ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2014 року 10:10Справа № 808/6124/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Чернової Ж.М.
за участю:
секретаря судового засідання Батигіна О.В.
представників:
позивача: не з'явився
відповідача: не з'явився
третьої особи: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом: Державної податкової інспекціїу Жовтневому районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області
до: Товариства з обмеженою відповідальністю «Зе Джой»
третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції
про: скасування державної реєстрації змін до установчих документів,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекціїу Жовтневому районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Зе Джой» про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів №10741050006039683 від 12.06.2014.
Представник позивача у судове засідання не прибув. Обґрунтовує свої вимоги Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та ст. 67 Податкового кодексу України. Зазначає, що згідно відомостей із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, шляхом внесення змін до установчих документів, відповідачем змінено місцезнаходження на адресу: 69063, м.Запоріжжя, вул.Чекистів, буд.25. Проте, товариство не зверталося до позивача із заявою про взяття на облік, а проведеними заходами встановлено, що ТОВ «Зе Джой» не знаходиться за новим місцезнаходженням. З урахуванням вищевикладеного просить позов задовольнити.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, однак на адресу суду повернулась поштова кореспонденція із відміткою «за закінченням терміну зберігання».
Від Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції на адресу суду надійшло клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника. Крім того, від третьої особи надійшли письмові пояснення, які обґрунтовані тим, що згідно ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники юридичної особи та оскільки до державного реєстратора не надходило судового рішення про скасування чи визнання недійсним рішення учасників товариства відповідача по внесення змін до установчих документів, відповідно і підстав для проведення дії «скасування державної реєстрації змін до установчих документів» відсутні. Вважає вимоги позивача безпідставними, необґрунтованими та такими що не підлягають задоволенню.
Відповідно до приписів ч.4 ст.128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Згідно з ч. 1 ст.41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, оцінивши надані докази, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Як свідчать матеріали справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Зе Джой» (код ЄДРПОУ 37615474) зареєстроване 23.05.2011 Шевченківською районною в місті Києві державною адміністрацією як юридична особа.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 12 червня 2014 року державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Шевченківського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Кучерявим Романом Тарасовичем внесено запис №10741050006039683 про зміну місцезнаходження підприємства, зміну складу або інформації про засновників, та інші зміни. Відповідно до цього запису Товариство з обмеженою відповідальністю «Зе Джой» крім іншого, змінило адресу на 69063, м.Запоріжжя, вул.Чекистів, буд.25.
Позивач наголошує, що ТОВ «Зе Джой» не зверталося до ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя ані з заявою про взяття на облік (за формою №1-ОПП), ані за отриманням довідки про взяття на облік платника податків (форма №4-ОПП).
Проведеними заходами щодо перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню ТОВ «Зе Джой» встановлено, що відповідач за новим місцезнаходженням 69063, м.Запоріжжя, вул.Чекистів, буд.25, не знаходиться, про що заступником начальника ОУ ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області складено довідку від 22.08.2014 №365.
На думку позивача, на підставі неправдивих даних, щодо місцезнаходження товариства проведено внесення змін до установчих документів та державна реєстрація останнього за вказаною вище адресою, а тому просить скасувати відповідний запис.
Пунктом 1 частини першої статті 3 КАС України, справу адміністративної юрисдикції визначено як переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, втому числі на виконання делегованих повноважень.
Держава делегувала державному реєстратору Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» здійснювати від імені Держави державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ст.6 Закону України №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці:
- проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
- проводить резервування найменувань юридичних осіб;
- передає органам державної статистики (далі органи статистики), державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб;
- формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону). Якщо кількість державних реєстраторів у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або районної, районної в містах Києві та Севастополі державної адміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєстраційних справ забезпечує відповідна посадова особа структурного підрозділу (відділу, управління), який створюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи державних реєстраторів;
- здійснює оформлення та видачу свідоцтв про державну реєстрацію (крім видачі свідоцтв юридичним особам, зареєстрованим відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону), а також їх заміну;
- оформлює та видає виписки, довідки з Єдиного державного реєстру;
- проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців;
- проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями;
- звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку;
- здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них;
- вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду;
- здійснює інші дії, передбачені цим Законом.
Як свідчать викладені повноваження державного реєстратора, ним не здійснюється під час проведення реєстрації перевірка документів на відповідність вимогам чинного законодавства, а лише перевіряється комплектність документів. Також він не зобов'язаний перевіряти мету суб'єкта господарювання спрямовану або не спрямовану на здійснення підприємницької діяльності, та в подальшому ведення фінансово-господарської діяльності.
Згідно ч.1 ст.19 Закону №755-ІV у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. У разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.
Відповідно до ч.2 ст.19 зазначеного Закону державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частиною першою цієї статті.
Як було встановлено із матеріалів справи, 12.06.2014 державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Шевченківського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Кучерявим Романом Тарасовичем внесено запис №10741050006039683 про проведення реєстраційної дії про внесення змін до установчих документів юридичної особи, в тому числі зміна місцезнаходження та інші зміни.
Згідно ч.5 ст.19 Закону №755-ІV, державний реєстратор має право залишити без розгляду реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо реєстраційна картка оформлена з порушенням вимог, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону, або якщо до реєстраційної картки не додано документи, передбачені частиною першою цієї статті, або якщо до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.
За приписами ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники юридичної особи.
Судом було досліджено витребувані від Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції матеріали реєстраційної справи Товариства з обмеженою відповідальністю «Зе Джой» (код ЄДРПОУ 37615474) в тому числі: реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; рішення про внесення змін до установчих документів; статут; нова редакція установчих документів; копії квитанцій виданих банком; договір про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; документ, що посвідчує повноваження уповноваженої особи; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів.
Перевіривши вказані вище документи, судом встановлена відсутність у державного реєстратора підстав для повернення поданих документів.
Таким чином, запис №10741050006039683 про проведення реєстраційної дії, про внесення змін до відомостей про юридичну особу до ЄДР внесено правомірно.
Відповідно до статті 14 Закону №755-ІV, ТОВ «Зе Джой» знято з обліку державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Шевченківського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи. Реєстраційну справу передано до Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції, де юридичну особу взято на облік.
Приймаючи дане рішення, суд також враховує наступне.
Відповідно до ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
За приписами п.67.2. ст.67 ПК України, контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Згідно з ч.3 ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Згідно з ч.1 ст.6 цього Закону державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч.1 ст.14 зазначеного Закону, у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Згідно з ч.1 ст.31 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.
При цьому, на думку суду, вимоги податкової інспекції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, можуть бути предметом розгляду у тому випадку, коли такі органи діють на реалізацію своєї владної компетенції у разі порушення юридичною особою вимог податкового законодавства.
В даному випадку, твердження позивача про фактичну відсутність товариства за зареєстрованим місцезнаходженням, як на підставу скасування державної реєстрації змін до установчих документів підприємства, є безпідставними, з огляду на те, що факт відсутності юридичної особи за її місцезнаходженням є підставою для внесення запису до Єдиного державного реєстру про таку відсутність.
Відповідно до п. 1 ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з п.1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
У зв'язку із вищенаведеним суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог, а відтак, про необхідність відмовити у задоволенні вимог позивача.
Керуючись ст. ст. 158, 160, 162, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити у повному обсязі.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з дня складення її в повному обсязі, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Ж.М.Чернова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2014 |
Оприлюднено | 21.11.2014 |
Номер документу | 41425022 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Чернова Жанна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні