Справа №666/3541/14-ц
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 листопада 2014 року Дніпровський районний суд м. Херсона у складі:
головуючого судді Решетова В.В.,
за участю секретаря Моренець У.М.,
розглянувши відкритому судовому засіданні у м.Херсоні цивільну справу за позовом Заступника прокурора Херсонської області в інтересах держави до Херсонської обласної державної адміністрації, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, третя особа на стороні відповідачів, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Херсонська міська рада, про визнання недійсними розпоряджень, державних актів на право власності на земельні ділянки, зобов'язання повернути земельні ділянки, -
В С Т А Н О В И В:
Заступник прокурора Херсонської області звернувся до суду із позовом в інтересах держави про визнання недійсними розпоряджень, державних актів на право власності на земельні ділянки, зобов'язання повернути земельні ділянки, посилаючись на той факт, що Прокуратурою Херсонської області у травні 2014 року проведено перевірку за зверненням голови Херсонської обласної державної адміністрації щодо законності надання громадянам у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Херсонської міської ради. Та встановлено, що розпорядженням Херсонської обласної державної адміністрації №776 від 17.06.2008 року надано дозвіл відповідачам - громадянам ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_10, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Херсонської міської ради (за межами м.Херсона) зі складу земель резервного фонду сільськогосподарського призначення, орієнтовною площею по 2,0 га кожному.
Розпорядженням Херсонської обласної державної адміністрації №1445 від 27.10.2008 року затверджено проект землеустрою щодо надання у власність громадянам ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_10, ОСОБА_4. ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Херсонської міської ради (за межами м. Херсона) зі складу земель резервного фонду сільськогосподарського призначення, площею по 2,0 га кожному.
05.11.2008 року громадяни отримали державні акти на право власності на земельні ділянки. Раніше вказані земельні ділянки перебували у користуванні КСП «Овочевий» Зеленівської селищної ради Дніпровського району м.Херсона.
Заступник прокурора Херсонської області вважає, що відведення земельних ділянок у власність здійснено з порушенням вимог земельного та містобудівного законодавства, оскільки місце розташування земельних ділянок, наданих громадянам для ведення особистого селянського господарства, не відповідає вимогам Генерального плану м.Херсона. Містобудівною документацією м.Херсона не передбачено розміщення особистих селянських господарств на даних земельних ділянках. З 2003 по 2010 роки зміни до Генерального плану м.Херсона не вносились. Таким чином заступник прокурора вважає, що земельні ділянки, які передано у власність громадянам - відповідачам для ведення особистого селянського господарства, Генеральним планом м.Херсона не передбачені для даних потреб, тому звернувся до суду із даним позовом та просить суд:
- визнати незаконним (недійсним) розпорядження Херсонської обласної державної адміністрації №776 від 17.06.2008 року, яким надано дозвіл громадянам ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_10, ОСОБА_4, ОСОБА_5., ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Херсонської міської ради (за межами м.Херсона) зі складу земель резерву сільськогосподарського призначення, орієнтовною площею по 2,0 га кожному;
- визнати незаконним (недійсним) розпорядження Херсонської обласної державної адміністрації №1445 від 27.10.2008 року, яким затверджено проект землеустрою щодо надання у власність громадянам ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_10, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Херсонської міської ради (за межами м. Херсона) зі складу земель резерву сільськогосподарського призначення, площею по 2,0 га кожному;
- визнати недійсними державні акти на право власності на земельні ділянки:
серія ЯЕ №950655, виданий ОСОБА_1 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2,0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0004) надану для ведення особистого селянського господарства;
серія ЯЕ №950656, виданий ОСОБА_2 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2,0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0005) надану для ведення особистого селянського господарства;
серія ЯЕ №950657, виданий ОСОБА_10 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2,0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0006) надану для ведення особистого селянського господарства;
серія ЯЕ №950658, виданий ОСОБА_4 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2,0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0007) надану для ведення особистого селянського господарства;
серія ЯЕ №950659, виданий ОСОБА_5 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2.0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0008) надану для ведення особистого селянського господарства;
серія ЯЕ №950660, виданий ОСОБА_6 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2,0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0009) надану для ведення особистого селянського господарства;
серія ЯЕ №950661, виданий ОСОБА_7 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2,0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0010) надану для ведення особистого селянського господарства;
серія ЯЕ №950662, виданий ОСОБА_8 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2,0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0011) надану для ведення особистого селянського господарства;
серія ЯЕ №950663, виданий ОСОБА_9 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2,0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0012) надану для ведення особистого селянського господарства.
- та зобов'язати ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9 повернути вищезазначені земельні ділянки до земель запасу Херсонської міської ради.
Заступник прокурора Херсонської області надав на адресу суду зміни та доповнення до позовних вимог, згідно яких просив суд зобов'язати відповідачів повернути спірні земельні ділянки до земель державної власності, в іншій частині позовні вимоги залишив без змін.
В судовому засіданні прокурор уточнені позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі.
Представник Херсонської обласної державної адміністрації в судовому засіданні визнав уточнені позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідачів ОСОБА_7, ОСОБА_6, ОСОБА_9, ОСОБА_1 - ОСОБА_11 в судовому засіданні заперечувала проти задоволення заявлених позовних вимог, просила відмовити. Так просила суд застосувати строк позовної давності, що складає три роки, оскільки вважає, що позивач про спірні розпорядження дізнався не пізніше 15.10.2010 року, однак до суду не звертався.
Представник Херсонської міської ради у судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги, та зазначив, що строк позовної давності переривається.
Відповідачі в судове засіданні не з'явились, про слухання справи повідомлені належним чином.
Заслухавши пояснення учасників судового засідання, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов задоволенню не підлягає в повному обсязі з наступних підстав.
Судом встановлено, що розпорядженням голови Херсонської обласної державної адміністрації №776 від 17.06.2008 року розглянувши заяви громадян надано дозвіл на розробку проектів землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок зі складу земель резервного фонду Херсонської міської ради (землі сільськогосподарського призначення-рілля) для ведення особистого сільськогосподарського господарства наступним громадянам:
- ОСОБА_4 - орієнтовною площею 2,0 га;
- ОСОБА_5 - орієнтовною площею 2,0 га;
- ОСОБА_10 - орієнтовною площею 2,0 га;
- ОСОБА_8 - орієнтовною площею 2,0 га;
- ОСОБА_9 - орієнтовною площею 2,0 га;
- ОСОБА_7 - орієнтовною площею 2,0 га;
- ОСОБА_6 - орієнтовною площею 2,0 га;
- ОСОБА_2 - орієнтовною площею 2,0 га;
- ОСОБА_1 - орієнтовною площею 2,0 га.
Крім цього розпорядженням голови Херсонської обласної державної адміністрації №1445 від 27.10.2008 року розглянувши заяви громадян про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх у власність затверджено проект землеустрою щодо відведення і надання у власність земельних ділянок загальною площею 18,0 га (землі сільськогосподарського призначення - рілля) із земель резервного фонду, розташованих на території Херсонської міської ради, для ведення особистого селянського господарства наступним громадянам:
- ОСОБА_1 - площею 2,0 га;
- ОСОБА_2 - площею 2,0 га;
- ОСОБА_10 - площею 2,0 га;
- ОСОБА_4 - площею 2,0 га;
- ОСОБА_5 - площею 2,0 га;
- ОСОБА_6 - площею 2,0 га;
- ОСОБА_7 - площею 2,0 га;
- ОСОБА_8 - площею 2,0 га;
- ОСОБА_9 - площею 2,0 га. Та надано у власність вищезазначеним громадянам відповідні земельні ділянки.
Згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ №950655 від 05 листопада 2008 року ОСОБА_1 на підставі розпорядження голови обласної державної адміністрації від 27.10.2008 року за №1445 є власником земельної ділянки площею 2,00 га у межах згідно з планом. Земельна ділянка розташована на території Херсонської міської ради. Цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства. Кадастровий номер земельної ділянки - №6510136300:01:001:0004.
Згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ №950656 від 05 листопада 2008 року ОСОБА_2 на підставі розпорядження голови обласної державної адміністрації від 27.10.2008 року за №1445 є власником земельної ділянки площею 2,00 га у межах згідно з планом. Земельна ділянка розташована на території Херсонської міської ради. Цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства. Кадастровий номер земельної ділянки - №6510136300:01:001:0005.
Згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ №950657 від 05 листопада 2008 року ОСОБА_10 на підставі розпорядження голови обласної державної адміністрації від 27.10.2008 року за №1445 є власником земельної ділянки площею 2,00 га у межах згідно з планом. Земельна ділянка розташована на території Херсонської міської ради. Цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства. Кадастровий номер земельної ділянки - №6510136300:01:001:0006.
Згідно свідоцтва про смерть серія НОМЕР_1 виданого 02 січня 2013 року Відділом державної реєстрації актів цивільного стану Комсомольського районного управління юстиції у м.Херсоні ОСОБА_10 померла ІНФОРМАЦІЯ_3, про що 02 січня 2013 року складено відповідний актовий запис №09. Правонаступником після якої виступила її дочка - ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1. У зв'язку з чим ухвалою суду від 04.11.2014 року замінено померлого відповідача у справі ОСОБА_10, ІНФОРМАЦІЯ_2, її правонаступником ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1.
Згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ №950658 від 05 листопада 2008 року ОСОБА_4 на підставі розпорядження голови обласної державної адміністрації від 27.10.2008 року за №1445 є власником земельної ділянки площею 2,00 га у межах згідно з планом. Земельна ділянка розташована на території Херсонської міської ради. Цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства. Кадастровий номер земельної ділянки - №6510136300:01:001:0007.
Згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ №950659 від 05 листопада 2008 року ОСОБА_5 на підставі розпорядження голови обласної державної адміністрації від 27.10.2008 року за №1445 є власником земельної ділянки площею 2,00 га у межах згідно з планом. Земельна ділянка розташована на території Херсонської міської ради. Цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства. Кадастровий номер земельної ділянки - №6510136300:01:001:0008.
Згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ №950660 від 05 листопада 2008 року ОСОБА_6 на підставі розпорядження голови обласної державної адміністрації від 27.10.2008 року за №1445 є власником земельної ділянки площею 2,00 га у межах згідно з планом. Земельна ділянка розташована на території Херсонської міської ради. Цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства. Кадастровий номер земельної ділянки - №6510136300:01:001:0009.
Згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ №950661 від 05 листопада 2008 року ОСОБА_7 на підставі розпорядження голови обласної державної адміністрації від 27.10.2008 року за №1445 є власником земельної ділянки площею 2,00 га у межах згідно з планом. Земельна ділянка розташована на території Херсонської міської ради. Цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства. Кадастровий номер земельної ділянки - №6510136300:01:001:0010.
Згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ №950662 від 05 листопада 2008 року ОСОБА_8 на підставі розпорядження голови обласної державної адміністрації від 27.10.2008 року за №1445 є власником земельної ділянки площею 2,00 га у межах згідно з планом. Земельна ділянка розташована на території Херсонської міської ради. Цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства. Кадастровий номер земельної ділянки - №6510136300:01:001:0011.
Згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЕ №950663 від 05 листопада 2008 року ОСОБА_9 на підставі розпорядження голови обласної державної адміністрації від 27.10.2008 року за №1445 є власником земельної ділянки площею 2,00 га у межах згідно з планом. Земельна ділянка розташована на території Херсонської міської ради. Цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства. Кадастровий номер земельної ділянки - №6510136300:01:001:0012.
Крім цього відповідно до листа Про надання інформації та копій документів т.в.о.міського голови, секретаря міської ради Виконавчого комітету Херсонської міської ради №8-4035-11/15 від 15.05.2014 року наданого заступникові прокурора області повідомлено, що земельні ділянки, зазначені в розпорядженні голови Херсонської обласної державної адміністрації від 27.10.2008 року №1445, розташовані на території багатоквартирної житлової забудови з об'єктами громадського призначення. Розташування цих земельних ділянок не відповідає Генеральному плану м.Херсона. Разом із цим, вказано, що зазначені земельні ділянки розташовані за встановленою межею міста Херсона.
Згідно листа начальника Управління Держземагентства у м.Херсоні Херсонської області №01-11-146 від 01.07.2014 року наданого заступнику прокурора Херсонської області вбачається, що земельні ділянки, надані у власність громадянам на підставі розпорядження Херсонської обласної державної адміністрації №1445 від 27.10.2008 року відносяться до земель колишнього радгоспу «Овочевий» та у свій час знаходились на території Зеленівської селищної ради Дніпровського району м.Херсона, таким чином вказано, що зазначені земельні ділянки знаходяться в межах Дніпровського району м.Херсона за межами населеного пункту м.Херсон.
Згідно постанови про проведення перевірки у порядку нагляду за додержанням і застосування законів №11 від 12 травня 2014 року заступника прокурора Херсонської області було постановлено провести перевірку в порядку загального нагляду за додержанням і застосуванням законів у Херсонській області державній адміністрації, Херсонській міській раді з питань законності надання у власність громадянам ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_10, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 та іншим земельних ділянок на території Херсонської міської ради.
Згідно постанови Херсонського окружного адміністративного суду №2а-68/12/2170 від 19 жовтня 2012 року у задоволенні позовних вимог заступника прокурора Херсонської області до Херсонської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування розпорядження голови обласної державної адміністрації від 27.10.2008 року №1445 "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх у власність" відмовлено повністю.
Крім цього згідно ухвали Одеського апеляційного адміністративного суду №2-а-68/12/2170 від 22.08.2013 року колегія суддів залишила без задоволення апеляційну скаргу заступника прокурора Херсонської області та залишила без змін постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 19.10.2012 року по справі за позовом заступника прокурора Херсонської області до Херсонської обласної державної адміністрації, за участю третіх осіб Головного управління Держкомзему у Херсонській області та Управління Держкомзему у місті Херсоні Херсонської області про визнання протиправним та скасування розпорядження.
Тому з урахуванням вищевказаного та відповідно до п.5 розділу ІІ "Прикінцевих та перехідних положень" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку здійснення судочинства" №4176-VІ від 20.12.2011 року протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом особа має право звернутись до суду з позовом про визнання незаконним правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, яким порушено право власності або інше речове право особи, вбачається переривання строку позовної давності, передбаченого ст.ст.256, 257 Цивільного кодексу України.
Також згідно вимог ст.3 Конституції України права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність.
Суд вважає, що скасування оскаржуваного розпорядження голови Херсонської обласної державної адміністрації не вирішує питання щодо правомірності виданих на його підставі державних актів на право власності на земельні ділянки та, як наслідок, припинення права власності.
Так ст.140 Земельного кодексу України містить вичерпний перелік підстав припинення права власності на земельну ділянку, якими є: добровільна відмова власника від права на земельну ділянку, смерть власника земельної ділянки за відсутності спадкоємця, відчуження земельної ділянки за рішенням власника, звернення стягнення на земельну ділянку на вимогу кредитора, відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності та для суспільних потреб, конфіскація за рішенням суду, не відчуження земельної ділянки іноземними особами та особами без громадянства у встановлений строк у випадках, визначених цим Кодексом.
Однак такої підстави припинення права власності на земельну ділянку, як скасування рішення органу виконавчої влади, на підставі якого було видано державний акт на право власності на земельну ділянку, Земельним кодексом України не передбачено.
Відповідно до ст.74 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами.
Окрім того згідно ст.2 Закону України «Про основи містобудування» головними напрямами містобудівної діяльності є планування, забудова та інше використання територій, а також визначення територій, вибір, вилучення (викуп) і надання земель для містобудівних потреб.
Також відповідно до ст.5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені раціональне використання земель та територій для містобудівних потреб, урахування державних та громадських інтересів при плануванні та забудові територій.
Крім цього стаття 8 цього ж Закону України «Про основи містобудування» передбачає зміст державного регулювання у сфері містобудування, що полягає у планування територій на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях; плануванні територій, реалізації державних, регіональних і місцевих містобудівних програм; наданні вимог щодо урахування державних інтересів під час розроблення містобудівної документації, а також у контролі за дотриманням законодавства у сфері містобудування, раціональним використанням територіальних і матеріальних ресурсів при проектуванні та будівництві.
Суд враховує той факт, що при ухваленні спірного розпорядження відповідні органи згідно своєї компетенції погоджували та вивчали питання дозволу та погоджували видачу спірних земельних ділянок.
Крім того, у відповідності до ч.1 ст.23 Земельного кодексу України землі, придатні для потреб сільського господарства, повинні надаватися насамперед для сільськогосподарського використання.
На час виділення та передання земельних ділянок у приватну власність громадянам, ці ділянки за цільовим призначенням відносились до категорії земель сільськогосподарського призначення, а не до земель житлової та громадської забудови. Включення спірних земель до генерального плану забудови міста без зміни їх цільового призначення виключає їх використання саме для цілей забудови.
Згідно зі ст.41 Конституції України, ст.321 Цивільного кодексу України право власності є непорушним. Ніяка особа не може бути протиправно позбавлена цього права або обмежений в його здійсненні. Особа може бути позбавлена права власності або обмежена в його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом.
Позивач посилається на порушення відповідачами ч.6-9 ст.118 Земельного кодексу України, згідно якої громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації подають клопотання до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація, або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель, адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Згідно ч.1 ст.58 Конституції України Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Частина шоста-десята статті 118 Земельного кодексу України, саме на які посилається позивач, викладено в такій редакції на підставі Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку набуття прав на землю» №1702-VІ від 05 листопада 2009 року, та не може бути застосована до спірних правовідносин, які виникли ще у 2008 році.
З урахуванням вищевикладеного позивачем не наведено суду жодних підстав, визначених законом, для визнання незаконними розпоряджень для припинення права приватної власності громадян на земельні ділянки, та визнання недійсними державних актів на підставі оскаржуваних розпоряджень. На підставі цього суд вважає, що заявлені прокурором позовні вимоги не підлягають задоволенню в повному обсязі.
Крім цього у відповідності до вимог ч.6 ст.154 ЦПК України якщо у задоволенні позову було відмовлено, суд може одночасно з ухвалення судового рішення постановити ухвалу про скасування заходів забезпечення позову. З урахуванням цього суд вважає за доцільне скасувати заходи забезпечення цього позову, застосовані ухвалою суду №666/3541/14-ц від 12 червня 2014 року, згідно якої накладено арешт на спірні земельні ділянки.
Керуючись ст.3,41,58 Конституції України, ст.ст.23,118,140 Земельного кодексу України, ст.256,257,321 ЦК України, ст.ст.10,154,212-215,224-226 ЦПК України, ЗУ «Про місцеве самоврядування», ЗУ «Про основи містобудування»,-
В И Р І Ш И В :
У задоволенні позову заступника прокурора Херсонської області в інтересах держави про:
- визнання незаконним (недійсним) розпорядження Херсонської обласної державної адміністрації №776 від 17.06.2008 року, яким надано дозвіл громадянам ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_10, ОСОБА_4, ОСОБА_5., ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Херсонської міської ради (за межами м. Херсона) зі складу земель резерву сільськогосподарського призначення, орієнтовною площею по 2,0 га кожному;
- визнання незаконним (недійсним) розпорядження Херсонської обласної державної адміністрації №1445 від 27.10.2008 року, яким затверджено проект землеустрою щодо надання у власність громадянам ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_10, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Херсонської міської ради (за межами м. Херсона) зі складу земель резерву сільськогосподарського призначення, площею по 2,0 га кожному;
- визнання недійсними державних актів на право власності на земельні ділянки:
серія ЯЕ №950655, виданий ОСОБА_1 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2,0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0004) надану для ведення особистого селянського господарства;
серія ЯЕ №950656, виданий ОСОБА_2 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2,0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0005) надану для ведення особистого селянського господарства;
серія ЯЕ №950657, виданий ОСОБА_10 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2,0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0006) надану для ведення особистого селянського господарства;
серія ЯЕ №950658, виданий ОСОБА_4 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2,0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0007) надану для ведення особистого селянського господарства;
серія ЯЕ №950659, виданий ОСОБА_5 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2.0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0008) надану для ведення особистого селянського господарства;
серія ЯЕ №950660, виданий ОСОБА_6 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2,0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0009) надану для ведення особистого селянського господарства;
серія ЯЕ №950661, виданий ОСОБА_7 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2,0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0010) надану для ведення особистого селянського господарства;
серія ЯЕ №950662, виданий ОСОБА_8 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2,0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0011) надану для ведення особистого селянського господарства;
серія ЯЕ №950663, виданий ОСОБА_9 05.11.2008 року на земельну ділянку площею 2,0 га, розташовану на території Херсонської міської ради (кадастровий номер 6510136300:01:001:0012) надану для ведення особистого селянського господарства.
- та зобов'язання ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9 повернути вищезазначені земельні ділянки до земель державної власності - відмовити в повному обсязі.
Скасувати заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою суду №666/3541/14-ц від 12 червня 2014 року, згідно якої накладено арешт на вищевказані земельні ділянки.
Апеляційна скарга на рішення може бути подана протягом десяти днів з дня проголошення рішення до Дніпровського районного суду м. Херсона.
Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.
Суддя В.В.Решетов
Суд | Дніпровський районний суд м.Херсона |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2014 |
Оприлюднено | 27.11.2014 |
Номер документу | 41497645 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Дніпровський районний суд м.Херсона
Решетов В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні