ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 листопада 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/4528/14
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бездрабка О.І.,
при секретарі - Транчуковій О.С.,
за участю:
представника позивача - Прокопенко Я.Ю.,
представника відповідача - Єрашова І.Є.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Екобіотек-Україна" до Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання протиправним наказу № 1364 від 11.11.2014 р.,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Екобіотек-Україна" (далі - відповідач, ТОВ "Екобіотек-Україна") звернулося з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області (далі - відповідач, ДПІ у м.Херсоні), у якому просить визнати протиправним та скасувати наказ від 11.11.2014 р. № 1364 "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Екобіотек-Україна" (код ЄДРПОУ 32125693)".
Свої вимоги мотивує відсутністю у відповідача підстав для винесення оскаржуваного наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Екобіотек-Україна", оскільки позивачем на запит ДПІ у м.Херсоні було надано відповідь та документальне підтвердження господарських відносин з ФГ "Донське" за квітень 2014 року. Тому посилання відповідача на пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 ПК України є безпідставним.
У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги, оскільки рішення про проведення перевірки прийнято податковим органом за відсутності підстав, визначених пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 ПК України.
Представник відповідача заперечував проти позовних вимог, зазначивши, що рішення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Екобіотек-Україна", оформлене наказом від 11.11.2014 р. № 1364, прийнято у відповідності до вимог чинного податкового законодавства України. Просить відмовити в задоволенні позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
Згідно пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України).
Відповідно до п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України передбачено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.
Положеннями п.79.1 ст.79 ПК України визначено, що документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2. пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Підпунктом 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 ПК України передбачено, що документальна позапланова перевірка здійснюється у тому числі за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Судом встановлено, що ДПІ у м.Херсоні від Скадовської ОДПІ ГУ Міндоходів у Херсонській області отримано акт від 10.07.2014 р. № 161/22/34781478 "Про результати позапланової невиїзної документальної перевірки ФГ "Донське", код за ЄДРПОУ 34781478 з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських та правових взаємовідносин з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за період квітень, травень та червень 2014 року, правомірності перебування в статусі платника фіксованого сільськогосподарського податку". У висновках вказаного акту зазначено, що неможливо підтвердити факт реального здійснення господарських операцій ФГ "Донське" за період квітень, травень та червень 2014 року через відсутність в повній мірі документального підтвердження задекларованих обсягів реалізованої сільськогосподарської продукції власного виробництва, трудових ресурсів, матеріальних активів, основних фондів, а також земельних ділянок (власних або орендованих).
Тобто, відповідачем отримано інформацію про порушення ФГ "Донське", яке було контрагентом позивача у квітні 2014 року, податкового законодавства.
У зв'язку з отриманням податкової інформації, що свідчить про можливі порушення платником податків ТОВ "Екобіотек-Україна" податкового законодавства в частині повноти декларування податку на додану вартість, ДПІ у м.Херсоні 01.10.2014 р. направила позивачу запит про надання пояснень та їх документального підтвердження з питання здійснення фінансово-господарської діяльності із ФГ "Донське" у квітні 2014 року. У вказаному запиті відповідачем перераховано документи, копії яких необхідно було надати до органу доходів і зборів.
27.10.2014 р. до ДПІ у м.Херсоні від ТОВ "Екобіотек-Україна" надійшла відповідь на запит від 01.10.2014 р.
Згідно із пп.1.2.1 п.1.2 наказу ДПС України № 948 від 31.10.2012 р. "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків" рішення про проведення документальної планової, позапланової та фактичної перевірки приймається керівником органу ДПС відповідно до пункту 77.4 статті 77, пункту 78.4 статті 78, пункту 79.2 статті 79 та пункту 80.2 статті 80 розділу II Кодексу із зазначенням суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться, мети, виду перевірки, підстав для проведення перевірки, дати початку та тривалості перевірки тощо, яке з урахуванням вимог Кодексу оформлюється наказом.
Слід зазначити, що сам факт надання платником податків відповіді на письмовий запит податкового органу не свідчить про відсутність права у останнього після отримання такої відповіді здійснювати перевірку. Адже, якщо надана відповідь є неповною та не містить або містить неповний перелік документів на підтвердження викладеної у ній інформації, то, згідно з пп.78.1.1 п.78.1 ст.78 Кодексу, податковий орган має право здійснювати перевірку такого платника податків.
Так, ДПІ у м.Херсоні прийнято рішення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Екобіотек-Україна", яке оформлено наказом від 11.11.2014 № 1364.
Оскільки відповідачем при винесенні оскаржуваного наказу дотримано вимоги податкового законодавства, суд вважає позовні вимоги ТОВ "Екобіотек-Україна" необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -
постановив :
Відмовити в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Екобіотек-Україна" до Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання протиправним наказу № 1364 від 11.11.2014 р.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 24 листопада 2014 р.
Суддя Бездрабко О.І.
кат. 8
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2014 |
Оприлюднено | 26.11.2014 |
Номер документу | 41515753 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Бездрабко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні