006 року.
В пункті 8 Договору сторони погодили, що його укладено строком до 01 липня 2055 року.
Відповідно до пункту 5 вказаного Договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 984.517,00грн.
Згідно з пунктом 13 Договору розмір орендної плати переглядається у разі: а) зміни умов господарювання, передбачених договором; б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; в) внаслідок інфляції щорічно; г) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; д) в інших випадках передбачених законом.
Рішенням Харківської міської ради від 03 липня 2013 року №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року.
Пунктом 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 року та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.
У пункті 2 рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року застосовується з 01 січня 2014 року.
Позивач зазначає, що попередня вартість 1 кв. м землі у місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007 р. на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007 р. № 335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року", рішень Харківської міської ради від 27.02.2008 року № 42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року" та була введена в дію з 01.03.2008 року.
Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 року № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013" встановлено, що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014 року. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.
Пунктом 5 зазначеного рішення Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.
Рішенням Харківської міської ради від 29.12.2012 року № 960/12 затверджено Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.
Відповідно до пункту 16.4 вказаного Порядку зміни до договору оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформляються додатковою угодою до договору оренди землі. Розмір орендної плати, передбачений договором оренди землі, підлягає перегляду у випадку, також зміни нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №814 від 30.10.2013 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 1.809.977,00 гривень.
Позивач зазначає, що Департаментом земельних відносин Харківської міської ради рекомендованим поштовим відправленням направлено на адресу відповідача за листом-пропозицією від 04.12.2013р. №3925/0/225-13 проект додаткової угоди до договору оренди землі № 140667100215 від 04.09.2006 року, але відповідач додаткову угоду не підписав.
Відповідно до пункту 36 Договору оренди землі, зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.
Наведені обставини стали підставою для звернення позивача до суду з позовом.
Відмовляючи у задоволенні позову в повному обсязі, суд попередньої інстанції виходив з того, що спірним Договором оренди землі чи законом зміна нормативної грошової оцінки землі не передбачена як підстава для внесення змін до договору та в доданій до позову додатковій угоді наведено зміни до договору за відсутності підстав, встановлених договором чи законом.
У зв'язку з введенням в дію Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України "Про плату за землю" втратив чинність, а питання сплати податку на землю та оплати орендної плати за користування земельною ділянкою регулюється виключно цим Кодексом.
Особливості нарахування та сплати орендної плати за землю передбачено Розділом XIII Податкового кодексу «Плата за землю».
Відповідно до п. 269.1 ст. 269 Податкового кодексу України платниками цього податку є власники земельних ділянок та землекористувачі.
Підпунктом 14.1.73 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.
Згідно статті 270 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Пунктами 271.1.1, 271.1 статті 271 Податкового кодексу України передбачено, що базою оподаткування земельних ділянок, які перебувають у власності або в користуванні, є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
Підпунктом 14.1.136 пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України визначено, що за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності орендар вносить орендодавцеві орендну плату, яка є однією з форм загальнодержавного податку - плати за землю.
Відповідно до п.п. 288.5.1. п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем., але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.
Пунктом 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Тобто, розмір земельного податку та орендної плати за користування земельними ділянками державної або комунальної власності знаходиться у прямому відношенні із розміром нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
В даному випадку, сторони підпунктом б) пунктом 13 Договору оренди землі від 04.09.2006 № 140667100215 узгодили, що розмір орендної плати за користування землею переглядається у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів.
Відповідно до пункту 274.1. Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
А, тому, збільшення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка перебуває у користуванні відповідача, призводить відповідно до збільшення розміру земельного податку який складає 1% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Так, розмір земельного податку на момент укладення Договору складав 1% від нормативної грошової оцінки землі.
Пунктом 5 Договору закріплено, що розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки становить 984517 гривень.
Розмір земельного податку становив 1% від вказаної суми і дорівнював 9845,17 гривень на рік.
Рішенням Харківської міської ради від 03 липня 2013 року №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 року.
Пунктом 1.1. згаданого рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.
На момент подання позову нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки згідно з витягом №814 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 30.10.2013 року становила 1809977 грн. А розмір земельного податку - 18 099,77 грн. на рік.
Колегія суддів звертає увагу на те, що виходячи з наведеного, у зв'язку зі зміною розміру нормативної грошової оцінки землі змінюються також і розміри земельного податку та орендної плати.
Тому, суд попередньої інстанції дійшов помилкового висновку щодо відсутності в п. 13 Договору підстав для зміни розміру орендної плати.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання державою плати за користування землею. Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок не може ототожнюватися зі зміною розміру орендної плати, а є лише її передумовою. Невнесення сторонами договору оренди землі змін до його умов в частині, що встановлюються у законодавчому порядку, не звільняє сторін від обов'язку їх виконання, оскільки відповідно до положень статті 11 Цивільного кодексу України у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади або місцевого самоврядування.
Нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.
Також, абзацом 1 пункту 2.19 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 №6 «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин», у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
Пунктами 2, 3 рішення Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 «Про затвердження «Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013» встановлено, що плата за землю на підставі даних «Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року» вводиться в дію з 01.01.2014 року. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.
Відповідно до вимог статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Отже, для приведення розміру орендної плати у відповідність з вимогами діючого законодавства до договору оренди землі повинні бути внесені відповідні зміни стосовно розміру орендної плати та вартості нормативної грошової оцінки земельної ділянки шляхом укладання додаткової угоди до Договору, як то передбачено Порядком оформлення договорів оренди землі у м. Харкові.
Відповідно до статей 651, 652 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Зокрема, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору.
Статтею 632 Цивільного кодексу України передбачено застосування у встановлених законом випадках цін (тарифів, ставок тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. При цьому зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.
Згідно зі статтею 654 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Приписами статті 188 Господарського кодексу України покладено заборону на зміну та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку, а також зазначено, що внесення змін до договору оренди землі у разі зміни ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів уповноваженим органом повинно здійснюватися з дотриманням порядку, визначеного вказаною нормою зазначеного Кодексу.
У разі не досягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Однак, відповідач ухиляється від укладання додаткової угоди до договору оренди землі в частині зміни розміру орендної плати, у той час, як зміни умов Договору в частині розміру орендної плати в разі прийняття рішення про затвердження нової нормативної грошової оцінки є обов'язковими, що прямо передбачено нормами податкового законодавства та умовами Договору оренди землі від 04.09.2006 року за №140667100215.
Оскільки Договір передбачає можливість зміни розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленого умовами Договором.
Згідно пункту 3.1 та 3.2. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року, затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 року № 1269/13 зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі, а зміни до договору оренди землі оформлюються додатковою угодою.
Відповідно до вимог статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Таким чином, нормами чинного законодавства передбачено зміну умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом, Оскільки укладений між сторонами договір передбачає можливість зміни розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленого умовами договору.
Виходячи із положень ст. 288, 289 Податкового кодексу розмір орендної плати залежить від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а тому, при її зміні, повинно бути змінено і плату за землю у вигляді орендної плати.
Крім того, при зміні нормативної грошової оцінки змінюється розмір земельного податку, а це в свою чергу, як визначено сторонами у п. 2.2 договору оренди землі, є підставою для збільшення розміру орендної плати шляхом укладання додаткової угоди до договору.
Таким чином, висновок суду першої інстанції про те, що нормами чинного законодавства та спірним Договором не передбачено обов'язкової зміни умов Договору в разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі є хибним.
Окрім того, у рішенні суду першої інстанції зазначено, що пунктом 13 спірного Договору сторони обумовили перелік випадків за настання яких переглядається розмір орендної плати. Перелік є вичерпним і такої підстави, як зміна нормативної грошової оцінки землі в ньому не передбачено.
Місцевий суд, посилаючись на типовий договір оренди землі, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 220 від 03.03.2004 року, помилково зазначає, що вимога суперечить встановленій у ч.4 ст. 179 Господарського кодексу України забороні на відступ від умов типового договору, оскільки Як вже зазначалося, у зв'язку з введенням в дію Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України "Про плату за землю" втратив чинність, а питання сплати податку на землю та оплати орендної плати за користування земельною ділянкою регулюється виключно цим Кодексом.
Типовий договір оренди землі був затверджений у 2004 році, тобто до моменту набрання чинності Податковим кодексом, але зміни до типового договору у зв'язку із прийняття кодексу не вносилися.
Відповідно до п. 274.1 ст. 274 та п.289.1 ст. 289 Податкового кодексу України розмір земельного податку та орендної плати прямо залежить від розміру нормативної грошової оцінки.
Отже, при зміні нормативної грошової оцінки змінюється і розміри земельного податку та орендної плати за користування земельною ділянкою.
Харківська міська рада своїм рішенням «Про затвердження Порядку оформлення договорів оренди землі у місті Харкові» від 19.12.2012. № 960/12 затвердила типовий договір оренди землі, яким враховуються вищевказані законодавчі положення.
Пунктом 13 цього Типового договору оренди землі передбачена така підстава для зміни розміру орендної плати як зміна розміру нормативної грошової оцінки землі.
Слід зазначити, що місцевий суд безпідставно вважає, що незаконною є позовна вимога щодо доповнення п.28 спірного договору підпунктом д) правом Орендодавця «в разі ухилення Орендаря від перерахунку орендної плати при настанні умов, передбачених п.13 договору, звернутися до суду для визнання додаткової угоди до договору оренди землі укладеною в зміненій редакції».
Пунктом 28 Типового договору оренди землі, затвердженого Харківської міською радою, прямо передбачено таке право Орендодавця.
Підсумовуючи викладене, колегія суддів зазначає, що вимога позивача щодо зміни п. 13 та доповнення п. 28 спірного Договору оренди землі є законною, так як такі зміни прямо передбачені типовим договором оренди землі, затвердженим рішенням 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання «Про затвердження Порядку оформлення договорів оренди землі у місті Харкові» від 19.12.2012 року №960/12.
Чинне законодавство пов'язує зміну умов договору зі зміною нормативної грошової оцінки землі, а тому цілком законним є вимога про внесення відповідної умови до договору.
Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.
Оскільки, відповідно до частини першої статті 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, внесення змін до договору оренди землі у разі зміни ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів уповноваженим органом повинно здійснюватися з дотриманням порядку, визначеного вказаною нормою зазначеного Кодексу.
Таким чином, на думку місцевого господарського суду, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом, і оскільки укладений між сторонами договір передбачає можливість зміни розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленого умовами договору.
Статтею 653 ЦК України встановлено, що якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.
Відповідно до ст. 654 ЦК України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, який змінюється.
Частиною 3 статті 653 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його змін. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.
З аналізу вказаної норми вбачається, що у разі зміни договору у судовому порядку, зобов'язання змінюються з моменту набрання рішенням законної сили.
Вказана норма є імперативною та не містить будь-яких інших застережень.
Відповідно до вимог ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
У відповідності до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
У відповідності до статті 34 Господарського процесуального кодексу України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що висновки, яких дійшов місцевий господарський суд є передчасними у зв'язку з чим, воно підлягає скасуванню, з прийняттям нового рішення про задоволення позову, а апеляційна скарга позивача - задоволенню.
Керуючись статтями 99, 101, пунктом 2 статті 103, пунктами 1, 4 частини 1 та статті 104, статтею 105 Господарського процесуального кодексу України, судова колегія, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу позивача задовольнити.
Рішення господарського суду Харківської області від 09 вересня 2014 року у справі №922/2092/14 скасувати.
Прийняти нове, яким позов задовольнити повністю.
Внести зміни до договору оренди землі від 04 вересня 2006 року, зареєстрованого у Харківській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" за №1406671000215, шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди землі у наступній редакції:
ДОДАТКОВА УГОДА
до договору оренди землі, зареєстрованого 04 вересня 2006 року за №1406671000215 у Харківській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах"
«_____»
Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного боку та ТОВАРИСТВО З ДОДАТКОВОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОМА» (до реорганізації акціонерне товариство
закритого типу «ТОМА») (Орендар) в особі керівника
з другого боку, домовились про нижченаведене:
І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України «Про оренду землі», рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 «Про затвердження «Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013», рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 № 1269/13 «Про затвердження «Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013», рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 «Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові» (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 «Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові» пункти 5., 9., 13., 14. договору оренди землі, зареєстрованого « 04» вересня 2006 року за № 140667100215 змінити, доповнити пункт 2. словами та пункт 28. підпунктом д) і викласти у такій редакції:
« 2. (редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки 6310136300:02:005:0013.»
« 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 814 від 30.10.2013 становить 1809977грн. (один мільйон вісімсот дев'ять тисяч дев'ятсот сімдесят сім гривень).
При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.»
« 9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.
Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 24/14 від 30.10.2013 на рік становить 4,8 % від її нормативної грошової оцінки і складає 86878,90 грн. (вісімдесят шість тисяч вісімсот сімдесят вісім гривень дев'яносто копійок), або в місяць - 7239,91 грн. (сім тисяч двісті тридцять дев'ять гривень дев'яносто одна копійка).»
« 13. Розмір орендної плати переглядається у разі:
а) зміни умов господарювання, передбачених договором;
б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;
в) зміни нормативної грошової оцінки;
г) внаслідок інфляції - щорічно;
д) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами;
є) в інших випадках, передбачених законом.»
« 14. У разі невнесення орендної плати у строки, визначені законодавством, справляється пеня згідно діючого законодавства.»
« 28. д) в разі ухилення Орендаря від перерахунку орендної плати при настанні умов, передбачених п. 13 договору, Орендодавець має право звернутися до суду для визнання додаткової угоди до договору оренди землі укладеною в зміненій редакції.»
II. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого « 04» вересня 2006 року за № 140667100215 у Харківській регіональній філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах» і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.
ОРЕНДОДАВЕЦЬ ОРЕНДАР
Харківська міська рада Товариство з обмеженою відповідальністю
Харківської області м. Харків, "ТОМА" (до реорганізації акціонерне товариство
м-н Конституції, 7 акціонерне товариство закритого типу «ТОМА»)
код 04059243 61022, м. Харків, вул. Іванівська, буд. 1
код 14080511
В особі міського голови В особі керівника
/підпис/ /підпис/
Повний текст постанови складено 14.11.2014 року.
Головуючий суддя Черленяк М.І.
Суддя Ільїн О.В.
Суддя Хачатрян В.С.
Суд | Харківський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2014 |
Оприлюднено | 20.11.2014 |
Номер документу | 41395913 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Харківський апеляційний господарський суд
Ільїн О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні