Ухвала
від 22.01.2015 по справі 821/4528/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

22 січня 2015 р.м.ОдесаСправа № 821/4528/14

Категорія: 8 Головуючий в 1 інстанції: Бездрабко О.І.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Яковлева Ю.В.

судді - Вербицької Н.В.

судді - Коваля М.П.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Екобіотек-Україна» на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2014 року по адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Екобіотек-Україна» до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання протиправним наказу № 1364 від 11.11.2014 року,

встановила:

Позивач ТОВ «Екобіотек-Україна» 19.11.2014 року звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача, в якому просив визнати протиправним та скасувати наказ від 11.11.2014 року № 1364 "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Екобіотек-Україна" (код ЄДРПОУ 32125693)".

Позовні вимоги ТОВ «Екобіотек-Україна» обґрунтував тим, що у відповідача відсутні підстави для винесення оскаржуваного наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Екобіотек-Україна", оскільки позивачем на запит ДПІ у м. Херсоні було надано відповідь та документальне підтвердження господарських відносин з ФГ "Донське" за квітень 2014 року. Тому посилання відповідача на пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України є безпідставним.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позовних вимог, зазначивши, що рішення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Екобіотек-Україна", оформлене наказом від 11.11.2014 року № 1364, прийнято у відповідності до вимог чинного податкового законодавства України, також просив відмовити в задоволенні позову.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2014 року в задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "Екобіотек-Україна" до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання протиправним наказу № 1364 від 11.11.2014 року було відмовлено.

В апеляційній скарзі ТОВ «Екобіотек-Україна», посилаючись на порушення судом 1-ї інстанції норм матеріального та процесуального права, просить зазначену постанову скасувати та прийняти нову постанову про задоволення позову в повному обсязі.

Заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах апеляційної скарги колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України).

Пунктом 75.1 статті 75 ПК України встановлено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.

Відповідно до п. 79.1 ст. 79 ПК України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених ст.ст. 77 та 78 цього Кодексу . Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Підпунктом 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 ПК України передбачено, що документальна позапланова перевірка здійснюється у тому числі за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Судом 1-ї інстанції було встановлено, що ДПІ у м. Херсоні від Скадовської ОДПІ ГУ Міндоходів у Херсонській області було отримано акт від 10.07.2014 року № 161/22/34781478 "Про результати позапланової невиїзної документальної перевірки ФГ "Донське", код за ЄДРПОУ 34781478 з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських та правових взаємовідносин з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за період квітень, травень та червень 2014 року, правомірності перебування в статусі платника фіксованого сільськогосподарського податку". У висновках вказаного акту було зазначено, що неможливо підтвердити факт реального здійснення господарських операцій ФГ "Донське" за період квітень, травень та червень 2014 року через відсутність в повній мірі документального підтвердження задекларованих обсягів реалізованої сільськогосподарської продукції власного виробництва, трудових ресурсів, матеріальних активів, основних фондів, а також земельних ділянок (власних або орендованих).

Тобто, відповідачем було отримано інформацію про порушення ФГ "Донське", яке було контрагентом позивача у квітні 2014 року, податкового законодавства.

У зв'язку з отриманням податкової інформації, що свідчить про можливі порушення платником податків ТОВ "Екобіотек-Україна" податкового законодавства в частині повноти декларування податку на додану вартість, ДПІ у м. Херсоні 01.10.2014 року направила позивачу запит про надання пояснень та їх документального підтвердження з питання здійснення фінансово-господарської діяльності із ФГ "Донське" у квітні 2014 року. У вказаному запиті відповідачем перераховано документи, копії яких необхідно було надати до органу доходів і зборів (а.с. 7).

Як вбачається з матеріалів справи, 27.10.2014 року до ДПІ у м. Херсоні від ТОВ "Екобіотек-Україна" надійшла відповідь на запит від 01.10.2014 року (а.с. 8-9).

Згідно із пп. 1.2.1 п.1.2 наказу ДПС України № 948 від 31.10.2012 року "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків" рішення про проведення документальної планової, позапланової та фактичної перевірки приймається керівником органу ДПС відповідно до п. 77.4 ст. 77, п. 78.4 ст. 78, п. 79.2 ст. 79 та п. 80.2 ст. 80 розділу II Кодексу із зазначенням суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться, мети, виду перевірки, підстав для проведення перевірки, дати початку та тривалості перевірки тощо, яке з урахуванням вимог Кодексу оформлюється наказом.

Судом 1-ї інстанції було обґрунтовано зазначено, що сам факт надання платником податків відповіді на письмовий запит податкового органу не свідчить про відсутність права у останнього після отримання такої відповіді здійснювати перевірку. Адже, якщо надана відповідь є неповною та не містить або містить неповний перелік документів на підтвердження викладеної у ній інформації, то, згідно з пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Кодексу, податковий орган має право здійснювати перевірку такого платника податків.

Так, ДПІ у м. Херсоні було прийнято рішення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Екобіотек-Україна", яке оформлено наказом від 11.11.2014 року № 1364.

З огляду на викладене колегія суддів вважає, що суд 1-ї інстанції правильно та у достатньому обсязі встановив обставини справи, і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права. Підстав для скасування чи зміни постанови суду 1-ї інстанції колегія суддів не вбачає, а доводи апеляційної скарги вважає не суттєвими та такими, що висновків суду не спростовують.

Керуючись ч. 1 ст. 195, ст. 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 та п. 1 ч. 1 ст. 205 КАС України, колегія суддів -

ухвалила:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Екобіотек-Україна» - залишити без задоволення.

Постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2014 року по адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Екобіотек-Україна» до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області про визнання протиправним наказу № 1364 від 11.11.2014 року - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через 5-ть днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, однак може бути оскаржена в касаційному порядку у відповідності до положень діючого законодавства до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: /підпис/Ю.В. Яковлев Суддя: /підпис/М.П. Коваль Суддя: /підпис/Н.В. Вербицька

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2015
Оприлюднено23.01.2015
Номер документу42388886
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/4528/14

Ухвала від 15.12.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлев Ю.В.

Ухвала від 02.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 14.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 13.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 22.01.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлев Ю.В.

Ухвала від 15.12.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлев Ю.В.

Постанова від 20.11.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 20.11.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 19.11.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні