Постанова
від 07.11.2014 по справі 150/928/14-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

"07" листопада 2014 р.

Справа №150/928/14-а

Провадження по справі №2-а/150/32/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

3 листопада 2014 року с. Мазурівка

Чернівецький районний суд Вінницької області в складі:

головуючої: судді Л.П. Цимбалюк

при секретарі А.В. Діденко

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом депутатів Чернівецької селищної ради: Суперсона Олександра Петровича, Дячишина Івана Петровича, Мартинюка Олега Олександровича до Чернівецької селищної ради Чернівецького району Вінницької області, третя особа без права самостійних вимог - Чернівецька районна спілка споживчих товариств про визнання протиправним та скасування рішення селищної ради,-

ВСТАНОВИВ:

До Чернівецького районного суду звернулися депутати Чернівецької селищної ради: Суперсон О.П., Дячишин І.П. та Мартинюк О.О. з вище зазначеним позовом.

Представник позивача Шишковська А.Б., яка діє на підставі довіреності, виданої 19.06.2014 року, в судовому засіданні вимоги довірителів підтримала, просила їх задоволити. Зауважила, що позивачами дотримано строків позовної давності, встановлених чинним законодавством, оскільки, позивачам до часу ухвалення рішення господарським судом Вінницької області від 30.07.2014 р. у справі № 902/646/14 не було і не могло бути відомо про обставини прийняття відповідачем у справі оскаржуваного рішення, позивачі позбавлені в інший спосіб захистити права територіальної громади, яку вони представляють.

Відповідач в судове засідання не з*явився, однак Чернівецькою селищною радою Чернівецького району Вінницької області до суду подано заяву про розгляд справи у їх відсутність, позовні вимоги визнаються, не заперечує проти їх задоволення.

Представник третьої особи без права самостійних вимог - Чернівецької районної спілки споживчих товариств Смик Л.М. - начальник юридичного відділу облспоживспілки, яка діє на підставі довіреності, виданої 21.01.2013 року, в судовому засіданні заперечує проти задоволення позовних вимог. Зазначила, що позивачами пропущено строки позовної давності, встановлені чинним закодавством для звернення із позовом до адміністративного суду.

Вислухавши думку представника позивачів, представника третьої особи без права самостйних вимог, дослідивши письмові докази у справі, суд вважає вимоги позивача законними та обґрунтованими, виходячи з наступного.

Рішенням 7 сесії 6 скликання від 17.10.2011 року був затверджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна, 93 в смт. Чернівці Чернівецького району Вінницької області /а.с. 6/.

Як вбачається із рішення, яке було прийнято селищною радою на підставі заяви Чернівецької райспоживспілки, в якій зазначено, що 20.06.2011 року Чернівецька районна спілка споживчих товариств приєднала до себе Дочірнє підприємство «Ринок» Чернівецької райспоживспілки і з 20.06.2011 р. до спілки перейшли всі права та обов*язки ДП «Ринок».

З матеріалів справи № 902/646/14 за позовом Чернівецької районної спілки споживчих товариств до Чернівецької селищної ради про скасування рішень селищної ради, такі дані є неправдивими та суперечать вимогам чинного законодавства /а.с. 8-16/.

Господарський суд Вінницької області30 липня 2014 року ухвалив рішення, яким в задоволенні позову Чернівецької райспоживспілки відмовлено повністю /а.с. 8-16/.

Також судом було встановлено, що Статутом Чернівецької районної спілки споживчих товариств (в редакції, затвердженій четвертими зборами ради шостого скликання Чернівецької райспоживспілки, оформлених протоколом від 13.03.2013 року, зареєстрованим державним реєстратором 18.04.201З року за №11701050014000138) передбачено, що райспоживспілка є повним юридичним правонаступником активів, пасивів та зобов'язань реорганізованого шляхом приєднання до неї: дочірнього підприємства "Ринок" Чернівецької районної спілки споживчих товариств, ідентифікаційний код 30160516, зареєстрованого Чернівецькою районною державною адміністрацією Вінницької області, реєстраційний № 1 170 107 000 1000 256 від 15.12.2010 року, свідоцтво про державну реєстрацію серії А01 № 517932 (п.3.1).

13.03.2012 року була державна реєстрація припинення юридичної особи ДГІ "Ринок" в результаті приєднання до Чернівецької райспоживспілки.

Наведене свідчить про те, що спілка подала до Чернівецької селищної ради неправдиві дані щодо, припинення юридичної особи ДГІ «Ринок» та перехід до неї всіх прав та обов*язків даного підприємства, що було взято до уваги селищною радою і на підставі таких даних на 7 сесії 6 скликання від 17.10.2011 року було прийнято рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна 93 в смт. Чернівці.

Селищною радою при прийнятті рішення не було враховано вимоги чинного законодавства, зокрема, ч. 2 ст. 104 ЦК України, згідно якої юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення; ст. 91 ГК України, відповідно до якої припинення діяльності господарського товариства відбувається шляхом його ліквідації або реорганізації відповідно до ст. 59 цього Кодексу.

Ліквідація господарського товариства вважається завершеною, а товариство таким, що припинило свою діяльність, з дня внесення запису про його ліквідацію до державного реєстру.

Відповідно до листа № 5/3.3.17 від 10.02.2014 року Реєстраційної служби Чернівецького районного управління юстиції у Вінницькій області, державна реєстрація припинення юридичної особи ДП «Ринок» і/к 30160516 в результаті приєднання до Чернівецької районної спілки споживчих товариств проведена 12.03.2012 року. Тому саме з даного часу райспоживспілка є правонаступником всіх прав та обов»язків ДП «Ринок» і саме з цього часу Чернівецька райспоживспілка як правонаступник повинна була звернутись з відповідною заявою до селищної ради про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для облаштування території ринку по вул. Леніна, 93 в смт. Чернівці. До 17.10.2011 р. на виконання рішення селищної ради від 23.02. 2007 року, прийнятого на 7 сесії 6 скликання, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки повинен був виготовляти та подавати на затвердження селищній раді ДП «Ринок», діяльність якого не була припинена.

Отже, рішення селищної ради 7 сесії 6 скликання від 17.10.2011 року, яким було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна 93 в смт. Чернівці незаконним та таким, що прийнято внаслідок неправдивих даних, поданих Спілкою, оскільки райспоживспілці не надавався дозвіл на виготовлення проекту землеустрою і станом на 17.10.2011 року до Чернівецької райспоживспілки всі права ДП «Ринок» не перейшли, оскільки , реорганізація завершена не була та ДП «Ринок» не припинив свою діяльність.

На підставі повноважень, наданих позивачам як депутатам Чернівецької селищної ради Законом України «Про статус депутатів місцевих рад», на виконання вимог статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», останні подали на розгляд сесії звернення про скасування незаконного рішення, прийнятого на 7 сесії 6 скликання 17.10.2011 року, яким було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна 93 в смт. Чернівці /а.с. 18/.

За результатом розгляду звернення депутатів 07.08.2014 року був виготовлений проект рішення селищної ради про скасування рішення 7 сесії 6 скликання від 17.10.2011 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку вул. Леніна, 93, в смт. Чернівці» /а.с. 19/.

Як вбачається з протоколу 31 сесії 6 скликання від 07.08.2014 року даний проект був винесений на розгляд сесії, на якій були присутні депутати Буяновська Н.Л., Дячишин І.П., Жарська В.Б., Мартинюк О.О., Микулінська В.П., Ординська В.А.. І Соколовська С.М., Суперсон О.П., Суперсон П.І., Суперсон Т.М., Шевцова А.Ф. За прийняття вищевказаного рішення проголосувало 5 депутатів, проти -0, утримались - 6. Таким чином, рішення сесії не було прийнято /а.с. 20-21/.

На підставі даного протоколу Селищна рада на підставі протоколу від 07.08.2014 року прийняла рішення про відмову в задоволенні клопотання про скасування рішення 7 сесії 6 скликання від 17.10.2011 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна 93 в смт. Чернівці /а.с. 22/.

Відмова була прийнята у зв*язку з тим, що Вінницький апеляційний адміністративний суд у своїй постанові від 10.04.2013 р. у справі № 150/27/13-а встановив, що скасування рішень селищної ради у зв*язку з їх невідповідністю законам України та Конституції України повинно відбуватись лише в судовому порядку.

Дані правовідносини регулюються слідуючими законами.

Як зазначено в ст. 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи зобов»язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 10 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Згідно ст. 1, 2 та 3 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу зобов'язаний виражати і захищати інтереси відповідної територіальної громади та її частини - виборців свого виборчого округу, виконувати їх доручення в межах своїх повноважень, наданих законом, брати активну участь у здійсненні місцевого самоврядування.

Депутат місцевої ради є повноважним і рівноправним членом відповідної ради представницького органу місцевого самоврядування.

Депутат місцевої ради відповідно до цього Закону наділяється всією повнотою прав, необхідних для забезпечення його реальної участі у діяльності ради та її органів.

Згідно п.3 ч. 2 ст. 11 вищевказаного Закону депутат місцевої ради має право вимагати усунення порушень законності і встановлення правового порядку.

Суд не погоджується із твердженнями представника третьої особи без права самостійних вимог Смик Л.М. щодо пропущення позивачами строків позовної давності, встановлених чинним законодавством для звернення із позовом до суду з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Як вбачається з приписів частин 2, 3 ст. 99 КАС України, строк звернення до суду, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналась або повинна була дізнатись про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно ч. 1 ст. 100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.

Таким чином, для вирішення питання про правильність застосування судом першої інстанції строку звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів особи необхідно з'ясувати, яким саме рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені права цієї особи, коли розпочався перебіг цього строку.

Згідно ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

При цьому, в силу приписів ч.4 ст.11 КАС України суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Як вбачається з позовної заяви та доданих до неї матеріалів, обставини прийняття Чернівецькою селищною радою рішення від 17.10.2011 року, яким був затверджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна, 93 в смт. Чернівці, стали відомі позивачам з матеріалів справи № 902/646/14 за позовом Чернівецької районної спілки споживчих товариств до Чернівецької селищної ради про скасування рішень селищної ради.

За результатом розгляду даної справи 30 липня 2014 року Господарський суд Вінницької області ухвалив рішення, яким в задоволенні позову Чернівецької райспоживспілки відмовлено повністю.

Судом було встановлено, що Статутом Чернівецької районної спілки споживчих товариств, в редакції, затвердженій четвертими зборами ради шостого скликання Чернівецької райспоживспілки, оформлених протоколом від 13.03.2013р., зареєстрованим державним реєстратором 18.04.2013р. за №11701050014000138 передбачено, що райспоживспілка є повним юридичним правонаступником активів, пасивів та зобов'язань реорганізованого шляхом приєднання до неї: дочірнього підприємства "Ринок" Чернівецької районної спілки споживчих товариств, ідентифікаційний код 30160516, зареєстрованого Чернівецькою районною державною адміністрацією Вінницької області, реєстраційний № 1 170 107 000 1000 256 від 15.12.2010 року, свідоцтво про державну реєстрацію серії А01 № 517932 (п.3.1).

Державна реєстрація припинення юридичної особи ДП "Ринок" в результаті приєднання до Чернівецької райспоживспілки була проведена 13.03.2012 р., і на час прийняття селищною радою рішення від 17.10.2011 р. Чернівецька райспоживспілка не була правонаступником прав та обо*язків ДП «Ринок», подала селищній раді неправдиву інформацію, що і стало підставою для прийняття незаконного рішення селищною радою.

Таким чином, до часу ухвалення господарським судом вищевказаного рішення позивачам не було відомо, що Чернівецька районна спілка споживчих товариств стала правонаступником прав та обов»язків ДП «Ринок» з часу державної реєстрації відповідних змін до Статуту, викладеному в редакції, затвердженій четвертими зборами ради шостого скликання Чернівецької райспоживспілки, оформлених протоколом від 13.03.2013р., зареєстрованим державним реєстратором 18.04.2013р. за №11701050014000138, а Чернівецька селищна рада з врахуванням того, що Чернівецька райспоживспілка була правонаступником прав та обов»язків ДП «Ринок» прийняла оскаржуване рішення.

У зв*язку з наведеним на підставі повноважень, наданих позивачам Законом України «Про статус депутатів місцевих рад», на виконання вимог статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», позивачі подали на розгляд сесії звернення про скасування незаконного рішення, прийнятого на 7 сесії 6 скликання 17.10.2011 року, яким було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна 93 в смт. Чернівці.

За результатом розгляду даного звернення був виготовлений проект рішення селищної ради про скасування рішення 7 сесії 6 скликання від 17.10.2011 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку вул. Леніна, 93, в смт. Чернівці».

Даний проект був винесений на розгляд сесії, на якій були присутні депутати Буяновська Н.Л., Дячишин І.П., Жарська В.Б., Мартинюк О.О., Микулінська В.П., Ординська В.А., Соколовська С.М., Суперсон О.П., Суперсон П.І., Суперсон Т.М., Шевцова А.Ф.

Згідно протоколу 31 сесії 6 скликання від 07.08.2014 р. за прийняття вищевказаного рішення проголосувало 5 депутатів, проти -0, утримались - 6. Таким чином, рішення сесії не було прийнято.

На підставі даного протоколу селищна рада прийняла рішення про відмову в задоволенні клопотання про скасування рішення 7 сесії 6 скликання від 17.10.2011 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна 93 в смт. Чернівці.» у зв»язку з тим, що скасування рішення селищної ради можливе лише в судовому порядку.

Таким чином, позивачам до часу ухвалення рішення господарським судом Вінницької області від 30.07.2014 р. у справі № 902/646/14 не було і не могло бути відомо про побставини прийняття відповідачем у справі оскаржуваного рішення, позивачі позбавлені в інший спосіб захистити права територіальної громади, яку вони представляють.

На підставі вище викладених обставин, суд, визнаючи причини пропуску позивачами строку звернення до суду поважними, приходить до висновку, про поновлення строку для звернення до адміністративного суду.

Відповідно до ч.1 ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Суд, ґрунтуючись на підставі повно і всебічно з*ясованих обставинах в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, оцінивши належність, допустимість та достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв*язок доказів у їх сукупності, приходить до висновку про задоволення позовних вимог депутатів Чернівецької селищної ради: Суперсона О.П., Дячишина І.П. та Мартинюка О.О.

Відповідно до ч.1 ст.87 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати і звільнення від сплати встановлюються законом (ч.2 ст.87 КАС України).

Відповідно до ч.2 ст.4 «Про судовий збір» від 08.07.2011 року, № 3674-VI із позовної заяви немайнового характеру при зверненні до адміністративного суду ставка судового збору встановлена - 0,03 розміру мінімальної заробітної плати.

Статтею 8 Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік» від 16 січня 2014 року, № 719-VII затверджено мінімальну заробітну плату у місячному розмірі: з 1 січня - 1218 гривень.

Позивачами при зверненні до суду із адміністративним позовом сплачено судовий збір в розмірі 75 гривень, що підтверджується квитанцією від 09.09.2014 року /а.с. 1/.

Вище викладене дає суду законні підстави у відповідності до ст.87 КАС України для стягнення із відповідача на користь позивачів судових витрат у вигляді судового збору, сплаченого при зверненні із позовом до суду.

На підставі вище викладеного та керуючись ст. 2, 11, 70, 71, 86, 158, 159, 160, 162, 163, 167, 185, 186 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задоволити.

Скасувати рішення Чернівецької селищної ради Чернівецького району Вінницької області 7 сесії 6 скликання від 17.10.2011 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Чернівецькій районній спілці споживчих товариств для облаштування території ринку по вул. Леніна, 93 в смт. Чернівці».

Стягнути із Чернівецької районної спілки споживчих товариств Вінницької області на користь позивачів Суперсона Олександра Петровича, Дячишина Івана Петровича, Мартинюка Олега Олександровича в рівних долях судові витрати, зокрема, судовий збір в розмірі 75 гривень, сплачений останніми при зверненні із адміністративним позовом до суду.

Відповідно до ст.186 КАС України апеляційна скарга на постанову подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Чернівецький районний суд протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України - з дня отриманні копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови у відповідності до ч.3 ст.160 КАС України складено 7 листопада 2014 року.

Суддя: Цимбалюк Л.П.

СудЧернівецький районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення07.11.2014
Оприлюднено27.11.2014
Номер документу41488753
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —150/928/14-а

Постанова від 16.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 21.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 22.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 03.12.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 26.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 19.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні